Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 56930 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Ellenfah

Vores medlemmer har i alt skrevet 2036882 indlæg i 92478 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 261
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 258

Følg bodybuilding.dk på

Skift mellem cut/bulk

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Da jeg startede med at træne for 7 måneder siden, var første mål at få fedtprocenten ned. Det gik rigtig godt, og da jeg synes jeg var langt nok nede skiftede jeg over til at bulke i stedet. Og her tror jeg så jeg lavede en fejl. Jeg skiftede brat over - og gik direkte fra et kcal underskud på ca 500 kcal til et overskud på 300 kcal.

De første 2-3 uger steg min fedtprocent ret voldsomt, hvorefter det udlignede sig. Nu har jeg så bulket i ca 3 måneder, hvor det går stille og roligt fremad med muskelmasse. Fedtprocenten er nogenlunde stabil.

Min hypotese som jeg har udledt af ovenstående er, at man bør skifte mellem cut/bulk over en periode, og ikke fra den ene dag til den anden. Jeg tror nemlig at min forbrænding har været nedsat grundet mit cut, og så har skulle bruge noget tid på at justere sig.

Nu skal jeg så snart til at cutte igen, og vil ikke gentage ovenstående fejl.

Jeg vil gerne høre jeres tanker/viden om dette scenarie? Hvordan gør I?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 29. aug 2019, 22:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Først og fremmest: Ens forbrænding ændres ikke under cut - men det gør ligevægtsindtaget. Mindre kropsmasse kræver mindre energi at bevare.

Så 500 kcal underskud vil gradvist blive mindre underskud i takt med, man taber sig.

Det lyder lidt vildt, at din fedt% steg drastisk på 2-3 uger med kun 300 kcal overskud (vel at mærke fra dit ligevægtsindtag, da du var mindst)... Kan det ikke bare være, du har bundet lidt mere væske?
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 56
Tilmeldt: 15. maj 2015, 18:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Synes også det lyder mærkeligt det der? Har du holdt øje med vægten hver uge?
Tænker nu også bare det er dig der har fået et chok fordi du pludselig har bundet en masse vand til kroppen igen. Du kan eventuelt hoppe af kreatin lidt, hvis du er på det. Eller skære lidt ned på carbs og salt, og se om noget af det giver en ændring.

Hvis du har bulket korrekt med 300kcal i overskud, har din kropsfedt ikke steget voldsomt over et par uger. Tag det fra en som har lavet rigtig mange skift fra Cut til bulk og omvendt :-s
So you want to get big by crossfitting? That's cute

Eat Big, Lift Big, Get Big!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 13. maj 2013, 21:45
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 222.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det kan da godt være min Withings badevægt er noget skrald så. Men synes altså der er kom flæsk på lige i den periode da jeg skiftede fra cut til bulk. OK jeg var nok lidt mere end 500 i underskud - gik fra 2300 kcal til 3100. Og pt er jeg på 3600 - og bliver ikke "federe" nu her, tager stille og roligt på efter planen.

Jeg justerer mine kcal hver uge i forhold til vægten - så det er næppe der den er gået galt. Men nu cutter jeg snart igen, så må jeg lige holde skarpt øje når jeg igen skal bulke. :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 29. aug 2019, 22:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster