Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65566 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1212
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1208

Følg bodybuilding.dk på

Online forløb - kostplan

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Hej BB.dk

Er der nogen der kender til om personlige trænere og deres online forløb er noget "fusk", set i den forstand at det virker til at det er autogenerede kostplaner og standardiserede træningsprogrammer, som bliver sendt ud?

Har set flere eksempler på kostplaner, og de er ofte sat op på næsten samme måde rent layout mæssigt, og træningsprogrammerne ofte er 3x12 på en masse øvelser uden TUT, e.l.

Har derudover lagt mærke til at størstedelen bruger samme platform, når man skal signe sig op hos dem, og har hørt om flere kunder som syntes at det er knapt så personligt, når man kommer igang med forløbet, og at der ikke bliver lyttet til ønsker om mad, ændring mv.

Jeg prøvede det selv af, og købte et forløb gennem en anerkendt atlet, hvor der var nogle ting der sprang i øjnene på mig.

Et eksempel fra kostplanen:

Morgenmad
40g havregryn, mælk, mandler.
(Meget lille portion morgenmad for en voksen mand på 85 kg.)

Aftensmad, Burger:
130g hakket oksekød, 30g ketchup og 175g bolle (svarende til 2,5 bolle)
(Proportionerne på den opskrift er helt ved siden af. Der er nok til 1 burger, og så skal man spise 1,5 bolle uden noget.)

For mig virker det lidt underligt, og som om at der bare er nogle kcal og makros på de enkelte måltid, som skal opfyldes. Havde da selv foretrukket en større portion havregryn end 1,5 bolle rent om aftenen. Har også hørt om anden som havde en kostplan, hvor der til frokost skulle spises 6 skiver rugbrød med kun 2 skiver pålæg. Der blev spurgt ind til dette, hvor der fra træneren ikke kom et særlig konstruktivt svar tilbage.

Folk opnår fine resultater, da kosten jo ofte bliver kørt uden spørgsmålstegn, men jeg forstår også godt hvis flere hopper fra, da det ikke virker særlig personligt, og det får måske også folk til at falde tilbage til de gamle vaner igen, hvis ikke det er noget brugbart man får med sig. For mig virker det ikke særlig troværdigt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. apr 2020, 12:12
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



padbb skrev:Hej BB.dk

Er der nogen der kender til om personlige trænere og deres online forløb er noget "fusk", set i den forstand at det virker til at det er autogenerede kostplaner og standardiserede træningsprogrammer, som bliver sendt ud?

Har set flere eksempler på kostplaner, og de er ofte sat op på næsten samme måde rent layout mæssigt, og træningsprogrammerne ofte er 3x12 på en masse øvelser uden TUT, e.l.

Har derudover lagt mærke til at størstedelen bruger samme platform, når man skal signe sig op hos dem, og har hørt om flere kunder som syntes at det er knapt så personligt, når man kommer igang med forløbet, og at der ikke bliver lyttet til ønsker om mad, ændring mv.

Jeg prøvede det selv af, og købte et forløb gennem en anerkendt atlet, hvor der var nogle ting der sprang i øjnene på mig.

Et eksempel fra kostplanen:

Morgenmad
40g havregryn, mælk, mandler.
(Meget lille portion morgenmad for en voksen mand på 85 kg.)

Aftensmad, Burger:
130g hakket oksekød, 30g ketchup og 175g bolle (svarende til 2,5 bolle)
(Proportionerne på den opskrift er helt ved siden af. Der er nok til 1 burger, og så skal man spise 1,5 bolle uden noget.)

For mig virker det lidt underligt, og som om at der bare er nogle kcal og makros på de enkelte måltid, som skal opfyldes. Havde da selv foretrukket en større portion havregryn end 1,5 bolle rent om aftenen. Har også hørt om anden som havde en kostplan, hvor der til frokost skulle spises 6 skiver rugbrød med kun 2 skiver pålæg. Der blev spurgt ind til dette, hvor der fra træneren ikke kom et særlig konstruktivt svar tilbage.

Folk opnår fine resultater, da kosten jo ofte bliver kørt uden spørgsmålstegn, men jeg forstår også godt hvis flere hopper fra, da det ikke virker særlig personligt, og det får måske også folk til at falde tilbage til de gamle vaner igen, hvis ikke det er noget brugbart man får med sig. For mig virker det ikke særlig troværdigt.


Tror det er et fåtal af de coaches der tilbyder online coaching der rent faktisk gør noget særligt ud af det. Meget af det ligner, som du nævner, autogenererede planer for kost og træning.
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 326
Tilmeldt: 13. nov 2010, 08:43
Geografisk sted: Nordjylland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvad mangler du hjælp til? Hvis man virkelig vil sætte sig ind i det, så kan man jo sagtens styre alt selv uden problemer. En coach kan selvfølgelig hjælpe, men hvorfor ikke bare være sin egen coach?

Hvis du gerne vil forstå, hvordan man bedst muligt opbygger muskelmasse, så kunne du med fordel læse de her artikler:

https://renaissanceperiodization.com/hy ... ntral-hub/

Hvis du gerne vil have en kostplan, du kan variere, så kunne du prøve RP Diet APP. Jeg har selv brugt den tidligere, da jeg skulle cutte og den giver dig mulighed for selv at vælge, hvad du vil spise, inden for et givet antal makroer til hvert måltid. F.eks. kunne din morgenmad være 40 gram protein, 15 gram fedt og 50 gram kulhydrater, og så går du bare ind og vælger, hvilke fødevarer du vil spise, og så regner den ud, hvor meget du skal spise af de forskellige fødevarer. Den justerer så makroerne (eller vedligeholder) hver uge i forhold til, om du er på rette vej.

Håber du kan bruge overstående, selvom det ikke var det, du spurgte om :D
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 466
Tilmeldt: 27. mar 2018, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Eller hvis du savner en <a href="https://gilbaks.dk/kostplaner/">kostplan</a> er det også ok nemt at finde en der allerede er lavet gratis ... Se fx her https://gilbaks.dk/kostplaner/
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 209
Tilmeldt: 28. jul 2011, 22:23
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster