Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65564 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1255
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1252

Følg bodybuilding.dk på

Hvilken artikel har du sidst læst?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Lidt om muskelaktivering i haserne under nordic hamstrings med forskellige vinkler på underbenet.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8057708/
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Også lidt om haseaktivitet under hypers med forskellige knævinkler

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7675620/
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



https://www.dr.dk/nyheder/viden/bevaege ... -hurtigere

Fedt. Jeg har taget antihistamin hver dag det seneste halve år og særligt de seneste 2-3 måneder i ganske høje doser for blot at kunne eksistere. Og så finder man ud af, at det tilsyneladende hæmmer ens træning markant.

Fuck mit liv.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er dårligt nyt, men godt at du i det mindste fandt artiklen.

Jeg har tidligere brugt antihistamin, hvilket den endokrinolog jeg besøgte for et par år tilbage ikke var glad for ift. netop udbytte af styrketræning.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Franz Biberkopf skrev:Det er dårligt nyt, men godt at du i det mindste fandt artiklen.

Jeg har tidligere brugt antihistamin, hvilket den endokrinolog jeg besøgte for et par år tilbage ikke var glad for ift. netop udbytte af styrketræning.


Jeg befinder mig nærmest i en tilstand af chok lige nu.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg kender flere der har besejret deres høfeber ved at spise en carnivore diæt. Make of that what you want.
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iRoN_wArrioR93 skrev:Jeg kender flere der har besejret deres høfeber ved at spise en carnivore diæt. Make of that what you want.


Så vil jeg hellere have høfeber. Og SARS.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:
iRoN_wArrioR93 skrev:Jeg kender flere der har besejret deres høfeber ved at spise en carnivore diæt. Make of that what you want.


Så vil jeg hellere have høfeber. Og SARS.


Klart, det er langt fra alle der har den fornødne disciplin til at spise sådan.
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iRoN_wArrioR93 skrev:Klart, det er langt fra alle der har den fornødne disciplin til at spise sådan.

Eller det fornødne mentale handicap, som det unægteligt må kræve.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:
iRoN_wArrioR93 skrev:Klart, det er langt fra alle der har den fornødne disciplin til at spise sådan.

Eller det fornødne mentale handicap, som det unægteligt må kræve.


Jeg tror det er antihistaminerne der taler nu, Pzyrex.
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iRoN_wArrioR93 skrev:Jeg tror det er antihistaminerne der taler nu, Pzyrex.

Jeg tror faktisk du har ret. Mit humør styrtdykkede efter jeg læste den nyhed. Ikke desto mindre er carnivore diæten, ligesom de fleste andre monodiæter, rendyrket idioti.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:
iRoN_wArrioR93 skrev:Jeg tror det er antihistaminerne der taler nu, Pzyrex.

Jeg tror faktisk du har ret. Mit humør styrtdykkede efter jeg læste den nyhed. Ikke desto mindre er carnivore diæten, ligesom de fleste andre monodiæter, rendyrket idioti.


Jeg tror imidlertid man skal være endnu mindre begavet hvis ikke man kan overskue at ekskludere kartofler og sovs i en måneds tid, for at kunne finde frem til hvilke fødevarer der giver en kroniske helbredsproblemer. Men altsååå, each to their own.
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iRoN_wArrioR93 skrev:Jeg tror imidlertid man skal være endnu mindre begavet hvis ikke man kan overskue at ekskludere kartofler og sovs i en måneds tid, for at kunne finde frem til hvilke fødevarer der giver en kroniske helbredsproblemer. Men altsååå, each to their own.

At diskutere kost og sundhed med en tilhænger af carnivore diet svarer vitterligt til at diskutere astrologi med en tilhænger af flat earth.

Man skal være a special kind of stupid for at tro, at en diæt primært bestående af kød, skulle være fremmende for noget som helst.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:At diskutere kost og sundhed med en tilhænger af carnivore diet svarer vitterligt til at diskutere astrologi med en tilhænger af flat earth.


Wow, this. Dog mener du astronomi.

Det kan selvfølgelig give mening at prøve noget eliminerings-spisning, selvom det jo bliver speget når man medtager muligheden for at de forskellige fødevarer laver krydspåvirkning.

Ellers er der jo altid binyrebarkhomom. Eller had til livet om sommeren. Det sidste har jeg prøvet. Jeg tager det farlige binyrebarkhomon.
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pzyrex skrev:
iRoN_wArrioR93 skrev:Jeg tror imidlertid man skal være endnu mindre begavet hvis ikke man kan overskue at ekskludere kartofler og sovs i en måneds tid, for at kunne finde frem til hvilke fødevarer der giver en kroniske helbredsproblemer. Men altsååå, each to their own.

At diskutere kost og sundhed med en tilhænger af carnivore diet svarer vitterligt til at diskutere astrologi med en tilhænger af flat earth.


Man behøver ikke være ideologisk drevet for at anerkende årsag og effekt.

Man skal være a special kind of stupid for at tro, at en diæt primært bestående af kød, skulle være fremmende for noget som helst.


Når din indsigt i en kødbaseret kost kun rækker til at antage, at man på sigt må ende i vitaminmangel (jf. din post i den her tråd carnivore-kosten-t91954.html), så kan jeg ikke lade være med at krumme tæer af sådan et skriv. Folk der er hurtige til at kategorisere carnivore fortalere som værende idioter på det ene grundlag at det er en monodiæt bestående af kød, er i mine øjne ofre for det selvsamme som de klandrer modparten for at være. For ikke at fylde tråden her med mere skrald end nødvendigt, så tager jeg hellere end gerne diskussionen videre i tråden ovenfor.
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iRoN_wArrioR93 skrev:Man behøver ikke være ideologisk drevet for at anerkende årsag og effekt.

.. og alligevel virker det som om, at tilhængere af alskens alternative, ekstreme diæter er mere drevet af ideologi og personlige værdier/holdninger end sundhed.

Carnivore diet er mere et ideologisk modsvar til vegetarisme og en måde at manifestere sine egne synspunkter på, end det er en rationel tilgang til kost. Det præcis samme kan man sige om de fleste veganere: det er en ideologisk, politisk og værdimæssig drevet beslutning. Ikke en beslutning som er funderet i sundhed.

iRoN_wArrioR93 skrev:Når din indsigt i en kødbaseret kost kun rækker til at antage, at man på sigt må ende i vitaminmangel

Du har fuldstændig ret i, at jeg har en begrænset indsigt i carivore diet. LIgesom jeg har en begrænset indsigt i teorierne bag flat earth, chemtrails, New World Order og Illuminati-ordenen. Derfor ved jeg stadig, at det er det rene rablende nonsens.

iRoN_wArrioR93 skrev: krumme tæer af sådan et skriv.

Ved du, hvad der er tåkrummende? At påstå at man kan kurere pollenallergi ved udelukkende at spise kød. Hvor meget mening, synes du selv det giver?

Lad mig endelig høre, hvis du har andre gode forslag til at komme allergien til liv. Måske clairvoyance? Healing? Eller yoga?
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Som jeg også skriver indledningsvist fra carnivore tråden:
For mange anskues carnivore kosten som et fladpandet amerikansk tiltag der skal forestille at udgøre en modpol til veganismehysteriet [..] Desværre får diæten nok, ganske ufortjent, samme label som enhver anden radikal måde at spise på, og får samme politiserede vibe som veganisme da de to jo nødvendigvis må udgøre hver deres fløj i ernæringsdebatten.

Som det fremgår, så er jeg fuldt ud bevidst om at carnivore diæten, ligesom keto, high carb og en masse andre diæter er offer for kedelige ideologiske tendenser, men kan du slet ikke se ironien i at du, hellere end at undersøge sagen bare lidt, er hurtigt til at kaste idéen i skraldespanden alene af den grund? Du ved reelt set intet om argumenterne bag, bare at det med garanti er "idiotisk". Synes du slet ikke det er pinligt at have så stærk en holdning til noget du intet ved om?

Igen, jeg er mere end åben for at diskutere frem og tilbage med dig i carnivore tråden på et saglige grundlag om hvorfor jeg tror carnivore diæten potentielt kan være et værktøj til at afhjælpe høfeber, men dit hovedløse mudderkasteri er jeg hellere foruden. Hav en dejlig dag!
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iRoN_wArrioR93 skrev:men kan du slet ikke se ironien i at du, hellere end at undersøge sagen bare lidt, er hurtigt til at kaste idéen i skraldespanden alene af den grund? Du ved reelt set intet om argumenterne bag, bare at det med garanti er "idiotisk".

Det kan jeg overhovedet ikke se noget ironisk i, nej.

iRoN_wArrioR93 skrev:Synes du slet ikke det er pinligt at have så stærk en holdning til noget du intet ved om?

Hvori består det pinlige? Der er absolut intet pinligt i at forkaste åbenlyst idiotiske tendenser, uden først at undersøge dem nærmere. Skal jeg også undersøge Fie Laursens vandkur, før jeg må kalde den idiotisk? Eller hvad med diverse former for juicekure? Skal jeg sætte mig ind i alle dem, før jeg må påstå, at det er hovedløst nonsens? Naturligvis ikke. Jeg vil tværtimod påstå, at det er langt mere pinligt at følge den slags fjollede strømninger, blot for at være anderledes.

Der er simpelthen grænser for, hvad jeg vil bruge min tid og kræfter på. Og den grænse går bl.a. ved hjernedøde konspirationsteorier og nymodens monodiæter, som tror de har svaret på alt. Hvis jeg skulle dykke ned i hver enkelt diæt, hver gang der kom en ny, kunne jeg jo ikke bestille andet. Dertil er min tid simpelthen for dyrebar. Trods alt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Sådan peaker du din form på et bestemt tidspunkt:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8201693/
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



En masse spørgsmål omkring kreatin besvaret:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7871530/
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



I går blev jeg mindet om hvorfor jeg ikke følger med i sport, og i særdeleshed ikke den slags hvor der er heavy politics involved.

Sport var korrupt lort sidst jeg tjekkede for en 12-15 år siden.

Intet har ændret sig.

Måske tjekker jeg igen om 15 år. Formentligt ikke.

Jeg tilbragte aftnen med en bog af Ira Levin i stedet, i ro og fred. Uden for rækkevidde af hyperidoti.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Vandt Danmark overhovedet? Jeg ved det helt oprigtigt ikke. Så ligeglad er jeg med folk der løber rund på en bane og sparker til en bold. Boxing er derimod en anden historie for mit vedkommende, selvom korruption og politik i bedste fald er lige så slemt der.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PittBull! skrev:Vandt Danmark overhovedet? Jeg ved det helt oprigtigt ikke. Så ligeglad er jeg med folk der løber rund på en bane og sparker til en bold. Boxing er derimod en anden historie for mit vedkommende, selvom korruption og politik i bedste fald er lige så slemt der.


Jeg har to guilty pleasures når det kommer til sport. Tour de France og skiskydning. Det elsker jeg at se. Fodbold gik jeg meget op i som barn mellem 1986 og 1992, og jeg kan godt lide at spille med min knægt. Kampen i går så jeg dog ikke. Jeg var ude for at fodre gæs og fjerne ukrudt fra min gårdsplads. Og så gik jeg i seng 21.45 fordi jeg var træt. Det gav visse udfordringer på jobbet i dag, da mange patienter jo gerne ville snakke om kampen, og jeg havde ikke set et minut af den. Jeg plejer ellers at opdatere mig på f.eks. fodbold, fordi jeg ved flere af mine patienter går meget op i det, og det er godt for compliance og samarbejdet at have nogle emner at diskutere, som interesserer ens patienter. Så er det lidt dumt pludselig at sige: "Nej jeg gad sgu ikke se det pengefikserede, bundkorrupte, nationalistiske lort. Jeg fik det faktisk helt dårligt over så store idioter folk pludselig blev." Det giver bare ikke en god stemning på briksen, så jeg skimmede hurtigt en artikel om kampen og lod som om jeg havde set den.

Normalt følger jeg ikke med i fodbold, ikke engang champions league finaler gider jeg se, da det ikke interesserer mig. EM og VM plejer jeg dog at følge lidt med i, i de indledende runder i hvert fald, fordi der er et eller andet hyggeligt over det. Lidt ligesom Tour de France i baggrunden er en del af sommerens lydbillede for mig. Jeg plejer dog som regel at miste interessen omkring 8-dels finalerne fordi der er jo fucking, hvad, 60 kampe eller noget i den stil? Det er for meget. Finalerne har jeg næsten aldrig set, fordi jeg for længst har mistet interessen. Jeg kan dog bedst lide fodbold når Danmark ikke er med. Så er det bare fodbold. Når Danmark er med bliver folk til idioter. Så kan man ikke bare se det fordi det er hyggeligt og fordi der er nogle som er gode til det de laver. Så skal man 'holde med nogen'. Det har jeg aldrig forstået. Det er jo folk der skyder en bold rundt på en græsplæne. Det er ikke dig der spiller. Det er overbetalte, hyperpriviligerede fodboldspillere der intet har med dig at gøre. Hvorfor holder du med nogle af dem? Jeg hader det fordi folk bliver idioter af det og tager det alvorligt. Det er jo ikke alvorligt. Det er underholdning og en fritidssyssel der er gået amok. Jeg er ligeglad med hvem der vinder. Når Danmark taber er der nogle andre der bliver glade. Det er andre præcis som dig selv. Fodboldfans i England, Spanien eller hvem fanden Danmark nu taber til. Hvorfor ikke unde andre som dig selv den glæde? Det er det samme med håndbold. Danmark har jo vundet det provinsielle lort så mange gange. Selv hvis vi vinder VM er det jo bare forventet. Tænk hvis Finland fik lov at vinde. De ville jo blive ellevilde og få langt større glæde ud af det end danskerne, som er vant til at vinde.

Megen sport er i virkeligheden dybt bizart, og hele ideen om at konkurrere mod hinanden er vanvittigt absurd, hvis man tænker over det. Jeg skrev faktisk en artikel om det på et tidspunkt:
https://www.bodylab.dk/shop/den-tvivlso ... 984c1.html
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Interessant artikel Musse.

Jeg har erhvervet mig "The Madness of Crowds" som jeg skal give mig i kast med snart.

Behandler bogen noget omkring gruppepsykologi, som kan forklare nogle af mekanismerne bag "tilskuerne" i sport?

Selv er mit eget tilhørsforhold med tiden forandret sig fra at være følelsesbetonet, til at være et spørgsmål om underholdningsværdi.

Jeg finder det underholdende at begive mig ind i Parken og se en omgang bold. Ikke fordi "klubben" er mere eller mindre et "firma", som blot leverer et produkt ala. Apple og Microsoft, men fordi det for mig har en undetholdningsværdi.
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



https://www.bodylab.dk/shop/den-tvivlso ... 984c1.html


Dem der virkelig har grund til at juble er f.eks. kirurger. Det ville faktisk give god mening at en kirurg, efter en vellykket hjerteoperation, lige tog en sejrsrunde på operationsstuen. Men det gør de sjovt nok ikke. De passer bare deres job. Jeg kan godt savne sportsfolk der er i stand til at se deres eget virke i et lidt større perspektiv.


Som jeg forstår din grundlæggende præmis, så laver sportsfolk reelt ikke noget vigtigt, i modsætning til f.eks. kirurgen der redder liv eller måske sosu'en der sørger for at de gamle får et bad og får ryddet op. Korrekt forstået?

Umiddelbart giver det skriver jo mening, men overser du ikke noget centralt?

At påstå, at professionelle fodboldspillere ikke laver vigtigt, er nok en sandhed med modifikationer. Se hvor utrolig mange mennesker der har fået stor glæde af landsholdet denne sommer. Hvor mange der har fået noget at gå op i, feste over og hygge sig med. Er dette ikke vigtigt?
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:
https://www.bodylab.dk/shop/den-tvivlso ... 984c1.html


Dem der virkelig har grund til at juble er f.eks. kirurger. Det ville faktisk give god mening at en kirurg, efter en vellykket hjerteoperation, lige tog en sejrsrunde på operationsstuen. Men det gør de sjovt nok ikke. De passer bare deres job. Jeg kan godt savne sportsfolk der er i stand til at se deres eget virke i et lidt større perspektiv.


Som jeg forstår din grundlæggende præmis, så laver sportsfolk reelt ikke noget vigtigt, i modsætning til f.eks. kirurgen der redder liv eller måske sosu'en der sørger for at de gamle får et bad og får ryddet op. Korrekt forstået?

Umiddelbart giver det skriver jo mening, men overser du ikke noget centralt?

At påstå, at professionelle fodboldspillere ikke laver vigtigt, er nok en sandhed med modifikationer. Se hvor utrolig mange mennesker der har fået stor glæde af landsholdet denne sommer. Hvor mange der har fået noget at gå op i, feste over og hygge sig med. Er dette ikke vigtigt?


Fine pointer ang. samfundssind, taler.
Det at konkurrere, og i højere grad at vinde, er tilsyneladende ekstremt testosteronstimulerende. Helt op mod 140% stigning er målt i tilsyneladedne valide studier.
Det er kortvarrigt måske, men at gøre dette i gym giver sådan en nyt perspektiv på hvorfor at træne i center vs. hjemme, spec. hvis man er til konkurrence i blær... som sikkert også stimulerer test. At gøre dette ifbm. træning, er helt optimalt for at stimulere til engagement og som preworkoutmindfuckgreatasis.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:
https://www.bodylab.dk/shop/den-tvivlso ... 984c1.html


Dem der virkelig har grund til at juble er f.eks. kirurger. Det ville faktisk give god mening at en kirurg, efter en vellykket hjerteoperation, lige tog en sejrsrunde på operationsstuen. Men det gør de sjovt nok ikke. De passer bare deres job. Jeg kan godt savne sportsfolk der er i stand til at se deres eget virke i et lidt større perspektiv.


Som jeg forstår din grundlæggende præmis, så laver sportsfolk reelt ikke noget vigtigt, i modsætning til f.eks. kirurgen der redder liv eller måske sosu'en der sørger for at de gamle får et bad og får ryddet op. Korrekt forstået?

Umiddelbart giver det skriver jo mening, men overser du ikke noget centralt?

At påstå, at professionelle fodboldspillere ikke laver vigtigt, er nok en sandhed med modifikationer. Se hvor utrolig mange mennesker der har fået stor glæde af landsholdet denne sommer. Hvor mange der har fået noget at gå op i, feste over og hygge sig med. Er dette ikke vigtigt?


Jeg medgiver at der selvfølgelig sagtens gå en slags sportsrindalisme i den. Men det er mest manglen på perspektiv i det jeg harcelerer mod. Altså den overdrevne alvor folk går til sporten med, når det i virkeligheden blot er underholdning på linje med X-factor og Vild med dans, som hundredetusindevis jo også hygger sig med og glæder sig til om fredagen. Under EM med hele Eriksen-episoden blev fodbolden jo pludseligt noget ligegyldigt, selv for de professionelle fodboldspillere, fordi noget 'rigtigt' kom ind i billedet. Folk må selvsagt gerne glædes over fodbold, men det er jo i bund og grund en luksus ting. Men oven på hele coronaperioden er det måske også lige nu at det giver mere mening end nogensinde at give sig mere eller mindre ukritisk hen til den slags ufarlig og formålsløs underholdning. Som John Green skriver i sin bog The anthropocene reviewed, om tiden under coronanedlukningen, hvor også professionel sport var lukket ned: "I miss the luxury of caring about uimportant things like football".
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:
taler skrev:
https://www.bodylab.dk/shop/den-tvivlso ... 984c1.html


Dem der virkelig har grund til at juble er f.eks. kirurger. Det ville faktisk give god mening at en kirurg, efter en vellykket hjerteoperation, lige tog en sejrsrunde på operationsstuen. Men det gør de sjovt nok ikke. De passer bare deres job. Jeg kan godt savne sportsfolk der er i stand til at se deres eget virke i et lidt større perspektiv.


Som jeg forstår din grundlæggende præmis, så laver sportsfolk reelt ikke noget vigtigt, i modsætning til f.eks. kirurgen der redder liv eller måske sosu'en der sørger for at de gamle får et bad og får ryddet op. Korrekt forstået?

Umiddelbart giver det skriver jo mening, men overser du ikke noget centralt?

At påstå, at professionelle fodboldspillere ikke laver vigtigt, er nok en sandhed med modifikationer. Se hvor utrolig mange mennesker der har fået stor glæde af landsholdet denne sommer. Hvor mange der har fået noget at gå op i, feste over og hygge sig med. Er dette ikke vigtigt?


Jeg medgiver at der selvfølgelig sagtens gå en slags sportsrindalisme i den. Men det er mest manglen på perspektiv i det jeg harcelerer mod. Altså den overdrevne alvor folk går til sporten med, når det i virkeligheden blot er underholdning på linje med X-factor og Vild med dans, som hundredetusindevis jo også hygger sig med og glæder sig til om fredagen. Under EM med hele Eriksen-episoden blev fodbolden jo pludseligt noget ligegyldigt, selv for de professionelle fodboldspillere, fordi noget 'rigtigt' kom ind i billedet. Folk må selvsagt gerne glædes over fodbold, men det er jo i bund og grund en luksus ting. Men oven på hele coronaperioden er det måske også lige nu at det giver mere mening end nogensinde at give sig mere eller mindre ukritisk hen til den slags ufarlig og formålsløs underholdning. Som John Green skriver i sin bog The anthropocene reviewed, om tiden under coronanedlukningen, hvor også professionel sport var lukket ned: "I miss the luxury of caring about uimportant things like football".


Husker ikke om det var 40 el. 60 el. 120 % testprod er set stige med i individer værende tilskuerer el. blot tvseere til deres hold de hepper på, når dette hold vinder. taberne er vist oppe på 20% stigning el. noget, mener jeg, ikke som i andre studier af brydere hvor taberne reelt observerer nedgang i testprod.
Det er ikke ligemeget for disse tilskurer og deres liv og velbefindendene at deres hold spiller.... og aktive tilskuerer, hooligans, er sikkert meget højt oppe i testprod., velværestimulibasis for mænd.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster