Bruger login







Ugen der gik, uge 33, 2019
HST og kropshævninger!

Tilbudsguide, uge 34, 2019
Mandler og storkøb af frugt/grønt!

Ugen der gik, uge 32, 2019
Styrke i squat og Mr. Olympia 2019!

Tilbudsguide, uge 33, 2019
Juice, kylling og pasta!


Statistik

Vi har 55783 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er LiffCalliashy

Vores medlemmer har i alt skrevet 2031528 indlæg i 86836 emner

25 nye indlæg i dag


Online
I alt: 597
Medlemmer: 12
Skjulte: 1
Gæster: 584

Følg bodybuilding.dk på

The GREATEST Squat Warm Up Routine

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hvis der er nogle af jer der mangler lidt inspiration til opvarmning, så kan den her være et kig værd.

Admin bb.dk
Bodyman Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 375
 
Indlæg: 4604
Tilmeldt: 19. maj 2011, 06:53
 
Træner her: SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Her er en anden rutine som er lidt nemmere:

1) Start med stangen og tilføj løbende mere vægt :D
2) Når du rammer din arbejdsvægt, så er opvarmningen slut O:)
A man of genius makes no mistakes. His errors are volitional and are the portals of discovery
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 290
Tilmeldt: 15. feb 2011, 16:35
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 87.50
- Dødløft: 70.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



/Niels skrev:Her er en anden rutine som er lidt nemmere:

1) Start med stangen og tilføj løbende mere vægt :D
2) Når du rammer din arbejdsvægt, så er opvarmningen slut O:)



Super fed opvarmnings rutine til en der squatter 100kg, men når det bliver lidt mere seriøst så er en god opvarmningsrutine guld værd.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 17. jan 2016, 22:22
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 245.00
- Dødløft: 260.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Overload skrev:Hvis der er nogle af jer der mangler lidt inspiration til opvarmning, så kan den her være et kig værd.


Tak for det tip!

Det er dog til at evaluere på, om det er lidt "ikke så godt for knæ og hofte", at skabe vrid i et fhv. uforberedt knæled i bunden af øvelsen, husk på, vi bevæger os med nær fuldt ekstenderede lemmer i hofte og knæregionerne, og her i øvelsen er ryggens nederste del desuden max ekstenderet også, noget vi også heller ikke gør normalt el. ofte og når vi så foreslås vridende i bunden af øvelsen, er knæ og hofte jo allerede i .... ikke normal funktionalitet beskæftiget.
Interessant med hans perspektiv på statisk og langsom ganske få reps, noget jeg allerede selv benytter meget som opvarmning vs. de ofte repetitve bevægelsesmønstre som vi ofte ekspotioneres for el. forbinder med opvarmning, noget der herfra evalueres som værende årsag til "lullen i søvn" og ind i forkerte el. mindre end optimale bevægelser som forberedelse til de faktiske øvelsers udførelse.
Jeg vil nørde lidt over dette...., så hvis nogle har konstruktive input vil dette være fint, tak.

Herfra bruges pt. et bens 5 sek. + reps squat uden vægt hjemme (både som opvarmning og selve træning 10 - 20 reps er meget hårdt! ), noget som korrigerer øvelser, balance, og skaber fokus på præcis udførsel af øvelse da man ellers vælter. Desuden er dette yderst funktionelt når man applikerer ens forståelse (ikke akkumuleret viden) om hvordan vores knæ er struktureret, arbejder og distribuerer vægten fra overkroppen via facetleddene....

Det kan godt være der ikke er studier der viser, at funktionel træning virker bedre end anden træning, men er disse studier lavet på mennesker med sammenlignelig kropsforståelse som jeg (og andre her) og er disse studier omfattende skader og skadesforbyggelse, anyone?

"Al skadespræventive træning er optimering af kroppens evne til at yde, også over tid uden skader, noget som kræver organisering og evt. reorganisering af påkrævende områder for korrekthed i udførsel af bevægelser - derfor er bevidsthed med selvet så damn vigtigt"

"Manglende bevidsthed med selvet, er den største hindring for den korrekte udførsel af alle fysiske handling"; Citat Bruce Lee

- og man kan også applikere denne læring helt til hvor man skal træne reproducering ... Personligt bruger jeg neuroligsk baseret forståelse applikeret til øvelser når der skal praktiseres, noget som kan holde powercardiogamet kørende i op til 3 timer el. enddog mere; "Sexercise". - Særdeles fornøjelig aktivitet.... By the way, det er uden pauser/med fuld power hele tiden. :wink:
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 237
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Machado skrev:
/Niels skrev:Her er en anden rutine som er lidt nemmere:

1) Start med stangen og tilføj løbende mere vægt :D
2) Når du rammer din arbejdsvægt, så er opvarmningen slut O:)



Super fed opvarmnings rutine til en der squatter 100kg, men når det bliver lidt mere seriøst så er en god opvarmningsrutine guld værd.


Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad de seriøse har brug for, men det virker fint op til 400kg :whistle:
A man of genius makes no mistakes. His errors are volitional and are the portals of discovery
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 290
Tilmeldt: 15. feb 2011, 16:35
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 87.50
- Dødløft: 70.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Machado skrev:Super fed opvarmnings rutine til en der squatter 100kg, men når det bliver lidt mere seriøst så er en god opvarmningsrutine guld værd.


:lol: :lol: :lol: :lol:

Det var dagens grin. Du ved vist ikke hvem du taler til. :lol:

Læs lidt om Niels her :wink:

https://styrke.dk/?dbid=profil&licnum=372
Brugeravatar
 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 1534
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg ville gå så vidt som til at sige, at det der er mobility træning og ikke opvarmning - omend det sikkert ville fungere fint som opvarmning også - men det er ikke det der er i fokus umiddelbart.

Mobilitets specifik bevægelse er ret vigtigt at inkorporere i sin træning hvis man ikke er verdens mest atletiske, fleksible person. Særligt hvis ens squat-pattern til under parallel ikke kommer helt naturligt, men anstrengt, typisk fordi man måske ligger tæt på de mere klassiske løber proportioner med crazy lange lårben, relativt høje hofter oveni, og en kort overkrop. Der ligger jeg, så jeg har typisk ret meget behov for at øge min kropsbevidsthed før jeg går i gang, og sikre, jeg ikke over kompensere for meget, særligt ved knæ og ankel, hvor jeg har brug for særlig stor mobilitet.

Jeg kunne sagtens se for mig, at en ren kinesisk vægtløfter kropsbygning, ikke ville finde det nødvendigt.

Det er selvfølgelig også afhængigt af frekvens af træning. Squat 5x ugentligt, ville efter en rum tid kræve mindre mobility træning ved siden af, end med 2x ugen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 861
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilisten...sådan rent formidligsmæssigt har jeg lidt svært ved at læse hvad det er du gerne vil sige
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 125
 
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Blackmoore skrev:Bilisten...sådan rent formidligsmæssigt har jeg lidt svært ved at læse hvad det er du gerne vil sige

"Jeg vil nørde lidt over dette...., så hvis nogle har konstruktive input vil dette være fint, tak.

Herfra bruges pt. et bens 5 sek. + reps squat uden vægt hjemme (både som opvarmning og selve træning 10 - 20 reps er meget hårdt! ), noget som korrigerer øvelser, balance, og skaber fokus på præcis udførsel af øvelse da man ellers vælter. Desuden er dette yderst funktionelt når man applikerer ens forståelse (ikke akkumuleret viden) om hvordan vores knæ er struktureret, arbejder og distribuerer vægten fra overkroppen via facetleddene...."

Man sætter tæerne så lidt i på støttefoden så muligt blot for balance på modsatte fod af hvor vægten placeres og kan sådan lave etbens squat hjemme i stuen, og tro mig, 15 reps er sgu lissom 15 reps fhv. tung squat når kørt som foreskrevet og med 5 sek. pause i bunden af øvelsen. Dette er også meget god opvarmning spec. på dage hvor man ikke har meget tid i gym til opvarmning.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 237
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



/Niels skrev:
Machado skrev:
/Niels skrev:Her er en anden rutine som er lidt nemmere:

1) Start med stangen og tilføj løbende mere vægt :D
2) Når du rammer din arbejdsvægt, så er opvarmningen slut O:)



Super fed opvarmnings rutine til en der squatter 100kg, men når det bliver lidt mere seriøst så er en god opvarmningsrutine guld værd.


Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad de seriøse har brug for, men det virker fint op til 400kg :whistle:

Jeg har også erfaring med, at fokus på skabelse af stabilitet i led vs. mobilitet, er ganske god til opvarmning, skadesbehandling og præstationsbedrelse.
Jeg kan se du har løftet ganske pæne kilo.... Respekt.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 237
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



/Niels skrev:
Machado skrev:
/Niels skrev:Her er en anden rutine som er lidt nemmere:

1) Start med stangen og tilføj løbende mere vægt :D
2) Når du rammer din arbejdsvægt, så er opvarmningen slut O:)



Super fed opvarmnings rutine til en der squatter 100kg, men når det bliver lidt mere seriøst så er en god opvarmningsrutine guld værd.


Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad de seriøse har brug for, men det virker fint op til 400kg :whistle:

Desuden, Niels, et spørgsmål, hvis det er muligt at få svar på:

Jeg har set en seriøs styrkeløfter bruge varmecreme, Trauma 302 hed det engang, til skuldre ifbm. træning.
De bruger også kamfer, eucalyptus mm. blanding, som Trauma 302 består af, i Thailand til hverdagstræning i muay thai.
Er det normalt indenfor styrkeløft at bruge dette som led i opvarmning/træning af spec. skuldre?
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 237
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det var mest et ritual i gamle dage hvor østeuropæerne brugte helkropspåføring af disse stinkende produkter
Westside brugte en ekstra kraftig variant udviklet til galopheste

Nu til dags er der enkelte som bruger det på skader osv, men det er usandsynlig at det kan trænge tilstrækkelig langt ind til at have en effekt. Det er nok mest effektivt til at fjerne opmærksomheden fra problemet, og den varme røde hud forstærker jo placebo effekten
A man of genius makes no mistakes. His errors are volitional and are the portals of discovery
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 290
Tilmeldt: 15. feb 2011, 16:35
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 87.50
- Dødløft: 70.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ved 19:30 minutter inde i denne video fortæller Mark Rippetoe om opvarmning:

Brugeravatar
 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 1534
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



/Niels skrev:Det var mest et ritual i gamle dage hvor østeuropæerne brugte helkropspåføring af disse stinkende produkter
Westside brugte en ekstra kraftig variant udviklet til galopheste

Nu til dags er der enkelte som bruger det på skader osv, men det er usandsynlig at det kan trænge tilstrækkelig langt ind til at have en effekt. Det er nok mest effektivt til at fjerne opmærksomheden fra problemet, og den varme røde hud forstærker jo placebo effekten

Trauma 302 giver masser af blodcirkulation i overfladen af huden, noget som synes at være hvad thai'erne i muay thai udnytter til fulde. De bruger dog olie med kamfer i stor stil over hele kroppen og de gutter ved virkeligt hvad de laver. Sådan skabes stor blodcirkulation i lokalområder, sikkert i stil med når kondicykel også kan være opvarmning for feks. skulder pga. stigende blodcirkulation.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 237
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster