Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 68883 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er DoomDuck

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049970 indlæg i 100474 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1047
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1046

Følg bodybuilding.dk på

Skulder skade!

Udskriv emne

Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader

For 2 måneder siden var jeg nede og træne ben, ryg og biceps som så mange gange før.
Da jeg nåede til sidste øvelser som var Hammer Curls gik det helt galt. Jeg løftede i højre side med for mange kg og for dårlig teknik (STUPID!) da jeg hørte et smæld i højre skulder. Den var derefter totalt lammet og jeg kunne næsten ikke bevæge den i 2 min :shock:
Det skal lige siges at på dette tidspunkt var jeg midt i en arm fokus periode. Det vil sige at jeg i 6 uger havde lavet 10x10 GT turner til biceps og triceps 2 gange om ugen.

Efter en lang pause uden træning begyndte jeg så småt igen for 2 uger siden da jeg ikke kunne mærke noget besvær længere :)

Desværre er den nu gal igen ..
Jeg får ondt foran på skulderen når jeg bruger den fysisk. Jeg kan også mærke det når jeg bare skruer på vandhanen eller vasker håret.
Jeg kan fremprovekere irrationen ved at spænde i biceps og med den anden hånd presse så der kommer et større pres på biceps. Så kan jeg tydeligt mærke irritation foran på skuldren på den arm der spænder. (se billede)

Jeg har ikke kunne mærke irritation eller smerte i en speciel muskelgruppe da jeg prøvede at begynde at træne igen, smerten er kommet snigende efter træning. Men der er forsvundet voldsomt meget styrke i presseøvelser som bænkpres og military.

Jeg har været til lægen 2 forskellige steder.
Den første giver jeg ikke meget for, men den anden mente at der var sket noget der hvor biceps hæfter oppe i skulderen.

Lige pt. holder jeg den i ro så godt jeg kan og træner kun benene.

Er der nogen der har prøvet det samme?
Eller nogen der kender noget der måske kunne hjælpe? kulde/varme behandling (det er 2 mån siden det skete). eller cremer som hjælper?
Vedhæftede filer
2371-skulder.JPG
2371-skulder.JPG (55.4 KiB) Vist 1921 gange
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (14)
Kostplan: Vis kostplan

Har du prøvet at træne din rotator manchet?

Reputation point: 10

Galleri: Intet galleri

Jeg havde engang noget vrøvl med skulderen, som følge af noget dumhed med bænkpres..

Hold noget pause (jeg holdt 1-1½ uges total pause), start stille op igen, træn din rotator cuff, pas på med for tunge øvelser i den bevægelse hvor det gør ondt. Plej din skade med ibuprofen (Ipren piller), led-styrke, fiskeolie osv.

Det er hvad jeg gør hvis jeg begynder at få ondt et sted. Havde også problem med højre underarm på et tidspunkt og der var en total pause også det eneste der hjalp..
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

MO skrev:Har du prøvet at træne din rotator manchet?

Ja, jeg begyndte at træne udvendig og indvendig Rotater Cuff træning 4 måneder før det skete, og har gjort det her da jeg prøvede at komme igang igen. Jeg føler ingen smerte eller irritation når jeg laver disse øvelser.

Jeg har også lavet de øvelser som lægen sagde jeg skulle prøve.

Det virker bare så underligt det hele :?
Nu er det også begyndt at kommer i venstre skulder selvom jeg ikke har overbelastet den spicelt de sidste mange mange uger. Det er slet ikke så slemt i venstre men det gør ondt når jeg gør som på billedet :?
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)

Jeg er sikker på at skaden ikke har en hat at gøre med rotator manchetten, ud fra de oplysninger du giver os. Det lyder snarre som en solo biceps skade som dig og din læge er kommet frem til.

Så det er nok noget med at du har fået en brist i den øverste biceps sene (caput longum) og nu døjer med inflammation.

Prøv at tjekke den her ud - det stemmer meget overens med det du siger. http://www.sportnetdoc.dk/injury/14-07a.htm

Ud over denne artikel så fjern smerterne med 1 tablet ipren (indeholder ibuprofen = inflammationsnedsættende) og 1 tabelet pamol. Den kombination virker utroligt godt. Jeg ved ikke hvad der sker når man blander dem men man bruger det også på sygehuset og er også vældig kendt bladt offentligheden (blev selv påmindet af El toro for nogle dage siden til min skulderskade).

God bedring
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

har netop fået det samme for en uge siden dog syntes jeg smerterne er på vej væk, har dog ikke været til lægen med det men skal til massør her i den kommene tid og han plejer at vide hva der skal gøres ved smerter, men jeg fik mit ved at køre tung mility med lidt for mange reps.
Brugeravatar

Geografisk sted: Bovrup

Træner her: Exerzice

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (11)

Det er næsten med 100% garanti caput longum m. biceps brachii - altså det lange hoved fra biceps, som går op i skulderen og hæfter på skulderbladet.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Måske denne her kan hjælpe dig udenom den nuværende, og muligvis kommende skader :wink: ...

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1426252
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kostplan: Ingen kostplan

mit er kun når jeg strækker armen helt ud eller hvis jeg skal løfte noget der vejer over 5 kg :S og ja det er meget surt men mærker det ikke lige så meget som i starten
Brugeravatar

Geografisk sted: Bovrup

Træner her: Exerzice

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (11)

virker som det samme jeg kan mærkee i min skulder. Har lagt is på det nu og giver den ro.
Dog er jeg ikke hævet?
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Træner her: Anger Mangement

Det er vel slimsækken på bicepsenen som hæfter oppe i skulderen den er gal med, hvis den har fået en ridse eller på anden måde en skade, så hæver det og bliver irriteret og skal heale, men fordi den er forstørret smerter det hver gang den skal i bevægelse.. det mit bud.. men lægen for satan da, det jo gætværk..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Gå til en fysioterapeut, de har jo speciale i netop den her slags ting, og har en hel række tests og undersøgelser de kan lave så du kan finde ud af præcist hvad der er galt og hvad du skal gøre. Lad være med at tro at en side som denne kan give dig et præcist svar. Vi kan komme med gisninger, og hvis vi har haft lidt anatomi kan vi fortælle dig at det højst sandsynligt er biceps tilhæftningen inde i skulderleddet den er gal med, men så længe vi ikke har dig foran os og kan teste dig, så kan vi basalt set ikke vide det, og det er uforsvarligt at begynde at sidde og gætte på ting og anbefale øvelser når vi ikke ved hvad din diagnose er. Det er dybt uprofessionelt og amatør agtigt. Der skal fagpersoner til, så fluks til fysioterapeut!
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg

Hej, jeg gå rundt med de samme problemer som du har/havde. Jeg er interesseret i at høre, om du stadig døjer med problemet eller om du er sluppet af med det. Hvis ja, hvordan? :-)

Mvh

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Tilbage til Skader

Brugere online