Bruger login







Ugen der gik, uge 37, 2019
Afslutning på Mr. Olympia 2019

Tilbudsguide, uge 38, 2019
Vindruer og kylling!

Tilbudsguide, uge 37, 2019
Bacon og Juice!

Ugen der gik, uge 35, 2019
RIP Franco!


Statistik

Vi har 55968 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er MainkraftQat

Vores medlemmer har i alt skrevet 2029785 indlæg i 86920 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 347
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 344

Følg bodybuilding.dk på

S.K 2019

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





Benene er godt brugte idag, og det er en kamp at gå ned ad trapper da jeg har svært ved at modtage min egen belastning:)
Det blev til 40min på ultra let niveau på crosstraineren for at løsne op ved middagstid.

Her til aften blev det igen tid til Århus Fridykkerklub med Lars Strandridder. Idag med fokus på dynamisk svømning. Igen blev det en succes med 55m i 25m bassin, med afsæt fra start. Det er godt 10m PR, og lækker følelse at lave 3 vendinger. Fik iøvrigt målt min lungekapacitet til 6L på en udånding. Det er vidst meget gns.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4595
Tilmeldt: 2. feb 2007, 23:41
 
Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Skylder lige at nævne lidt om første besøg hos fridykkerklubben.

jeg selv og en håndfuld venner tog mandag aften sidste uge i Århus Fridykkerklub. Rigtig god oplevelse med Lars Strandridder som instruktør (bl.a. 175m dynamisk uden finner). Har ikke gjort noget i at holde vejret statisk i overfladen, men har dog før registreret 1min. Efter undervisning hoppede vi i vandet og første forsøg blev på 1min37sek. Andet forsøg 2min40sek og tredje forsøg 2min46sek. Godkendt fremgang:) og ser frem til de næste 2 gange i hans selskab.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4595
Tilmeldt: 2. feb 2007, 23:41
 
Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



De sidste 3 ugers træning inkl. denne weekends træning.

Mandag. Svømning: Bryst, UV, finneprogram, bjergeteknik, knob. Crossfit + coretræning. Styrketræning: FB.
Tirsdag. syg\fri
Onsdag. syg\fri
Torsdag. Crossfit + 2 x mikrotræning.
Fredag. O-march, lys. 12-14km. Maxtest BP og DL.
Lørdag. Styrketræning: FB + Navy Seal Core Program.
Søndag. Løb: Distance + rygsæk 17km i TN. Svømning: Uniform bryst, UV, Knob, Spring, bjergeteknik, afklæd.

Mandag. Svømning morgen: Bryst, UV, finneprogram, bjergeteknik, knob. Svømning aften: Århus fridykkerklub.
Tirsdag. 7km roligt løb + Crossfit.
Onsdag. Fri
Torsdag. Svømning: Uniform bryst, UV, bjergning, afklæd, UV, knob.
Fredag. Fri
Lørdag. Vinter Ultra Mols Bjerge 35,2km O-løb
Søndag. Vinter Ultra Mols Bjerge 35,6km O-løb

Mandag. 40min aktiv restitution på crosstrainer. Svømning aften: Århus fridykkerklub
Tirsdag. Styrketræning: FKP Stolpetræning + Overkrop.
Onsdag. Svømning: Uniform bryst, UV, spring, afklæd, UV.
Torsdag. Løb: 5km roligt
Fredag. Svømning: Bryst, UV, bjergeteknik, spring
Lørdag. Svømning: Bryst 300+1000m test, Uniform program + test, spring, bjergning, afklæd, O-march, mørke, Tranum.
Søndag. Svømning: Bryst intervaller, crawl anaerob, UV, spring.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4595
Tilmeldt: 2. feb 2007, 23:41
 
Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Utrolig inspirerende, og godt at se du giver den max gas!

Kunne se du havde gang i noget coretræning, hvor stærkt står du her pt?

Ligeledes kan jeg se du træner en del bjergning, hvad har du fundet ud af virker bedst? da jeg tog livredderprøven skulle vi jo ikke bjerge så langt, så der sparkede jeg bare "samtidigt" med benene og brugte nærmest kun armene til at stabilisere, men kunne forestille mig at hvis man skulle bjerge flere hundrede meter at så blev det måske nok noget hårdt! :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 499
Tilmeldt: 8. nov 2008, 11:00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



stenb skrev:Utrolig inspirerende, og godt at se du giver den max gas!

Kunne se du havde gang i noget coretræning, hvor stærkt står du her pt?

Ligeledes kan jeg se du træner en del bjergning, hvad har du fundet ud af virker bedst? da jeg tog livredderprøven skulle vi jo ikke bjerge så langt, så der sparkede jeg bare "samtidigt" med benene og brugte nærmest kun armene til at stabilisere, men kunne forestille mig at hvis man skulle bjerge flere hundrede meter at så blev det måske nok noget hårdt! :D


Coretræning er ikke et problem, men hvad spørger du præcist om? Hvis det er FSV coretest og deres niveauopdeling, så ligger jeg på 5.
Bjergning er L.O.R.T ligemeget hvordan man vender og drejer det. Det bliver jeg aldrig nogensinde 'du's' med. Men det som fungere bedst for mig er at svømme næsten sidelæns med den person jeg skal bjerge og så bruge brystben skiftevis med et armtag. Holder enten personen under hagen, under nakken, eller helt tæt ind til kroppen hvor jeg har den ene arm på hans bryst og holder fast i hans arm som er bukket ind på brystet. Descideret 'bjergeben' plejer at udtrække mig i løbet af meget kort tid.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4595
Tilmeldt: 2. feb 2007, 23:41
 
Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Sidste to ugers træning inkl. denne uge. Der har været mange fridage, da jeg er løbet ind i alle symptomer på et springerknæ, som kom efter løbet i Mols Bjerge.

Mandag: Svømning: Bryst intervaller, bjergning, crawl an, UV. Styrketræning: FSV Test C
Tirsdag: Styrketræning: Fleksibilitet + core
Onsdag: Fri
Torsdag: Fri
Fredag: Fri
Lørdag: Fri
Søndag: Styrketræning: Flexibilitet. Svømning: Uniform bryst, UV, Knob, bjergning, Spring, afklæd.

Mandag: Svømning: Uniform program, UV, afklæd, Spring. Svømning: Århus Fridykkerklub
Tirsdag: Fri
Onsdag: Fri
Torsdag: Styrketræning: meget let + udstrækning.
Fredag: Svømning: Bryst, UV, spring.
Lørdag: Styrketræning: Flexibilitet + core
Søndag: Svømning: Spring + afklæd.

Mandag: Fri
Tirsdag: Styrktræning: Test C + udstræk. Vinterbadning 2x50m + 5m spring.
Onsdag: Styrketræning: TestC + udstræk
Torsdag: Styrketræning: Test C + udstræk. Vinterbadning 4x50m. Nat-O-løbs-gåtur, Blokhus.
Fredag: Svømning: Udspring + UV
Lørdag: Fri
Søndag: Fri

I Århus fridykkerklub forrige mandag, som var tredje og sidste gang, kom jeg op på 3min16sek statisk apnea.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4595
Tilmeldt: 2. feb 2007, 23:41
 
Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



3.16 er ret imponerende.

Hvordan går det med knæet?
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Interview med bodybuilding.dk viewtopic.php?p=658777#p658777
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 15825
Tilmeldt: 20. dec 2006, 21:24
Geografisk sted: Slagelse
 
Træner her: AK Atlas
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Ingen kostplan



Øst skrev:3.16 er ret imponerende.

Hvordan går det med knæet?


Hey Morten. Det er ikke blevet til noget loggeri den sidste tid, og bliver det heller ikke fremover. Laver kun tæt på minimal styrketræning, men holder vægten ret godt. Knæet har det fint, dvs. den klare udfordringerne indtil videre, og næste omgang bliver en klasikker på 50km + 25kg på mandag. Håber træningen går godt.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4595
Tilmeldt: 2. feb 2007, 23:41
 
Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



En mindre opdatering i loggen, efter en periode væk herfra. Der har nu heller ikke været noget træningsmæssigt at skrive hjem om, så ikke så meget relevant til loggen i sidste ende. Der er kun røget et par kg efter 10 døgns øvelse, og det er langt mindre end frygtet.
Den næste uges tid bliver en rendyrket fedekur, som allerede er i fuld gang. Forkursus 4 venter i næste uge med tid til kalorier og restitution, før det er på slankevognen igen, i en ukendt periode.

Benene er skrumpet gevaldigt, men senerne har vidst aldrig været stærkere. Overkropsstyrken findes ikke rigtigt mere, så jeg tror jeg skal have et enkelt eller to styrkepas hen over de næste par dage, og så en tur i vandet. Der er stadigvæk nogle tests der skal kunne bestås, så vedligeholdende træning er nødvendigt til en vis grad.

Skavanker har der været rigeligt af, men til alt held har jeg ikke på noget tidspunkt været ramt af de knæproblemer som jeg frygtede så meget inden start, med undtagelse af et kraftigt styrt over en træstub der satte mig ud af spillet i en dag. Det er derimod blevet til et flækket øjenbryn, blåt øje, flækket inderlæbe, blodtud og tæt på knogle brud på skulderen, som blev ændret til en kraftig inflamationstilstand, som jeg døjer med lige pt, som hæmmer bevægegraden.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4595
Tilmeldt: 2. feb 2007, 23:41
 
Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fedt med en opdatering og tillykke med overstået patruljekursus.
Held og lykke med næste etape :)
PLUS ESSE QUAM SIMULTATUR
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3191
Tilmeldt: 10. dec 2007, 10:14
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lyder som et vildt styrt. Ligger det på youtube? :D

Fedt du hænger i og jagter din drøm :thumpup:
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Interview med bodybuilding.dk viewtopic.php?p=658777#p658777
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 15825
Tilmeldt: 20. dec 2006, 21:24
Geografisk sted: Slagelse
 
Træner her: AK Atlas
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Ingen kostplan



Kom nu med den update min fine ven!

Tjekker din log dagligt, og føler mig snart til grin her :8
Jungle or afk
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 202
Tilmeldt: 12. nov 2007, 21:32
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



NEED UPDATES! :twisted:
Jungle or afk
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 202
Tilmeldt: 12. nov 2007, 21:32
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Godt 6 år siden sidste besøg. Der er sket voldsomt meget i den periode. Nu er der kommet lidt gang i træningen igen, men med et helt helt andet mindset, og uden nogen egentlige mål. Kroppen er ved at være godt brugt og jeg bør nok egentligt få kigget på det højre knæ inden det går helt galt :-k Men det tager hårdt på kroppen at træne intensivt og målrettet og så må jeg føle konsekvensen idag. For 2-3 år siden var jeg vel i min bedste løbeform og idag er jeg nok nær i den dårligste :P Jeg har ingen intentioner om hverken at træne mig op til fordumsstyrke eller løbeform, men fremadrettet træne for samvittigheden og sundheden. Fokus er drejet over på at passe på kroppen frem for at se hvor langt den kan flytte mig. Det har taget en del tid både at acceptere og at vende sig til. Ligeledes er hverdagen også skiftet ud med et aktivt fuldtidsarbejde arbejde til at være fuldtidsstuderende, så det er kommet helt naturligt at prioritere studiet frem for 6 træningspas i ugen.

Mit mål med træningen for efterhånden en del år siden blev desværre ikke indfriet selvom jeg forsøgte mig et par gange hos begge enheder. Det var en hård nød at knække for selvtilliden, og derfor måtte jeg finde en ny drøm og den pegede i retningen af at studere og så må det være sådan. Der bliver ikke squattet eller dødløftet for tiden, men primært via maskiner og lidt håndvægte. Er så småt begyndt på nogle meget langsomme intervaller på løbebånd og fremadrettet bliver det en all-round træning, dog med fokus på at tage lidt kg på, nu hvor løb ikke fylder så meget mere. Har altid haft voldsomt svært ved at indtage nok til at tage på, og det går lidt nemmere idag. Enten er det alderen eller den mindre cardio. Vejer 90-91 og kan jeg med tiden ramme 95 med en fin all-round form, så er det rigeligt fint.

Opdateringerne kommer nok heller ikke helt regelmæssigt herinde og i det hele taget at huske at logge igen, skal lige tilbage til rutinen. Det er som om det ikke er helt så spændende at logge, når træningen ikke er så interessant :)

s.1 er nogenlunde opdateret igen. Det er altid sjovt at se tilbage på hvad der kunne lade sig gøre.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4595
Tilmeldt: 2. feb 2007, 23:41
 
Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Foregående

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster