Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65565 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1225
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1222

Følg bodybuilding.dk på

Tråd for småspørgsmål og strøtanker

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





SandyFrink skrev:Jeg mener det virkelig når jeg siger at man var bedre tjent med at leve efter den samlede pakke end at sidde i dag og skulle navigere i SoME.


Meget apropos pointerne fremført af Barry Schwartz i The Paradox of Choice.

Jeg er helt enig.

Jeg vil undersøge de analoge muligheder lidt nærmere. Oh the good ol' days ...
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er lykkelig over at kunne bruge og bevæge min krop som det lyster. Det gør mig ked at se så mange hvis fysiske formåen sætter begrænsninger for ens kunnen.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 26. okt 2017, 21:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er 7 dages gratis adgang her til magasiner fra the last dying days of FLEX, hvis du vil bladre lidt igennem dem.

https://www.magzter.com/magazines/listAllIssues/3394

Jeg har en masse gamle FLEX blade liggende på loftet fra omkring 2001-2003. Der er da relevant information i ift. træning og kost, men for satan i hele hule helvede hvor er der også meget komplet crap og kosttilskudslort. Det bedste ved de blade var den følelse man sad med når man læste dem. Det føles bare godt at sidde med bladene og dykke ned i bodybuilding verdenen, og hver side er fyldt med (urealistiske) drømme, hardcoreness, flotte billeder, reportager og andet guf. Det er lækre blade på mange hundrede sider hver, men man skal kunne sortere 70 % af indholdet fra som ren salgsgas.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Home is where the heart is ! Der ikke noget som at have en god kvinde, frue, kæreste som støtter en i livet!
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 26. okt 2017, 21:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Baklava skrev:Home is where the heart is ! Der ikke noget som at have en god kvinde, frue, kæreste som støtter en i livet!


Det skulle da lige være en hund.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:
Baklava skrev:Home is where the heart is ! Der ikke noget som at have en god kvinde, frue, kæreste som støtter en i livet!


Det skulle da lige være en hund.

Kan varmt anbefale en kombo af begge!
Brugeravatar
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 16. maj 2007, 13:09
Geografisk sted: Kaas City
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så en tv-reklame for nyligt i pausen af en fodboldkamp (TV2 sport x, TV3 +, eller en af discovery kanalerne, kan ikke huske hvilken), for et lægemiddel der havde en positiv indvirkning på testosteron niveauet.

Nogen der ved hvilket produkt der var tale om?

Og nogen der ved om det overhovedet har nogen effekt?

Min umiddelbare tanke var, at der var tale om et "fup" produkt, der har et sted mellem ingen og meget begrænset virkning. Hvis der reelt var en virkning, så havde produktet vel været ulovligt?

Der bør vel alligevel være nogen målbar effekt, når man reklamerer for dette produkt, i det det jo ellers er klart i strid med markedsføringslovens regler.

Nogen der kan gøre mig klogere?
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 6. okt 2011, 12:51
Geografisk sted: Esbjerg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der er generelt intet at komme efter ift supps til at booste testosteron. Og HVIS der er, så er det svært at sige hvad og hvorledes er bedst.

Generelt er du bedre tjent med at optimere kost, træning og restitution for at optimere T-niveauer.

Derudover skal man altid forstå T-niveauer i kontekst. Jeg har i hvert fald 2 klienter med T-niveauer der er ret så meget mod den lave ende, men de fejler absolut intet.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Capper11 skrev:Så en tv-reklame for nyligt i pausen af en fodboldkamp (TV2 sport x, TV3 +, eller en af discovery kanalerne, kan ikke huske hvilken), for et lægemiddel der havde en positiv indvirkning på testosteron niveauet.

Nogen der ved hvilket produkt der var tale om?

/.../


For at svare direkte på dit spørgsmål, så har jeg sendt dig en PM med navnet. Jeg mener det vil overtræde reglerne at nævne det her. Produktet promoveres heftigt for tiden på TV. Med forbehold for at jeg husker forkert, så mener jeg at reklamen hævder at produktet øger det fri testosteron med 46% i gennemsnit. Hvilket jo er ganske meget.

Jeg tænker at det kommer til at sælge godt på baggrund af markedsføringen. Der er vist ikke set lignende på dansk TV før.

Jeg er selv meget skeptisk omkring produktet har real effekt på folk der i forvejen kører en fornuftig kost. Jeg har skimmet produktet der består af nogle almindelige vitaminer og mineraler. Den mere specielle ingrediens er bukkehornsekstrakt (med 70 % saponiner), som skulle hjælpe med at frigive bundet/inaktivt testosteron i kroppen.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Såfremt vi taler om det samme kosttilskud, så er det dette studie producenten støtter sig til.

Int J Med Sci 2017; 14(1):58-66. doi:10.7150/ijms.17256

Research Paper

Efficacy of FurosapTM, a novel Trigonella foenum-graecum seed extract, in Enhancing Testosterone Level and Improving Sperm Profile in Male Volunteers

https://www.medsci.org/v14p0058.htm


Fenugreek = bukkehorn.

TV-reklamen kunne måske være relevant for Anders Nedergaard at kommentere på.
Sidst rettet af Franz Biberkopf 8. aug 2021, 14:16, rettet i alt 2 gange.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Der er generelt intet at komme efter ift supps til at booste testosteron. Og HVIS der er, så er det svært at sige hvad og hvorledes er bedst.

Generelt er du bedre tjent med at optimere kost, træning og restitution for at optimere T-niveauer.

Derudover skal man altid forstå T-niveauer i kontekst. Jeg har i hvert fald 2 klienter med T-niveauer der er ret så meget mod den lave ende, men de fejler absolut intet.


Hvad er din mening omkring Turkesterone?
Til de interesserede:
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 20. mar 2020, 04:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeres snak om test booster kosttilskud fik mig i artikelgemmerne, hvor jeg erindrer at jeg skrev en artikel til Bodylab tilbage i 2018 tror jeg det var. Bodylab blev dog solgt omkring 2018 til den store norske koncern Scandza, og i den forbindelse valgte de at tage min gamle artikel om VitaePro ned og ikke publicere min nye artikel om et andet produkt fra samme koncern (NutraQ), mandekosttilskuddet Maxulin. Jeg har fundet den gamle artikel frem, da der er en meget grundig gennemgang af fenugreek, der som regel er det 'stof' som producenterne propper i deres kosttilskud, når de vil påstå at der er en test-boost effekt.

https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... -snakeoil/
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Jeres snak om test booster kosttilskud fik mig i artikelgemmerne, hvor jeg erindrer at jeg skrev en artikel til Bodylab tilbage i 2018 tror jeg det var. Bodylab blev dog solgt omkring 2018 til den store norske koncern Scandza, og i den forbindelse valgte de at tage min gamle artikel om VitaePro ned og ikke publicere min nye artikel om et andet produkt fra samme koncern (NutraQ), mandekosttilskuddet Maxulin. Jeg har fundet den gamle artikel frem, da der er en meget grundig gennemgang af fenugreek, der som regel er det 'stof' som producenterne propper i deres kosttilskud, når de vil påstå at der er en test-boost effekt.

https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... -snakeoil/

Fed artikel, lige en hurtig fodnote det var Patrick Arnold der fandt THG i en gammel steroide bog med 500 forskellige steroider der var blevet synteseret men aldrig brugt eller markedsført i offentlig regi, det var ikke Victor Conte der fandt det :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 16. maj 2007, 13:09
Geografisk sted: Kaas City
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



specter skrev:
Mussetrussen skrev:Jeres snak om test booster kosttilskud fik mig i artikelgemmerne, hvor jeg erindrer at jeg skrev en artikel til Bodylab tilbage i 2018 tror jeg det var. Bodylab blev dog solgt omkring 2018 til den store norske koncern Scandza, og i den forbindelse valgte de at tage min gamle artikel om VitaePro ned og ikke publicere min nye artikel om et andet produkt fra samme koncern (NutraQ), mandekosttilskuddet Maxulin. Jeg har fundet den gamle artikel frem, da der er en meget grundig gennemgang af fenugreek, der som regel er det 'stof' som producenterne propper i deres kosttilskud, når de vil påstå at der er en test-boost effekt.

https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... -snakeoil/

Fed artikel, lige en hurtig fodnote det var Patrick Arnold der fandt THG i en gammel steroide bog med 500 forskellige steroider der var blevet synteseret men aldrig brugt eller markedsført i offentlig regi, det var ikke Victor Conte der fandt det :)


Der er vist forskellige versioner af den historie. Jeg har en udvidet udgave af hele BALCO-historien i en anden artikel her:
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... -of-sport/
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:
specter skrev:
Mussetrussen skrev:Jeres snak om test booster kosttilskud fik mig i artikelgemmerne, hvor jeg erindrer at jeg skrev en artikel til Bodylab tilbage i 2018 tror jeg det var. Bodylab blev dog solgt omkring 2018 til den store norske koncern Scandza, og i den forbindelse valgte de at tage min gamle artikel om VitaePro ned og ikke publicere min nye artikel om et andet produkt fra samme koncern (NutraQ), mandekosttilskuddet Maxulin. Jeg har fundet den gamle artikel frem, da der er en meget grundig gennemgang af fenugreek, der som regel er det 'stof' som producenterne propper i deres kosttilskud, når de vil påstå at der er en test-boost effekt.

https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... -snakeoil/

Fed artikel, lige en hurtig fodnote det var Patrick Arnold der fandt THG i en gammel steroide bog med 500 forskellige steroider der var blevet synteseret men aldrig brugt eller markedsført i offentlig regi, det var ikke Victor Conte der fandt det :)


Der er vist forskellige versioner af den historie. Jeg har en udvidet udgave af hele BALCO-historien i en anden artikel her:
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... -of-sport/

Okay det var bare hvad Patrick fortalte mig :)
Tjekker lige din artikel :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 16. maj 2007, 13:09
Geografisk sted: Kaas City
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Patrick Arnold er uden tvivl et større sandhedsvidne end så mange andre.

Han lever på sine egne præmisser og efter eget temperament og værdier.

Han er det der populært kaldes "ligeglad".
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Jeres snak om test booster kosttilskud fik mig i artikelgemmerne, hvor jeg erindrer at jeg skrev en artikel til Bodylab tilbage i 2018 tror jeg det var. Bodylab blev dog solgt omkring 2018 til den store norske koncern Scandza, og i den forbindelse valgte de at tage min gamle artikel om VitaePro ned og ikke publicere min nye artikel om et andet produkt fra samme koncern (NutraQ), mandekosttilskuddet Maxulin. Jeg har fundet den gamle artikel frem, da der er en meget grundig gennemgang af fenugreek, der som regel er det 'stof' som producenterne propper i deres kosttilskud, når de vil påstå at der er en test-boost effekt.

https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... -snakeoil/

Turkesterone er et plantesterol, ikke et mineral man kan komme i underskud af og derfor kan have gavn af at tilføre som supplement.
Men påvirker vist ikke ens egen testproduktion...?! til forskel fra Testosteron til injektion, som faktisk også er plantebaseret .....

https://www.exercise.com/supplements/turkesterone/
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg havde en samtale med en ven forleden, der omhandlede årsagen til vores valg med udgangspunkt i, hvor meget der reelt blot kan koges ned til, at gøre sig så attraktiv som partner/mage/inseminator som muligt.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Jeg havde en samtale med en ven forleden, der omhandlede årsagen til vores valg med udgangspunkt i, hvor meget der reelt blot kan koges ned til, at gøre sig så attraktiv som partner/mage/inseminator som muligt.

Lyder altså bare som en rigtig hyggelig, glad og munter sludder I har haft jer der mellem to gode venner.

Kunne I så rigtig blive enige om hvor overfladisk, ligegyldigt og trist det hele er?
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:
Ceneeh skrev:Jeg havde en samtale med en ven forleden, der omhandlede årsagen til vores valg med udgangspunkt i, hvor meget der reelt blot kan koges ned til, at gøre sig så attraktiv som partner/mage/inseminator som muligt.

Lyder altså bare som en rigtig hyggelig, glad og munter sludder I har haft jer der mellem to gode venner.

Kunne I så rigtig blive enige om hvor overfladisk, ligegyldigt og trist det hele er?


Behøver alle samtaler at være hyggelige? Livet er heller ikke blot en dans på roser, så jeg ser ingen grund til at leve en tilværelse, hvor jeg konstant forsøger at abstrahere fra livets vilkår. Det at omgås mennesker, der rent faktisk reflekterer og stiller spørgsmålstegn ved vores eksistens, ser jeg ikke ulemper ved. Se det ikke som et udtryk for, at jeg konstant vil omfavne alt det triste og negative. Det forholder sig nemlig ej sådan, at alle mine samtaler med vedkommende er på dét plan, men modsat dig, så har jeg ikke >venner< jeg blot går i biografen og ser belortede film med, og ellers ikke fordyber mig i andre sammenhænge med. Jeg tager folk helt, og ikke halvt. Det samme forventer jeg af mine nærmeste. Det er langt fra de fleste mennesker, der er med på dét plan - eller VIL være med på det plan. Jeg medgiver samtidig at min bevidsthed ikke er på samme frekvens som den kollektive, og at jeg har hang til tanker, der let kan løbe af med mig - og stå i vejen for mig. Hvad der i mellemtiden virker helbredende er, at være blandt mennesker man kan dele disse tanker med - og som rent faktisk også har gjort sig nogle selvstændige tanker, og ikke blot løber efter mængden med skyklapper på. Konformitet...
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Men der er ingen eksistentiel moral eller rationale i at opfatte glasset som halvt tomt, frem for halvt fuldt. Du gør ikke verden til et bedre sted, du gør ikke samtalen til en der er bedre og du gør ikke dig selv nogen tjeneste. Så når Pzyrex kommentar på dit indlæg, så er jeg sikker på at det er med din historik herinde taget i betragtning. Du udviser generelt en overdrevet skepsis til mennesker og livet.

Jeg siger ikke at der er noget forkert i at reflektere over livets dårlige sider og blive mere bevidst om hvor skrøbelige vi er og hvad der venter os. Men der er forskel på det, og på ikke at værdsætte livet. Eller på at blive ved med at forfatte en masse om hvor forfærdelige kvinder er og hvor ligegyldig tilværelsen er. Man bliver lidt træt af det emo pis :)

post2145066.html#p2145066
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg må blankt afvise din påstand om at jeg ikke sætter pris på livet. Talrige eksempler bekræfter dette. Du har været for selektiv i mine indlæg. Det er netop fordi vi kun har dette ene liv, at jeg spekulerer over mellemregningerne.

I øvrigt så stands din påstand om, at jeg foragter kvinder, og skyd mig venligst ikke mere i skoene. ‘Forfatte en masse om hvor forfærdelige kvinder er’ - jeg er målløs. Det grænser vitterligt til det absurde og grinagtige, men efterlader mig samtidig med en tvivl. Hvordan kan du misforstå mig så groft?

Jeg er med på at både du og Pzyrex har et eller andet i klemme ift. min persona. Det kan jeg godt leve med. I er ikke alene.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:(...)men modsat dig, så har jeg ikke >venner< jeg blot går i biografen og ser belortede film med, og ellers ikke fordyber mig i andre sammenhænge med.

Det skulle du tage at få. Det tror jeg du vil have godt af. Jeg har også venner, som jeg stort set kun træner med i et belortet træningscenter, hvor samtalerne mest handler om biler, bodybuilding, fodbold og den slags. Og ved du hvad? Det er fantastisk befriende. Jeg elsker at komme derned og snakke om den slags til en afveksling.

Jeg ved selvfølgelig godt, at du befinder dig på en helt anden frekvens, hvor vi slet ikke kan være med. VI kan jo ikke alle se tudsegamle kunstneriske film. Men det er klart, at hvis man gør det, så er man bedre end alle andre, som bare nyder at se en Liam Neeson actionfilm engang i mellem.

Ceneeh skrev:Jeg tager folk helt, og ikke halvt.

Ej, hvor er du god altså. Så tager du dem bare lige helt dér, hva'?

Ceneeh skrev:Hvad der i mellemtiden virker helbredende er, at være blandt mennesker man kan dele disse tanker med - og som rent faktisk også har gjort sig nogle selvstændige tanker, og ikke blot løber efter mængden med skyklapper på. Konformitet..

Ja, vi andre er jo blot lemmings, som render rundt med skyklapper på. Vi lever som dumme får, mens vi ser belortede film. Får en kæreste, får børn, køber hus og skylder penge i banken. Ligesom alle andre. Konforme er vi, du! Men du, Ceneeh, har regnet det hele ud. Du kan nemlig, i modsætning til alle os andre, tænke selvstændigt. Du ved, at vi mænd bare er INSEMINATORER. At kvinder blot vil have mænd med penge og magt, så de kan blive INSEMINERET.

Ceneeh skrev:Jeg er med på at både du og Pzyrex har et eller andet i klemme ift. min persona. Det kan jeg godt leve med. I er ikke alene.

Right. Jeg tror, du overvurderer dig selv en anelse, hvis du tror, jeg har nogen holdning what-so-ever til din person.

Jeg morer mig ærligt talt blot over din fjollede arrogance og lommefilosofiske emo-indlæg.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har prøvet det - og trives ikke med det.

"Jeg elsker at komme derned og snakke om den slags til en afveksling."


Vent, det vil sige at du rent faktisk har samtaler ligesom jeg?

tudsegamle film... bla


Dét har jeg ikke påpeget, men det undrer mig i særdeleshed, at du ikke prøver at se en af dem. Omvendt, hvis vi tager udgangspunkt i generelle anbefalinger - og én anbefaling om at prøve carnivore, hvortil du sammenlignede det med en vanddiæt - så er det jo ikke overraskende at tro at man kæmper forgæves. Bladrer man et par sider i "hvilken film har du sidst set", er det jo tydeligt at du gang på gang falder i belortede film, hvortil du endda i din efterfølgende anmeldelse påpeger, at filmen var middelmådig og at du på forhånd havde en fornemmelse for et eller andet... Hvad med at starte med at lede et andet sted?

køber hus


Kæreste, børn og hus er for mig at se ikke nødvendigvis ufornuftige dispositioner.


forplantning


Vil du ikke prøve at give dit bud på i stedet?

overvurdering


True, du har ret. Du er ikke blot sådan over for mig - men majoriteten af andre brugere her på boardet.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:

Hvis jeg har været for selektiv så beklager jeg, men jeg tror ikke at jeg er den eneste der har fået det indtryk. Jeg kan forsikre dig, at jeg ikke har noget i klemme mod din persona. Her kunne jeg frækt spørge, hvordan kan du misforstå mig så groft :) Det er dine tanker, der som bekendt er offentlige, som jeg responder på. Her kan jeg roligt indrømme, at jeg ikke bare er uenig, men at det ligeledes er trættende at læse. Men nu har samtalen taget en nedgørende og respektløs retning. Det er utroligt hvor svært folk har ved at diskutere uden at blive personlige. Læs udelukkende mit ene indlæg som konstruktiv kritik.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ved ikke, hvad der er at diskutere. Du påpeger, at jeg synes kvinder er forfærdelige - og at jeg ikke sætter pris på livet. To ting jeg på ingen måder kan give dig ret i - og som talrige skriverier her på boardet også vil vise dig...... og så taler du om at blive personlig og respektløs, fordi jeg forsvarer anklagerne mod min person med et skriveri om at du er selektiv. Jeg synes faktisk det er meget nobelt og sobert.

Men jeg tager det på min kappe. Jeg må være mere tydelig, så folk ikke får indtrykket af at jeg er kvindehadende mand, der ikke værdsætter livet.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Jeg ved ikke, hvad der er at diskutere. Du påpeger, at jeg synes kvinder er forfærdelige - og at jeg ikke sætter pris på livet. To ting jeg på ingen måder kan give dig ret i - og som talrige skriverier her på boardet også vil vise dig...... og så taler du om at blive personlig og respektløs, fordi jeg forsvarer anklagerne mod min person med et skriveri om at du er selektiv. Jeg synes faktisk det er meget nobelt og sobert.

Men jeg tager det på min kappe. Jeg må være mere tydelig, så folk ikke får indtrykket af at jeg er kvindehadende mand, der ikke værdsætter livet.


Det var nu mere en hentydning til den del af diskussionen, som jeg ikke er en del af. Ikke at jeg føler det er tilfælde mod min retning.

Men ja, det må du i så fald :bodyman:
Du må medgive, at det jo næppe uden grund, at flere herinde har påpeget det samme. Jeg kan af gode grunde ikke læse alt hvad du har skrevet gennem tiden, men af det jeg har læst, og det er ikke lidt, er der efterladt et tydeligt mønster. En masse kontinuerlige brokkerier er jo ikke ligefrem det, der kendetegner mennesker der værdsætter livet.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ceneeh skrev:Dét har jeg ikke påpeget, men det undrer mig i særdeleshed, at du ikke prøver at se en af dem. Omvendt, hvis vi tager udgangspunkt i generelle anbefalinger - og én anbefaling om at prøve carnivore, hvortil du sammenlignede det med en vanddiæt - så er det jo ikke overraskende at tro at man kæmper forgæves. Bladrer man et par sider i "hvilken film har du sidst set", er det jo tydeligt at du gang på gang falder i belortede film, hvortil du endda i din efterfølgende anmeldelse påpeger, at filmen var middelmådig og at du på forhånd havde en fornemmelse for et eller andet... Hvad med at starte med at lede et andet sted?

Det jeg tror du grundlæggende ikke forstår er, at man sagtens kan nyde noget, uden at det nødvendigvis behøver være noget særligt eller ekstraordinært. Jeg kan eksempelvis sagtens nyde en middelmådig, eller sågar ringe film, og stadig få en god oplevelse og en hyggelig aften.

Når jeg ser film så er det i 90% af tilfældene i selskab med andre. Typisk min kæreste, men det kan også være en eller flere venner, min far eller andre. Jeg kan sagtens se en halvdårlig b-film med min kæreste på sofaen en søndag aften og nyde det, selvom filmen objektivt set er "belortet". Ligesom jeg ofte tager forbi min gamle far og se en Bruce Willis eller Sylvester Stallone-film, ligesom vi gjorde da jeg var barn. Det er enormt hyggeligt, selvom filmene ikke just er kunstneriske mesterværker. Jeg har i øvrigt ikke tal på hvor mange topelendige gyserfilm jeg har set sammen med mine venner. Og vi har en fest hver gang alligevel. Det er nærmest blevet en ting, at vi skal se dårlige gyserfilm når vi er samlet.

Når jeg "anmelder" en af disse film her på sitet, så er det naturligvis kun selve filmen isoleret set, som jeg anmelder. Jeg anmelder ikke den sociale interaktion jeg havde da jeg så filmen, hvad der gik før eller efter den, eller nogen kontekst i øvrigt, men blot selve filmen.

I øvrigt så tror jeg du grundlæggende misforstår noget, hvis du tror at jeg, eller andre her på boardet, har noget imod din "persona", din nihilistiske tilgang til livet eller dine depressive emo-indlæg. Folk er formentlig ret ligeglade. Jeg er i hvert fald. Der hvor det bliver en anelse, lad os bare kalde det belastende, er når du krydrer dit livssyn og dine holdninger med den kvalmende arrogance og bedrevidenhed, som du gør stort set hver eneste gang. Som når du eksempelvis beskriver mit forhold til mine venner som overfladisk, eller de film jeg ser som "belortede". I stedet skal vi høre på at:

Du ser de "rigtige" film, mens vi andre ser belortede film
Du tager folk helt og ikke halvt
Du har dybde og givende samtaler med dine venner - vi andre har overfladiske
Du ser hele livet mens vi andre går med skyklapper
Du ved hvad kvinder, og mænd, i virkeligheden søger
Du tænker selvstændigt og træffer egne beslutninger, mens vi andre blot er konforme og følger strømmen

... og jeg kunne blive ved.

Newsflash: Du har ikke regnet noget som helst ud. Du er ikke hverken klogere eller mere vidende end alle mulige andre. Du har blot en anden holdning til tilværelse end flertallet, hvilket du er så hjertelig velkommen til, men det gør dig ikke hverken bedre eller mere almendannet eller andre. Det gør dig bare anderledes.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ceneeh skrev:Jeg ved ikke, hvad der er at diskutere. Du påpeger, at jeg synes kvinder er forfærdelige - og at jeg ikke sætter pris på livet. To ting jeg på ingen måder kan give dig ret i - og som talrige skriverier her på boardet også vil vise dig...... og så taler du om at blive personlig og respektløs, fordi jeg forsvarer anklagerne mod min person med et skriveri om at du er selektiv. Jeg synes faktisk det er meget nobelt og sobert.

Men jeg tager det på min kappe. Jeg må være mere tydelig, så folk ikke får indtrykket af at jeg er kvindehadende mand, der ikke værdsætter livet.

Jeg respekterer, at du donerer tid til de, som baserer deres visdom på emotioner.... men tag ikke fejl, når du får råd af folk, kan de kun have meninger, som de evner.
Jeg læser ofte dine kommentarer, da de er interessante og er af værdi. Div. hundehoveder der udtrykker sig, er ikke relevant at forholde sig til, mener jeg.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:Div. hundehoveder der udtrykker sig, er ikke relevant at forholde sig til, mener jeg.


Sjovt du siger det - vidste du, at rigtigt mange herinde undrer sig over dine indlæg?
Man kan ikke fjerndiagnosticere folk, men mange af dine envejskommunikative rants, fuldstændig blottet for kontakt, tangerer det psykotiske.
Du drøner fuldstændig ud af en tangent, du quoter folk for at svare noget der ingen relevans har til det du quoter, og virker i det hele taget til at trække vejret i et andet luftlag end flertallet.

Hvor meget relevans og substans synes du selv du bidrager med?
Og inden du kommer med et skarpt modspørgsmål, så var det dig der nævnte "diverse hundehoveder", og at de ikke er relevante at forholde sig til.
Det er jeg ikke helt sikker på at du har råd til.
Brugeravatar
 
Reputation point: 240
 
Indlæg: 606
Tilmeldt: 29. sep 2014, 15:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster