Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1177
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1174

Følg bodybuilding.dk på

En bænkpressers bekendelser

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog








Chloe don't know better
Chloe is just like me, only beautiful
A couple of years' difference
But those lessons never learned
Did you know?
Chloe does the tables in the French Quarter
She's always been given
So I can't always make her laugh
But I'm proud to say
And I won't forget
The time spent layin' by her side
The time spent layin' by her side
Dreams like this must die
And a dream like this must die
Dream like this must...


You ever heard the story of Mr. Faded Glory?
Say he who rides a pony must someday fall
Talkin' to my altar, say life is what you make it
And if you make it death well rest your soul away
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



En måned med 132 timers overarbejde blev afsluttet. Det skal jeg ALDRIG igen. Nu har jeg formentlig sat en rekord derude, der ikke bliver slået - og skulle det ske, så pyt med det. Jeg drømmer allerede om blot at arbejde 25 timer i ugen med noget jeg holder af. Der er mange tanker i mit hoved for tiden, ikke mindst fordi jeg har meldt ud, at jeg inden for 10 dage kommer med en udmelding om min fremtidige færd... En smule angstprovokerende. Jeg kan dog holde fri med god samvittighed, da jeg jo reelt ikke har haft sommerferie siden 2015. Nu spiller sommeren jo egentlig også på sidste vers, så jeg når det ikke helt i år anyways. Jeg har overvejet at søge en kontorstilling nede på havnen i Århus hos samme firma, men tænker i såfald at jeg skal have noget tid OFF inden.

Jeg var i Århus i 2 nætter. Jeg har fået blandet carbs, fedt og protein - og det gav bagslag sent i aftes/nat, hvor jeg oplevede deciderede mavekramper, der afholdt mig at te mig som jeg ville. Dagen før blev der loaded op på carbs sent om aftenen, hvilket ikke kom til udtryk negativt. Forretten blev i alt 8 stk. sushi med jomfruhummer og kaviar. 400 kr. Jeg har altid bevidst undgået alt, hvad der var dyrt - og altid blot stillet mig tilfreds med de billigste retter (dog uden at gå på kompromis med næringsindhold)... indtil det gik op for mig, at jeg dermed risikerer aldrig at prøve dem, da livet er skrøbeligt og kan slutte tæt på når som helst. SELV brillerede jeg i køkkenet med 350 grams dry aged ribeyes, hjemmelavet bearnaisesovs og sweet potato fries. Det kom lidt bag på mig, at hun kunne spise 350 gram kød, men kombinationen af omstændighederne, kødets kvalitet og tilberedningsformen, lagde heller ikke op til andet. MUMS. Inden da, badede vi ved den permanente i Risskov, hvortil jeg øvede åndedrætsøvelser og fridykning. I den forbindelse undgik jeg lige med nød og næppe en brandmand, men slugte i stedet en halv dl. saltvand blandet op med pis og kloakudslip.

Note: de der carbloads får mig til at fremstå endnu mere vaskulær og skarp, end tilfældet allerede er; specielt morgenen efter. Jeg holder fast i 1-2 ugentlig(e) carbload(s). Jeg er jo ret Vince Gironda-inspired, og 72 timer forekommer at være anbefalelsesværdigt. Jeg vil holde fast i striks og asketisk levevis i hverdagen, så der er plads til udskejelser hver anden weekend, eller hvad der nu viser sig at blive en realitet, for hvem ved om det sker igen. Jeg prøver så meget på at leve i dag, så jeg kan dø i morgen ... jeg prøver så meget på at bestræbe mig på, hvad Troels Kløvedal skrev til mig på mail:
Tak for din mail der er livsklogt skrevet af en 22 årig..Du har det store liv foran dig og verden er fyldt af dejlige piger..jeg skriver i min sidste bog ..Alle mine morgener på jorden...at kærlighed er noget man giver..det er ikke noget man kan forlange..og man må så håbe på man får noget tilbage...
held og lykke med det dejlige liv..Mange hilsner fra Troels


Det forekommer mig bare, at være så vanskeligt. Efter 2 fantastiske dage i Århus, efterlader jeg mig selv i dyb fortvivlelse. Jeg lever mens jeg er der - men dør så snart jeg forlader, fordi mit hoved konstant fyldes med tanker, der leder mig i alle mulige retninger. Jeg prøver på at beskytte mig selv ved at gennemleve de værste scenarier inden de (måske) opstår. Det skal jeg arbejde på, for ellers risikerer jeg at leve et overanalyserende liv, hvor jeg med udgangspunkt i relationer, ender med at leve et sølle og forstyrret liv; konstant i højeste alarmberedskab, og konstant letpåvirkelig på et følelsesmæssigt plan. No good. Det er bare svært. Som Samuel Jackson sagde i Pulp Fiction: "But I'm trying, Ringo. I'm trying real hard to be the shepherd."
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



I dag kulminerede det hele oven på 3 trælse dage, hvor jeg ikke har kunne finde ro i specielt meget. Min mavefornemmelse holdt stik, og det lader til at min kærlighedsrelation er på dybt vand. Det handler ikke om mig, men om hende. Jeg søger klarhed, og er pt. i clinch ift. at det er selvisk at kræve noget af nogen, men omvendt utroligt selvisk, når en anden person efterlader en anden med en masse uforløst.... Nu afventer jeg egentlig bare svar. Hver gang jeg stikker fingrene frem brænder jeg mig. Det er ligesom et vilkår jeg har accepteret.

Jeg fik nok i dag og valgte at skrive min opsigelse som det første, da jeg mødte på arbejde i dag, hvor jeg gjorde det klart, at først og fremmest kun har ét liv, og at jeg stopper om 1 måned. Ja, der står i min opsigelse "da jeg kun har ét liv". Min chef var meget chokeret og forsøgte at tale mig fra det, men forstod også at jeg er en viljefast person. Jeg gjorde det dog klart for ham, at jeg agerede i affekt, men at det blot var en hjælp til at få sat skub i mine hjul. Hvis ingen skubber mig, ender jeg med at være her resten af mine dage. Jeg har brugt arbejde som sutteklud i alt for mange år, og nu er der ikke mere at sutte på. Der er for mange ting, og alt for mange mennesker, der dagligt irriterer mig herude. Dét kombineret med, at alle de gode mennesker forsvinder er blot et forstærkende incitament til at hive ankeret op og sejle videre.

Har du planer?
Nej
Er du i a-kasse?
Nej
Hvorfor?
I'm the master of my fate... i'm the captain of my soul. Jeg skal sgu nok klare mig med +1 mio
Jamen du må jo ikke ende med bare at sidde derhjemme og gå i hundene
Det håber jeg så sandeligt heller ikke, men jeg har heller ikke tilladt mig selv at holde ferie i ååååårevis
Er der noget jeg kan gøre for at få dig til at blive?
Nej, det er ude af dine hænder
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Brave move! Jeg ønsker dig held og lykke på din vej! :) Har du overvejet at blive selvstændig i stedet for?
Det er altså virkelig dejligt, sammenligneligt med at være ansat.

Jeg stod f.eks. først op kl 11 i dag. Det har jeg gjort i snart en uge efterhånden.
Så går jeg bare lidt senere hjem. Nogle gange kan jeg også godt lide bare at arbejde om natten i stedet for.

Andre dage tager jeg bare fri. Det er dælme dejligt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 20. mar 2020, 04:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mange tak. Jeg har faktisk også primært modtaget ros indtil videre. Det er mest det ældre segment, der har stillet spørgsmålstegn ved, hvad man gør, når der ikke triller penge ind på kontoen - og om man ikke bliver skør af ikke have et job at stå op til.

Jeg har det sådan her lige nu, og det er hudløst ærligt. Har jeg en afklaret kærlighedsrelation til en kvinde, bliver alt mere eller mindre sekundært. Har jeg en, der holder om mig om natten, og som jeg kan være 100% autentisk og tilstede sammen med, og som i øvrigt udfordrer og lader sig udfordre, så betyder det ikke rigtig noget om jeg skal tage af min opsparing, gå sent i seng, stå tidligt op, negligere det ene eller det andet. Jeg lever én gang, og må for alt i verden gøre alt for at leve så meget som muligt, når chancerne byder sig.

Jeg har selv været ret fristet af tanken om at blive selvstændig, da der er en hel del selvstændige mænd i min familie. Jeg tænker dog at det enten vil være som sexolog, fårehyrde eller vinduespudser så. Jeg kigger faktisk pt. på uddannelsen som sexolog - eventuelt bare hos Joan Ørting. Why not. Det kan ikke skade at udvide sin horisont.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg kigger faktisk pt. på uddannelsen som sexolog - eventuelt bare hos Joan Ørting


Det kunne også være interessant at tage uddannelsen hos Morten Humboldt.
Det var Morten Humboldt, som tog ud på de danske plejehjem, for at lære de ældre at bolle noget mere, ifølge ham boller man alt for lidt på de danske plejehjem.

Ps du skal flytte til Århus så du kan blive min bb trænings makker.
Vedhæftede filer
morten.jpg
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. sep 2015, 12:22
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Haha. Det tror jeg virkelig, at Morten har ret i!

Jamen, det er en aftale. Hvor skal vi træne?
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hm.

Jeg er i vildrede - men alligevel er der en anelse større klarhed nu. Efter jeg kom hjem fra den mest fantastiske weekend i mit liv i Århus, blev jeg samme aften mødt af en besked om, at hun ikke kunne rumme det i sit hoved. Efterfølgende bad jeg om et opkald, hvori hun forklarede, at hun dog gerne ville se mig igen, men at hun havde brug for plads. Jeg gav hende plads, men fik katastrofetanker, koldsved og fandt mig selv liggende i fosterstilling i timevis. I godt 2 uger var der minimal kontakt, og dum som jeg var, gik jeg jo og bryggede alle mulige historier, læste på hjemmesider, tog kontakt til venner, veninder og tidligere kvindelige relationer for at finde ud af, hvem fanden jeg er. Jeg gik i flere dage og var yderst nedtrykt på arbejde, og når folk spurgte ind til, hvad der var galt, sagde jeg at jeg havde depression, hvilket nok heller ikke er langt fra at være sandt. Når man ikke længere finder glæde i noget som helst, er den sgu helt gal. Når man går i seng kl. 22 en lørdag aften fordi der ikke er mere, der fanger ens interesse ... ikke mere, der giver mening.

I nat fik jeg så en besked om at hun var på vej til Schweiz, og at hun gerne beholde sin frihed, men det hænger ikke sammen med, at hun gerne vil slå sig løs med andre fyre. Hun vil gerne bare nyde semesterstart og sine venner. Hun vil dog ikke se mig igen, hvilket jeg kan tilskrive flere ting. Det ændrer dog ikke på, at jeg som udgangspunkt har meget svært ved at forstå det, men accepterer det naturligvis. Jeg spurgte min bedste ven om han kendte til følelsen af ikke at kunne rumme noget - når noget bliver for meget - og man har behov for plads... Det kender han, men havde i flere år undret sig over, hvordan jeg er i stand til bare helhjertet at springe ind i noget uden større overvejelse - både for mig selv og ikke mindst for, hvad det får andre i den kontekst til at føle og tænke. Det kan være, at jeg skal arbejde på dét. Jeg har bare så svært ved at slippe autenciteten. Jeg slår bare mine vinger ud, hengiver og åbner mig. Det kan, og vil nok kvæle for mange mennesker. Det er simpelthen for anstrengende. Jeg tvinger folk til at autentiske, når jeg er det. Det var også dét svar jeg fik fra flere af mine tidligere relationer (nogle af dem 8 år tilbage) "det var svært at rumme". Hvad jeg dog kan trøste mig selv med er, at jeg i min relation til denne kvinde fik sagt, gjort og mærket alt det, jeg ville. Jeg greb dagen, chancerne og levede i nuet. Behandlede hende som enhver kvinde bør behandles, hvilket dog godt kan være for meget for nogle, at de bliver behandlet for godt. Jeg forsøger at dvæle ved min fars evige gentagelse af: "Den tid, der gik godt, kommer ikke skidt tilbage".


Jeg har set i mig selv, at det eneste jeg mangler for at få et lykkeligt liv er en fast kærlighedsrelation; så skal resten nok komme af sig selv. Det undrer mig når jeg hører om folk, der gik fra hinanden fordi den ene arbejdede for meget, og aldrig var hjemme, i hvilken forbindelse det blev påpeget flere gange. ALT ANDET ER SGU DA SEKUNDÆRT, om man så skal sige sit velbetalte job op, flytte by eller whatever. Kærlighed er og blir - og uanset, hvad hele verden siger - så har den vore hjerter. Det er uden diskussion det vigtigste. Penge, status og materielle goder kan stikkes langt op. Jeg vil hellere leve i en afsides træhytte med en samerpige, uden rindende vand og elektricitet, fremfor alt det andet.


Ift. træning og levevis...

Jeg kører træner fullbody 3x ugentligt og kører carbs mandag og fredag - lige efter træning. De sidste 2 gange har der været tale om havre- og hirsegrød med havremælk, tørrede tranebær og bær fra skoven. Dertil jeg har suppleret med noget rå rødbede som snack. Jeg supplerer steak & eggs med græsk salat bestående af urter fra haven, spinat, rucola, olivenolie, gedeost, rød peber og avocado. Jeg ligger stabilt på 72 og er tæt på den fysik jeg gerne vil have. Min fordøjelse er SUPERB - specielt når jeg ikke får carbs. Ingen mavepine whatsoever.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Jeg har set i mig selv, at det eneste jeg mangler for at få et lykkeligt liv er en fast kærlighedsrelation; så skal resten nok komme af sig selv.


Jeg har i en tidligere sammenhæng forsøgt at formidle noget a la det til dig. Det behøver ikke nødvendigvis at tilskrives specifikt "romantisk kærlighed", men mere gode livsvilkår generelt. Mennesker med depression fejler typisk ikke noget, de er bare underlagt utilstrækkelige vilkår. Her er depressionen snarere er et udtryk for mental sundhed, fordi psykologien gør det den skal. Men apropos kærlighed, så skal du være nok i dig selv. I dit tilfælde lyder din kærlighedsoplevelse som en eller anden drug du midlertidigt var på og er nu efterladt med downtime. Ikke at det er unormalt, for hvem har ikke prøvet at have kærestesorg, men still, sørger for at dit liv generelt er godt, også når du er single. Hendes behov for den tætte samvær du efterspurgte har ikke været lige så stort som dit. Sikkert fordi at hun ikke har den mangel i hendes liv, hvorimod du helt sikkert har det. Du er for helvede ensom dreng. Det er farligt at tro, at romantisk kærlighed er en eller anden flugtvej til det lykkelige liv. De fleste piger finder det af gode grunde skræmmende. Jeg skriver med vilje ”romantisk kærlighed”, fordi den egentlig kærlighed kan du tage med dig overalt.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg vil faktisk erklære mig enig i din iagttagelse. Der er dog ting i min opvækst, der har efterladt mig med sådan et brændende behov for kærlighed. Jeg håber ikke det bliver for definerende for min person; hvilket jeg i det store billede egentlig selv må arbejde på og mod.

Jeg er imponeret over, hvordan nogle mennesker kan undvære romantisk kærlighed, men ja, man kan finde kærlighed i mange ting - og ikke mindst lægge kærlighed i mange ting.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Well, jeg savner også at have en kæreste. Men problemet med at have en kæreste er bare, at det fylder alt for meget. Jeg har simpelthen ikke tid til det lige nu. Så er der andre mennesker som bare ikke kan. Nogle er bare fucking uheldige. Prøv at se det her:


Der er flere af den slags end man regner med. I Danmark er det nok ikke lige så slemt.

Se at få etableret et fundament, hvor du jævnligt bliver eksponeret for det du har behov for. Jo mere normalt det bliver, jo mindre bliver dit behov og så vil du få et bedre forhold til det.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er bare umådeligt trist.

Jeg vil i øvrigt gerne pointere, at jeg ikke er derude, hvor jeg rejser til Thailand for at finde mig en kone, eller hovedkulds springer fra den ene potentielle relation til den anden, uden at have mig selv med i det.

Jeg takker dig for dit råd. Jeg tror helt klart også det er løsningen, at bevæge sig ud i nogle kredse. Det var faktisk også bedre dengang jeg trænede i et center, hvor man var bedre eksponeret. :-)
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ja, lyt til PittBull, han vælter i hunkøn af high quality.

Har du - generelt set - tidligere haft svært ved at finde (og holde fast i) en ordentlig dame?
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 1330
 
Indlæg: 3987
Tilmeldt: 19. jan 2012, 16:18
Geografisk sted: Mother Russia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jmt skrev:Ja, lyt til PittBull, han vælter i hunkøn af high quality.

Har du - generelt set - tidligere haft svært ved at finde (og holde fast i) en ordentlig dame?


Najs.

Nej, det vil jeg ikke sige. Det har egentlig ikke været et problem tidligere, men efter jeg blev forladt efter 4 års forhold, som jeg troede var THE ONLY AND ONLY, har jeg haft svært ved at opbygge en stærk relation.. Det er i øvrigt snart 3 år siden, så ja, jeg kan godt vedkende mig, at der er et problem. Jeg er sgu en skrøbelig fyr, men har samtidig en kæmpe portion af mod og lyst.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Et sted mellem 22-26 arbejdsdage tilbage. Om præcis 1 måned bor jeg i en papkasse på en parkeringsplads. Mit daglige gøremål er at sælge HUS FORBI, skralde og ryge rester af andres cigaretskodder, da der stadig ikke er lagt nogen slagplan. Jeg har fået mange gode råd med på vejen - specielt fra mennesker, der selv har kastet sig ud i alverdens ting, enten uden en reel plan eller uden en backup i tilfælde af jordskælv. Skærer man helt ind til benet, er vi alle tryghedsnarkomaner i højere eller mindre grad, og jeg ved det er naturligt, at når man pludselig stiller sig selv på kanten af samfundet; uden udsigt til indkomst, vil ens reptilhjerne begynde at sende advarselssignaler, der forsøger at overbevise en om, at man er på afveje. Dét kæmper jeg mod lige pt. Bravt i øvrigt.

Jeg går og spørger folk, hvad fanden meningen med det hele er. Jeg får mange vage og forskellige svar, men er nok selv ved at være kommet der til, hvor jeg føler, at meningen med det hele er, at være noget for andre. Efterlade aftryk. Derudover tror jeg på, at man konstant skal stræbe efter at blive klogere - på alle parametre. I forbindelse med at jeg spiser STEAK hver dag, er jeg blevet ualmindeligt god til at stege bøffer. Før var det med minutur og konstant overvågenhed; nu fornemmer jeg, og min fornemmelse er god.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Min fascination for madlavning startede egentlig først for alvor da jeg gik low-carb og keto. Nu hvor jeg er begyndt at implementere kulhydrater 2x ugentligt, åbner det op for en del eksperimenter; ikke mindst smagskombinationer.

Kæmpe hits:

Rå rødbede uden skræl, skåret i skiver og toppet med honning

Blendet basmatiris (der bliver til rismel). Koges op som grød med hirseflager, mandelmælk, dadler, kanel, kardomme, blåbær og salt, hvortil det efterfølgende røres op mod 1 spsk græsk yoghurt.

Omelet lavet på æggehvider, toppet med oregano, frisk basilikum, tørrede tomater, parmaskinke og højkvalitets ketchup fra LØGISMOSE.


Eksempel på, hvad jeg fik i dag

Pre-work out:
600 gram grillet højrebsbøf
omelet lavet på 5 æggeblommer + få skiver chorizo
2 grillede hjertesalater med frisk mozzarella
halv avocado
fløde m. pistacie- og pekannødder samt hampefrø, stødt kardemomme og 1 stk. 100% chokolade

Post-workout:
Ananas og mango blendet med mandelmælk
Rødbede med honning
1 stk. 72% chokolade

2 timer efter post workout:

Grød (nævnt længere oppe)
Omelet (nævnt længere oppe)
3 spsk økologisk jordbær- og ribssorbet

Hvad jeg klart har erfaret er, at carbs passer langt bedre ind senere på dagen/aftenen, især når det er om fredagen - den første hviledag oven på +70 timers arbejdsuger. Melatoninniveauet stiger; jeg falder sammen, bliver træt og sover relativt godt. Søvnen er dog langt bedre de dage, hvor jeg ikke har fået carbs. Havregryn og for mange fibre er min mave og fordøjelse ikke specielt glade for. Generelt er det dog ret svært at sige noget om min restitution pt. da jeg naturligvis er træt, når jeg arbejder 2x så meget som ellers. Benene har føltes lidt tunge nogle dage, men efter at have suppleret med saltvand i løbet af dagen, har det lettet lidt på det. Det er sgu heller ikke specielt optimalt at arbejde 74 timer i ugen, men eftersom der blot er 3 uger tilbage, tager jeg det hele. :) Jeg skal nok få brug for dem. Jeg håber samtidig ikke at jeg behøver at sætte mine ben i produktionen på en fabrik mere i mit liv, isåfald ikke for at være en del af produktionen.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



2 uger tilbage!11111111111!1111111!!!!!!!!

Jeg håber jeg kan finde ro i tilværelsen om 2 uger, men frygter egentlig også at jeg i starten blot vil ty til grubleri og spekulation. Der går mange tanker i gennem mit hoved for tiden om livet. Jeg tror jeg må læse en bog eller to. Kæmper daglige kampe med at lade fortid passere. Give slip og acceptere, at jeg ikke har samme plads i andres bevidsthed, som de har i min, hvorfor jeg skal slippe.

Der er flere ting i gærde pt. Evt. køb af lejlighed i Århus, jobbe på Færørene (en gift 48 årig kvinde har skrevet til mig og spurgt om jeg vil dele bolig med hende deroppe o.o), tage et job i kundeservice på Kreta, i Athen eller Lissabon. Eller blot pakke en taske og rejse væk uden at kende destinationen.. Jeg kan ikke beslutte mig, men har egentlig heller ikke så travlt. Vil gerne være i blandt ligesindede, men ligesindede hænger ej på træerne. Min livsfilosofi skræmmer folk. Jeg bliver dog nødt til at komme ud blandt mennesker. En tilværelse derhjemme bag en skærm vil blot fastholde mig i en sølle tilværelse.

Jeg finder pt. større glæde i træningen, til trods for at jeg på nuværende tidspunkt ikke har de mest optimale betingelser, da der er mange arbejdstimer. Jeg er gået over til

Mandag: bryst, skulder og triceps + 1 måltd med carbs
Tirsdag: ryg og biceps
Onsdag: ben og mave
Torsdag: off
Fredag: bryst, skulder og triceps + 3 måltider med carbs
Lørdag: ryg, biceps og mave
Søndag: off

Jeg ser en masse content fra forskellige bb'er, hvortil jeg forsøger at hente guldkorn hist og her. Der skal specielt gang i bentræningen, der har været negligeret i årevis. I morges vågnede jeg ved at jeg havde krampelignende symptomer i benene. Jeg har altid haft værst DOMS på 2. dagen. Jeg tror jeg vil udnytte min ferie til at træne 2x dagligt eventuelt. Spekulerer meget i, hvad man reelt kan opnå som naturlig bodybuilder, og ikke mindst, hvor meget de små ting kan rykke.

vince.jpg


Er klart en fysik jeg kunne stille mig tilfreds med for good.



Pre-workout
550 gram bøffer skåret af balltip
7 æggeblommer som omelet med vesterhavsost
1 dl. fløde med en håndfuld pekannødder, 1 stk. 100% chokolade og hampefrø

Post-workout + 2 måltider i timerne efter

Rå rødbede med honning
Rejer med mango, ananas, agurk og urter fra haven
Risgrød med bærsymfoni
Bananvafler med sorbetis

Venter nu i spænding på om det kan mærkes i morgen til træning. Normalvis har der ikke været træningsdage oven på refeed. Måske skal jeg bare pursue en karriere som BB'er. Hav en træningsmakker, der motiverer og en fast numsepige at imponere og bære hjem
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Er klart en fysik jeg kunne stille mig tilfreds med for good.


Så skal du vist til at uppe din dosis en anelse.

Hvordan går det med numsepigerne?
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 1330
 
Indlæg: 3987
Tilmeldt: 19. jan 2012, 16:18
Geografisk sted: Mother Russia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Måske naivt - hvem ved? Jeg tror på, at sådan en fysik kan opnås naturligt, hvis det er det, du anfægter.

Ikke synderligt strålende, eller, det ved jeg egentlig ikke før om 1½ uges tid. Indtil jeg stopper ude på arbejdet næste torsdag, ser jeg ingen andre mennesker. Jeg havde en samtale med min bedste ven gennem mange år her i lørdags, hvortil jeg udtrykte nogle af de tanker jeg havde ift. mit ståsted og forhold, hvortil han gjorde det klart for mig, at det ikke var hensigtsmæssigt at sammenligne mig selv med min anden kammerat, der bor i Århus, der for real dagligt går på dates; helt op mod 6 om dagen i weekender. Fra morgen til aften. Han kan ikke kan holde styr på dem alle. Han vælter i dem. De kimer ham ned og han kan vælge og vrage, og han kan slippe afsted med næsten hvad som helst. Jeg kan som udgangspunkt godt se det "fede" i det, men ved at det ligger meget langt væk fra min virkelighed. Der er ingen lykke i at sammenligne mig med ham - og jeg tvivler samtidig på at der er nogen lykke i sådan en levevis.

Jeg tror stadig min løsning er at blive eksponeret noget mere. Siden højskole har jeg ikke været eksponeret for en skid, hvilket jeg klart selv er skyld i. Jeg har aldrig været specielt heldig med netdating; og bør nok egentlig bare lukke det kapitel ned, selvom det kan ses som et nederlag at trække teltpælene op. Skal bare tage mig sammen.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis vi skal følge den tangent - er vi så ude i, at en type som Joe Delaney heller ikke er all natural? Jeg spørger reelt fordi jeg snart ikke ved, hvad jeg bør tro.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Han mente dosis af workload :)
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Point taken i såfald. Jeg prøver at komme efter det nu. Det er dog klart blevet bedre. Til trods for at jeg har arbejdet +70 timer de sidste par uger, har jeg faktisk fået sovet, spist og trænet tilstrækkeligt. Nu venter den sidste uge, som kan vise sig at blive en helvedesuge, men så er det jo godt at der er lys for enden af tunnelen! Jeg er kommet i gennem mange lange vagter, blandt andet en del +14 timers vagter ved blot at supplere med salt i løbet af aftenen/natten. Salt er et vidundermiddel.

Jeg er pt. helt på bar bund ift. fremtiden, men glæder mig over at jeg får en ekstra månedsløn; hvilket jeg allerede efterspurgte for flere år siden, da der var milliarder af overskud. Jeg havde oprindeligt sagt op pr. 30. september, men min beslutning om at udsætte 14 dage viste sig så at være +20 tusinde kroner værd. Ikke dumt. Har fået tilbudt arbejde på Kreta i kundeservice. Jeg ved, at jeg kunne stråle der, og at solen i øvrigt ville kunne stråle på mig, når jeg fik fri, men skal binde mig for 6 måneder, og 6 måneder synes pt. som lang tid. Desuden skal jeg bo blandt andre unge, hvilket i sig selv ikke nødvendigvis er dårligt, men jeg kunne forstå, at druk og fis og ballade er en stor del af showet. Det er ikke et job jeg tager for pengenes skyld dog. 1000 euro som lommepenge rækker dog fint på Kreta, når man blot skal sørge for mad.

Her får I 2 billeder. Første er taget i kælderen i formiddags og det andet blev taget i omklædningen på arbejdet i nat. Der er virkelig basis for gode billeder i det omklædningsrum. Lyset er fænomenalt.


e1.jpg


e2.jpg


Kører i øvrigt en AM/PM træning i dag, da bliver presset på tiden i morgen. Træning på carbs er og BLIR bare vildere. Rent praktisk vil jeg dog ikke kunne leve en tilværelse, hvor primære energikilde var carbs, for jeg finder det hverken praktisk eller hensigtsmæssigt at spise så mange måltider dagligt. Det fungerer dog fint på sådan en fredag, hvor man bare skal refeed og lade op til en hektisk uge. Søde kartofler, rødbeder, skyr, palmekål, agurk, broccoli, granatæblekerner, mango, ananas, blåbær, mørk chokolade... alverdens sager. Generelt bare low fat og så high carb.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Puha en test...

Sidste arbejdsdag i torsdagd.

Havde alverdens planer her for efterårsferien (den første jeg ville kunne afholde siden 2015), men pånær 1, er de alle røget i vasken, og jeg har ikke haft nogen indflydelse på det. I dag var jeg i Nordland, hvor jeg efter 10 min. træning og 3 gentagelser på 100 kg. i dødløft, fik en nerve i klemme, fibersprængning eller whatever i venstre lænd, ligesom det var tilfældet for 6 år siden - da det samme skete under dødløft.. Jeg fortsatte dog træningen og fik lavet

Pullups
18
15
10
7

Chinups
8
8
8

Dernæst dummede jeg mig. Jeg skulle lige se om jeg ikke kunne lave chest-supported rows med meget lav vægt; det gav selvfølgelig et smæld mere, der nu føltes langt værre. Herefter var jeg tæt på paralyseret, men lavede forskellige øvelser på gulvet og senere noget biceps.

Jeg forsøgte at holde mig så varm og så meget i gang som muligt, men da jeg senere mod aftenen skulle med toget hjem og først spadsere 20 minutter med min far, oplevede jeg, at jeg blev tvunget i knæ. Lår, balle og lænd låste simpelthen og jeg ikke kunne andet end at gå ned. Nu er jeg kommet helt hjem... planen var egentlig at rejse til Porto på fredag for at vandre den portugisiske udgave af caminoen, men jeg ved ærligt talt ikke, hvor dette efterlader mig. Er såret på flere punkter - og oplever egentlig at have ondt af mig selv. Det er forfærdeligt.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



For snart 3 uger siden tog jeg afsted på pilgrimstur til Portugal, hvor jeg skulle vandre kystruten fra Porto til Santiago de Compostela. Som personen, der tager ting på forkant, tog jeg afsted, så jeg kunne være i lufthavnen 4 timer før take-off. Det viste sig at være en rationel disposition, da stort set hele jernbanenettet i Danmark var lagt ned, så det kun var muligt at køre 1 spor. Desuden oplevede jeg i Fredericia, at vi manglede en lokomotivfører - og at forreste vognsæt pludselig var ufunktionsdygtigt. Jeg nåede dog med lidt løb frem til gaten i tide. I flyet spottede jeg en veltrænet kvinde med samme type rygsæk som jeg, hvilket kun kunne betyde én ting - samme agenda. Hun var klar på at dele taxa - men ikke overnatningssted for natten. Vi var ret meget samme sted i livet, til trods for at hun var 10 år ældre og højtuddannet. Vi ankom sent om natten, og aftalte at mødes ved katedralen, hvor turen starter. Fra katedralen er der dog flere muligheder. Jeg har sjældent i mit liv (udover til undervisning i matematik) følt mig så grøn og på dybt vand, som jeg gjorde der. Jeg var som høne uden hoved. Heldigvis fik hun skubbet mig i gang, hvorefter vores veje skiltes. Jeg havde valgt kystvejen - for så kunne man i tvivlstilfælde altid bare følge vandet - og så skulle det hele nok gå. Desuden mere fredsfyldt og smukkere end smalle gader og stræder blandt vanvidsbilister. Jeg havde ingen plan første dag. De få pilgrimme jeg mødte på min vej, stoppede allerede efter ca. 20 km. Selv fandt jeg mig selv ende med ret febrilsk at lede efter et overnatningssted da mørket var faldet på. Jeg erfarede at jeg ikke var landsholdspotentiale i orienteringsløb og gik forkert. Erfarede desuden at de fleste portugisere (selv de unge) er møghamrende ringe til engelsk. Jeg var nær ved at miste modet, da jeg spurgte en tjener på en afsides restaurant, hvor langt der var til nærmeste hotel, hvortil hans svar var 10 km. Det viste sig heldigvis at han mente 10 min. og ikke km. Selv havde jeg ikke studeret ruten på førstedagen, men erfarede, da jeg endelig fandt et hotel i byen, at jeg havde gået +40 km. Jeg var nærmest slået til lirekassemand.

Jeg havde inden turen anskaffet mig en vandrerygsæk med hoftespænde - men havde spændt den så hårdt, at jeg fik et indblik i, hvorfor smerter i hoften kan lede folk til et ønske om en ny hofte. Dagen efter lavede jeg om i opsætningen, men døjede i stedet for med slidte knæ; så slidte, at jeg efter 2 timer i badekar ikke kunne komme over kanten, og på ynkeligste vis måtte kravle henad badeværelsesgulvet. Generelt havde jeg været uheldig med forsyninger de 2 første dage, da jeg for alt i verden ville undgå omveje for at fylde på ... jeg levede derfor de første 2 dage udelukkende af bær, nødder, avocado og sardiner i OLIVENolie. 3 dåser sardiner, 2 avocadoer og 450 gram blandede nødder - så er man godt kørende, men det bliver godt nok også kvalmende med sardinerne. Jeg fik dog lært af mine fejl -og begyndte herefter dagene med at starte med at fylde op med rationer, så jeg ikke skulle tænke på det undervejs. Herfra begyndte jeg også at planlægge og se på omkringliggende byer ift. hvor jeg ville overnatte næste dag, hvilket var en life-saver.

Generelle betrækninger om turen i Portugal:

1) Det portugisiske køkken siger mig intet. De har et kæmpe udvalg af økologi og specialkostvarer i de større supermarkeder - og man kunne leve fortrinligt som vegetar eller veganer. Som en person, der ELSKER kød, er Portugal ikke landet. Deres slagterafdelinger bærer præg af, at de er fedtforskrækkede.

2) jeg mødte en broget gruppe af tyskere, der endte med at blive mine følgesvende for en halv dag. Efter at have haft en længere snak med den ene om blandt andet historiske begivenheder mellem Danmark og Tyskland - samt det faktum at man ikke taler om de forbrydelser svensken begik både i Tyskland og ved danskerne i Skåne, skiftede stemningen pludselig bragt, da emnet kom til corona. Han mente at Danmarks nuværende håndtering med udfasning af mundbind, afstandskrav og åbne grænser var at pisse på Tyskland, der jo så skulle døje med alle de folk, der bare strømmer ind og spreder sygdom til højre og venstre. Han spurgte i øvrigt om jeg havde papir på at jeg var vaccineret. Hurtigt forstod han dog, at det ikke var et emne jeg fandt videre interessant - og snart skiltes vore veje, da jeg havde planlagt 12 km. længere tur end dem.

3) Portugal VRIMLER med vanvidsbilister. Jeg har aldrig set mage. Det er helt absurd. Jeg kom igennem hele mit følelsesregister på disse vandringer - men det var faktisk først på 4. dagen at jeg for første gang mærkede vrede, da jeg skulle passere en mindre by, hvor der var plads- og udsynsproblemer. Til trods for dette, så kørte alle bilister med øjnene plantet i mobiltelefonerne. Jeg klamrede mig til en mur, da jeg hørte en bil kom mod mig; forsøgte at få øjenkontakt med chaufføren, men det lykkedes ikke. Han var maksimalt 30 cm. fra at påkøre mig frontalt i en 10-km. zone, hvor han kørte 50. Generelt tror jeg ikke de regner i km. men snarere i noget ala miles. Jeg blev så vred, at jeg havde lyst til at udlåne ham som boksebold til Mike Tyson, og kortvarigt så vred, at jeg havde korsfæstet ham til skræk og advarsel for andre vanvidsbilister. Der findes ikke noget, der er meget værre end folk, der kompromitterer ens sikkerhed og sætter ens liv i unødig fare grundet uopmærksomhed.

##

Til Spanien kom jeg nogle få dage senere, og hvilken lettelse - bortset fra at de ikke hersker det engelske sprog. Google oversæt viste sig at være min redningsmand af flere omgange. Tak. Endnu større tak skal der dog lyde til det spanske køkken, der er forrygende. Jeg væltede mig i sortfodsskinke og ost. Forsøgte at få fat i hotelværelser med køkkenfaciliteter, så jeg kunne købe modnet højreb. Endte dog med at spise en del på restaurant - og havde sågar min bedste middag ever i Spanien. Det var nemt at bruge 20 euro på skinke og ost i de lokaler supermarkeder, hvor man bare kunne råbe: DOSCIENTOS GRAMOS, GRACIAS - mens man pegede på den ene sortfodsskinke efter den anden. Desuden var det rart for fordøjelsen ikke at være fyldt til bristepunktet med en stor mængde mad, hvilket i den grad blev tydeligt meget sent på turen. Jeg havde købt overnatning på et Eurostars Hotel, hvor morgenmadsbuffeten var endeløs. Jeg vidste at jeg havde ligget for længe i kalorieunderskud (til trods for at jeg virkelig tvang mad i mig), så jeg valgte at trodse mine gængse guidelines om ikke at blande kulhydrater og fedt.. En morgenmadsbuffet, hvor min indsats godt kunne have resulteret i det sorte bælte. Crossainter, røræg, skinker, spansk omelet, ost, cornflakes, nødder, alverdens eksotisk frugt, yoghurt, smør, bacon, honning, marmelade, chokolade... alt. Dernæst strøg jeg direkte til træningslokalet og trænede arme med maven fuld. Jeg trænede i øvrigt regelmæssigt undervejs - så snart jeg kunne komme til det - sågar på en legeplads med nogle pullups. Nå, efter armtræningen havde jeg 30 km. kuperet gåtur foran mig.. Jeg har SJÆLDENT haft det så fysisk ringe af at spise. Jeg følte pludselig jeg kunne relatere til kvinders menopause. Jeg svedte og følte jeg skulle kaste op - mens jeg bevægede mig gennem terræn, der bød på STEJL opstigning efterfulgt af STEJL nedstigning. Nedstigninger er i øvrigt de værste - og gik i særdeleshed ud over vrist, ankler og knæ.

Da jeg blot havde 26 km. rute tilbage - befandt jeg mig i den lille spanske by PADRON (Ja, heraf Padronpeber). Det var en tåget morgen - og sidste etape på den næsten 300 km. lange strækning. Jeg havde 1.2 liter vand til rådighed - og havde kun målet foran mig. Turen skulle bare køres hjem på ren vilje. Jeg overhalede en masse mennesker - og undrede mig over, hvor alle de mennesker havde været de resterende dage. Efter at have overhalet 20 mennesker, oftest i grupper af 2 personer - mærkede jeg 2 i hælene, der var lige bag mig. 2 høje spanske mænd, der ikke lignede nogen, der gjorde sig store anstrengelser for at bevæge sig fremad. Deres skridtlængde var dog også noget længere end min - men imponerende var det. Jeg endte med at ligge på hjul af dem - og selvom de både stak af fra mig - og jeg fra dem - endte vi med at følges gennem regnvejr og mudder - i sådan et tempo, at vi tilbagelagde 26 km. på 4 timer og 10 minutter. Ingen pauser undervejs, andet end for hurtigt at tage et billede eller to. Generelt er det farligt med pauser - for det er først når man skal i gang igen at man fornemme ens skavanker.

Efter at være nået i mål blev jeg ramt af tomhed. Hvad så nu? Nu er jeg nået i mål. Undervejs på de 10 dage, hvor jeg tilbagelagde 288 km. gik der mange tanker i gennem hovedet ift. livet - at det egentlig er ret simpelt - og at det kan være så meget... Nu var jeg ude af den osteklokke jeg havde opholdt mig i i 10 dage, mens jeg konstant tænkte på fremdrift. Fra Santiago kom turen til at hedde

Santiago - Ourense - La Coruna - Vigo - Porto - Lissabon - Faro - Albufeira - Sevilla - Malaga - Århus Lufthavn.

Blev uheldigvis ramt af 2 uheldige dage (søndag + allehelgens aften i Spanien), så selvom jeg havde de bedste forudsætninger for at kokkerere alverdens godter (KØD) i køkkenet, var jeg begrænset af, at ingen supermarkeder havde åbent. Desuden var planen at bade i varme kilder ala dem, der forefindes i Island - men de var selvfølgelig også lukkede. Jeg skulle have læst lidt bedre på lektien øjensynligt... Nå, men jeg fik i stedet mulighed for at gå ud at spise. En vigtig note er, at de i Spanien er lige så dårlige til engelsk som den gennemsnitlige dansker er til tysk. Det var ret overraskende, hvor stor forskel der var fra Portugal til Spanien. Jeg fik lært nogle få gloser, der gjorde, at jeg kunne begå mig på restauranterne. Sikre vindere såsom "Yo no como pan" "Solo carne. La carne poco hecho por favor"

Efter at have rejst rundt et par dage i Spanien, hvor jeg boede på forrygende hoteller, satte jeg kurs tilbage sydpå. Jeg havde egentlig en aftale med en kvinde jeg havde mødt undervejs, som gerne ville vise mig det spanske køkken. Da jeg kom ankom til byen var hun dog ikke at finde - og ikke til at tilgå online. Det undrede mig lidt når det var hendes forslag, men nevermind. Derfra mødte jeg en dansk pige på togstationen i Vigo, der var på interrail. I mens vi talte om løst og fast, besluttede jeg mig for at tage tilbage til Porto med bus. Efter en overnatning i Porto gik turen til Lissabon, hvor planen var at jeg skulle have haft 1-2 dage, men jeg brød mig ikke om byen, og flygtede afsted til Faro med den første og bedste bus. I de fleste busser skulle man betale 1 euro for at benytte sig af toiletfaciliteterne, så jeg sørgede altid for ikke at have spist carbs dagen før, så jeg ikke konstant skulle af med væske. Denne dag rejste jeg sammenlagt med bus i 8½ time. Hele livet har min krop haft det stramt med at SIDDE. Jeg enten står eller ligger ned, så jeg kom i den grad på prøve. Mine medtagede knæ fra turen brokkede sig også. Værst var det nok, at man fik tildelt en plads i bussen - og man måtte ikke afvige fra denne - pga. corona. Det mest åndssvage var dog, at der kunne være 20 frie pladser - og så sad flere fremmede ved siden af hinanden....... Så er det regler for reglens skyld - og giver reelt absolut INGEN mening. Tværtimod.

Efter 2 dage i Faro, hvor jeg indså, at det var for bøvlet at komme til stranden, smuttede jeg til Albufeira - et kendt turistområde i Portugal på Algarvekysten. Jeg kunne i sagens natur være blevet i ugevis. 4-stjernet hotel med gym, eget køkken og 800 meter til stranden + 100 meter til Portugals svar på Bilka. Alt dette til den nette pris af 30 euro om dagen. Jeg var i chok. Ikke destomindre ville jeg dog gerne tilbage til Spanien - for jeg savnede deres køkken, hvorfor turen 2 dage senere gik til Sevilla - og dernæst Malaga. I Sevilla var der en skateboardbane lige ved siden af busstationen, hvor der på en helt almindelig hverdag ved middagstid var propfyldt med mennesker. Arbejdsløsheden i Spanien er utrolig høj - især for ungdommen. Jeg sad der i 1½ time og filmede folk med niveau til at leve af, at lave videoer på youtube og konkurrere. < specielt når man tager gennemsnitslønnen i Spanien i betragtning.

Malaga viste sig at være alt, hvad jeg ønskede. De bedste restauranter, supermarkeder, gode regionale og udenrigsforbindelser. Mulighed for flyafgange hjem dagligt mm. SAMTIDIG har de strande, hvilket er alfa-omega. En tur på museum for at se på Picasso blev det også til - og ellers en masse kød. Efter 2 dage gik turen hjem via Århus. Dagen efter skulle jeg ende med at være så uheldig, at nogen valgte at tage sig af dage ved at springe ud foran et tog ved Hasselager nær Århus, hvorfor det blev en næsten 3 gange så lang tur som ellers. Jeg talte med en konduktør, der sagde, at han undrede sig over, hvorfor det altid er i det område, at nogen springer ud "er det virkelig så forfærdeligt at bo i Århus??" Jeg måtte være ham svar skyldig.


#Hjemme

Er i gang med at lære spansk og forberede mig til en optagelsesprøve. Når dette er overstået planlægger jeg afrejse evt. til Sydamerika - men kigger pt. efter en rejsemakker da jeg fornemmer, at man kan putte sig selv uhensigtsmæssigt i fare ved solorejse i Sydamerika. I Spanien og Portugal følte jeg mig tryg, men kan have mine betænkeligheder ift. Peru og Mexico. Ved at lære en anelse spansk kan jeg også bedre begå mig. Vil de ikke tale engelsk - må jeg jo møde dem et sted på midten.

Folk spørger hele tiden: HVAD SKAL DU SÅ? GÅR DU BARE OG DOVNER DEN AF DERHJEMME? SKAL DU IKKE TJENE PENGE? GÅR DU BARE OG NASSER?

SVAR: Jeg er ikke i a-kasse. Jeg vil ikke være slave af sådan et system - og blive puttet i en eller anden kasse. Jeg finder ud af det. Føler og prøver mig lidt frem. Jeg lavede daglige beretninger fra turen på en side. I den forbindelse rådede flere uafhængige kilder mig til en skrivekarriere.

Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



HENRIQUE WENDIM TRIBUTE

Bænk
6x100
6x100
6x100
6x100
6x100
6x100

Skrå bænk
8x70
8x70
8x70

Pushups med benene oppe
20
20
15

Supersættet m.

DB flies
12x10
12x10
12x10

Supersættene blev kørt uden pauser i mellem. Så 6 sæt i streg uden pause

Lateral raises
15x6
15x6
10x6
10x6
10x6

Smalle pushups m. benene oppe
30
20
25
20
20

Det var ikke så WENDIM-agtigt at drikke havremælk intra-workout, men ikke destomindre rart. Jeg øver mig på optagelsesprøve pt. og gjorde det inden og efter træning - i kælderen. Eneste umiddelbare udfordring er, at der kommer nogle vægtskiver med på videoen - og at kvaliteten grundet det faktum at min computer er anno 2013, ikke er up-to-date. Nå, nu vil jeg bage mig en napolitansk pizza. POST-workout var en dåse ananas, 2 dåser tun, 3 æggehvider og 1 æggeblomme samt en stor rå rødbede med honning. Det er noget med, at man har et standpunkt til man tager et nyt. Indtil da vil jeg lade mig inspirere af WENDIMs træninger fra 2012-2014 ish. Morgenvægten sagde i øvrigt 70.8. Alt dette udspringer sig af en samtale jeg havde i Nordland, hvor jeg fik ros for min fysik, hvortil jeg talte mig selv ned og sagde, at jeg ikke var lige så skarp som WENDIM. Dertil sagde BOOOOOe at fedtprocenten var men at jeg manglede lidt mere muskelmasse for at nå WENDIM længere end til knæene. Efter nogle timers spionagearbejde er jeg nu ok klædt på til opgaven.

Let the game begin.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



KURT THYBOE IN MEMORIAM TRIBUTE

thyboe.jpg


Jeg er nået dertil, hvor der ikke er synderligt mange "kendte" personligheder, der interesserer mig; slet ikke nulevende. Ingmar Bergman, James Dean, Marlon Brando, Ricky Bruch, Kurt Thyboe, Jan Sonnergaard, C.V. Jørgensen, Mike Tyson, Vince Gironda, Andrei Tarkovsky, Dennis Rodman, Henrique Wendim, ... Så tror jeg vi er ved at være der. Genser blot de samme interviews, da det er sjældent der kommer nyt af det gamle content op. Wendim logger jo heller ikke mere. Måske er det på tide at komme til storbyen og møde nogle typer. Jeg har spekuleret i om København er for stor til mig. Jeg ved oprigtigt ikke, hvor jeg hører hjemme.

Da jeg kom hjem fra pilgrimsrejse mødtes jeg med en kvinde, der havde haft nogle traumatiske oplevelser, hvilket jeg først blev bekendt med, da det lykkedes mig at trigge noget. Det grænsede til at blive en traumatisk oplevelse for mig.

Chinups
10
12
12
10
6

- sku bare på 50. Lavede fornylig 20 reps - men erfaringen fortæller, at det koster på den samlede volumen... efterfølgende skal jeg være heldig at få 10.

DB rows
12x26
12x26
12x26
12x26
12x26

BB curls
10x30
10x30
10x30
10x30
10x30

- kontrolleret excentrisk

Gironda curls
8x20
8x20
8x20

- langsom excentrisk

Kvaliteten på mine videoer er ikke godkendt, eller, der er i hvert fald blevet stillet skarp kritik af den. I manglen på et videokamera må jeg nu optage med min MOBILTELEFON. Da jeg i dag øvede blev jeg afbrudt af meget påstyr, da et familiemedlem skulle lege mekaniker blot 3 meter fra mit lokale... så måtte jeg afbryde. Normalvis er jeg dog ganske uforstyrret herhjemme. Flere af øvetimerne i kælderen har ligget omkring midnat.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dagen i går, mødte dagen i dag på en lettere kaotisk og fortvivlende vis. Det slog mig, at der var små udfald i lyden, når jeg filmede med min mobiltelefon. Nogle ord blev simpelthen slugt af et eller andet. Det viste sig, at der angiveligt er en form for noise cancelling i telefonen, som ikke kan slås fra på min model. Den skærer simpelthen visse lyde fra, da de bliver stemplet som baggrundsstøj. Efter at have downloadet en anden app, bladret samtlige indstillinger i gennem - lykkedes det mig dog at finde en indstilling, der fungerede. Så var klokken også lort om natten, men jeg hader at gå i seng med noget uforløst i baghovedet. Det modarbejder roen, der ellers bør indtræffe på den tid.

Hipthruster - unilateral - langsom udførsel, squuuizh, pause i top og bund. Ingen pauser.
10
10
10
10
10

Bensving til siden - samme koncept som ovenstående^
20
20
20

KB front squat
20x17.5
20x17.5
20x17.5

Mave + planke: 2x2 minutter og 15 sekunder.

En øvelse jeg ikke har praktiseret i mands minde. Til trods for dette fik jeg en all-time PR, jeg med vished kunne have udbygget. Hernæst øvede jeg monolog.

Den kritiske læser vil mene, at jeg negligerer mine ben... Der har været bedre ikke-loggede træninger, men det er en kombinationen af frygten for et nyt hekseskud i lænden + det faktum, at MAJOR doms i lårene påvirker mig negativt. Det kombineret med, at jeg i ååååååååårevis tumlet med mild vinterdepression.... Tror jeg ender med at holde jul sydpå et sted.

POST WORKOUT: 430 gram chuck eye steak og 3 æg.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



soren.jpg


Jeg er begyndt at blive uvenner med mig selv om natten. Jeg kan i hvert fald ikke finde ro, selv ikke med ørepropper. Det eneste positive der er, at sige om det er, at jeg ikke er afhængig af et vækkeur - hvilket er ualmindeligt dejligt. Fra på onsdag kan jeg atter igen rejse - og egentlig være fri til engang i slut januar. Der er mange tanker om, hvad der skal ske - men ingen endelige beslutninger.

Decline DB presses
10x30
10x30
10x30
10x30
10x30

Dybe pushups på håndtag
30
30
30
30

Larry Scott presses
20x10
20x10
20x10

Dan Green raises
20x6
20x6
20x6
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Verden lukker ned igen. Det er en syg verden. SYG. Hvad er det for nogle mennesker, der hele tiden bliver syge? Jeg har en stærk erindring om klassekammerater i folkeskolen og gym, kolleger på arbejdet, for hvem det ikke var ualmindeligt at skrænte med noget 1-2 gang i måneden. Hvad sker der? Hvad er folk bygget af? Papmaché, mikroovnsopvarmede møllehjul fra Netto og syltetøj fra blå spand?

Chinups
15
15

Wide grip pullups
6
6
6

- slooooooow

Elastik rows
20
20
20

Træk til mund - elastik
10
10
10

DB rows
20x17.5
20x17.5

Back raises
10
10
10
10

Hammercurls
10x10
10x10
10x10
10x10
10x10
20x10
20x10
20x10

- første 5 sæt med 30 sekunders pause. Resten på gefühl.

Reverse curls
15
15

POST WORKOUT MEAL var 450 gram PURELY GRASS FED ribeye og en skål fløde med pekannødder og hampefrø. Altid med kardomme og kanel naturligvis.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Agerede pizzabager- og underviser i går. Skal jeg bage dig en FORRYGENDE pizza - eller vise dig, hvordan man bager en? Selv elsker jeg at få udvidet horisonten. Relationer, hvor man lærer af hinanden, er guld værd, og lad vær med at hold dig tilbage i din selvros, hvis den er berettiget. Er du god til noget - så stå ved det. :)

Bænk
6x102.5
6x102.5
6x102.5
6x102.5
6x102.5
6x102.5

Bænk m. fødderne oppe
10x70

Måtte efter 2. sæt i bænk sande, at jeg simpelthen ikke kan bænke optimalt uden min nedslidte blå TITAN t-shirt. Det er den t-shirt, der gripper bedst - overhovedet. Selv tilsvarende titan t-shirts i andre farver hamler ikke op. Jeg diskuterede dette synspunkt for år siden, og undrer mig over, om der virkelig kan være noget forskelligt fra farve til farve - når det er samme producent... Nå, men efter 2. sæt blev det godt :)

Pushups m. fødderne oppe
15
15
15

Supersættet m.

DB flies
10x10
10x10
10x10

- 6 sæt i streg uden pause

Dybe pushups på håndtag
25
15
15
15

Y-raises
10
10
10

INTRA WORKOUT var havremælk: post workout var kvark med granatæblekerner, flanksteak med bagt sød kartoffel og HONUNG < honning på svenska <3
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster