Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65565 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1054
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1052

Følg bodybuilding.dk på

Mag Grip

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





Jeg overvejer at ligge en ligge en ordre ind, men de er halv dyre og der er samtidig en del kopi produkter på markedet til en markant lavere pris.

Hvis nogen har erfaring med dem og kopierne vil jeg gerne høre herom og generelt omkring alterntive træk greb.
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 100
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har trænet i Gym&fitness i Aalborg, hvor de både har Mag grip og Tryon grip. Jeg foretrækker selv Tryon, de kan endda købes i Danmark og derfor nok noget billigere. (Men stadig mange penge).

https://fitnessengros.com/tryon
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Må jeg spørge hvad det er ved grebene I godt kan lide? Min egen oplevelse af dem er at de føles akavede, forceret ergonomiske og at folk har en tendens til at prøve dem af et par gange og derefter ender de i bunden af en kasse og bliver aldrig brugt. Jeg er i princippet glad for innovation på fitnessmarkedet, men de her greb er jeg altså ikke fan af. Derfor interesserer det mig at høre hvad I, som godt kan lide dem, finder attraktivt ved dem?
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Føj
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ved ikke hvad maggrip skulle gøre godt for? Jeg kan godt lide at bruge stropper til at trække. Det andet er da lidt fjollet?
Brugeravatar
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 1897
Tilmeldt: 11. apr 2009, 15:50
Geografisk sted: Vesterbro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



taler skrev:Jeg har trænet i Gym&fitness i Aalborg, hvor de både har Mag grip og Tryon grip. Jeg foretrækker selv Tryon, de kan endda købes i Danmark og derfor nok noget billigere. (Men stadig mange penge).

https://fitnessengros.com/tryon


Jeg synes umiddelbart ikke de ser super behagelige ud. Ligner en hård omgang plastik !?

Mussetrussen skrev:Må jeg spørge hvad det er ved grebene I godt kan lide? Min egen oplevelse af dem er at de føles akavede, forceret ergonomiske og at folk har en tendens til at prøve dem af et par gange og derefter ender de i bunden af en kasse og bliver aldrig brugt. Jeg er i princippet glad for innovation på fitnessmarkedet, men de her greb er jeg altså ikke fan af. Derfor interesserer det mig at høre hvad I, som godt kan lide dem, finder attraktivt ved dem?


Smag og behag. Jeg får en betydelig bedre kontraktion gennem mag grips. Det samme gør jeg gennem et falsk greb ved pull ups og mag grips grebet ligger tæt deropaf
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 100
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Man kan få nogen som er billigere end de originale af "Thor". F.eks. via https://cdon.dk/sport-outdoor/thor-fitness-ergo-grips-2-p55298169
Brugeravatar
 
Reputation point: 490
 
Indlæg: 4243
Tilmeldt: 1. jun 2009, 22:38
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mussetrussen skrev:Må jeg spørge hvad det er ved grebene I godt kan lide?


Helt ærligt vil jeg helst træne med "almindelige" greb, men fortrækker stadig Tryon over Mag. Som Bullet skriver, så synes mange at de har bedre kontakt til musklerne, men hvad siger fyssen, giver det overhovedet mening rent anatomisk? :D

Bulletproof Athlete skrev:
taler skrev:Jeg har trænet i Gym&fitness i Aalborg, hvor de både har Mag grip og Tryon grip. Jeg foretrækker selv Tryon, de kan endda købes i Danmark og derfor nok noget billigere. (Men stadig mange penge).

https://fitnessengros.com/tryon


Jeg synes umiddelbart ikke de ser super behagelige ud. Ligner en hård omgang plastik !?


Det er også hård plastik, men ikke på nogen dårlig måde. Materialet synes jeg i hvert fald ikke fejler noget.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



katouler skrev:Man kan få nogen som er billigere end de originale af "Thor". F.eks. via https://cdon.dk/sport-outdoor/thor-fitness-ergo-grips-2-p55298169


Stærkt katouler! Jeg har netop ledt efter en dansk butik der førte dem, men uden held
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 100
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:
Mussetrussen skrev:Må jeg spørge hvad det er ved grebene I godt kan lide?


Helt ærligt vil jeg helst træne med "almindelige" greb, men fortrækker stadig Tryon over Mag. Som Bullet skriver, så synes mange at de har bedre kontakt til musklerne, men hvad siger fyssen, giver det overhovedet mening rent anatomisk? :D


Vi ved at det at gribe hårdt om en stang er med til at skabe muskelsynergier op gennem armene, så med et godt solidt greb vil du kunne flytte flere kg. Mag grips giver ikke på samme måde mulighed for at knytte hænderne hårdt, og personligt føler jeg da også at grebene netop giver en underlegen muskelkontraktion hele vejen op fra hænder til arbejdende muskler. Om det betyder noget for vækstrespons eller styrkegains er svært at sige, og om de primære bevægemuskler aktiveres mere fordi de tvinges til at lave mere (fordi andre muskler ikke er så aktive), eller om de aktiveres mindre, fordi der kan flyttes færre kg er der mig bekendt heller ikke lavet studier omkring. Alt i alt er det forholdsvis spekulativt om grebene gør fra eller til.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:
taler skrev:
Mussetrussen skrev:Må jeg spørge hvad det er ved grebene I godt kan lide?


Helt ærligt vil jeg helst træne med "almindelige" greb, men fortrækker stadig Tryon over Mag. Som Bullet skriver, så synes mange at de har bedre kontakt til musklerne, men hvad siger fyssen, giver det overhovedet mening rent anatomisk? :D


Vi ved at det at gribe hårdt om en stang er med til at skabe muskelsynergier op gennem armene, så med et godt solidt greb vil du kunne flytte flere kg. Mag grips giver ikke på samme måde mulighed for at knytte hænderne hårdt, og personligt føler jeg da også at grebene netop giver en underlegen muskelkontraktion hele vejen op fra hænder til arbejdende muskler. Om det betyder noget for vækstrespons eller styrkegains er svært at sige, og om de primære bevægemuskler aktiveres mere fordi de tvinges til at lave mere (fordi andre muskler ikke er så aktive), eller om de aktiveres mindre, fordi der kan flyttes færre kg er der mig bekendt heller ikke lavet studier omkring. Alt i alt er det forholdsvis spekulativt om grebene gør fra eller til.


Du taler om Sherrington's Law om Irradiation?
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 100
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Alt i alt er det forholdsvis spekulativt om grebene gør fra eller til.


Ja ok, giver god mening.

Et par andre alternativer:

https://www.jk-sportvertrieb.de/atx-mul ... ip-42-cm-2

https://www.jk-sportvertrieb.de/atx-mul ... grip-22-cm
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster