Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 58629 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er onlineapeme

Vores medlemmer har i alt skrevet 2042980 indlæg i 98433 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 476
Medlemmer: 6
Skjulte: 0
Gæster: 470

Følg bodybuilding.dk på

Tråd for småspørgsmål og strøtanker

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

SandyFrink skrev:
dwellengers skrev:Spændende! - jeg spiser rød gærris til mit kolesteroltal.

Spørgsmålet er om ikke det har samme bivirkninger i det store hele som statiner. Rød gærris er jo statinholdig og indeholder noget a la Lovastatin.

Hvad angår statiner er de subjektive bivirkninger genstand for en masse fearmongering. Langt de fleste tåler dem helt fint og kan ikke mærke noget som helst. Der er sagt og skrevet så meget bullshit der ikke har genklang i virkeligheden.

Det ville være mere objektive ting jeg ville være bekymret for, herunder nedsat seneintegritet ifm træning. Statiner ret kontroversielle. Helt sikkert en god idé for en del. For andre, ikke.

Det være sagt har jeg tidligere ifm. et af mine seminarer sagt at en 10mg simvastatin måske er en en ganske rationel disposition for 45+. Jeg ville nok vælge den mest lipofile og antiinflammatoriske på markedet.

Tak for indspark. Jeg monitorer effekten af mine tiltag med 3-4 mdr intervaller via lipidmålinger sammen med lægen. Har ikke oplevet bivirkninger endnu.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 370

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det skulle komme bag på mig om du gjorde. De fleste statiner tåles jo godt. Selvom de har fået et ry. Jeg ville ret beset kun frygte de mere obskure lidelser som man ikke er helt klar over om statiner overhovedet forårsager eller ej.

Men familiær dyslipidæmi er jo et potentielt problem. Når genetikken er imod en er det en kamp op ad bakke. Nogle oplever gode forbedringer med liberale mængder psyllium samt mere omega 3.

6 æg om dagen er heller ikke en god ide. Faktisk burde dem med genetisk dyslipidæmi måske holde sig til 1 om dagen.

You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2059

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Kostplan: Ingen kostplan

SandyFrink skrev:Det skulle komme bag på mig om du gjorde. De fleste statiner tåles jo godt. Selvom de har fået et ry. Jeg ville ret beset kun frygte de mere obskure lidelser som man ikke er helt klar over om statiner overhovedet forårsager eller ej.

Men familiær dyslipidæmi er jo et potentielt problem. Når genetikken er imod en er det en kamp op ad bakke. Nogle oplever gode forbedringer med liberale mængder psyllium samt mere omega 3.

6 æg om dagen er heller ikke en god ide. Faktisk burde dem med genetisk dyslipidæmi måske holde sig til 1 om dagen.

Præcis bekymringen. Psylliun, fiskeolie/olivenolie frem for mætted animalsk fedt praktiserer jeg allerede + fisk/fiskepålæg dagligt. Æg er kraftigt reduceret, samt bw fra 95-> 83 kg

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste

Avocado og havegryn for betaglukaner også værd at implementere.

Men vær obs på, som du nok allerede er, at billedet er ret komplekst. En carb fest er heller ikke nødvendigvis en god idé. Og selvom Uffe Ravnskov nok er blevet lidt for indædt og indebrændt, så kommer han stadig fra et eller andet som har væsentlig sandhed i sig. Som så mange andre pionerer kammer det så over.

Fra 95 til 83 kg lyder dog faretruende umassivt.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

Brugeravatar

Styrkeliste

SandyFrink skrev:Avocado og havegryn for betaglukaner også værd at implementere.

Men vær obs på, som du nok allerede er, at billedet er ret komplekst. En carb fest er heller ikke nødvendigvis en god idé. Og selvom Uffe Ravnskov nok er blevet lidt for indædt og indebrændt, så kommer han stadig fra et eller andet som har væsentlig sandhed i sig. Som så mange andre pionerer kammer det så over.

Fra 95 til 83 kg lyder dog faretruende umassivt.

For både avocado og havregryn hver dag

Ja - desværre, men det andet var vigtigere for mig at få styr på. Det tog 6 mdr og der er bestemt forsvundet noget styrke. Men jeg har nok også pakket lidt meget spæk, så nu er der da et par veins og et
Iidt striber. Gider ikke cutte mere heller. En masse 16-8 fastning, mere hiit træning, og så styrketræning når centrene var åbne sammen med mere fokus på kost var vejen dertil

Billede

Brugeravatar

Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste

Fed fisk har jeg set have gavnlige effekter hos et par klienters stædige kolesterol. Beviset for det var de måske ikke var så glade for at kværne den fede fisk, så det var en mono-intervention efter alt det andet.

Bemærk jeg taler ikke om at fjerne den engelske steak og spise fed fisk i stedet, selvom det nok er en god idé, men at spise fed fesk oven i, så effekten kan tilskrives at noget er føjet til, og ikke at noget er fjernet.

Brugeravatar

Styrkeliste

SandyFrink skrev:Fed fisk har jeg set have gavnlige effekter hos et par klienters stædige kolesterol. Beviset for det var de måske ikke var så glade for at kværne den fede fisk, så det var en mono-intervention efter alt det andet.

Bemærk jeg taler ikke om at fjerne den engelske steak og spise fed fisk i stedet, selvom det nok er en god idé, men at spise fed fesk oven i, så effekten kan tilskrives at noget er føjet til, og ikke at noget er fjernet.

Klart. Unger og kone gider ikke spise bøffer i forvejen, så vores animalske protein indtag er begrænset til fisk/kylling/kalkun, samt magert hakket oksekød. En gang i mellem (en gang pr mdr) for jeg sku en rib eye til frokost, eller spiser ude med et par venner.

Jeg har blodtest i næste uge - så giver jeg en update i loggen.

Billede

Brugeravatar

Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste

Gældsfrihed. Økologi. Minimalisme. Do it yourself. Forskellen på at >have brug for< og det at >forbruge<.

Det er dybt tragisk, hvor mange mennesker, der er bundet på hænder og fødder rent økonomisk - og så endda i et land som Danmark. Gældsat sig til halsen. Gammel studiegæld. Lån til bil, lån til hus, lån til forbrug. Hvem ejer huset? Banken. Hvem skal måle og veje dig ... tage stilling til om du kan liiiiiiiige kan få lov at låne til en charterferie eller en nye udestue? Din bankrådgiver, der (måske) tager udgangspunkt i en algortitme. Altså forfanden. Folk når ikke at blive gældsfrie, hvortil de går på pension og må affinde sig med at bo i et område med høje ejendomsudgifter, så de i sidste ende ikke kan blive boende i det hus de købte for 20 år siden. Økonomi for dummies. Alligevel falder så mange i med begge ben. Det er tragisk at følge.
If no win ... practice more :).
Brugeravatar

Reputation point: 155

Geografisk sted: AK Nordland, Horsens Styrkeløft Klub og Centrum for Bænkpres

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Kan se at der er postet indlæg herinde de seneste dage, er jeg den eneste som ikke har kunne få adgang til siden den seneste uge?
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar

Geografisk sted: Det Astrale Plan

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 95.00
- Dødløft: 167.50

Man er vel ikke nazistisk anlagt fordi man laver jødekager i en gasovn?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog

Foregående

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster