Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 902
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 898

Følg bodybuilding.dk på

Lean året rundt

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Jeg har længe spekuleret over, hvorvidt gængs praksis med årlige faser af bulk og cut er favorabelt sammenlignet med blot at forblive lean året rundt.

Jeg vil gerne tage udgangspunkt i både den alm. motionist og den mere inkarnerede bb'er. Jeg er selv lidt i klinch med mig selv. Jeg er pt. selv i mit livs bedste form rent æstetisk, men det koster naturligvis også på styrken. Jeg har dog flyttet mit fokus fra styrkeløft til bb og HELSE.

Hvad er jeres synspunkter? Hvad praktiserer I selv? Begrund, begrund.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg synes ikke jeg har det specielt godt med en alt for lav fedtprocent. Det går ud over styrken og føler mig svag!

Jeg har det langt bedre fysisk med en fedtprocent omkring de 15. Derudover synes min hustru at jeg bliver hulkindet når jeg kommer for langt ned. :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 302
Tilmeldt: 29. aug 2019, 22:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 10.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bulk og cut faser vil altid være det mest optimale :)

Men det betyder ikke at det er det rigtige. Du betaler en høj pris for det. Du er sund og rask og ser godt ud, er du sikker på at du gider at risikere spiseforstyrrelser? Et langvarigt bulk skal nok lægge sine spor i dine spisevaner. Derudover er cut nok det, der i mine øjne er det hårdeste ved træning.

De fleste har hverken temperamentet eller motivation nok til at gennemføre en succesfuld bulk-cut cyklus.

Det er her hvor træning ligesom bliver en "prioritet". Det er ikke noget med at man bare lige tager ind og træne for at stresse af og motionere lidt.

Mit nuværende træningsprojekt bidrager i den grad til et eleveret stressniveau.

Det fantastiske ved fysiologien er dog, at selvom det koster meget at opbygge, så koster det 1/3 del af arbejdet at vedligeholde. Og det er ikke bare en 1/3 del af tid, men også mindre fokus på kcal. indtag og alt relateret til kosten, meget lavere skaderisiko, mindre stress med planlægning/programmering osv.

De færreste opnår noget nævneværdigt i naturlig bodybuilding uden at betale en høj pris for det. Lean året rund er derfor nok det bedste valg for de fleste. Men for at svare på dit spørgsmål, så kommer det ene og alene ned til hvor højt du prioriterer træning.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mit immunforsvar bliver forfærdeligt når jeg er hakket i bund. Bliver syg af det mindste. Det er ikke det værd. Lidt højre fedtprocent, så kører det langt bedre. Ren egenerfaring dog.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



PittBull! skrev:De færreste opnår noget nævneværdigt i naturlig bodybuilding uden at betale en høj pris for det. Lean året rund er derfor nok det bedste valg for de fleste. Men for at svare på dit spørgsmål, så kommer det ene og alene ned til hvor højt du prioriterer træning.


Fuck man. Den ramte rent hos mig.

Jeg ved ikke om jeg vil kaldes mit resultat nævnværdigt, men vejer 16 kg mere nu end ved start, med en decent fedtprocent. Omend, nogle gange så tænker man lidt over at what cost.

Er ikke selv lean året rundt, men bruger også en stor portion af tilværelsen på træning og spise ordentligt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 1897
Tilmeldt: 11. apr 2009, 15:50
Geografisk sted: Vesterbro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mussetrussen skrev:Mit immunforsvar bliver forfærdeligt når jeg er hakket i bund. Bliver syg af det mindste. Det er ikke det værd. Lidt højre fedtprocent, så kører det langt bedre. Ren egenerfaring dog.

Har du nogle billeder fra du har været hakket i bund, det ville være fedt at se? Dine andre billeder er jo ikke rigtig med hakket krop; Håber du værdsætter ærlighed. Du ska nok smide ihvertfald ca. 10-15 kg fra de billeder du lagde op for at være hakket ordentligt, og formodentlig noget mere (20-25) for stageready.
MEN... kan lav østrogen pga. lavere test der kan blive østrogen v aromatizing, være skyld i, at man kan føle sig dårlig tilpas?
Sidst rettet af Bilsten 4. okt 2021, 02:18, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Mit immunforsvar bliver forfærdeligt når jeg er hakket i bund. Bliver syg af det mindste. Det er ikke det værd. Lidt højre fedtprocent, så kører det langt bedre. Ren egenerfaring dog.

Rettede lige kommentaren så læs venligst efter tilføjelse, tak.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:
Mussetrussen skrev:Mit immunforsvar bliver forfærdeligt når jeg er hakket i bund. Bliver syg af det mindste. Det er ikke det værd. Lidt højre fedtprocent, så kører det langt bedre. Ren egenerfaring dog.

Har du nogle billeder fra du har været hakket i bund, det ville være fedt at se? Dine andre billeder er jo ikke rigtig med hakket krop; Håber du værdsætter ærlighed. Du ska nok smide ihvertfald ca. 10-15 kg fra de billeder du lagde op for at være hakket ordentligt, og formodentlig noget mere (20-25) for stageready.
MEN... kan lav østrogen pga. lavere test der kan blive østrogen v aromatizing, være skyld i, at man kan føle sig dårlig tilpas?


Der er jo ingen mennesker på denne her planet der der i konkurrenceform året rundt. Det er slet ikke det jeg snakker om. Konkurrenceform er en ekstrem tilstand, som selv de bedste atleter kun formår at holde ganske få dage eller endog timer. Og det behøver slet ikke være så ekstremt før immunforsvaret begynder at halte. Min erfaring er at lige så snart du kommer i energiunderskud, og ligger der i måske 8 uger og fedtprocenten begynder at blive lav, så begynder ting der før ikke rørte dig, pludselig at bide sig fast. Ift. trådstarters spørgsmål har 'lean året rundt' visse omkostninger. Vil han stå i konkurrenceform året rundt er det pænt store omkostninger. Er det bare med synlige abs, er det markant færre omkostninger.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Langvarig energiunderskud er noget af det værste jeg ved..

Jeg har besluttet at i mit næste cut skal jeg kun være på diæt det halve af tiden. En uge cut efterfulgt af en uge med ligevægt, forfra.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mussetrussen skrev:
Bilsten skrev:
Mussetrussen skrev:Mit immunforsvar bliver forfærdeligt når jeg er hakket i bund. Bliver syg af det mindste. Det er ikke det værd. Lidt højre fedtprocent, så kører det langt bedre. Ren egenerfaring dog.

Har du nogle billeder fra du har været hakket i bund, det ville være fedt at se? Dine andre billeder er jo ikke rigtig med hakket krop; Håber du værdsætter ærlighed. Du ska nok smide ihvertfald ca. 10-15 kg fra de billeder du lagde op for at være hakket ordentligt, og formodentlig noget mere (20-25) for stageready.
MEN... kan lav østrogen pga. lavere test der kan blive østrogen v aromatizing, være skyld i, at man kan føle sig dårlig tilpas?


Der er jo ingen mennesker på denne her planet der der i konkurrenceform året rundt. Det er slet ikke det jeg snakker om. Konkurrenceform er en ekstrem tilstand, som selv de bedste atleter kun formår at holde ganske få dage eller endog timer. Og det behøver slet ikke være så ekstremt før immunforsvaret begynder at halte. Min erfaring er at lige så snart du kommer i energiunderskud, og ligger der i måske 8 uger og fedtprocenten begynder at blive lav, så begynder ting der før ikke rørte dig, pludselig at bide sig fast. Ift. trådstarters spørgsmål har 'lean året rundt' visse omkostninger. Vil han stå i konkurrenceform året rundt er det pænt store omkostninger. Er det bare med synlige abs, er det markant færre omkostninger.

.... jeg spurgte blot, om du havde billeder af hvor du har været "hakket i bund", og hvor det ikke er gode skygger på billeder der skaber illusion af god def., for de fleste begynder at bakke ud af at cutte, når de kan se, at hvad som skulle være muskler, forsvinder.... og at de sådan skrumper i str. og styrke og bliver deprimerede osv.
Det er derfor jeg pointerer til det med østrogen, da hård cutting pga. hård bulk kan udvikle sig til behov for nogle at tro, at fedt skal fjernes, hvilket kan påvirke østrogen pga. hard diæt, noget mange gør ved at fjerne bla. mættet fedt, hvilket yderligere mindsker testprod. i naturligt trænende, hvilket mange herinde er.. Nogle andre også kan ses værende brugere af drogens. At eksperimentere sig frem til ens behov ifbm. rette balance vdr. macro (og micro) nutri er vist stadig at eksperimenteres med af mange....
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster