Bruger login







Tilbudsguide, uge 35, 2019
Hakket gris og okse!

Ugen der gik, uge 33, 2019
HST og kropshævninger!

Tilbudsguide, uge 34, 2019
Mandler og storkøb af frugt/grønt!

Ugen der gik, uge 32, 2019
Styrke i squat og Mr. Olympia 2019!


Statistik

Vi har 55808 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Rubensmine

Vores medlemmer har i alt skrevet 2031660 indlæg i 86846 emner

15 nye indlæg i dag


Online
I alt: 529
Medlemmer: 11
Skjulte: 2
Gæster: 516

Følg bodybuilding.dk på

Vejen til større styrke

Udskriv emne


Post din vurdering af et program du har kørt

Tilbage til Anmeld dit træningsprogram





Hej folkens,

Ville lige dele mine erfaringer med programmet "Vejen til større styrke" som jeg netop har kørt min første 9-ugers cyklus af. Programmet findes her http://www.bodybuilding.dk/artikler/styrketraening/styrketraening/vejen-til-strre-styrke.html

I korte træk er der tale om et styrkeorienteret program med fastlagt progressionscyklus i bænk, squat og dødløft. Det er et 2-split med 4 ugentlige træninger og fokus på både tung, eksplosiv og traditionel BB assistant sæt/rep struktur.

Programmet er kørt under et bulk med ca. 500kcal i overskud. Desuden kørte jeg stort set programmet som forskrevet, dog uden progressionscyklus i bænk grundet skulderskade. Min brysttræning har derfor bestået af anden sæt/rep struktur, og derfor er min 1RM i bænk heller ikke oplyst nedenfor. Derudover blev gunz trænet i supersæt (curls/skulls) samt lidt mere volumen på lægtræningen. BB assistant øvelser blev kørt efter dagsform, dog med vægtøgning den efterfølgende træning, hver gang jeg kunne fuldføre 3 sæt x 8 reps med samme antal kg.

Før program:

Kropsvægt: 94kg
Squat 1RM: 140kg
Dødløft 1RM: 160kg

Efter program:

Kropsvægt: 97kg --> +3kg
Squat 1RM: 150kg --> +10kg
Dødløft 1RM: 180kg --> +20kg

Alt i alt er jeg super tilfreds med programmet. Dels er der kommet flere kg på stangen, men spejlet siger også at der er kommet flere kvalitetskilo på kroppen.

I næste uge starter jeg en ny cyklus op med mine nye RMs samt enkelte tweeks i programmet. Der bliver smidt en hamstringsøvelse ind på ben/ryg dagen da jeg kan se at mine baglår ikke har fået nok kærlighed, samt et enkelt ekstra sæt på rygøvelserne. Denne gang bliver programmet dog kørt under cut, så jeg er spændt på at se hvad styrken siger til det.

Jeg vil helt klart anbefale programmet til andre der er interesserede i forøget styrke såvel som lidt ekstra kød på kroppen! :dope:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29. nov 2012, 11:22
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Rigtig god fremgang. Kunne være fedt at følge resultaterne af programmet under cut; om man bliver stærkere af det, selv om man cutter. Kan det tænkes at du opretter en logbog? :)
Du er ret tung; hvor høj er du, og hvad vil du skyde din fedtprocent til?
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7417
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



toto_G4M3R skrev:Rigtig god fremgang. Kunne være fedt at følge resultaterne af programmet under cut; om man bliver stærkere af det, selv om man cutter. Kan det tænkes at du opretter en logbog? :)
Du er ret tung; hvor høj er du, og hvad vil du skyde din fedtprocent til?

Kunne godt være man skulle overveje at lave en log :-k
Jeg er 185 høj og vil skyde min fedtprocent til en 16 stykker, det værende et komplet skud i tågen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29. nov 2012, 11:22
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Anmeld dit træningsprogram




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster