Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65564 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1112
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1110

Følg bodybuilding.dk på

Er der nogle studier, som siger noget om dette?

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Sorry clickbait titel.

Jeg kom til at sidde og diskutere med en kammerat den anden dag. Han har (ifølge ham selv) en ret ideel kost. Han får sjældent noget, som kloge hoveder vil anse som værende usundt, som i måske 2-3 om året ved jul, fødselsdag osv. Ellers lever han helt urealistisk 'sundt'. Til gengæld motionerer han meget lidt og i perioder slet ikke.

Personligt har jeg 70/80% af ugen en god kost. Det skal forstås på den måde, at jeg spiser sundt det meste af tiden og får nok af det kroppen har brug for, inklusiv frugt og grønt, men at jeg også får en stor fed pizza en gang om ugen, ligesom jeg sagtens kan fylde mig med snolder eller noget andet guf i weekenden. Er jeg hjemme ved de gamle eller svigerforældrene siger jeg heller ikke nej til kage. I forstår. Til gengæld løber jeg 6 gange om ugen og styrketræner 3 gange om ugen.

Det blev en ret unuanceret snak, men jeg gad egentlig virkelig godt læse et par studier om det, hvilke ''typer'' af disse livsstile, som egentlig er sundest? Altså målt på diverse tal og opgjort i sundhed, herunder alle de normale værdier som blodsukker, cholesterol osv., men også forsøgt målt i stress, angst og andre ting.

Er der nogen af jer som ved om disse findes og evt. kan hjælpe med at søge efter det på diverse videnskabelige sider?

Har du bemærkning eller egen mening til tingene er du også meget velkommen til at komme med den :)

Hav en skøn dag

Mvh.
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg vil argumentere for, at du er den sundeste. At være så religiøs omkring det, som han er, grænser på at være en spiseforstyrrelse.

Selv det du gør, kunne jeg ikke leve med. Jeg kan nærmest ikke gå en dag uden at spise et eller andet "usundt"

Mættet fedt, sukker, osv. er desuden ikke usundt. Det hele handler om mængder. De fleste vil godt kunne spise en pizza hver dag, og stadigvæk være sunde som havørne, såfremt de indregner den i en fornuftig helhed, hvor der er taget højde for makro/mikronæringsstoffer.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 20. mar 2020, 04:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har lavet en gennemgang af to store studier, hvor de har kigget på lidt af det du efterspørger:
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... effektivt/
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Jeg har lavet en gennemgang af to store studier, hvor de har kigget på lidt af det du efterspørger:
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... effektivt/


Wow hvor fedt. Tusinde tak!
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du vil vide hvad der er sundest, sund kost og ingen motion eller knap så sund kost men med motion.

For at kunne besvare spørgsmålet, må man først definere hvad sundhed er, ellers giver det ingen mening... Dette er bare så godt som umuligt.

Vi har et såkaldt "sundhedsvæsen", men ingen ved hvad sundhed er. Vi har masser af dygtige læger, de ved en masse om sygdom, men intet om sundhed.

Kunne sundhed måske defineres som mangel på sygdom??? Men så er der jo utallige biomarkøere for sundhed. Blodtryk, blodværdi, kolesteroltal, insulinfølsomhed, åreforsnævring og en million andre ting. Spørgsmålet lader sig ikke rigtigt besvare, med mindre du gør dig selv (og os andre) bevidste om, hvad du mener med sundhed?
Sidst rettet af taler 7. apr 2021, 16:20, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Var jeg en betting man satsede jeg på at sund kost og manglende motion beats dårlig kost og godt med motion.

Man kan, med alle de fejl og mangler der er i sådan en bevis fra den virkelige verden, finde mange i sociale klasser som har masser af motion og elendig kost.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sundhed er et luftigt begreb.

Har din ven 100% styr på kosten, er der ikke nogen grund til at tro at han overhovedet kan udvikle hjertekarsygdom, uanset om han så er sofakartoffel, storryger og stresset.

Selv hårdt medtagede hjertepatienter (levende døde) der er vurderet til kun at have få måneder tilbage at leve i, kan i løbet af få døgn skudsikre sig mod hjertekarsygdom (further incidents), ved at følge en stringent kost. De kan leve i mange år indtil de dør af andre årsager.

Det er godt nyt at man kan tage 100% kontrol over den grimmeste hjertekar-sygdom med kosten alene, fordi mange oppe i alderen kan have have svært ved at motionere pga. skader og slid i bevægeapparatet.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:Du vil vide hvad der er sundest, sund kost og ingen motion eller knap så sund kost men med motion.

For at kunne besvare spørgsmålet, må man først definere hvad sundhed er, ellers giver det ingen mening... Dette er bare så godt som umuligt.

Vi har et såkaldt "sundhedsvæsen", men ingen ved hvad sundhed er. Vi har masser af dygtige læger, de ved en masse om sygdom, men intet om sundhed.

Kunne sundhed måske defineres som mangel på sygdom??? Men så er der jo utallige biomarkøere for sundhed. Blodtryk, blodværdi, kolesteroltal, insulinfølsomhed, åreforsnævring og en million andre ting. Spørgsmålet lader sig ikke rigtigt besvare, med mindre du gør dig selv (og os andre) bevidste om, hvad du mener med sundhed?


Synes jeg skriver det ok præcist i mit indlæg? '' Altså målt på diverse tal og opgjort i sundhed, herunder alle de normale værdier som blodsukker, cholesterol osv., men også forsøgt målt i stress, angst og andre ting.''

Den måde du bestiller sundhed op, altså hvis man slet ikke kan definere det uden fra noget bestemt, så tror jeg umiddelbart det bliver svært at lave noget videnskabeligt ud af det. Jeg er ikke ude på at finde ud af hvad sundhed som begreb skal dække over, men nærmere, hvordan forskellen på de to livsstil kan give sig til udtryk sat overfor hinanden. Ved godt det var et long shot, men med mussetrussens artikel og nogle andre jeg blev henvist til på et andet forum, synes jeg faktisk jeg blev noget mere afklaret :-)
Sidst rettet af mbhep 7. apr 2021, 19:23, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Franz Biberkopf skrev:Sundhed er et luftigt begreb.

Har din ven 100% styr på kosten, er der ikke nogen grund til at tro at han overhovedet kan udvikle hjertekarsygdom, uanset om han så er sofakartoffel, storryger og stresset.

Selv hårdt medtagede hjertepatienter (levende døde) der er vurderet til kun at have få måneder tilbage at leve i, kan i løbet af få døgn skudsikre sig mod hjertekarsygdom (further incidents), ved at følge en stringent kost. De kan leve i mange år indtil de dør af andre årsager.

Det er godt nyt at man kan tage 100% kontrol over den grimmeste hjertekar-sygdom med kosten alene, fordi mange oppe i alderen kan have have svært ved at motionere pga. skader og slid i bevægeapparatet.


Hvad bygger du hele den smøre på? Har du et studie jeg kan læse, vil jeg være taknemmelig :dope:
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



mbhep skrev:
Franz Biberkopf skrev:Sundhed er et luftigt begreb.

Har din ven 100% styr på kosten, er der ikke nogen grund til at tro at han overhovedet kan udvikle hjertekarsygdom, uanset om han så er sofakartoffel, storryger og stresset.

Selv hårdt medtagede hjertepatienter (levende døde) der er vurderet til kun at have få måneder tilbage at leve i, kan i løbet af få døgn skudsikre sig mod hjertekarsygdom (further incidents), ved at følge en stringent kost. De kan leve i mange år indtil de dør af andre årsager.

Det er godt nyt at man kan tage 100% kontrol over den grimmeste hjertekar-sygdom med kosten alene, fordi mange oppe i alderen kan have have svært ved at motionere pga. skader og slid i bevægeapparatet.


Hvad bygger du hele den smøre på? Har du et studie jeg kan læse, vil jeg være taknemmelig :dope:


På gætterier, selvfølgelig. Man kan håbe det er skrevet som et forsøg på at være sjov.

Var jeg en "betting man" havde jeg nok satset på motionen, fremfor kosten.
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 422
Tilmeldt: 21. feb 2013, 18:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu er jeg ej en sundhedsfaglig kapacitet, så jeg tager blot udgangspunkt i en enkelt case, hvilket jeg normalt afstår fra. I slipper dog alligevel ikke, da jeg er af den klare overbevisning, at -rigtig- mad er medicin. Personligt bruger jeg det dog i forebyggende sammenhænge.

Vi skal lidt tilbage i tiden, til dengang Chris Macdonald var en aktuel spiller på sundhedsfronten herhjemme.

Hans far bliver diagnosticeret med spiserørskræft, der desværre viser sig at være fremskreden - den har allerede spredt sig rundt i kroppen til andre organer. En seriøs livsstilsændring med kosten i højsædet, bevirkede at kræften i hans krop (stadie 4) pludselig viste sig at være på voldsom tilbagetog. Chris' var inden denne pludselige og markante livsstilsændring, allerede en aktiv mand. Han endte dog ultimativt med at tabe kampen til kræften, men levede 3 gange så lang tid som lægerne i bedste fald havde spået.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Franz Biberkopf skrev:Sundhed er et luftigt begreb.


Præcis. Som altid er en begrebafklaring nødvendig, hvad taler vi reelt om?

Det mest oplagte sted at søge en definition på sundhed, må være hos WHO, de definerer sundhed således:

What is the WHO definition of health?

Health is a state of complete physical, mental and social well-being and not merely the absence of disease or infirmity. The bibliographic citation for this definition is: Preamble to the Constitution of WHO as adopted by the International Health Conference, New York, 19 June - 22 July 1946; signed on 22 July 1946 by the representatives of 61 States (Official Records of WHO, no. 2, p. 100) and entered into force on 7 April 1948. The definition has not been amended since 1948.

https://www.who.int/about/who-we-are/fr ... -questions

Sundhed er altså her både psykisk, mentalt- og socialt velbefindende.

Det handler altså lige så meget om, hvilken kost man har det bedst med på et rent psykologisk plan, og ikke kun et spørgsmål om kostens biologiske sammensætning.
Sidst rettet af taler 8. apr 2021, 08:54, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Nu er jeg ej en sundhedsfaglig kapacitet, så jeg tager blot udgangspunkt i en enkelt case, hvilket jeg normalt afstår fra. I slipper dog alligevel ikke, da jeg er af den klare overbevisning, at -rigtig- mad er medicin. Personligt bruger jeg det dog i forebyggende sammenhænge.

Vi skal lidt tilbage i tiden, til dengang Chris Macdonald var en aktuel spiller på sundhedsfronten herhjemme.

Hans far bliver diagnosticeret med spiserørskræft, der desværre viser sig at være fremskreden - den har allerede spredt sig rundt i kroppen til andre organer. En seriøs livsstilsændring med kosten i højsædet, bevirkede at kræften i hans krop (stadie 4) pludselig viste sig at være på voldsom tilbagetog. Chris' var inden denne pludselige og markante livsstilsændring, allerede en aktiv mand. Han endte dog ultimativt med at tabe kampen til kræften, men levede 3 gange så lang tid som lægerne i bedste fald havde spået.


Det kan jeg godt huske - han fik en masse grønkål og spinat-smoothies bl.a.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



mbhep skrev:Hvad bygger du hele den smøre på? Har du et studie jeg kan læse, vil jeg være taknemmelig :dope:


Du skal være velkommen. Det er et par år siden jeg sidst beskæftigede mig med kost. Derfor skulle jeg bruge lidt tid på at genfinde relevante materiale. Nedenfor uddrag fra en video hvor en autoritet citeres.

1.jpg

2.jpg

3.jpg


Studier og mange linjer af evidens for dette syn omtales i denne 4 minutter video.


Dr. Caldwell Esselstyn synes jeg har publiceret interessante papers omkring hans mangeårige arbejde med svært ramte patienter der ellers var opgivet af systemet.

Den normale indvending er at kostanbefalingen - A Whole Food Plant Based Diet - der kan bringe total-kolesterol langt ned, dvs. tilbage til den fysiologiske normal, er for restriktiv og dømt til at skabe frustration hos alt for mange til at det kan fungere som en generel anbefaling. Mit problem er mest at folk i dag ikke kan træffe informerede valg. Som taler rigtig skriver er sundhed mange ting. Jeg har selv suspenderet min Whole Food Plant Based Diet for et par år, da jeg pt. finder det vigtigst at kunne dele måltider med andre.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Selvfølgelig kan man ikke gardere sig 100% mod hjertekarsygdomme. Jeg skal ikke kunne sige, hvor stor en del man kan forebygge ved at motionere og spise "sundt", men det er helt sikkert ikke så sort og hvidt som du beskriver det Franz.

Lidt modkritik til Dr. Esseltyn. Det er første link på google, men man bør altid søge modargumenter for ens påstande, især når det bliver fremsat på en sådan måde.

https://theskepticalcardiologist.com/20 ... ased-diet/
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21. aug 2006, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



masse grønkål og spinat-smoothies bl.a.

Jeg ved ikke hvad Chris McDonald's satte ham til, har ikke fulgt historien. Andre må gerne dele hvad det gik ud på.
Men med mindre vi var ude i noget relativt sofistikeret, avant garde noget, så er der tusindvis - hvis ikke millioner - af kræftpatienter verden over der har smidt god kost i hovedet på kræftsygdom, men hvor det ikke gjorde det store. Det er i udgangspunkt dog en rigtig god idé, da det er mere egnet end ikke til at sløve en cancersygdom ved bl.a at dæmpe inflammation, styrke immunforsvaret, lindre skader fra toksiske terapier og måske endda have visse direkte effekter mod sygdommen.

Men en kur er det hyper sjældent, og sjældent vil det give 3x statistisk forventet levetid. Det mest plausible er han var en god outlier og responder på interventioner der var mere fornuftige end ikke, og havde væsentlig effekt af medicinen også - mere end normalt set.

Grønkål og rustikke grøntsager er fyldt med bl.a. fibre der fodrer de rette tarmbakterier som igen kan have en god immunologisk vinkel. Derudover er der en del antioxidanter og antiinflammatoriske effekter ved næringsstofferne, hvad er essentielt da en metastaseret cancer trives i inflammation og skaber masser af oksidativt stress.

Hvis I kender nogen der er på eksprestoget mod graven og er opgivet af systemet (der i 99% af tilfælde blot følger behandlingsalgoritmer med industrifremkaldte lægemidler), så kan de ligeså godt prøve noget af det man finder i litteraturen som ikke er dokumenteret, men som er interessant, bemærkelsesværdigt og hypotesegenererende, i det omfang det præsenterer som relativt atoksisk.

You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



I har måske prøvet melatonin som "sovemiddel". Sovemiddel er så meget sagt. Det kan gøren en døsig. Det er ikke "knock out".

Her tager man typisk 2-5mg inden sengetid. Mange mærker fint den dosis.

Her i Italien forsøgte man med 1000mg - altså 300x normal dosis - i døgnet med melatonin:
http://ojs.omniscient.sg/index.php/Tren ... ew/988/997
7 ud af 13 patienter der var håbløst syge, opgivet af systemet og massivt pre-treated oplevede en stabilisering i en slat måneder af deres sygdom.

Forvent ikke at se den slags fra dansk hånd. Industri og klinik er alt for sammenkædet her i landet, og der er ingen penge i melatonin (eller artemisinin eller statiner).
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:I har måske prøvet melatonin som "sovemiddel". Sovemiddel er så meget sagt. Det kan gøren en døsig. Det er ikke "knock out".

Her tager man typisk 2-5mg inden sengetid. Mange mærker fint den dosis.

Her i Italien forsøgte man med 1000mg - altså 300x normal dosis - i døgnet med melatonin:
http://ojs.omniscient.sg/index.php/Tren ... ew/988/997
7 ud af 13 patienter der var håbløst syge, opgivet af systemet og massivt pre-treated oplevede en stabilisering i en slat måneder af deres sygdom.

Forvent ikke at se den slags fra dansk hånd. Industri og klinik er alt for sammenkædet her i landet, og der er ingen penge i melatonin (eller artemisinin eller statiner).

Er der btw nogen, som har et sted, de kan anbefale at købe melatonin fra? Jeg synes, at halvdelen af de tyske onlineshops jeg finder, ligner noget svindel.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Steinberger skrev:Er der btw nogen, som har et sted, de kan anbefale at købe melatonin fra? Jeg synes, at halvdelen af de tyske onlineshops jeg finder, ligner noget svindel.

Jeg har købt fra pipingrock.com flere gange uden problemer: https://dk.pipingrock.com/melatonin/mel ... blets-4232

Alternativt kan du bruge trust-store.dk: https://www.trust-store.dk/melatonin.html
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Steinberger skrev:Er der btw nogen, som har et sted, de kan anbefale at købe melatonin fra? Jeg synes, at halvdelen af de tyske onlineshops jeg finder, ligner noget svindel.



Prøv din læge først. Jeg fik recept på Mecastrin (depot) tilbage i oktober, i forbindelse med søvnproblemer grundet et rygestop. Der er altså kompetente læger derude, som gerne udskriver recept på sundhedsfremmende manér. Jeg havde en god snak omkring søvn hygiejne, og andre faktorer med ham inden jeg fik mit recept (Jeg havde sagt ja til lige lovligt mange projekter i mit lille firma, som i øvrigt udelukkende består af mig). Min læge er ca. 35-40 år gammel. Jeg tror at de yngre læger, er langt mere villige til at være behjælpelige med sådanne recepter, såfremt man har sin argumentation i orden. Simpelthen, fordi de er mere oplyste pga. youtube, internettet, osv.

Jeg brugte det kun i ca. 2-3 uger, hvor jeg gik fra at vågne op efter 3 timers søvn og ikke kunne sove videre, til at sove som en baby hele natten igen efter de 2-3 uger. I starten vågnede jeg dog op, men jeg kunne snildt falde i søvn igen, hvilket var en dealbreaker.

Jeg tager det dog stadigvæk (meget sjældent), hvis jeg ved, at jeg skal være veludhvilet på et bestemt tidspunkt.

Jeg fik mit recept med baggrund i, at jeg argumenterede for, at det simpelthen ville være sundere for mig at prøve det, end at lade være. Jeg havde i forvejen undersøgt en del omkring evt. bivirkninger, som jo nærmest er ikke-eksisterende, i sammenligning med egentlig sovemedicin, hvilket nok også gjorde at han var mere villig til at udskrive det til mig. Jeg lagde også tryk på, at det jo er håndkøbsmedicin i mange lande.

Jeg får dog desværre ømme led af det, som en bruger herinde også advarede imod kunne ske, i en tråd jeg oprettede omkring melatonin.

Ømheden gik dog væk igen ret hurtigt efter jeg stoppede, erindrer jeg. Det var desuden ikke årsagen til, at jeg stoppede.
Jeg stoppede fordi melatonin simpelthen kurerede mit problem.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 20. mar 2020, 04:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Melatonin er et ekstremt sikkert lægemiddel.ar

Fysiologisk produktion af melatonin falder efter det meste at dømme ret betragteligt med alderen.

De fagfolk jeg har talt med, Poul Jennum undtaget, er helt gennemgående meget positive omkring melatonin, og de har skrevet artikler og egentlige bøger om stoffet.

Jeg har et indtryk som er fuldstændig for egen regning og kan være forkert, men Poul Jennum (som virker til at styre diskursen i en grad) har jeg en fornemmelse af er biased imod melatonin. Jeg forstår godt at være skeptisk over for dem der er biased FOR melatonin, men det skulle helst ikke avle bias den anden vej.

Ghetto-approachen er at bruge l-tryptophan i stedet. And it works like a charm.

Jeg er ved at få mig en god kop kaffe. Grøn Merrild, filter. Vejret er lidt kedeligt i dag, vil jeg sige.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pzyrex skrev:
Steinberger skrev:Er der btw nogen, som har et sted, de kan anbefale at købe melatonin fra? Jeg synes, at halvdelen af de tyske onlineshops jeg finder, ligner noget svindel.

Jeg har købt fra pipingrock.com flere gange uden problemer: https://dk.pipingrock.com/melatonin/mel ... blets-4232

Alternativt kan du bruge trust-store.dk: https://www.trust-store.dk/melatonin.html

Tak, dog tror jeg ikke at det er ulovligt at købe fra pipingrock da det ser ud til at de ikke er indenfor eu.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sandy - nu hvor du alligevel til tider vælger at spendere tid på at se film, der for mig forekommer at være af tvivlsom karakter, kan jeg anbefale at du ser dokumentaren "Fuck cancer - Chris MacDonald vs kræft"

https://www.dailymotion.com/video/x5sd2q3. Der findes værre måder at spendere 40 minutter på i hvert fald.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Franz Biberkopf skrev:
mbhep skrev:Hvad bygger du hele den smøre på? Har du et studie jeg kan læse, vil jeg være taknemmelig :dope:


Du skal være velkommen. Det er et par år siden jeg sidst beskæftigede mig med kost.


Måske meget fornuftigt, at du fandt noget andet at beskæftige dig med.
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 422
Tilmeldt: 21. feb 2013, 18:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster