Bruger login







Tilbudsguide, uge 30, 2019
Kaffe og majskolber

Ugen der gik, uge 28, 2019
Faste og proteinpulver!

Tilbudsguide, uge 29, 2019
Oksecuvette og kylling!

Ugen der gik, uge 27, 2019
Styrke og bodybuilding!


Statistik

Vi har 55626 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er indbyggeren

Vores medlemmer har i alt skrevet 2030511 indlæg i 86760 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 320
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 316

Følg bodybuilding.dk på

Stop med skulderpres

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Jeg faldt lige over denne video, der med baggrund i anatomien forklarer hvorfor man skal undgå skulderpres.

Super god video. Håber i kan lide den. :)

Brugeravatar
 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 1489
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



meanwhile in russia

Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 125
 
Indlæg: 2272
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Blackmoore skrev:meanwhile in russia



Og så endda bag nakken. Helt vanvittig styrke.

Bag nakken er dog ingen god ide, men igen, nogen kan gøre det hele livet uden problemer, andre får impingement (afklemningssyndrom) efter kort tid. Det samme med blandt andet upright row og guillotine bænkpres.

Det kan dog ikke benægtes om den gode Klokov, at han er et stærkt bæst.
Sidst rettet af taler 5. maj 2019, 11:08, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 1489
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis min mobilitet ikke er til military press er one arm press med KB altid utrolig nem for min skulder.

Ellers er landmine presses gode for dem med større mobilitetsproblemer
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 125
 
Indlæg: 2272
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Blackmoore skrev:Ellers er landmine presses gode for dem med større mobilitetsproblemer


Det er faktisk et godt råd. Jo mere man presser fremad jo bedre. Det er også derfor pres bag nakken kan give så mange problemer.
Brugeravatar
 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 1489
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Clickbait titel.

2:50 - 3:15 Men her blev der på 20 sekunder understreget, det drejer sig om udførslen.

Det er derfor det er forbandet vigtigt, man lære at holde sine underarme komplet vertikale med jorden - uanset greb - hvis man vil undgå grum slitage på både skuldre og albuer. Det er også kun sådan, at kroppen fuldt kan engagere de stabiliserende muskler. Det drejer sig om både dumbbell, barbell, men som sådan også alt andet pres arbejde, siddende, liggende mm..

Tuck the elbows!
Brugeravatar
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 817
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Beingofglass skrev:Det er derfor det er forbandet vigtigt, man lære at holde sine underarme komplet vertikale med jorden - uanset greb - hvis man vil undgå grum slitage på både skuldre og albuer. Det er også kun sådan, at kroppen fuldt kan engagere de stabiliserende muskler. Det drejer sig om både dumbbell, barbell, men som sådan også alt andet pres arbejde, siddende, liggende mm..

Tuck the elbows!


Ja, altså holde albuerne ind til siden af kroppen, det samme i eksempelvis bænkpres. Det gør i hvert fald bevægelsen meget bedre for skulderne.

Men man kan sagtens træne hele skulderen (forreste, midterste og bagerste del) helt uden at presse over hovedet. Hvor slemt pres over hovedet er, kommer nok i høj grad an på acromion-type.
Brugeravatar
 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 1489
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg laver i dag meget mere skulderpress og meget mindrebænkpress.. og mine skuldre har det bedre nu endde havde det for 10 år siden..

Men..

Der er også mere fokus på teknik og mobilitet og lidt mindre på 110% brænd aw

For mig er det nemt af få den gode albue position når jeg kører logpress. Det er en dejlig øvelse ;)
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 125
 
Indlæg: 2272
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sikke noget pjat. Alt hvad kroppen kan, må den.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 320
 
Indlæg: 4026
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Beingofglass skrev:Clickbait titel.

2:50 - 3:15 Men her blev der på 20 sekunder understreget, det drejer sig om udførslen.

Det er derfor det er forbandet vigtigt, man lære at holde sine underarme komplet vertikale med jorden - uanset greb - hvis man vil undgå grum slitage på både skuldre og albuer. Det er også kun sådan, at kroppen fuldt kan engagere de stabiliserende muskler. Det drejer sig om både dumbbell, barbell, men som sådan også alt andet pres arbejde, siddende, liggende mm..

Tuck the elbows!

"Det er derfor det er forbandet vigtigt, man lære at holde sine underarme komplet vertikale med jorden"

Det er vel for at opnå færrest mulige variable at skulle forholde sig til, altså, man reducerer fokus til værende kun på ændring af vægt på skulder og ikke også involverende vægtændring, distribution af vægt og kraft på albue og håndled, formoder jeg? Formodentlig har behov for dette - hvilket er et naturligt behov for mange, at gøre med manglende bevidsthed ...., med hvordan skulderblad, kraveben etc. organiseres korrekt og ikke blot låses på kroppen i ignorance for at mindske antal variable at forholde sig til? At holde underarm vertikal ifht. jord er dog ganske fornuftigt, da dette faktisk er en fornuftig isolering af antal variable; God pointe - en god læring i tyngdelovens påvirkning ifht. de som søger at ophæve el. ignorere denne!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der er ikke noget der hedder vertikal med jorden. Det er vertikal, lodret eller i en snæver vending vinkelret på gulvet, altså 90 graders vinkel mellem gulv og arm.

Det handler ikke om at skulle være et med sin muskel, men om ikke at lave nogle rigtig uhensigtsmæssige momentarme og vride sin skulder i smadder
 
Reputation point: 150
 
Indlæg: 784
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Minipurz skrev:Der er ikke noget der hedder vertikal med jorden. Det er vertikal, lodret eller i en snæver vending vinkelret på gulvet, altså 90 graders vinkel mellem gulv og arm.

Det handler ikke om at skulle være et med sin muskel, men om ikke at lave nogle rigtig uhensigtsmæssige momentarme og vride sin skulder i smadder

haha, jeg skulle også lige vende den nogle gange, den med vertikal med jorden, en lidt uheldig og omfangsrig udredning at skulle hitte rundt i i hjernen, men jeg fik den til sidst.

Det er godt, du kan berolige os med, at du bliver beroliget af at tro, du har ret... Altså at det ikke handler om at skulle være et med sin muskel", hvilket jeg ikke har påstået el. andre har nævnt, tror jeg.... , men at man istedet korrekt skal sanse sin væren og gøren vs. "mosle" på som en bøffel/æsel.
Det er ved at være trættende at skulle udrede ting som beror på misforståelser, ting som folk tror de kan udlede el. forstå af det man skriver, men blot er som når man diskuterer med en socialist, intet ondt om socialisme, nemlig at man først skal korrigere hvad de har fået forkert fat i ang. hvad man har erklæret el. forklaret, og siden derfra, når dette sker, hvis det sker..., kan komme videre.
Det er som at spille bold med en mur og forvente en vinder.

Derfor, din sandhed som for for dig er korrekt: "om ikke at lave nogle rigtig uhensigtsmæssige momentarme og vride sin skulder i smadder" beror på hvordan du sanser og forstår at bruge din krop. Meget få, inkl. coaches, træner korrekt ifht. hvordan kroppen er skabt til at bruges, men bruger bøffeltilgangen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



dwellengers skrev:Sikke noget pjat. Alt hvad kroppen kan, må den.


Thread/

TS: den flinke, omend inkompetente, herre i videoen omtaler overhovedet ikke scapulas bevægelser. Ved humerus elevation adduceres og lateral roteres scapula således acromion glider af vejen for supraspinatus senen mhp på at minimere impingement. Der opstår potentielt stadig en grad impingement, afhængigt af anatomi, men slet ikke i en grad som videoen at illustrerer.

svaret er korrekt dosering i forhold til anatomi, men at undgå alt pres over hovedet er spild af potentielle gainz.
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. nov 2013, 20:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Elfenben skrev:
dwellengers skrev:Sikke noget pjat. Alt hvad kroppen kan, må den.


Thread/

TS: den flinke, omend inkompetente, herre i videoen omtaler overhovedet ikke scapulas bevægelser. Ved humerus elevation adduceres og lateral roteres scapula således acromion glider af vejen for supraspinatus senen mhp på at minimere impingement. Der opstår potentielt stadig en grad impingement, afhængigt af anatomi, men slet ikke i en grad som videoen at illustrerer.

svaret er korrekt dosering i forhold til anatomi, men at undgå alt pres over hovedet er spild af potentielle gainz.


Det store problem er tilsyneladednede dopaminafhængighed, at folk kan opnå dopaminstimulation ved at tro, de har ret.... Det hindrer også vedblivende søgning efter den reelle, korrekt årsag til løsning på problemer el. indsigt i komplicerede dilemmas; Folk stopper simpelthen på halvvejen, vidende (troende), at de er i mål fordi, det er den hurtigste vej til dopaminstimulation.... Debat på det niveau varer ikke længe....
Sidst rettet af Bilsten 10. jul 2019, 23:00, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:
Blackmoore skrev:Ellers er landmine presses gode for dem med større mobilitetsproblemer


Det er faktisk et godt råd. Jo mere man presser fremad jo bedre. Det er også derfor pres bag nakken kan give så mange problemer.

Det drejer sig om at holde overarmsknoglen korrekt organiseret ifht. spec. skulderbladet, hvis ledoverflade jo skal danne base for overarmsknoglens bevægelse/-r og derfor reelt skal opadroteres og fremadroteres, (tillades) løftes til frihed via kravebenet og trapz, noget som kræver stor præcision at organise/noget som kræver højtudviklet/stor bevidsthed med selvet.... Musik og tilstrækkelig manglende (afsættelse af tid til) fordybelse, er nogle store el. kan være problemskabere.

Kom gerne med input til andre aspekter af hvad som tager fokus fra at optimeres på det som man gør i træningen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



"Kom gerne med input til andre aspekter af hvad som tager fokus fra at optimeres på det som man gør i træningen."
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster