Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 67972 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049959 indlæg i 100472 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1328
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1326

Følg bodybuilding.dk på

SCHEUERMANNS SYGDOM

Udskriv emne

Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader

goddag i sidste uge var jeg oppe hos min læge, da jeg har haft rygsmerter i godt vel 2,5 år, og været til kiroprakter mange gange.. så har fået fortaget røgten billeder af Ryggen, og fået svar på hvad det er jeg lider af, det hedder SCHEUERMANNS SYGDOM.

jeg fik den besked af lægen der ikke var noget at gøre og hvis det gjorde ondt, så var der jo opfundet smertestillene piller.

skal det virkelig være vejen frem for en 20 årig knægt?

Link til sygdom

http://www.sportnetdoc.dk/injury/10-15.htm

hvis nogen har noget lignede og ved noget omkrig øvelser som er bedre lave end andre, må i meget gerne komme med det. eller andre ting omkrig sygdommen, ALT KAN BRUGES!

på forhånd tak for svarene.

venlig hilsen Nick

Reputation point: 0

Geografisk sted: Herlev

Styrkeliste
- Bænkpres: 78.00
- Dødløft: 78.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hej!

Træn! En styrkelse af muskulaturen vil aflaste ryggen og afhælpe smerterne. Fokuser på coreregionen.

Du kan desuden overveje, om du vil gå med en slags korset, det hjælper vist for nogen.

God bedring!
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: København

Logbog: Vis logbog

Har du overvejet Core træning? Nu er jeg ingen ekspert på området men det er vel et forsøg værd.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Kostplan: Vis kostplan

er villet til at prøve alt, bare kan mindske smerterne i ryggen, da jeg er murer og bliver udlært om 3 måneder,

dødløft og bor er nogen af de øvelser jeg laver, vil det stadig være smart lave dem, for du får vel ikke bedre øvelse til ryg end dødløft?

core træning forklar

Nick :D

Styrkeliste

Min kiroprakter sagde jeg skulle holde mig væk for at lave mave bøjninger, har altid kørt efter det princip at hvis du træner ryg skal du også træne mave?

nogle som lige kan give svar på den også?

Styrkeliste

Dødløft og bor er godt. Squat også. Til coren kan du prøve nogle planks for eksempel.

DU skal selvfølgelig tjekke med din fys, at det er i orden, at du laver de øvelser. Få evt. denne til at foreslå nogen.
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Du rammer maven igennem dødløft, og bor squat blandt andet, så altså du undlader ikke helt maven, da den aktiveres gennem forskellige løft, Men eller "Planks" er god coretræning Så vidt jeg ved?
penge dk - din vej til mere fritid tjek det.tabe sig
Brugeravatar

Jeg har også lidt scheuermann syndrom, og det er en bitch!

Det har ikke begrænset mig i valg af øvelser mm, men det hænger måske også sammen med hvor slemt du har det.

Det eneste jeg synes hjælper på mine rygsmerter eller træthed er at sidde oprejst :roll:
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

ja det er faktisk rigtigt eller så går jeg lige en tur.

men squat er så den eneste øvelse jeg ikke kan holde ud med ryggen, og ved jeg laver den rigtig da haft en instruktør til kigge hvordan jeg gør osv. og sagde det var rigtig nok, så der laver benpres i stedet...

men vil sige mit er meget slemt. da der kan være dage hvor jeg tager 3 piler inde jeg møder på job. så kan holde smertene ud. men så bare svært holde sig vågen, når man har pause og sætter sig ned:S

Styrkeliste

Hvor sidder den?
"We're winners, man. f**king winners, YEAH"
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved

Jeg har selv Scheurmann.

Mit råd: Coretræning

Dødløft, Squat, Back extension, The plank, mavetræning osv.
Brugeravatar

Geografisk sted: Kastrup

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 175.00

Min sidder på midten af ryggen,

men får ondt af squat :S

og The plank hvad er det?

Styrkeliste

Brugeravatar

Geografisk sted: Kastrup

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 175.00

Technotrold skrev:Min sidder på midten af ryggen,

men får ondt af squat :S

og The plank hvad er det?

Jeg har også en midten af ryggen. Mit har altid været ret slemt og generet mig psykisk og gjort mig træt i ryggen hvis jeg skulle noget i længere tid.
Squat har også altid været værst for mig, har aldrig kunne blive rigtig stærk i den, men har aldrig fået ondt af den.
Har du fået af vide hvilke virvle der er tale om. Om det er både midt ryg og lænde virvler eller kun midtryg.

Du skal ikke høre på din læge! Der er noget at gøre, du kan som sagt træne og måske nedsætte smerterne. Du kan dog ikke rette op på din ryg med træningen.
Hvis det er meget slemt kan du evt. overveje operation
Brugeravatar

tak ang video for the plank:)

altså min læge hun sagde der findes ikke nogen form af operation for der hvor dine er, og det er kun midten skulle vidste ikke være noget med læden overhovedet kun midten...

Men har derfor aldrig rigtig lavet squat. laver ikke noget som gør ondt på den dårlige måde.

trænings ømheden efter det er bedste:D men når man hver gang går ned og det gør ondt så er det bestemt ikke sjovt. derfor har lavet benpres i stedet

Men core træning vil jeg så prøve, alt der mindste smerten er villig til.

Styrkeliste

Technotrold skrev:tak ang video for the plank:)

altså min læge hun sagde der findes ikke nogen form af operation for der hvor dine er, og det er kun midten skulle vidste ikke være noget med læden overhovedet kun midten...

Men har derfor aldrig rigtig lavet squat. laver ikke noget som gør ondt på den dårlige måde.

trænings ømheden efter det er bedste:D men når man hver gang går ned og det gør ondt så er det bestemt ikke sjovt. derfor har lavet benpres i stedet

Men core træning vil jeg så prøve, alt der mindste smerten er villig til.

Man kan godt blive opereret i ryggen hvis der er grund for det og man finder de rigtige læger.

Du skal ikke lave squat hvis du får ondt af den som du siger. Så er benpres en udemærke erstatning.

Held og lykke med at nedsætte smerterne :)
Brugeravatar

ok jamen tusind tak for alle de svar, og så vil jeg lige komme tilbage om 1 måneds tid eller mere og give en melding omkrig ryggen og træning,

hvordan det hele har forløbet sig og hvad der har været godt og dårligt, og andre ting

God træning til alle og god jul

Hilsen Nick

Styrkeliste

Såvidt jeg husker har Thomas Jagd også sygdommen. Han snakker vist om den og følgerne i interviewet med ham selv her på siden.
No Sacrifices, just the decision to train hard
Brugeravatar

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 160.00

Ja det rigtigt, mener bare hans sidder i lænden...
Brugeravatar

Det er rigtigt nok at der ikke er noget at gøre for at fjerne det og træning kan risikere at både gøre dine rygsmerter bedre eller forværre dem. Det kommer an på hvor de sidder, hvor mange hvirvler som er involverede, har du skoliose oveni osv, osv... Men det er ikke farligt at træne, så prøv dig frem til hvad som kan hjælpe dig. Og om ikke andet definitivt træne alt andet som plejer at påvirkes negativt når man har Scheuermann, så som hele skuldergørdlen og hoften.

Du har fået masser med gode forslag på ting at lave, jeg håber at du skal kunne blive smertefri :)
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Fik selv konstateret schüermann som 13-14 åri knægt. Begyndte nærmest at græde, da jeg fik det at vide, da lægen ikke mente jeg måtte spille fodbold eller håndbold :afraid: Heldigvis fortsatte jeg og med tiden blev det bedre. Kan være det hang sammen med at jeg også ligeså stille begyndte at styrketræne.

Som murer er du så meget opmærksomme på, hvordan du foretager løft?
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Kære venner,
i ved ikke om den et thoracal eller lumbal Scheuermann med dermed to helt forskellige påvirkeninger af holdningen til følge. Du skal forbi en rigtigt dygtig fysioterapeut og få skidtet fikset, for du har ondt, hele tiden. Skal spise smerestillende bare for at klare en arbejdsdag.

For mig har det hjulpet at træne rumænsk dødløft, Bent row, utallige back extensions, utal af rows og fornuftig coretræning. Senere blev jeg i form til dødløft der også hjalp meget.

Fjern dit fokus fra styrketræning og flyt det til at blive sund i kroppen. Styrketræning kan være et værktøj til at blive sund i ryggen, men ikke et mål i sig selv.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Technotrold skrev:goddag i sidste uge var jeg oppe hos min læge, da jeg har haft rygsmerter i godt vel 2,5 år, og været til kiroprakter mange gange.. så har fået fortaget røgten billeder af Ryggen, og fået svar på hvad det er jeg lider af, det hedder SCHEUERMANNS SYGDOM.

jeg fik den besked af lægen der ikke var noget at gøre og hvis det gjorde ondt, så var der jo opfundet smertestillene piller.

skal det virkelig være vejen frem for en 20 årig knægt?

Link til sygdom

http://www.sportnetdoc.dk/injury/10-15.htm

hvis nogen har noget lignede og ved noget omkrig øvelser som er bedre lave end andre, må i meget gerne komme med det. eller andre ting omkrig sygdommen, ALT KAN BRUGES!

på forhånd tak for svarene.

venlig hilsen Nick

Det lader til, at du er ret plaget af din Scheuermanns sygdom. Har du overvejet en operation? Ifølge http://www.sundhedslex.dk/scheuermanns-sygdom.htm er operationer af scheuermanns sygdom næsten altid succesfulde. Det er meget sjældent, at der kommer komplikationer som følge af et kirurgisk indgreb.

Derefter vil du også nemmere kunne holde ud at styrketræne og træne din ryg og derved forebygge rygsmerter :-)

Jeg har det selv, dog i mild grad vil jeg tro, da jeg ikke har haft de vilde gener ved det.

Det hjalp for mig at starte med weigthed hyperexstensions, og efter min ryg var trænet bare en smule op, BB BoR + dødløft. Jeg har det nu bedre i ryggen end nogensinde før.
tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

Geografisk sted: Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Jeg har en del klienter med scheuermann. Flere af dem har fået at vide at de ikke skal bekymre sig så meget over det da deres ryg oftes er lige så stærk som andres. Deres problem består imidlertid i at de får nogle meget hårde spændte muskler omkring rygraden da de hele tiden er på overarbejde. Derfor kommer de og får massage.
En god ide er at få hjælp til øvelser der korrigerer og balancerer din holdning. Det kan være en dygtigt fys eller en ergoterapeut der hjælper dig med at forebygge sygdommen i hverdagen.
Et andet problem ved scheuermann man skal være opmærksom på er at det kan gå ud over ryggens fjedrene egenskab, så stødene fra hælene forplanter sig i fx lænden når du løber.

Prøv Evt. en dybdegående massage af de spændte muskulatur og se om det hjælper på smerterne og stivheden. Det skal ikke være wellnessmassage eller lignende.
http://www.god-krop.dk
Do or do not, there is no try!
http://www.god-krop.dk
Brugeravatar

Kocemba skrev:Såvidt jeg husker har Thomas Jagd også sygdommen. Han snakker vist om den og følgerne i interviewet med ham selv her på siden.

Nogen der ved hvor indlægget findes ??

Styrkeliste
- Bænkpres: 175.00

Tilbage til Skader

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster