Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65672 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049572 indlæg i 100421 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1012
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1010

Følg bodybuilding.dk på

Forslag til online personlige trænere/programmer

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Hej med jer.

Har været igang med træning i en 4 måneders tid (har dog trænet on/off i nogle år efterhånden) men det er først nu at vigtigheden af deload og progressiv overload er blevet tydelig for mig (bedre sent end aldrig).
Har selvfølgelig altid forsøgt at skabe overload ved forøgelse af vægt, men ellers ikke.

Derfor er jeg også på bar bund med hensyn til både deload og overload. Hvor mange uger er det smartest at gøre hvad, hvordan deloader man præcist og så videre.

Kan i anbefale nogle online personlige trænere, programmer der tager højde for deload/overload eller steder hvor jeg kan læse mig klogere på ovenstående så jeg selv kan skabe et program?

På forhånd tak :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. dec 2016, 23:16
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 70.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tjek noget af det her:

Scientific Principles of Strength Training: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... uDGNrMJ092

Hypertrophy Guides: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... G1tB4v8Q77
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4717
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har et par online programmer jeg kan sende til dig via email hvis det har interesse, der er taget højde for alt :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: 17. apr 2012, 17:23
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det må du meget gerne tak :)
Maskin18@hotmail.com
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. dec 2016, 23:16
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 70.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej

Du kunne med fordel læse følgende artikler, der er skrevet af professor Mike Israetel, som er en af førende eksperter på området:

https://renaissanceperiodization.com/hy ... ntral-hub/

Husk, at der er mange måder at lave progressive overload på, hvor vægten ikke umiddelbart er det mest essentielle, hvis man taler om maksimal muskelopbygning.

Her er den totale volumen (målt i antal sæt) vigtigere, viser den nyeste forskning, umiddelbart. Det er dog fortsat vigtigt at blive stærkere og stærkere.

Anbefaling af online coaches: f.eks. Nicolaj Bach.

Længde af deload: for de fleste vil en uge med lav volumen og lav intensitet være nok for at give led og sener tilstrækkelig hvile for på den måde at undgå overbelastningsskader.

En måde at lave et træningsprogram kan være, hvis du læser overstående artikler, er at starte ud med den mængde volumen (antal sæt pr. uge, der lige nøjagtigt gør, at du vokser). Det er det, der refereres til som Minimum Effective Volumen (MEV). Det handler så om gradvist at forøge mængden af volumen (mængden af antal sæt) hver uge for på den måde at ende i slutningen af ens træningscyklus (varer for det meste 5-6 uger) på så høj en volumen, at du kun lige og lige kan restituere dig fra det, hvorefter du så deloader og starter forfra.

Overstående er i hvert fald en god måde at sikre sig, at man laver progressive overload for hver uge, der går, ved at løfte mere total vægt.

Et helt sæt er nemlig meget mere stimulerende end en enkelt rep. Anvender du nemlig kun vægt eller reps for at overloade, hvilket man selvfølgelig godt kan, kan det være svært at vide, om du i princippet har overloadet. Tog du f.eks. 4 sæt bænkpres med 6 reps hvert sæt, og så næste træning tog du 3 sæt med 6 reps og sidste sæt med 7 reps, men du snød faktisk med den sidste rep og brugte momentum, er det ikke sikkert, at du har skabt en stor nok forandring til at dine muskler finder det nødvendigt at gro. Et helt sæt eller måske to er dog en helt anden belastning. Dette princip er Mike Israetel selv stor fortaler for.

Så kan med i forlægelse af overstående dele sine træningscykluser op i perioder med moderat, høj og lav vomuen (moderat = 6-12 gentagelser, høj = 10-20 gentagelser og lav = 4-6 gentagelser)) for at periodisere volumen.

Alt jeg netop har foklaret, beskrives dog mere konkret i den artikel, jeg har linket og nævnt en masse gange nu, så læs den! :D
Sidst rettet af perhym1998 17. jul 2019, 09:08, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 466
Tilmeldt: 27. mar 2018, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kandetvirkeligpasse skrev:Har et par online programmer jeg kan sende til dig via email hvis det har interesse, der er taget højde for alt :)


Når du ikke kender atleten så kan der per definition ikke være taget højde for alt, så er det jo bare et standard program, hvilket ikke er det trådstarter efterspørger? At det er "online" er jo ikke essensen i det der efterspørges. Det er det at det er tilrettelagt efter personens behov der er relevant.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17387
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster