Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1157
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1154

Følg bodybuilding.dk på

Squeeze inden eccentrisk fase?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Giver det mening ift muskelmasse at holde spændingen, eller squeeze som det kaldes, lige før den eccentriske del starter? Jeg synes det fungerer fint i calf raises of shrugs, fordi range of motion er så lille, men hvad med andre isolationsøvelser som triceps pushdowns, curls, cable crunches osv? I de større øvelser synes jeg ikke det virker til at fungere lige så godt for mig, så dem kører jeg bare i normalt tempo.
"This AIN'T ninth grade and no one gives a S H I T how much you bench" - Will Harris
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 23. jun 2011, 09:57
Geografisk sted: Aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



onOffon skrev:Giver det mening ift muskelmasse at holde spændingen, eller squeeze som det kaldes, lige før den eccentriske del starter? Jeg synes det fungerer fint i calf raises of shrugs, fordi range of motion er så lille, men hvad med andre isolationsøvelser som triceps pushdowns, curls, cable crunches osv? I de større øvelser synes jeg ikke det virker til at fungere lige så godt for mig, så dem kører jeg bare i normalt tempo.


Træner du bodybuilding bør du grundlæggende spænde alt det du kan og hele tiden. Hvor relevant det er afhænger af den øvelse du kører. I nogle øvelser forsvinder spændingen i lockout, hvor det ikke giver særlig mening at "squeeze". Anatomi spiller også ind.
For bodybuilding bør du altid spænde og have kontakt under den excentriske fase også.
Det er klart at er repsne hurtige er det sværere (og teknik lider nemmere).

Crunches bør afvikles med konstant "syre"kontakt til musklerne.
I shrugs giver tophold mening da teknik ofte lider hos folk, og de står med pigeon syndrome og skyder hovedet frem og tilbage og henter bevægelsen fra andre muskler.

Squeeze og kontakt og konstant spænd er også mere relevant ved pump og rytmisk kadence/langsommere reps.
Skal du bænke, squatte eller dødløfte tungt skal du KUN tænke PERFORMANCE - mens teknik overholdes.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Min favorit øvelse for hypertrofi i lårene er netop squat uden lockout.

Sandyfrink nævnte tidligere netop at triceps push-down kan bruges som maveøvelse pga. det intense mave-squeeze, og den er også for mig at se bedre end f.eks. cable crunches.

Det er sparsomt hvad jeg laver af direkte mavetræning i dag, når det sker er det crunches på bold hvor ROM og excentrisk load accentueres ved yndefuldt at strække arme/vægt. Fødder 'løst' i ribbe. Vedvarende syrekontakt specielt excentrisk, synes jeg.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster