Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1137
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1134

Følg bodybuilding.dk på

Hvilken film har du sidst set?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





SandyFrink skrev:'ZEL kan do no wrong. Hvis du synes det, og det har du en grundlovssikret ret til, så vil jeg hellere pege på at det ikke er en subtil film.


Easy there, Cowboy! Jeg syntes bestemt han er en sublim skuespiller, blot ikke passende i denne gangsta´ flick. Hans 90´er og start mellenial portefølge er stort set fejlfrit.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



The Irishman er virkelig god.

Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 20. mar 2020, 04:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



InspectorNorse skrev:The Irishman er virkelig god.



Det er den, enig! Der er heldigvis mange gode film, trods den uendelige store bunke af stinkere.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ikke en film, men serie. Simon Kvamms nye Guru på DR2. https://www.dr.dk/drtv/serie/guru_233509

Det er satire over Lifecoaches, og eftersom jeg aldrig har kunnet døje lifecoaches blev jeg nødt til at se den. Jeg var også ret glad for Svend Brinkmann for en 6-7 år siden dengang han faktisk havde noget interessant at sige ift. hele selvudviklingsbranchen, og de har haft Brinkmann med ind over skriveprocessen. Jeg ved ikke om satire pr. definition skal være morsomt, men bortset fra Frederik Cilius, som er klart den morsomste mand på settet, så grinte jeg faktisk ikke ret meget. Det er mere tragisk eller tragi-komisk om noget. Jeg synes de har formået at skabe en interessant serie, som udstiller de idiotiske og tåkrummende metoder som coaches ofte benytter sig af, som fjollede øvelser og slyngen omkring sig med floskelagtige citater der betyder ingenting. Ofte er det ikke til at holde ud at se på, fordi de også formår at gøre karakterne meget virkelige gennem velskrevne replikker, så man sidder og lider med personerne når de fanges i coachingens idioti.

7/10
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mens vores kære ejer brugte 2 uger på at forny et SSL-certifikat (sikke et engagement, i øvrigt), har jeg fået set lidt film og en enkelt serie.

Marrowbone (2017) - https://www.imdb.com/title/tt5886440
En af de bedre gyserfilm, jeg længe har set. Lækkert filmet, godt skuespil og et interessant plot. En rigtig spøgelseshistorie/haunted house-film, men uden at være generisk, som så mange andre i den genre. I øvrigt dejligt at se en gyserfilm uden dårlig "humor", overdreven brug af speciel effecs og andre unødvendige tilføjelser. Her har vi bare en velfortalt klassisk spøgelseshistorie, og det er uhyggeligt nok i sig selv, hvis det er gjort rigtigt - og det er det et langt stykke af vejen her.

The Little Things (2021) - https://www.imdb.com/title/tt10016180
Jeg kan vældig godt lide Denzel, så da jeg så, han havde hovedrollen i en ny crime/drama/thriller-film, blev mine tanker med det samme ledt hen imod Training Day krydret med lidt Se7ven og forventningerne skruet i vejret. Det var dog nogle forventninger, den slet ikke kunne bære - ikke overraskende dog. Filmen fangede mig aldrig rigtigt, men irriterede mig faktisk en del, da skuespillet af og til var så ringe, at det var direkte cringe. Ikke Denzel dog, han gjorde det som altid fint. Men der var fx en transkvinde/mand med(?) som spillede fuldstændig horribelt. Og som tydeligvis lignede en mand! Jeg ved simpelthen ikke, hvad det skulle til for. Hvis det var for diversitetens skyld og for at please et bestemt Hollywood-segment, burde jeg have givet den 1/10 på IMDB fremfor 5/10.
https://www.imdb.com/title/tt10016180/m ... till_frame

Dota: Dragon's Blood - https://www.imdb.com/title/tt14069590
Da jeg hørte, at man på Netflix havde lavet en serie om computerspillet Dota 2, troede jeg det var en joke. Jeg kan godt se rationalet i at lave film/serier baseret på spil som fx The Witcher, World of Warcraft og den slags, da det ligesom er spil, som har en historie og nogle spændende karakterer. Men Dota 2? Spillet har ingen historie (der findes slet ikke en single player-udgave) og har i øvrigt et uhyre simpelt game play. Hvordan man lige vil lave en serie ud af dét spil, havde jeg meget svært ved at se.

Men med ~1700 timers played time i Dota 2 på Steam var jeg nærmest nødt til at se den.
Det er en animationsserie i klassisk japansk hentai-stil, lidt ligesom Dragon Ball, Pokemon og den slags. Den er faktisk lavet lidt ligesom om man bladrer i en tegneserie.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal synes om den. Den er ikke god, men jeg så den trods alt færdig uden de store anstrengelser, så helt dårligt, var den heller ikke. Jeg tror min konklusion er, at serien har potentiale, men at der er brug for, at karakterne får mere tid til at "modnes" så vi får et forhold til dem. Jeg kunne godt forstille mig at en eventuel sæson 2 kunne blive god.

The Peanut Butter Falcon (2019) - https://www.imdb.com/title/tt4364194
En rigtig feel good-film i stil med fx De urørlige og Green Book. Den når dog slet ikke samme niveau de to nævnte film, men er alligevel en hyggelig, sød lille film. Min kæreste var svært begejstret for den, kan jeg berette.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Apollo 13

Tom hanks, Private First Class William L. Hudson, Kevin bacon, Ed harris.

Som de fleste bør vide gik Apollo 13 rejsen knap så godt og selvom man ved hvordan den ender er fortællingen vel skrevet og holder en fast i sofaen.
Skuespillet er fremragende hele vejen rundt, hvor Ed harris dog gør det bedst. Han passer perfekt i rollen og jeg ville ønske han havde mere screen time omend hans rolle ingen rigtig relevans har i dramaet.
Selvom det hele selvsagt er optaget på jorden tror man på de er i rummet og man kan flere gange mærke de klaustrofobiske omgivelser de beunder sig i.

Hvis ikke man har set den bør man få det gjort. 9/10
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 100
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



2 film jeg ikke gad se færdige da de var horrible:

Thunder Force
https://www.imdb.com/title/tt10121392/

Normalt er jeg fan af Melissa McCarthy da hun selv når hun er middelmådig holder et højt bundniveau på morsomhedsskalaen. Hun fejler dog 100% i denne her, som aldrig bliver sjov og som er noget værre makværk.
3.5/10

Wonder Woman 1984
https://www.imdb.com/title/tt7126948/

Jeg havde håbet på lidt 80'er superhelte VHS nostalgi, men det var der intet af. Jeg ved egentlig ikke hvorfor den film overhovedet er blevet lavet, andet end at der åbenbart SKAL leveres en hvis kvote superheltefilm hvert år fordi $. Kæft hvor er det ligegyldigt. Der var intet jeg gad engagere mig i, da det var kliché på ligegyldig kliché.
3/10
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Nomadland https://www.imdb.com/title/tt9770150/

Hvis jeg skal være helt ærlig så var den sgu lidt kedsommelig. Der sker ikke det store. Der er knapt nok en historie. Det er mere en slags levnedsbeskrivelse i feltet mellem fiktion og dokumentar. Jeg var vild med Frances McDormand i Three billboards, og jeg ved hun fik en oscar for denne her præstation, men jeg havde sgu svært ved at 'føle' hende. Hun virkede lidt for happy-go-lucky, som om intet kunne få hende ned med nakken, og samtidig chokeret på en måde, som gjorde hendes følelsesmæssige reaktioner i 90 % af filmen nærmest ikke-eksisterende. Som om hun var upåvirket af alt som foregik pga en slags granatchok over hendes tidligere livs bratte afslutning. Jeg ved ikke om det var meningen, men det gjorde bare at det virkede lidt monotont og fjernt.

Filmens stærkeste kvalitet er nok at den portrætterer (måske lidt glorificeret) en mere ukendt side af USA. De her nomader som ligesom er droppet ud af det etablerede og egentlig har et godt liv, på trods af at det udefra virker som en flok knækkede, hjemløse mennesker. Det mindede mig om en scene fra Douglas Couplands bog Generation X, hvor hovedpersonerne diskuterer oplevelser her i livet og de bliver enige om at oplevelser man kan købe sig til ikke er rigtige oplevelser. At rejse til Dubai og bo på et fedt hotel og leje en Ferrari for en dag og dykke med delfiner eller hvad folk nu tror er ægte oplevelser, tæller ikke. Denne film, og det liv som nomaderne lever er fuld af ægte livsoplevelser, og det er for mig filmens stærkeste budskab. At det "rigtige" liv, som de fleste lever, egentlig er fuld af "kunstige" købeoplevelser, mens der er fuld af fantastiske ægte oplevelser, hvis man skraber bladguldet af sit liv og graver ned til den egentlige essens.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Nomadland https://www.imdb.com/title/tt9770150/

Min kæreste og jeg så den i sidste weekend og jeg er meget enig i det du skriver.

Vi fandt den ærlig talt også ret kedelig. Filmen har jo groft sagt ingen handling, ingen spænding og intet klimaks. Det hele er bare "fladt". Der er i hvert fald ikke blevet skulet til berettermodeller, da de skrev manuskriptet.

Jeg må dog medgive, at der er visse sekvenser i filmen, primært de forskellige karakterers personlige historier, som får en at tænke lidt over tilværelsen. Og det er altid positivt, når en film kan få en til dét.

Jeg husker også mest Frances McDormand fra Three billboards, som i øvrigt er en fantastisk film hvor hun spiller eminent. Men det er som om, jeg ser hende som "Mildred" hver gang jeg ser hende her også. Lidt ligesom skuespillere som Daniel Radcliffe, som bare altid vil være Harry Potter uanset hvilken film han er med i, eller Elijah Wood, som altid vil være Frodo.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kan forstå King vs Godzilla ikke kommer i biffen. Dette må begrædes. Hvilken testosteronfest der må undværes. Den gamle traver om at "film skal ses i biografen" er i sandhed sand. Og i særdeleshed for store action/visuelle/lydoplevelser. I senere tid så tænk 1917. Den kommende Bondfilm.

Det er nærmest en naturlov at Big Tech og giganterne overtager verden, da de har en altid sikker og pålidelig kunde i den almindelige befolkning: den menige idiot, som ukritisk omfavner alt nyt. I det hele er mit bud at danskere er særligt modtagelige her.

Og før en eller anden lader sig inspirere af de autistiske nørders klarsyn på dansk reddit om at "biografer er døende", så er det en omgang sludder. Corona er derimod en dræber. Men inden var der stor, stor omsætning. For der er faktisk mange mennesker der ikke er ubevidst spærret inde i deres dovne biologi. "Om 10 år findes der ingen bøger". Jo. Det sagde de for 10 år siden. Nu er der vel rekordmange.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Køb et ordentlig TV med surround system og hav et hyggeligt hjemmebiograf til at se film på. Gerne med en mediaserver, hvor du kan gemme alle dine yndlingsfilm i god kvalitet. Det er skide hyggeligt og ingen siger, at du skal se "tv" på den. Antennestikket i mit tv er aldrig blevet brugt. Jeg kan simpelthen ikke begribe hvordan man som film entusiast kan leve uden et tv til det formål.

Jeg så Godzilla Vs King Kong sammen med min dreng for et par uger siden og det er efter min mening ikke en film der er biograf værdig. Et kæmpe fald fra både Godzilla og Godzilla: King of Monster. Men stadigvæk slik for øjnene og masser af fede action scener. 1917 er en af de sidste film jeg nåede at så i bio. DET er en film der skal ses i biografen.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PittBull! skrev:Køb et ordentlig TV med surround system og hav et hyggeligt hjemmebiograf til at se film på.

Det er bare ikke det samme, som at gå i biografen. Vi har selv alt det der. 75" tommer NQLED 4K fjernsyn med sonos surround sound, IP TV og mediacenter, men vi savner alligevel biografen.

Selvom vi er bevidst om det, kommer vi alligevel til at sidde og second screene med mobilen af og til. Eller måske man lige går ud i køkkenet for at hente noget, hvor man lige er nødt til at sætte filmen på pausen imens. I biografen er man "bundet" på en anden måde og jeg synes det giver en bedre oplevelse.

Derudover gør vi også vores biografture til en lille "ting". Vi får måske en kaffe et sted først, spiser ude el.lign. Man kommer ligesom ud af huset, på en måde, man jo ikke gør når man bare sidder derhjemme.

Fordelen ved at sidde hjemme er selvfølgelig, at man ikke skal belemres med andre menneskers idioti. Men hvis man undlader premierefilm og primetime, synes jeg faktisk ikke det er så slemt. Derudover kan man også drikke kaffe, mens man ser film derhjemme. Det sælger de nemlig, af uransagelige årsager, ikke i biografen hvor jeg bor.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:
PittBull! skrev:Køb et ordentlig TV med surround system og hav et hyggeligt hjemmebiograf til at se film på.

Det er bare ikke det samme, som at gå i biografen. Vi har selv alt det der. 75" tommer NQLED 4K fjernsyn med sonos surround sound, IP TV og mediacenter, men vi savner alligevel biografen.


Jeg er helt enig. En stor del af at tage i biografen er hele oplevelsen og det elsker jeg. Det er bare ikke alle film man kan se i bio, og det er ikke alle film man gider at se i bio. Der er mange film man lige kan give en chance i stuen, men ikke mere end det, og tit har man også bare lyst til at slappe af og se en film, men ikke ligefrem tage i byen og se en film. Så der er stor forskel på det ene og det andet, men som du sikkert vil medgive, har begge dele sin plads.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så Black Swan på DR2 den anden aften og var meget positiv overrasket.

Nina Sayers, som portrætteres Natalie Portman får hovedrollen i balleten Swan Lake, hvor rollen både består af den uskyldige hvide svane og den hvide svanes onde tvillingesøster, den sorte svane. Nina passer perfekt i rollen som den førstnævnte men må finde sin indre "mørke side" frem for at træde i den sidstnævnte.

Filmen portrætterer Ninas pris for at altid stræbe efter det perfekte. Filmen balancerer hele tiden mellem det virkelige og Ninas vrangsforstillinger, som opstår pga. presset for at leve op til hendes egne himmelhøje forventninger. Hun begynder at se sig selv i ansigtet på hendes medspillere, hun begynder at skade sig selv ved at kradse hendes ryg til blods og gennem filmen eskalerer hendes sindsyge tilstand.

Udover en godt fortalt historie er filmen (især dansescenerne) filmet utroligt flot. Filmen er instrueret af Darren Aronofsky (også kendt for bl.a. Requiem for a Dream og han blev nomineret til også nomineret for en oscar og Portman vandt en for bedste kvindelige hovedrolle.

En af de bedre film jeg har set på det seneste.
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



[quote="PittBull!"][/quote]

Ærgerligt den ikke holder niveauet, i så fald. Jeg er ellers fan af film med aber og gorillaer der smadrer ting. Gorilla er yndlingsdyret.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pzyrex skrev:
PittBull! skrev:Køb et ordentlig TV med surround system og hav et hyggeligt hjemmebiograf til at se film på.

Det er bare ikke det samme, som at gå i biografen. Vi har selv alt det der. 75" tommer NQLED 4K fjernsyn med sonos surround sound, IP TV og mediacenter, men vi savner alligevel biografen.


Du kommer selv ind på de mere subjektive forskelle ved at gå i biografen kontra hjemmebio, og disse præferencer er selvfølgelig individuelle.

Dit TV taber dog på subpar billedekvalitet (Samsungs QLED sutter sammenlignet OLED teknologien), og et middelmådigt lydanlæg hvor den største begrænsning er selve soundbaren, der trods alt ikke formår at bryde fysikkens love hvad bredden og højden af lydbilledet angår (for slet ikke at tavle om de små højtaleres manglende evne til at flytte luft).

Jeg har selv en Sonos Arc med en Sonos Sub i min stue så det er ikke fordi jeg er en snob - men sådan rigtig biografagtigt bliver det nu aldrig.

For undertegnede handler en biografoplevelse udelukkende om billede, lyd og komfort, og her kan en hjemmebio sagtens gøre det lige så godt - sågar også bedre: Men det kræver selvsagt at man gør det rigtigt.

Det er korrekt at de store biografer bruger absurd mange penge på projektor og lydanlæg, men man skal også huske på at de har et langt større rum at spille op og et langt større lærred der skal oplyses. Udbredelsen af lys og lyd følger som bekendt afstandskvadratloven, og det stiller større krav til udstyr.

Et TV vil IKKE kunne levere en biografoplevelse. Et OLED TV kan ganske rigtigt give selv de dyreste biografprojektorer baghjul på billedekvaliteten (kontrast og HDR heriblandt), men selv med et 85" OLED TV bliver billedet ganske enkelt for småt. Her hjælper det ikke at flytte sig nærmere skærmen på samme måde som at det ikke bliver biografagtigt at se en film på sin tablet så længe man bare sidder meget, meget tæt på skærmen.

Jeg er selv ejer af et 65" OLED C9 fra LG, men foretrækker til hver en tid billedestørrelse over billedekvalitet når jeg skal se rigtige film.

Nej, så der skal altså et lærred til. De fleste større hjem har plads til omkring 130" i 2.35:1 filmformatet, og ved denne størrelse sparker biograffornemmelsen imo ind.

Et ATMOS lydanlæg til hjemmet kan også fås til "rimlige" penge - alternativ kan et traditionelt 5.1 eller 3.1 system sagtens fungere som biograf: Kvalitet over kvantitet.

Bevares, det kræver en del mere end et stort TV og et Sonos anlæg. Blandt andet et dedikeret rum der er malet sort til formålet for at opnå tilstrækkelig kontrast i billedegengivelsen.
Det kræver selvfølgelig også at man ikke har naboer der kan generes med støj. Jeg ser af og til film om aftenen med høretelefoner til over 20.000 kroner (for ikke at vække familien), men selvom lyden er god er det bare ikke det samme når man ikke mærker de lavfrekvente lyde ramme kroppen og når man ikke bliver "badet" i selve lydbilledet.

Det vil nok være billigere alt i alt blot at tage i biografen i ny og næ, men IMO giver hjemmebiografen en lang række fordele: Kæmpe stort og billigt filmkatalog, mulighed for tissepauser, undgå folk der larmer og ødelægger indlevelsen, undgå folk der ødelægger kontrasten i billedet fordi de har valgt at iføre sig hvide t-shirts, undgå at betale ågerpriser for slik samt ofte bedre billede, og bedre lyd.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27. jan 2018, 20:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



OLED og QLED kan ikke sammenlignes, selvom der er knald på farverne i en QLED. Jeg har selv et 5.1 system fra Dali og jeg er glad for at jeg købte det hele, før jeg vendte tilbage til skolebænken. Det er imponerende hvor god filmoplevelse et fedt setup kan give, men snakker vi store film som fx den kommende Bond, så er det nærmest kriminelt ikke at tage ind og se den i biografen, og selv her er der stor forskel på den lortebiograf vi har her i Esbjerg og så IMAX i KBH.

SandyFrink skrev:Jeg er ellers fan af film med aber og gorillaer der smadrer ting. Gorilla er yndlingsdyret.


Jeg har faktisk denne her stolte guld gorilla stående i min stue. Den hedder Rémy.

Billede
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



rbrtmccll skrev:For undertegnede handler en biografoplevelse udelukkende om billede, lyd og komfort

En biografoplevelse handler om langt mere end bare et skarpt billede og en god lyd.

En biografoplevelse handler om den stemning, man kommer i, når man ser en film sammen med andre. Og her kan biografen noget, som ens egen stue aldrig kommer til - uanset om man så køber et lærred, maler hele stuen sort og sætter højtalere op i hver krinkelkrog.

Det har aldrig været meningen, at vores hjemmesetup skulle erstatte biografen. Det er et supplement, ligesom vores homegym er et supplement til træningscenteret.

For mig er en tur i biografen en helhedsoplevelse, som både handler om det, der sker før, og efter selve filmen. Det kan være vi tager ud og spiser inden filmen, og efterfølgende tager vi måske en kaffe et sted og snakker om den. Jeg har også venner, som jeg ikke ses med privat, men som vi fx tager i biografen med. Her er det sociale aspekt, ved at se en film sammen, noget særligt.

Hvis du lægger mærke til det, så har der de seneste par år været en tendens til, at de film, som bliver nomineret til Oscars, er stemningsfilm, hvor selve handlingen er sekundær. Tag fx Nomadland, som er glimrende eksempel herpå. Her handler filmen mere om den stemning, man kommer i, når man ser den, end den handler om selve plottet. Og her kan biografen noget særligt.

Vi ser også flere og flere "luksusbiografer" poppe frem, hvor fokus er at skabe en oplevelse, ligesom den man havde i gamle dage, hvor det hed biografteatret.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:
rbrtmccll skrev:For undertegnede handler en biografoplevelse udelukkende om billede, lyd og komfort

En biografoplevelse handler om langt mere end bare et skarpt billede og en god lyd.


Ja, det gør det måske for dig og andre, men der er mindst lige så mange mennesker der vil skide omtalte "stemning" et stykke.

Derfor jeg også indleder mit indlæg med at skrive:

Du kommer selv ind på de mere subjektive forskelle ved at gå i biografen kontra hjemmebio, og disse præferencer er selvfølgelig individuelle.


Den tekniske side står dog ikke til diskussion for her er det objektive markører man kigger på, og det er dem jeg kommenterede på.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27. jan 2018, 20:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Guys, hele diskussionen er jo meningsløs. Det er ikke et spørgsmål om det ene vs. det andet. Det er to vidt forskellige ting, der hver har sin plads. Sikkert noget at diskutere med så lange sætninger.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lige for at komme tilbage på sporet ..

Westside vs the world

Jeg kom igennem den, men mest fordi jeg selv træner, som dokumentar er den rimelig dårlig. Den underbygger nogle antagelser jeg havde på forhånd. Hele den verden af hardcore SL i USA er en lukket klub af circle jerk. Som om de alle sammen levede en fælles løgn. Vi er hardcore, vi træner, yeah! En gut siger bl.a. at han aldrig har set sin søn svømme på elite niveau fordi du ved, bench day. Fucking Christ. At du som voksent menneske ikke kan skabe mere balance i din tilværelse.

Louis Simmons fremstår usympatisk og det virker ret tydeligt at de mennesker der er tiltrukket af ham og hans vision, prøver at finde en retning i livet. Et fællesskab, mål osv. Det fandt de, bare ikke det mest konstruktive.

På intet tidspunkt blev der nævnt brugen af kemi.
Brugeravatar
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 1897
Tilmeldt: 11. apr 2009, 15:50
Geografisk sted: Vesterbro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Meget længe siden jeg har haft tid eller lyst til at se en film, men i sidste uge var jeg i sommerhus, hvor der ikke var en masse ting der hele tiden skulle ordnes, så derfor fik jeg tid til at se to film:

Death Wish med Bruce Willis
Den var lige præcis det den gav sig ud for at være. Action og en ok historie, opdateret ift. originalen som jeg sikkert har set engang, men ikke rigtigt husker. Det var ind af det ene øre og ud af det andet, men det trængte jeg også bare til. Intet at skrive hjem om, men bare god underholdning.
https://www.imdb.com/title/tt1137450/
6.5/10

Tenet
Jeg havde glædet mig til denne, men hold nu kæft en gang crap. Jeg holdt kun ud fordi jeg godt har kunnet lide Nolans andre film, og tænkte at der måtte komme en forklaring på det hele til sidst. Det gjorde der delvist, men jeg var efterhånden ligeglad med det hele, da det trak i langdrag, jeg var forvirret og jeg røvkedede mig. Måske er det bare fordi 'agentfilm' ikke rigtigt siger mig det store eller også tabte han mig bare så mange gange at jeg aldrig kom op på hesten igen. Det er sandsynligvis en film man skal se 4-5 gange for at forstå det hele, men sorry, så god er den bare ikke at jeg gider bruge den slags tid på en gang underholdning.
https://www.imdb.com/title/tt6723592/?ref_=fn_al_tt_1
4/10
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Endnu en feriefilm, It - del 2
https://www.imdb.com/title/tt7349950/
Mens del 1 var charmerende og 80'er nostalgisk med et Stand by me, Stranger Things feel, med en flok meget karismatiske og velspillende børn, så var del 2 lidt af en fuser. Mange af skuespillerne var forglemmelige, jump scares var 100% forudsigelige og kedsommelige og det hele fungerede bare dårligere med voksne i rollerne. Det blev ekstremt middelmådigt og temmelig fjollet.
6/10
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



De sidste film i denne ferie:

Wargames (1983) https://www.imdb.com/title/tt0086567/
Nostalgisk klassiker, som er overraskende godt sat sammen, og stadig holder den dag i dag.
7.5/10

Once upon a time in Hollywood (2019) https://www.imdb.com/title/tt7131622/?ref_=nv_sr_srsg_0
Meget uforudsigelig historie. Jeg vidste ikke rigtigt hvad Tarantino ville med denne her, da hele historien virker lidt tilfældig. Jeg gik så ind for at tjekke hvad grundhistorien bag filmen var, og der stod: "A faded television actor and his stunt double strive to achieve fame and success in the final years of Hollywood's Golden Age in 1969 Los Angeles". Og det er da også historien et godt stykke hen ad vejen, men på en eller anden måde virker det som en ikke-historie på mig. Det er ikke rigtigt "noget". Efter ca. 1½ t tager det dog fart, og den sidste time er ret spændende. Slutningen er 100% som man ville forvente af en Tarantino film, så på den måde skuffer den ikke. Da jeg afsluttede Django Unchained sad jeg med en følelse af at jeg ville ønske jeg ikke havde set filmen, så jeg kunne få lov at se den igen, fordi den var så fed. Da jeg afsluttede denne sad jeg med en følelse af at nu havde jeg da fået set den, men jeg kommer nok aldrig til at se den igen. Flot film stilistisk, men ikke den bedste historie Tarantino har sat sammen.
7/10

Ronnie Coleman - The king (2018) https://www.imdb.com/title/tt7217214/?ref_=nv_sr_srsg_0
En gennemgang af Ronnies karriere og hans nuværende helbredsproblemer. Det er nu meget interessant, hvis man har fulgt med i bodybuilding de sidste 25 år, og har fulgt Ronnies karriere. Som altid er det dog ærgerligt at de ikke berører PEDs på nogen måde, men altså, Ronnie har jo stadig kosttilskud at sælge og mens der er en opblødning af omerta inden for cykling, så er der stadig en høj grad af omerta inden for bodybuildingen, grundet økonomiske hensyn. Ellers fin lille portrætfilm.
6.5/10
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Pusher: 8/10

Pusher II: 7,5/10

Glædeligt gensyn. Kunne være fedt med en 4. film i serien.
Den ville helt sikkert sælge ud.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 20. mar 2020, 04:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Tenet
Jeg havde glædet mig til denne, men hold nu kæft en gang crap. Jeg holdt kun ud fordi jeg godt har kunnet lide Nolans andre film, og tænkte at der måtte komme en forklaring på det hele til sidst. Det gjorde der delvist, men jeg var efterhånden ligeglad med det hele, da det trak i langdrag, jeg var forvirret og jeg røvkedede mig. Måske er det bare fordi 'agentfilm' ikke rigtigt siger mig det store eller også tabte han mig bare så mange gange at jeg aldrig kom op på hesten igen. Det er sandsynligvis en film man skal se 4-5 gange for at forstå det hele, men sorry, så god er den bare ikke at jeg gider bruge den slags tid på en gang underholdning.
https://www.imdb.com/title/tt6723592/?ref_=fn_al_tt_1
4/10

Du så rent faktisk filmen færdig? I så fald klarede du det langt bedre end mig. Jeg tror vi så ~15-20 min. og så kunne jeg simpelthen ikke mere. Jeg fattede ikke en brik af hvad fanden der foregik. Man bliver kastet ind i handlingen lige fra begyndelsen, ingen introduktion til karakterne, ingen forhistorie, ingen indledning - bare crazy sci-fi shit fra første sekund.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Filmen tager sig alt for alvorligt. Hvis en film kræver at jeg skal følge med i den grad som Tenet forlanger, så skal den fanme være noget bedre. Kubricks film' fortjener at blive taget seriøst og blive tænkt over. Det gør Tenet ikke. Man skulle tro at Nolan har fået storhedsvanvid.

Druk (2020) så jeg for nyligt og i den er der også en masse at tænke over. Skide godt. Jeg er efterhånden meget glad for Thomas Vinterberg. Borat 2 så jeg også for et par dage siden og jeg synes sku den er meget vellykket. En ambitiøs plat-komedie.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Palm Springs (2020) https://www.imdb.com/title/tt9484998/
Okay, denne her film overraskede mig virkelig positivt. Jeg troede lidt det ville være en småfjollet, gennemsnitlig romantisk komedie, men jeg valgte at se den fordi der var noget time loop indover, og jeg er en sucker for time loop-film, selvfølgelig med Groundhog day som kongen af dem alle. Mens groundhog day måske er sjovere, så synes jeg faktisk at denne film gør det bedre på andre måder. Det er reelt set en eksistentiel film, med et romantisk og humoristisk udtryk. Den går en tand dybere end Groundhog days ellers ganske fine morale om at det at gøre noget godt for 'de andre' er det som gør vores liv værd at leve, og at være sur, bitter, selvoptaget, arrogant osv. kun fører til at hver eneste dag bliver en dårlig dag både for os selv og folk omkring os. Dagene vi har, som ofte ligner hinanden, og kan føles som et timeloop, kan både være gode og dårlige. Det handler ikke så meget om selve verden omkring os, men hvordan vi forholder os til den og agerer i den.

Denne fine pointe udvides i Palm Springs, da hovedpersonen, som ellers er blevet en nihilistisk dovenlars, der synes alt er ligegyldigt (jeg har en kammerat der ER præcis ligesom ham i virkeligheden), får selskab i tidssløjfen af en kvinde han forelsker sig i. Nu er de pludselig to, og de kan sammen leve et pisse skægt liv i tosomhed uden forpligtelser eller ansvar, for alle deres handlinger nulstilles hver aften. Kærlighed og udødelighed og intet ansvar. Hvad mere kan man forlange? Her trækker filmen så på Nietzsches filosofi, da hovedpersonen indser at selvom ingen af de mennesker han forbryder sig imod kan huske hvad der er sket dagen efter, så kan han selv huske sine forbrydelser, og det er nok til at han bliver nødt til at opføre sig anstændigt. Og der trækkes på Kierkegaards filosofi, da de egentlig lever som det Kierkegaard kalder æstetikere, hvilket ikke er nok i længden for voksne tænkende mennesker. De må ud af tidssløjfen for at komme ud til et etisk liv med ansvar.

Der er endnu flere tematikker, som f.eks. at i Groundhog day brydes tidssløjfen når Phil har lært den lektie han skal lære, mens der i Palm Springs ikke er nogen 'overnaturlig' kraft eller Gud, som har en moral der skal læres. Her må karaktererne selv finde ud af hvilken lektie der skal læres, hvis der er nogen, og de må selv, gennem videnskab, finde frem til en vej ud af tidssløjfen.

På trods af at det på overfladen er en simpel romantisk komedie, så er det en film man kan se flere gange og sidde og tænke over i lang tid, og finde smukke paralleller til menneskets vilkår i verden, og hvordan forskellige mennesker vælger at håndtere deres livsvilkår.

9.5/10

#Viaplay
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Palm Springs (2020)


Jeg så den selv for en uge siden, men jeg finder ingen dybere mening med filmen. Det er jo bare at tage nogle i forvejen kendte koncepter, blande dem sammen i en cocktail, krydde den med noget Nietzsche og så skide en tilfældig b-film ud. Er det ikke lige før en algoritme kunne gøre det? :D

I går så jeg The Ghost Writer (2010) og det må være en af de bedre film som jeg har set længe. Den første time var lang, men prikkerne falder nydeligt på plads hen over filmen og generelt er stemningen fantastisk. Endnu en dejlig mystery fra Roman Polanski.

 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvor meget man får ud af en film handler nok om hvem man er og hvor man er i sit liv. Godt illustreret af den seneste film jeg har set:

Frenemy aka Little Fish, Strange Pond (2009) https://www.imdb.com/title/tt1053880/?ref_=ttpl_pl_tt
Dens overall score er forfærdelig, men individer giver den mellem 8-10/10, så jeg gav den et shot, da præmissen lød som noget jeg ville finde interessant:
Mr. Jack and Sweet Stephen cruise aimlessly through the streets of LA speculating about life, death, divine will and the force of power that predetermines their existence.

Der er en del, der priser den til skyerne, men for mig var det en tom, ligegyldig omgang snak, og banale diskussioner omkring moral og fri vilje. Den ville sikkert være god, hvis jeg var en anden og et andet sted i mit liv, men lige nu var det grænsende til decideret spild af liv at se den.

Jeg ville give den 2/10, men der er to scener, et røveri i en pornobutik, og en biografscene, der er så gode, at de fortjener bedre skæbne end at ende i dette makværk af en film.

4/10
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster