RECAPTil november kan jeg fejre, at jeg har været medlem af et fitnesscenter i 10 år. TI ÅR. Taget mine beskedne 26 år i betragtning, så er 10 år godt nok lang tid at være committet til en aktivitet. Jeg har forsøgt at gøre mig nogle reflektioner over de seneste ti år, og er kommet frem til følgende tematisering:
2006-2009: Opstartsperioden. Jeg meldte mig ind i 2006, da jeg begyndte i 1.G på gymnasiet. Kropsvægten var under 70 kg, og jeg formodede alligevel at få lavet mig nogle gode valg med tunge vægte, evig nysgerrighed online og masser af mad. Faktisk vil jeg mene at jeg i denne periode havde den allerbedste fremgang, og stod i en rigtig fin form i 2009, ved udgangen af 3.G trods størrelsen ikke var at prale af.
2009-2012: Hvad-vil-jeg-perioden. Efter gymnasiet kunne jeg dedikere mig til træningen en smule mere, og satte mig da også DM i AF som mål et par gange, med det eneste resultat af at jeg kørte mig død i det og mistede motivationen. I samme periode begyndte jeg på universitet, fik mig en kæreste og blev far til en søn.
2012-2014: Op-på-hesten-perioden. Træningen havde mistet sin mening, da en masse personlige ting kom på spil. Jeg blev alenefar, kæmpede med studierne og skulle finde glæden i træningen igen.
2014-2016: Accept. Efter opnåelsen af min mastergrad og fuldtidsjob besluttede jeg mig for, at der skulle struktur på min træning igen. Det betød et forløb ved en personlig træner, som i sidste ende gjorde at jeg forstod vigtigheden i det simple, hvilket danner grundlaget for min træning nu. August 2015 flyttede jeg til København i forbindelse med et nyt job, og træningen var næsten ikke eksisterende. Det var i stedet byttet ud med lange arbejdsdage og mange rejsedage. Mellem august 2015 og februar 2016 blev det til 91 rejsedage.
2016-?: Nu forsøger jeg at skabe noget mere ro omkring min træning, bestående at mere simple træningsprogrammer, IF som koststruktur og vigtigst af alt - en anden stilling hvilket resulterer i meget få rejsedage. Jeg har et mål om at komme langt ned i fedtprocent igen til sommer, og det sætter jeg mig for at nå. Det er ikke nemt, og rygraden er ikke hvad den tidligere har været - for hvad er det egentlig værd? Det giver mig ikke samme glæde som tidligere. Det gør til gengæld oplevelser, rejser, tid med min søn, at spise ude og dedikere min tid til mit job. Time will tell
Men hvad sjov er reflektioner over 10 år uden billeder. (Højreklik og "open in new tab" for større opløsning)
10-03-2016A1: BB CG BENCHPRESS
05@100
05@100
05@100
05@100
05@100
A2: PULL UPS
08@bw
08@bw
08@bw
08@bw
08@bw
5 runder af:
B1: DIPS (max@bw)
B2: RING INVERTED ROW (maks@bw)
B3: PLATE LOADED INCLINE PRESS (maks@60)
+ Lidt arme.