Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1200
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1196

Følg bodybuilding.dk på

Hvad irriterer dig lige nu?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Lucas1994 skrev:Jeg græmmes.

Man forstår at polariseringen bliver så voldsom, når politikerne og systemet svigter så hårdt.

Indtil nu, har jeg primært stemt centrum-venstre, men næste gang stemmer jeg enten Konservative eller blankt.


Synes/føler/tror du det er anderledes? Lad mig minde dig om vise ord fra en Hr. Townsend: "Meet the new boss. Same as the old boss".

Vil du ikke græmmes så stop med at læse nyheder, stop med at diskutere current events, og lev så godt et liv du kan.

Hvis ikke du kan flytte i en log cabin ude i skoven, så lev i det mindst i en i hovedet.

You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



--PRINCE-- skrev:
Serenity27 skrev:
Bulletproof Athlete skrev:


Ja lad os få gang i racisme debatten. Det har været røvsygt at læse bb.dk den seneste tid.

Jeg vil gerne tilslutte mig koret af folk med et anspændt forhold til mennesker der mørkere i huden end jeg selv. Og nu skal jeg fortælle hvorfor.

Jeg ganske enkelt bange for dem. Lige siden jeg var en ung folkeskole knejt er jeg blevet forfulgt af disse menneskelignende skabninger. Jeg gik på en lille privatskole midt på Prinsesse Charlottes Gade på indre Nørrebro flankeret af Guldberg Skole og Prinsesse Charlottes Gades Skole. Disse to store skoler var fuldstændigt overrendt med mørke børn. Jeg var heldigsvis delvist skånet for samvær med disse da forældrene selv skulle punge ud for at have børn på min skole. Om mine forældres hårdt tjente kroner var givet godt ud sådan rent uddannelsesmæssigt vil jeg lade være usagt, men jeg voksede da op delvist uvidende om hvad Danmark var ved at udvikle sig til. Også selvom jeg gik i skole lige midt i det hele. Men der var stadig et par stykker på min skole. Jeg tror faktisk nogle af dem ligefrem fik tilskud til at kunne gå der fordi de havde brug for lidt ekstra opmærksomhed. Det var så bare surt for de forældre der i god tro betalte for skolegangen i håb om at det kunne gavne deres børns videre færd i livet.

En ting der var meget karateristisk for de her fremmede eksistenser var en hel åbenlys voldsparathed. Nuvel vi alle sloges på kryds og tværs op igennem årene, det sker på folkeskoler den slags, men de fremmede skildte sig alligevel ud. Deres lunte var kortere. De var verbalt grænseoverskridende. Og når de sloges så havde de ikke den der indre empati hvor man holder lidt igen, også selvom man sloges for alvor. De gange jeg har været oppe at slås med mine danske, altså danske danske, counterparts så vidste man godt hvornår man skulle stoppe. Også selvom man havde lyst til at rive hovedet af hinanden. Den opfattelse af krigens love delte de fremmede ikke med os.

Jeg husker en episode hvor Magnus fra klassetrinnet under mit, og Mohammed fra min klasse kom op at toppes. Magnus stikker Mohammed en lussing, eller sådan noget og stikker af. Jeg sidder selv i en sofa med en klassekammerat og kigger på som vi så tit gjorde. Så står Mohammed der alene og kigger på os. Han tager en lommekniv op af lommen, trækker knivbladet frem og siger: "Ring efter en ambulance", hvorefter han forsvinder ud af døren. Jeg var fuldstændigt skrækslagen og handlingslammet. Min kammerat sad også bare. Vi rystede begge to.
Det hele endte godt. Magnus stak af og Mohammed blev udvist fra skolen. Jeg husker at vi sad og bearbejdede episoden hele klassen og at en af pigerne sagde at hendes forældre havde krævet Mohammeds bortgang. Jeg var selv ligeså radikaliseret den gang som jeg antager at Serenity27 er i dag så hvad sagde jeg? Jeg sagde til hende pigen, så hele klassen hørte det, at jeg mente hendes forældre var nogle racister. Hendes svar var at det var de i hvert fald ikke! I dag forstår jeg det men dengang fattede jeg ingenting. jeg var vel 13-14 år.

Well, det var en episode jeg af årsager husker ekstra godt.

Det var heller ikke unormalt at elever fra de andre skoler stod foran vores når vi havde fri og chikanerede de hvide elever som lignede nemme ofre. Vi var som zebraer der skulle igennem en flod fyldt med krokodiller. Man håbede egentlig bare på at de tog ens kammerater så man selv kunne komme væk med sin cykel og få sin hjelm på hovedet inden man selv fik et par svinere med på vejen.

Jeg også blevet bragt til standsning på min cykel og blevet forlangt at udlevere min mobiltelefon. Dette var ikke af en mørk men af en kulsort mand. Jeg slukkede den i tilfælde af at han ville ende med at få den, men jeg slap til sidst og kunne cykle videre. Dette var på Frederikssundsvej ved Bellahøj.

Jeg cyklede også en dag ud af Prinsesse Charlottes Gade for at besøge en kammerat. Længere fremme står der en lille mørk dreng med en softgun og skyder lidt rundt. En ti meters penge fra ham retter han pistolen direkte mod mig og skyder små kugler på mig fra jeg cykler mod ham og til jeg er forbi ham.

Jeg husker også at jeg dyrkede sport i Grøndalscentret der omkring 6-9 klasse. Der transparente facader mellem gang arealer og idrætsfaciliteter så man kan se hvad der sker. Jeg husker kun få gange at være blevet antastet i Grøndalscentret men det var langt fra unormalt at der stod en gruppe mørke drenge ude foran og kiggede på mens der blev nedstirret og grint hånligt. Det segment havde af en eller anden grund en enorm mangelfuld evne til at sprede glæde med sin blotte tilstedeværelse. Det ærgeligt for man kan jo ikke påstå at de gjorde noget forkert ved at stå der og grine. Det må man for sin vis gerne. Men jeg kan godt kende forskel på et kærligt og et hånligt grin.
Der var engang to mørke drenge der kom hen til mig og min træningskammerat mens vi låste cykler op. Den ene, nok omkring de 12 år, ryger en cigaret, tager fat om min cykel og spørger: "Skal jeg knække din cykel" et eller andet. Der gik et par minutter før de kørte trætte og lod og gå uden konfrontation.

Ak ja, jeg kunne nemt finde adskillige flere episoder hvor jeg og mine kammerater er blevet antastet af mørke drenge i københavn. Jeg er endda blevet bedt om at slås med en mørk pige i en gård i Allerød for mange mange år siden da jeg bare var på besøg hos mine 2 fætre. Det var vidst noget med at jeg havde nogle flotte sorte herre sko på som min far insisterede på jeg skulle gå med. Hun mente at de var for store og spurgte så om vi skulle slås.

Jeg også blevet nevet i armen af en muslimsk kvinde, kollega, på en arbejdsplads for ca. 5 år siden. Uden forudgående konfrontation laver hun en scene overfor mig. Den slags er jeg vant til fra kvinders side men hun tog den lige skridtet længere og nev mig hårdt i armen og jeg har aldrig fattet hvad det handlede om. Jeg har aldrig haft andet end et professionelt forhold til hende.

Der stod også 3 mørke mænd lige her på min gade for et par år siden. Den ene stod og rev lidt papir i stykker og smed det på jorden. Jeg kom gående med indkøbsposer og konfronterede ham med at han smed papir på jorden. Efter et par sekunders stilhed farer en anden af dem helt op i det røde felt og fremstår yderst voldsparat, hvorefter jeg blot bevægede mig hen til min opgang. Jeg virkede cool i situationen men jeg var, som altid, skidehamrende bange. Her må jeg også være ærlig og sige at havde det været 3 danskere, altså danskere danskere, som stod der og smed papirstykker på jorden, ja så havde jeg nok ikke skænket det en tanke.

I fredags var der en mørk mand som gik hidsede sig gevaldigt op på et hospitalsafsnit og krævede at se hans barn. Jeg observerede det i baggrunden alt i mens en kvindelig sygeplejerske tog alt skraldet og nægtede ham adgang til stuen. Jeg var som altid drønhamrende nervøs men det lykkedes mig at finde 3 store mænd på etagen som jeg bad om at komme med så vi kunne stå passivt i baggrunden mens vi ventede på vagten.

Bortset fra alle de her uro´s relaterede episoder så har jeg også haft det halvt bekvemt ved at skulle tilberede religiøst velsignet mad til visse patientgrupper. Altså jeg har haft lavet en hovedret som alle kan tage af, også en fuldstændigt identisk hovedret hvor kødet dog har et fjolle stempel på pakken. Ekstra arbejde. Ekstra el/vand. Ekstra opvask.
Dette er heldigis fortid nu. Vi serverer dog stadig religiøst pålæg, men det er i en grad så jeg kan leve med det. Desuden vil jeg det gerne godt for andre mennesker og at ligge en skive pølse på en tallerken det gør jeg gerne for andre kulturer. En anelse venstreorienteret er man vel.

Af frygt for at blive stemplet som nazist af Serenity27 må jeg hellere slutte af med at fortælle lidt om Naser. Eller Nasser.
Naser er en af min fars kollegaer som jeg mødte for mange år siden. Naser havde set et billede af mig i kamp på min fars arbejdscomputer. Naser synes det så godt ud det jeg havde gang i og insisterede på at vi skulle mødes i Radiometers idrætsfaciliteter for medarbejdere. Her begyndte han at træne med mig en sjælden gang i mellem, mod betaling. Han gav mig Arnold Schwarzeneggers bog om Bodybuilding og skrev nogle hieroglyffer på første side til mig. Et dengang skørt venskab mellem en lille bleg dansker, altså dansker dansker, og en voksen muslimsk ex bodybuilder. Et bekendtskab der har ændret mit liv til det bedre for altid.

Og de gode oplevelser med mennesker af fremmed kultur tæller naturligvis mere end mit venskab med Naser. Men de gode oplevelser opvejer bare ikke de dårlige. Jeg vil fra nu af og til jeg dør have et anspændt forhold til mørke mennesker indtil jeg lære dem at kende.

Der kan næppe være nogen tvivl om at muslimsk indvandring er fuldstændigt katastrofalt hvis man har det som en prioritet at skabe et land med så lidt uro som muligt. Hvis man har andre større prioriteter end det, en venstreorienteret politisk agenda f.eks, kan det selvfølgelig være ligemeget.

Nu har jeg kun læst en enkelt linje af hvad Serenity27 nogensinde har skrevet men jeg mistænker ham/hende for at have et meget ensporet syn på tilværelsen når vedkommende kan fiske en kommentar frem som "indavlet lort" som respons til en person der med et udmærket indlæg om helt konkrete episoder i livet tydeligvis ikke ligefrem deler Serenetys politiske agenda.

Og uden at kende Bulletproof Athlete overhovedet så jeg slet ikke i tvivl om at han har flere udmærkede relationer til mennesker af anden kultur end dansk, også selvom han slutter af med at skrive "sorte bæster". Men det åbenbart noget der lynhurtigt kan tænde en eller anden satanistisk ild i visse personer.

Personer som har mere travlt med at fare i flint over sætninger/ordvalg som strider mod det de selv synes end at fare i flint over helt konkrete farlige situationer her i livet.

At kunne vade rundt 5-6 personer uden mundbind i et supermarked er uhørt med tanke på alle de straffe folket er blevet ramt af i corona sammenhæng. Vagten burde ha taget situationen langt mere alvorligt. Det ikke for sjov man kan få en bøde på 2500 for at gå rundt uden. 2500 hvis jeg husker rigtigt.


Islam er ikke en race, hvilket i øvrigt også er bullshit, da der er mere genetisk diversitet i Afrika end mellem fx en afrikaner og en europæer. Vi er ikke forskellige nok til at det biologisk giver mening at opdele i racer. Bare spørg en biolog. Jeg bryder mig ikke om islam og ser det derfor som negativt hvis der kommer meget mere af det i Danmark. Mine erfaringer med mennesker med en mørkere hud end min egen caramel brune hud(eller hvid som mange fejlagtigt ville kalde en skandinaver), har hovedsageligt været positive. De erfaringer har været på arbejde hvor jeg har haft kollegaer fra Eritrea, Syrien og vist nok Libanon. Noget af det værste jeg har været udsat for er en kollega som lugtede voldsomt af hvidløg og en formodentligt muslimsk kvinde med tørklæde som stod bag mig i køen i Netto og lugtede(også af hvidløg).
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 126
Tilmeldt: 20. dec 2016, 19:26
 
Træner her: Fitness World Brønderslev
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Steinberger skrev:
Bulletproof Athlete skrev:5-6 danskere født i somalia uden mundbind i føtex. Der er flere som tiltaler dem, som bliver mødt af aggressivitet og provokerende adfærd. Jeg overvejer at tage kampen med dem - altså slagsmålet, da det med garenti bliver udfaldet hvis jeg blander mig. Vagten kommer dog gående forbi, som jeg istedet henvender mig til. Han fortæller de er undtaget og går videre. Magen til slattenpind har jeg aldrig mødt før. At alle sammen skulle være undtaget er jo løgn og han gad/turde ikke få hænderne beskidte. Det er nu en god time siden og jeg er sur på mig selv over at jeg ikke gjorde noget. Mennesker som disse møgunder forstår kun en ting og jeg er irriteret over at jeg ikke gav dem det.

Jeg arbejde selv for g4s for mange år siden, i blandt andet city vest. I den perrode var der en butikstyv der blev voldsom hvilket udviklede sig til et slagsmål. Endte med en brækket arm for idioten. Efterfølgende blev jeg henvist til en anden post, da de ikke mente jeg passede ind derude. Det kom i kølevandet på en længere samtale med ledelsen, hvor det gennemgående budskab var at trække sig hvis ens diplomatiske evner ikke slog til - uanset om det så betød tyven får fri passage hvilket jeg ikke kunne acceptere og forlod firmaet. Hvis deres politik er at man skal trække sig, når nogen fremviser truende adfærd eller man forudser denne eller håndgemæng bør man i det mindste kontakte politiet og få dem ud istedet for at trække på skuldrene og sige oh well det går nok. Jeg har fornemmelsen det netop var det vagten I dag gjorde og hvis hans job evt står på spil kan jeg da godt forstå hans valg, omend jeg aldrig selv havde taget samme. I sidste ende har jeg vel egentlig direkte afsky til G4S og deres politik for der er jo i virkeligheden tale om bluff når de nu ikke må tage affære og så et godt gammeldags had til de sorte bæster

Interessant. Præcis det samme skete for mig som beskrevet i toppen af tråden.

Hvis man er så psykopatisk at man vil stikke nogle ned for at være lidt macho, eller kan finde på at gå hen at true tilfældige med tæsk for at kigge på en, så er man rendyrket menneskeligt affald. Jeg bor ved et belastet område i øjeblikket, og kan hurtigt tælle de første 50 indvandrere, der spytter på gaden i deres joggingsæts og som kommer gående og gør sig brede.

Det er interessant, at de virker til, at vi er begyndt at acceptere den adfærd af indvandrere. Hvis en hvid ung person havde stukket med kniv eller slået fremmede uoplagt var de lynhurtigt kommet på et bosted, psykiatrisk ophold eller i fængsel. Men fordi det er indvandrere bliver der ikke gjort noget ved det.


Du har helt sikkert aldrig set danskere spytte på fortovet. Aldrig nogen sinde :lol:
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 126
Tilmeldt: 20. dec 2016, 19:26
 
Træner her: Fitness World Brønderslev
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Serenity27 skrev:
Steinberger skrev:
Bulletproof Athlete skrev:5-6 danskere født i somalia uden mundbind i føtex. Der er flere som tiltaler dem, som bliver mødt af aggressivitet og provokerende adfærd. Jeg overvejer at tage kampen med dem - altså slagsmålet, da det med garenti bliver udfaldet hvis jeg blander mig. Vagten kommer dog gående forbi, som jeg istedet henvender mig til. Han fortæller de er undtaget og går videre. Magen til slattenpind har jeg aldrig mødt før. At alle sammen skulle være undtaget er jo løgn og han gad/turde ikke få hænderne beskidte. Det er nu en god time siden og jeg er sur på mig selv over at jeg ikke gjorde noget. Mennesker som disse møgunder forstår kun en ting og jeg er irriteret over at jeg ikke gav dem det.

Jeg arbejde selv for g4s for mange år siden, i blandt andet city vest. I den perrode var der en butikstyv der blev voldsom hvilket udviklede sig til et slagsmål. Endte med en brækket arm for idioten. Efterfølgende blev jeg henvist til en anden post, da de ikke mente jeg passede ind derude. Det kom i kølevandet på en længere samtale med ledelsen, hvor det gennemgående budskab var at trække sig hvis ens diplomatiske evner ikke slog til - uanset om det så betød tyven får fri passage hvilket jeg ikke kunne acceptere og forlod firmaet. Hvis deres politik er at man skal trække sig, når nogen fremviser truende adfærd eller man forudser denne eller håndgemæng bør man i det mindste kontakte politiet og få dem ud istedet for at trække på skuldrene og sige oh well det går nok. Jeg har fornemmelsen det netop var det vagten I dag gjorde og hvis hans job evt står på spil kan jeg da godt forstå hans valg, omend jeg aldrig selv havde taget samme. I sidste ende har jeg vel egentlig direkte afsky til G4S og deres politik for der er jo i virkeligheden tale om bluff når de nu ikke må tage affære og så et godt gammeldags had til de sorte bæster

Interessant. Præcis det samme skete for mig som beskrevet i toppen af tråden.

Hvis man er så psykopatisk at man vil stikke nogle ned for at være lidt macho, eller kan finde på at gå hen at true tilfældige med tæsk for at kigge på en, så er man rendyrket menneskeligt affald. Jeg bor ved et belastet område i øjeblikket, og kan hurtigt tælle de første 50 indvandrere, der spytter på gaden i deres joggingsæts og som kommer gående og gør sig brede.

Det er interessant, at de virker til, at vi er begyndt at acceptere den adfærd af indvandrere. Hvis en hvid ung person havde stukket med kniv eller slået fremmede uoplagt var de lynhurtigt kommet på et bosted, psykiatrisk ophold eller i fængsel. Men fordi det er indvandrere bliver der ikke gjort noget ved det.


Du har helt sikkert aldrig set danskere spytte på fortovet. Aldrig nogen sinde :lol:

Selvfølgelig har jeg det, men ikke i samme antal :) Der findes også danske idioter, kardinalpunktet er frekvensen.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
Synes/føler/tror du det er anderledes?


Som sådan ikke. Min ældste onkel Frank sagde engang: "Ja, nu har jeg levet i over 80 år, og jeg har aldrig kunne mærke forskel på rød eller blå"

Det de serverer for os borgere, er i udgangspunktet det samme bullshit de altid har gjort, og de signifikante ændringer udebliver. I don't know, Sandy, men man kan vel gøre om ikke andet et symbolsk forsøg på at præge en retning. Men idealist er og bliver jeg sgu aldrig.
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Steinberger skrev:Selvfølgelig har jeg det, men ikke i samme antal :) Der findes også danske idioter, kardinalpunktet er frekvensen.

Jeg har set nogle stykker i dag. Tilfældigvis lys hud. Typisk klamme rygere/skorstene der gør sådan noget. Jeg så også en med mørk hud som spyttede, men han gjorde det sådan at det landede på den anden side af et hegn hvor folk typisk ikke går rundt.
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 126
Tilmeldt: 20. dec 2016, 19:26
 
Træner her: Fitness World Brønderslev
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Det ringer en klokke at det efterhånden almindelig praksis at eftergive første kontrolafgift, hvis man som ellers pæn og lovlydig borger skriver en høflig henvendelse og forklarer fejlen. Der var i hvert fald et eller andet om snakken i den dur for nogle år siden.

Jeg har fået refunderet mine to biletter, så jeg kun skal betale afgiften. Det betaler sig ofte at klage.
Brugeravatar
 
Reputation point: 104
 
Indlæg: 4214
Tilmeldt: 19. okt 2011, 23:16
Geografisk sted: Spanien
 
Træner her: Ullerslev motioncenter
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Trods hele verdens samlede ressourcer har vi ikke formået at skabe vacciner nok.

Hvorfor udbyggede man ikke vaccinefabrikkerne for et år siden? Det havde kostet en fraktion af prisen for nedlukningen, den forringede livskvalitet for så mange mennesker samt de ekstra dødsfald.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Steinberger skrev:Trods hele verdens samlede ressourcer har vi ikke formået at skabe vacciner nok.

Hvorfor udbyggede man ikke vaccinefabrikkerne for et år siden? Det havde kostet en fraktion af prisen for nedlukningen, den forringede livskvalitet for så mange mennesker samt de ekstra dødsfald.


Af samme årsag verden ikke går mere sammen for at kurere cancer og dårligdomme. Corona sætter det bare på spidsen.
Selvom det er et irritationsmoment og dybt tragisk er det ikke mystisk.

You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
Steinberger skrev:Trods hele verdens samlede ressourcer har vi ikke formået at skabe vacciner nok.

Hvorfor udbyggede man ikke vaccinefabrikkerne for et år siden? Det havde kostet en fraktion af prisen for nedlukningen, den forringede livskvalitet for så mange mennesker samt de ekstra dødsfald.


Af samme årsag verden ikke går mere sammen for at kurere cancer og dårligdomme. Corona sætter det bare på spidsen.
Selvom det er et irritationsmoment og dybt tragisk er det ikke mystisk.


Heldigvis kan man selv gøre rigtig meget for at undgå kræft og hjertekarsygdom. Det ser ud til, at du også har sat dig godt ind i netop dette.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Steinberger skrev:Heldigvis kan man selv gøre rigtig meget for at undgå kræft og hjertekarsygdom. Det ser ud til, at du også har sat dig godt ind i netop dette.


Ikke desto mindre er det samme problemstilling, bare langt større og langt, langt vigtiere. Hvis nu BÅDE Hr og Fru Shit4Brainz OG eliten fik spolet tiden 20 år frem og så alle dem de kendte der døde af kræft (for ikke at nævne dem selv), så ville samfundet prioritere HELT anderledes.

Og hvis nu du rejste dig op i en forsamling og sagde "Hey, skal vi ikke gøre noget ved de her frygtelige sygdomme? Hvem er med på at gå sammen, once and for all, i et stort fælles inititativ?", så ville der være en hel del der ville sige til dig du skulle holde din kæft og sætte dig ned. Ved du hvorfor? Fordi people don't want a champion. They want to eat cheeseburgers, play the lotto and watch television.

Derudover er der masser af cancer (og CVD) som er VEL uden for ens kontrol: Forurening, genotoksisk kemi, fødevarekontaminering, drikkevand, passiv rygning, circadian arytmi, solskin, genetik, og plain ol' BAD LUCK som er genetiske mutationer. Et spædbarn med DIPG havde ikke megen indflydelse på sin snarlige død. Bare fordi lorteliv giver en masse cancer betyder ikke at cancer også skyldes lorteliv.

Og hvad er alt det værd hvis man er frisk og glad selv, men ens omgivelser og nære og kære ikke er?
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
Og hvad er alt det værd hvis man er frisk og glad selv, men ens omgivelser og nære og kære ikke er?


Jeg vågnede forleden nat med en pludselig og skræmmende realistisk fornemmelse af, hvad det egentlig vil sige at have kræft eller være døende. Hvordan mon gamle mennesker har det, velvidende om at de snart skal dø.

Da jeg var 17 læste jeg en artikel om en relativ succesfuld mand, der drev sin egen virksomhed. En dag døde han så på sit kontor, just like that. Der var ikke noget galt inden, han tog på arbejde som han plejede og så døde han i en god alder. Da jeg læste det tænkte jeg med det samme, I want to be that guy. Jeg vil dø men jeg vil ikke være dødende.

Det undrer mig tit, at mennesker gør så lidt i den slags overvejelser og samtidigt, hvor lidt energi de investerer i at reducere diverse risikoer. Jeg har prædikeret så meget om den slags, at det heldigvis har smittet af på min familie. Min far på lidt over 50 var lige begyndt at træne kort inden Corona, imod min flere års varig, ihærdig "befaling".

Sandy, hvordan tror du fremtiden ser ud for videnskaben/teknologien bag cancer? Hvordan passer DNA sequencing, gene editing fx ind. Om end der ikke bliver lagt nok ressourcer i kræftforskning, så vil de ressourcer der er, stadigvæk have en større effekt i fremtiden, pga. udviklingen generelt, der jo nærmest er gået fuldstændigt amok. Overvej hvad kvantecomputere kan gøre om 20(?) år. Hvad er i øvrigt din holdning til den forskning, der kommer fra folk som David Sinclair og Aubrey de Grey?

Er det ikke nogle gode emner at behandle på bloggen? :)
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Som den gode Munger ofte siger: "All i want to know, is where i am going to die, so i never go there"
Jeg kan desuden også godt lide hans koncept med, at når man har rundet 80-85, så bør man simpelthen stoppe med at gå til læge.

Sikke mange ressourcer man kunne spare, og folk vil formentlig leve længere.
At proppe kemo i en 85 + årig, er det samme som at forsøge på at højglanspolere en gennemrustet bil, og forvente at resultatet bliver godt. Det er direkte perverst.

Manden er forresten 97. Stadigvæk skarp som en nyslebet global kniv.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 20. mar 2020, 04:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Yes. Charlie Munger og Warren Buffett er gode eksempler på det jeg mener. Mennesker der har skabt deres eget miljø, hvor de trives og hvor de med god sandsynlighed kommer til at arbejde til den dag de dør. Inden de måske dør ud af det blå, når kroppen ikke kan mere. Til sammenligning er der mennesker der er syge og døende i flere årtier. Selvfølgelig har ikke alle den arv og/eller miljø til at være så privilegeret, men det er stadigvæk vigtigt at tilstræbe, hvilket langt fra alle gør eller tænker over før det er for sent. Og jeg tænker selvfølgelig på helbredet, ikke økonomien, omend der er stor sammenhæng. Deres case er i øvrigt et godt eksempel på hvor afgørende det er, at det mentale spiller, for ingen af dem er specielt sunde hvad det fysiske angår, men som du siger stadigvæk lynskarpe.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



InspectorNorse skrev:Som den gode Munger ofte siger: "All i want to know, is where i am going to die, so i never go there"
Jeg kan desuden også godt lide hans koncept med, at når man har rundet 80-85, så bør man simpelthen stoppe med at gå til læge.

Sikke mange ressourcer man kunne spare, og folk vil formentlig leve længere.
At proppe kemo i en 85 + årig, er det samme som at forsøge på at højglanspolere en gennemrustet bil, og forvente at resultatet bliver godt. Det er direkte perverst.

Manden er forresten 97. Stadigvæk skarp som en nyslebet global kniv.

Mange ting kan nu stadigvæk helbredes, når man er 80. Dog har du ret i, at mange i dag faktisk får cancer diagnoser på trods af at de ikke kommer til at dø af det - Eller kun får det skidt fordi de får behandling.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



t mange i dag faktisk får cancer diagnoser på trods af at de ikke kommer til at dø af det - Eller kun får det skidt fordi de får behandling.

Hvem er de "mange", udover indolent prostatakræft og somewhat ufarlig hudkræft?

"Kemoterapi" er en umbrellabetegnelse for en masse stoffer med meget forskellige bivirkningsprofiler og med store forskelle i tolerance hos individer.

Det er bodybuilding.dk, ikke bodegabavl.dk.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
t mange i dag faktisk får cancer diagnoser på trods af at de ikke kommer til at dø af det - Eller kun får det skidt fordi de får behandling.

Hvem er de "mange", udover indolent prostatakræft og somewhat ufarlig hudkræft?

"Kemoterapi" er en umbrellabetegnelse for en masse stoffer med meget forskellige bivirkningsprofiler og med store forskelle i tolerance hos individer.

Det er bodybuilding.dk, ikke bodegabavl.dk.

Jeg glemte lige, at du har en 10-15 år lang uddannelse i medicin og onkologi.
Du kan selv google det, men her er en artikel, hvis du vil vide mere:
https://www.mja.com.au/journal/2020/212 ... -australia
"Conclusions: About 11 000 cancers in women and 18 000 in men may be overdiagnosed each year. Rates of overdiagnosis need to be reduced and health services should monitor emerging areas of overdiagnosis"
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det ER tænkt ind i moderne, klinisk onkologi at gamle mennesker ikke behandles ihjel og at indolent sygdom behandles tilsvarende. Nu er der ret megen cancer der IKKE er indolent, og som uden behandling går rigtigt stærkt. Derfor får en del gamle mennesker livsforlængende behandling som tilpasses deres profil, herunder alder.

Steinberger skrev:Jeg glemte lige, at du har en 10-15 år lang uddannelse i medicin og onkologi.

Det er imponerende frakoblet at du opridser en fejlslåen klinisk virkelighed for ældre onkopatienter på den ene side, og på den anden side taler om det kvalificerende i en 10-15 år lang uddannelse med specialisering.

Vil du benægte at I mestendels reciterer ting I har hørt eller blot leverer egne gisninger videre? Svar frabedes. Og indlæg i det hele taget.

Jeg vil estimere at ca 1/3 af dine indlæg giver formodning om at der simpelthen er noget af din hard wiring der er off.

You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Selvom Sandyfrink ikke har 10-15 års uddannelse i medicin og onkologi, er det stadigvæk fuldstændig rigtigt det han skriver.

Cancer stadieinddeles på baggrund af forskellige kriterier. Det er ikke så binært, at det er behandling, eller ikke behandling. Eller cancer, ikke cancer. Det er komplicerede overvejelser af patientens performance status, maglinitetsgrad, alder og alle mulige ting, der ligger til grund for en behandlingsplan.

Det er fuldstændig hul i hovedet at stoppe med at gå til lægen, hvis man er over 80-85 år - hvis man altså har et ønske om bedre og længere leveår.

Nogle gange kan man opdage en benign tumor, som ikke nødvendigvis ville have udviklet sig til noget malignt, men det defineres ikke som en cancer, hvis det ikke er malignt. Det sker at man begynder at behandle på noget, som ikke ville have udviklet sig til en cancer, eller undersøger det invasivt med de risici det nu kan medføre. Stadig ikke et argument for ikke at gå til lægen.
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 422
Tilmeldt: 21. feb 2013, 18:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



bazinga skrev:Selvom Sandyfrink ikke har 10-15 års uddannelse i medicin og onkologi, er det stadigvæk fuldstændig rigtigt det han skriver.


Sigen en anden der heller ikke er uddannet i medicin. :lol:

Men I har nok ret alligevel :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:
bazinga skrev:Selvom Sandyfrink ikke har 10-15 års uddannelse i medicin og onkologi, er det stadigvæk fuldstændig rigtigt det han skriver.


Sigen en anden der heller ikke er uddannet i medicin. :lol:

Men I har nok ret alligevel :wink:


Hvorfor mener du, du kender min uddannelse, siden du udtaler dig så skråsikkert? Jeg kender så vidt jeg ved ikke dig.
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 422
Tilmeldt: 21. feb 2013, 18:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Det ER tænkt ind i moderne, klinisk onkologi at gamle mennesker ikke behandles ihjel og at indolent sygdom behandles tilsvarende. Nu er der ret megen cancer der IKKE er indolent, og som uden behandling går rigtigt stærkt. Derfor får en del gamle mennesker livsforlængende behandling som tilpasses deres profil, herunder alder.

Steinberger skrev:Jeg glemte lige, at du har en 10-15 år lang uddannelse i medicin og onkologi.

Det er imponerende frakoblet at du opridser en fejlslåen klinisk virkelighed for ældre onkopatienter på den ene side, og på den anden side taler om det kvalificerende i en 10-15 år lang uddannelse med specialisering.

Vil du benægte at I mestendels reciterer ting I har hørt eller blot leverer egne gisninger videre? Svar frabedes. Og indlæg i det hele taget.

Jeg vil estimere at ca 1/3 af dine indlæg giver formodning om at der simpelthen er noget af din hard wiring der er off.


Hvor vil du placere dig selv på spektret? :) Jeg tror ikke, at du er i en position til at snakke om hard wiring, men blot indse at man skal tjekke hvor flad ens nakke er, hvis man anfægter citationer af konklusioner fra videnskabelige artikler på højt niveau, med forsøg på trash-talk. Det er klogere at reciterer en udgivet videnskabelig artikel, end at komme med sin egen "holdning" uden en relevant akademisk baggrund. Du har en uddannelse, der burde have lært dig at argumentere. Det kan du vist gøre bedre.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Steinberger skrev:
SandyFrink skrev:Det ER tænkt ind i moderne, klinisk onkologi at gamle mennesker ikke behandles ihjel og at indolent sygdom behandles tilsvarende. Nu er der ret megen cancer der IKKE er indolent, og som uden behandling går rigtigt stærkt. Derfor får en del gamle mennesker livsforlængende behandling som tilpasses deres profil, herunder alder.

Steinberger skrev:Jeg glemte lige, at du har en 10-15 år lang uddannelse i medicin og onkologi.

Det er imponerende frakoblet at du opridser en fejlslåen klinisk virkelighed for ældre onkopatienter på den ene side, og på den anden side taler om det kvalificerende i en 10-15 år lang uddannelse med specialisering.

Vil du benægte at I mestendels reciterer ting I har hørt eller blot leverer egne gisninger videre? Svar frabedes. Og indlæg i det hele taget.

Jeg vil estimere at ca 1/3 af dine indlæg giver formodning om at der simpelthen er noget af din hard wiring der er off.


Hvor vil du placere dig selv på spektret? :) Jeg tror ikke, at du er i en position til at snakke om hard wiring, men blot indse at man skal tjekke hvor flad ens nakke er, hvis man anfægter citationer af konklusioner fra videnskabelige artikler på højt niveau, med forsøg på trash-talk. Det er klogere at reciterer en udgivet videnskabelig artikel, end at komme med sin egen "holdning" uden en relevant akademisk baggrund. Du har en uddannelse, der burde have lært dig at argumentere. Det kan du vist gøre bedre.


Det viser intet niveau at linke til en tilfældig artikel udgivet i et tidsskrift. Artikler skal altid forstås ift. den øvrige litteratur på området, samt at man skal være i stand til at forstå metoderne/statistikken etc.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21. aug 2006, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er som om at det, der fylder den kollektive bevidsthed mest er realityshows, bare bryster, fodbold og sex.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Asperger skrev:Hvor vil du placere dig selv på spektret? :) Jeg tror ikke, at du er i en position til at snakke om hard wiring, men blot indse at man skal tjekke hvor flad ens nakke er, hvis man anfægter citationer af konklusioner fra videnskabelige artikler på højt niveau, med forsøg på trash-talk. Det er klogere at reciterer en udgivet videnskabelig artikel, end at komme med sin egen "holdning" uden en relevant akademisk baggrund. Du har en uddannelse, der burde have lært dig at argumentere. Det kan du vist gøre bedre.


Det gør sikkert rigtigt dejligt indeni og føles godt at sidde og slå op i videnskaben og henvise til facit og tal som objektiv konklusion på diskussionen og komme firkanten ned i den firkantede åbning.

Sandheden er bare den, at du tager fejl, og du har fået virkeligheden forklaret. Der er ingen der skylder dig nærmere forklaring. Vær i stedet taknemmelig for at der også er fagperson der har meldt ind og, i sygehussprog, konfirmeret udlægningen.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



For h... Har brækket hånden efter et styrt på cykel. Og nu havde jeg lige genoptaget træningen.. :twisted:
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Etrius skrev:For h... Har brækket hånden efter et styrt på cykel. Og nu havde jeg lige genoptaget træningen.. :twisted:


Goddam! Haunted by bad luck. God bedring.
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Etrius skrev:For h... Har brækket hånden efter et styrt på cykel. Og nu havde jeg lige genoptaget træningen.. :twisted:


Det er fandme surt, men så må benene vel bare være i fokus de næste par måneder.
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 100
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Etrius skrev:For h... Har brækket hånden efter et styrt på cykel. Og nu havde jeg lige genoptaget træningen.. :twisted:

Safety bar squat!
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



martinkjr skrev:
Etrius skrev:For h... Har brækket hånden efter et styrt på cykel. Og nu havde jeg lige genoptaget træningen.. :twisted:

Goddam! Haunted by bad luck. God bedring.

Tak. Det er mildest talt noget møg, da jeg havde planlagt en aktiv ferie med bl.a. langturscykling og træning. Nu er det en kamp bare at komme ud af sengen om morgenen.

Bulletproof Athlete skrev:Det er fandme surt, men så må benene vel bare være i fokus de næste par måneder.

Ja, jeg tænker, at det er en mulighed kombineret med obligatorisk rehab af hånden. Jeg venter på at få svar på, om hånden skal opereres, da der er brud på en eller flere mellemhåndsknogler.

dwellengers skrev:Safety bar squat!

Det kunne være så godt, men jeg mener ikke, at centret har sådan en bar.
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster