Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65564 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1227
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1224

Følg bodybuilding.dk på

Bedøm sangen over dig.

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





FYR NU BARE OP FOR NOGLE TRACKS, MAND!
Er normalt ikke meget for DNB, men denne er sgu rimelig underated må jeg sige. Videoen passer også rigtig godt til den. Havde den kommet ud i 1995, så var den ikke gået under radaren, tror jeg ikke.

Lidt sørgeligt at den kun er på 358k views efter små 5 år.

Goldie er desuden begyndt at lave videoer, hvor han læser diverse ting op fra hans bog i bare fødder. Herlig fyr.


Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 20. mar 2020, 04:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



InspectorNorse skrev:FYR NU BARE OP FOR NOGLE TRACKS, MAND!
Er normalt ikke meget for DNB, men denne er sgu rimelig underated må jeg sige. Videoen passer også rigtig godt til den. Havde den kommet ud i 1995, så var den ikke gået under radaren, tror jeg ikke.

Lidt sørgeligt at den kun er på 358k views efter små 5 år.

Goldie er desuden begyndt at lave videoer, hvor han læser diverse ting op fra hans bog i bare fødder. Herlig fyr.




Slet ikke min smag. Følte mig nærmest stresset, mens jeg lyttede til den. Især den monotome baggrundstromme var forfærdelig.
2/10. Sorry.

Tid til en klassiker:

 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 422
Tilmeldt: 21. feb 2013, 18:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Faktisk på min træningsliste. Eminent 9/10. Især skiftene i hans stemme kan noget...


Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Faktisk på min træningsliste. Eminent 9/10. Især skiftene i hans stemme kan noget...




Kan sgu ikke undgå at komme i god og afslappet stemning af det - dejligt nummer 9/10

Vi fortsætter med lidt "stemningsmusik"

Nick drake tog sit eget liv som blot 26 årig og nåede aldrig at se sin musik få et kommercielt gennembrud, hvilket er lidt tragisk

I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er måske udmærket, hvis man er BÆSKUBBER
On a serious note, så er det da hyggeligt nok og godt mixet, således at det lyder behageligt, men jeg synes desværre det mangler retning og melodi. Derfor kun 4,8/10.



Let me introduce: the prince of darkness:


"He was killing it in his 20's, in the 70's. Now he is killing it in his 70's in the 20's"

Synes fandme det er imponerende, hvordan han kan have sådan en stor stemme, efter alt det lort han har været igennem.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 20. mar 2020, 04:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



InspectorNorse skrev:
Synes fandme det er imponerende, hvordan han kan have sådan en stor stemme, efter alt det lort han har været igennem.


Gider du at opsummere det essentielle i hans bio og det han har været igennem? :)

Jeg husker der en gang kørte det der reality show med hans familie. Det var da sjovere end de her kedelige Kardashians. Eller hvad..

 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Musik som ovenstående var et dagligt irritationsmoment for mig på min arbejdsplads, og fik mig til at ligge i krig med andre derude. Det kan være en anelse værre dog - ikke helt så slemt som det meste vederstyggelige støjforurening, der leveres af frygtlige radiokanaler såsom SkalaFM, Radio Globus, The Voice, Nova og hvad de ellers hedder. Jeg fristes til at være forgangsmand i fabrikationen af t-shirts med teksten "RYD LORTET" - tyvstjålet fra kampagnen mod Christianias eksistensberettigelse.

Det bliver et gavmildt 2/10 herfra. Savner den gamle Elton John.



Nummeret er ikke, hvad man normalt forbinder med Neil Young, der egentlig må siges at være en af de store inspirationskilder til grungens opståen - med sine tidlige liveperformances tilbage i start 70'erne. >Old Man< er klart værd at nævne i den henseende.

Nu til sagen, eller sangen. Nummeret er skrevet til filmen "Philadelphia", og hvad der næsten er for godt til at være sandt er, at også Bruce Springsteen skrev "Streets of Philadelphia" til denne film. Begge numre dystede om en Oscar, hvortil Bruce trak det længste strå. Begge numre er magiske. Selv synes jeg klaverspillet i Youngs udgave, graver dybt i mig...
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Nu til sagen, eller sangen. Nummeret er skrevet til filmen "Philadelphia", og hvad der næsten er for godt til at være sandt er, at også Bruce Springsteen skrev "Streets of Philadelphia" til denne film. Begge numre dystede om en Oscar, hvortil Bruce trak det længste strå. Begge numre er magiske. Selv synes jeg klaverspillet i Youngs udgave, graver dybt i mig...


Your Honor, if Andrew was forced to use a wheelchair due to his illness, would the defense ask him to park it outside because it would unfairly influence the jury? Come on, we're talking about AIDS, we're talking about lesions, let's see what we're talking about.

Jeg var faktisk ret glad for den film, især tiden taget i betragtning. Flot nummer, selvom jeg ikke er den store kender af Neil Young. Jeg får lidt Bright Eyes af Art Garfunkel til Watership Down følelse af melodi og produktion. 8/10.

Denne her er dedikeret til Le Grand Shooter. Jeg ved hans kærlighed Chinos stemme er uendelig!
Grotekst overproduceret og de har leget lige lovlig meget med compression i post, men god damn, love it!

Brugeravatar
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 1897
Tilmeldt: 11. apr 2009, 15:50
Geografisk sted: Vesterbro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Den der ødelagte Elton John sang: 2/10
Originalen: 7/10

Neil Young sangen. Kendte den ikke. Den er dejlig. 8/10

Art Garfunkel - Bright Eyes. 8/10. Simon & Garfunkel har lavet noget af det mest stemningsfulde og melankolske musik ever. Det er helt unikt det de kan med stemninger. Det tætteste jeg er kommet på med andre kunstnere er Ben Folds Five og deres Whatever and Ever Amen album fra 1997. Brick og Evaporated fra det album har lidt af den samme uudholdelige ensomme melankoli.

Deftones er decideret crap.

Det her er min yndlingsmelodi at sætte på, når jeg om sommeren, sætter mig udenfor, i udkanten af min græsplæne, med et tæppe, og udkig ud over marken, for at drikke min kaffe i den stille morgen, inden verden vågner og ofte lige før solen står op.

Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Det her er min yndlingsmelodi at sætte på, når jeg om sommeren, sætter mig udenfor, i udkanten af min græsplæne, med et tæppe, og udkig ud over marken, for at drikke min kaffe i den stille morgen, inden verden vågner og ofte lige før solen står op.

Lækker melodi, men den forringede lydkvalitet trækker lidt ned. Denne er mere klar i lyden:


I øvrigt har den intet med Chopin at gøre, og det er heller ikke en vals...

Nogle kvinder kan ikke sige fra - Det kan Frazey Ford:
Brugeravatar
 
Reputation point: 190
 
Indlæg: 446
Tilmeldt: 5. okt 2011, 14:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Guitar Slim skrev:Nogle kvinder kan ikke sige fra - Det kan Frazey Ford:

Altså, det er jo på ingen måde dårligt, virkelig godt håndværk, men det blev lidt kedeligt at høre på for mig. Jeg er måske også farvet af at have spillet den slags musik i en del år. Produktion sidder lige i skabet, men næsten for meget kliché. 6/10!

Mussetrussen skrev:Deftones er decideret crap.

Thats what the ill informed would say.

Jeg foretrækker faktisk denne udgave over The Cars' originale, sorry.

Brugeravatar
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 1897
Tilmeldt: 11. apr 2009, 15:50
Geografisk sted: Vesterbro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



7/10. Jeg vil faktisk give dig ret. Selvom The Cars' original er et ganske udmærket nummer, synes jeg ikke den er >dyb< nok. Den bliver lidt for flad. Ord får betydning ud fra måden de bliver sagt på - og derfra kan man tage en vurdering af, hvor troværdige de er i de sammenhæng. "Who is gonna drive you home.... tonight" flader totalt ud.

Det er begrænset, hvor meget RAP jeg har lyttet til siden jeg som 10-årig fik en kæmpe bling-bling ørering i venstre øre inspireret af musikvideoerne på MTV og The Voice, hvor 50-cent prydede sendefladen.



Jeg synes dog dette nummer kan noget, om ikke andet for historien, der næsten er for god til IKKE at være sand. Finder altid tilbage til nummeret.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Åh Gud. Alt jeres lorte musik…

Lige akkurat den sidste vil jeg gerne give en 8er. En skam at det er clean version. Der er sammenlagt vel et halvt minut der er skåret væk. Det bedste fra Eminem er naturligvis Lose Yourself og Superman. Men My Name Is og Stan er også dope as fuck. Generelt synes jeg dog at Eminem er overvurderet.

“I'd never love you enough to trust you. We just met and I just fucked you, But I do know one thing though, Bitches, they come, they go, Saturday through Sunday, Monday, Monday through Sunday, yo, Maybe I'll love you one day, maybe we'll someday grow, 'Til then just sit your drunk ass on that fuckin' runway, ho”

Hvad 50 Cent angår var jeg kæmpe fan i teenagertiden. Han har lavet mange gode, hans flow og attitude er i mine øjne det bedste som den globale rap scene har set. Men det gælder kun op til hans anden album, allerede med hans tredje plade faldt kvaliteten af hans musik drastisk. Anden plade er naturligvis Get Rich Or Die Tryin. Den første plade Power of The Doller blev aldrig officielt udgivet, da han blev skudt og Columbia Records annullerede aftalen. Hvilket er en skam, for det er en fantastisk plade og 50 har aldrig været lige så sulten siden.

Det skal siges, at der er en verden til forskel på den gamle musik han har lavet og så Candy Shop og alt hvad der kom efter. I dag er 50 Cent simpelthen en fucking klovn.

Men nu vil jeg minde hans musik som jeg husker det - hvis der nogensinde har eksisteret en lille kærlighed til rap i jeres hjerte, og i ikke har hørt følgende sange, så er det på tide at i hører dem venner:

¨
2. vers.


Classic.


Omkvædet <3


"He's okay, but enough for that. Let's swing. Hit it baby"


Sidste vers...
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har ikke så meget at indvende, da jeg som sagt selv havde en fascination af 50-cent dengang. Finder dog ikke samme glæde i numrene længere, andet end noget nostalgi.


Der er noget Michael Strunge over dette nummer. Headphones - noisecancelling - sanselig gåtur en weekendnat i Magstrædet og forbi FLOSS i KBH. Endnu et af medlemmerne af KLUB 27.

Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Apropos 50 Cent, så optrådte han jo tilfældigvis til Super Bowl i forgårs sammen med hele SHADY AFTERMATH. Super Bowl siger mig ingenting, men det var skønt at se så mange nostalgiske navne samlet på den måde. Det drejer sig om kunstnere, der alle sammen er ”made” by Dr. Dre. Snoop Dogg, Eminem, 50 Cent, Kendrick Lamar og Mary J. Blige. Da California Love kom på kildede det sku lidt. Mon ikke Tupac var med, hvis han stadig var i live.
https://www.youtube.com/watch?v=gdsUKph ... LL&index=2

Angående sangen overfor så, føj for helvede man. Emoskab + Ophøjet nedtrykthed = Sangen. Man skal virkelig have noget patologi tiltede i sindet, for at kunne identificere sig med den slags musik. Dette mener jeg nærmest teknisk.

Men for at fortsætte den mere mørke stemning, vil jeg pege på The Weeknd, som den der senest har udgivet noget jeg kan lide. Hans nyeste album er lidt af en drop fra After Hours, men jeg elsker den kaotiske psychedelic stemning i den her. Jeg er også ret vild med symbolikken i musikvideoen, som kan perspektiveres til den forrige plade.
https://www.youtube.com/watch?v=iOa7uE23qc4

I en hel anden boldgade lytter jeg en del til denne her i øjeblikket. Det må være dig, Ceneeh.
https://www.youtube.com/watch?v=mukQYm-O-AY
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PittBull! skrev:Apropos 50 Cent, så optrådte han jo tilfældigvis til Super Bowl i forgårs sammen med hele SHADY AFTERMATH. Super Bowl siger mig ingenting, men det var skønt at se så mange nostalgiske navne samlet på den måde. Det drejer sig om kunstnere, der alle sammen er ”made” by Dr. Dre. Snoop Dogg, Eminem, 50 Cent, Kendrick Lamar og Mary J. Blige. Da California Love kom på kildede det sku lidt. Mon ikke Tupac var med, hvis han stadig var i live.
https://www.youtube.com/watch?v=gdsUKph ... LL&index=2

Angående sangen overfor så, føj for helvede man. Emoskab + Ophøjet nedtrykthed = Sangen. Man skal virkelig have noget patologi tiltede i sindet, for at kunne identificere sig med den slags musik. Dette mener jeg nærmest teknisk.

Men for at fortsætte den mere mørke stemning, vil jeg pege på The Weeknd, som den der senest har udgivet noget jeg kan lide. Hans nyeste album er lidt af en drop fra After Hours, men jeg elsker den kaotiske psychedelic stemning i den her. Jeg er også ret vild med symbolikken i musikvideoen, som kan perspektiveres til den forrige plade.
https://www.youtube.com/watch?v=iOa7uE23qc4

I en hel anden boldgade lytter jeg en del til denne her i øjeblikket. Det må være dig, Ceneeh.
https://www.youtube.com/watch?v=mukQYm-O-AY


Interessant. Jeg kan nyde mange genre af musik, hvilket mine mange indlæg i denne tråd vidner om. Hvad jeg flere gange har lagt vægt på er, at jeg grundlæggende foretrækker musik med dybde, sjæl, kant mm. Noget, der vækker følelser - om det så er glæde, vrede eller melankoli. Noget til hver en lejlighed.

Fedt, at du skyder mod mig med ord som patologisk. Lyrics til den sang du der har vedhæftet, er tæt på at være så off som overhovedet muligt ift. min person og mit liv. Faktisk tror jeg oprigtigt, at den passer bedre til dig. Der må jo være noget om det, siden du vælger at lytte til det. Noget patologisk måske? Både du og jeg er formentlig afvigende fra det "normale" - men det behøver ikke at være negativt; tværtimod. :)
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg kan godt se det kan ses som kritik, men jeg mener det helt oprigtigt. Forstiller du dig at glade mennesker, der har venner og kærester og hobbyer og nyder livet samtidig lytter til den slags musik? For at kunne identificere sig med de følelser, som jeg umiddelbart genkender i sangen, så tror jeg virkelig, at der må forgå noget, som ikke er helt optimalt. Det er sjovt, Musse skrev tilfældigvis i dag i filmtråden, hvordan hans holdning til en film har ændret sig på 7 år, fordi han er et andet sted i livet nu, end da han så filmen første gang. Man er et andet sted i livet og wupti, tingene gør et andet indtryk. Med hensyn til, at du fortrækker musik med sjæl, så er det lidt misvisende at skrive, for omtrent alt musik der findes har jo en ”sjæl”. Det er til dels hvad der netop definer musik. Spørgsmålet er rettere hvilken sjæl der tiltaler dig, og det vil ofte være den der adresserer de følelser, som du aktuelt går igennem.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hate It or Love It, som er et godt nummer, er bygget på dette soul-nummer, som er 10x bedre:

You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lucas1994 skrev:


Har du været nostalgisk med 90er filmene?
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg køber ikke præmissen om, at der grundlæggende er noget galt med en fordi man interesserer sig for andre stemninger end der præsenteres i Pharell Williams' >Happy<. Jeg elsker det autentiske, det dybfølte, kraftfulde mm, og afviser næsten kategorisk det, der ikke engang tilnærmelsesvis kradser bare en smule i overfladen. Langt de fleste mennesker har det bedst med at være der.

Musik - og film for den sags skyld - til hver sin lejlighed, afhængig af, hvor man er "henne". Man kan sagtens have et lykkeligt liv med en sød kæreste - eller, hvad, der nu får en til at føle sig lykkelig og formående - og samtidig interessere sig for true crime, horror, ondskab, lidelse, (social)realisme og mere. Se videoer af mennesker, der får hugget hovederne af eller knust kraniet med en hammer i en skov i Rusland (selv har jeg afholdt mig fra disse og lignende). Jeg er med på at man kan omfavne dét for meget. Så meget, at man glemmer alle de andre smukke ting i tilværelsen. Det er ikke tilfældet her. Jeg vil dog ikke gemme det væk og kun høre "Jeg er så glad for min cykel".
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



PittBull! skrev:Jeg kan godt se det kan ses som kritik, men jeg mener det helt oprigtigt. Forstiller du dig at glade mennesker, der har venner og kærester og hobbyer og nyder livet samtidig lytter til den slags musik? For at kunne identificere sig med de følelser, som jeg umiddelbart genkender i sangen, så tror jeg virkelig, at der må forgå noget, som ikke er helt optimalt. Det er sjovt, Musse skrev tilfældigvis i dag i filmtråden, hvordan hans holdning til en film har ændret sig på 7 år, fordi han er et andet sted i livet nu, end da han så filmen første gang. Man er et andet sted i livet og wupti, tingene gør et andet indtryk. Med hensyn til, at du fortrækker musik med sjæl, så er det lidt misvisende at skrive, for omtrent alt musik der findes har jo en ”sjæl”. Det er til dels hvad der netop definer musik. Spørgsmålet er rettere hvilken sjæl der tiltaler dig, og det vil ofte være den der adresserer de følelser, som du aktuelt går igennem.


Musik handler om at kunne relatere til og forstå følelserne i det. Vi har alle følelser indenfor alle registre, så alle burde kunne nyde en trist eller glad sang. Det er ikke anderledes, at du lytter til nik og jay synge noget om en pige de har mistet, end det er at cenehch lytter til noget andet trist musik. Dog kan man list kontroversielt diskutere hvilken slags musik folk med høj begavelse og uddannelse typisk bedre kan forstå. Eller man kan også kigge på forskningen som tydeligt tegner et billede. Men altså, jeg dømmer ikke. Har da selv guilty pleasures.

Du skal desuden ikke få det til at lyde som en dårlig ting at være anderledes. Det eneste som er interessant ved folk, er de ting der gør dem anderledes. Og det eneste som gør folk gode til noget, er at de er anderledes, end dem som ikke er.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg hører hvad du siger, men jeg tror du har misforstået mig lidt, Steinberger. Jeg er enig i at alle - og herunder både lykkelige og ulykkelige mennesker kan lytte til, og værdsætte trist musik, 100%. Men der er forskel på trist musik og så selvmordsmusik, hvori jeg nærmest vil kategorisere det omtalte.

Ifølge følgende studie er der en korrelation mellem højere intelligens og præference for vokalinstrumenter samt ”effektive, komplekse og intense musikstile”, hvad end det indebærer.
https://www.researchgate.net/publicatio ... Psychology

Men jeg skriver intet om hvorvidt det er godt eller skidt at være anderledes. Spørger du mig, så vil jeg opfordre alle til at frembringe og omfavne alt det, der er unikt ved lige præcis dem så vidt muligt.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PittBull! skrev:Jeg hører hvad du siger, men jeg tror du har misforstået mig lidt, Steinberger. Jeg er enig i at alle - og herunder både lykkelige og ulykkelige mennesker kan lytte til, og værdsætte trist musik, 100%. Men der er forskel på trist musik og så selvmordsmusik, hvori jeg nærmest vil kategorisere det omtalte.

Ifølge følgende studie er der en korrelation mellem højere intelligens og præference for vokalinstrumenter samt ”effektive, komplekse og intense musikstile”, hvad end det indebærer.
https://www.researchgate.net/publicatio ... Psychology

Men jeg skriver intet om hvorvidt det er godt eller skidt at være anderledes. Spørger du mig, så vil jeg opfordre alle til at frembringe og omfavne alt det, der er unikt ved lige præcis dem så vidt muligt.


Afgjort.
Der er intet galt med trist musik også. Man skal mærke sorg, og give det en passende plads, og bearbejde den.
Men den der melankolske, suicidale hvalsang en del ynder at sætte på graver hullet dybere.
Fælles for dem jeg har set spille den slags har været fravær af en can-do attitude og vindermentalitet. Det er dog et meget spinkelt datagrundlag.
Jeg skal ikke kloge mig på hvem og hvordan andre kan sætte den slags på og at det tjener dem, men fra egne observationer har det uniformt været til at ryste på hovedet over. Jeg kan slet ikke forstå, at nogen kan holde det ud.

Det er klart der er noget om snakken i forhold til, groft sagt, mere på øverste etage, og så at bryde sig om mere kompleks musik. Det samme gælder naturligvis bøger, film, foredrag, fortællinger, podcasts, bla bla.
Det er måske nok politisk ukorrekt, ligesom det er politisk ukorrekt at pointere, at der er virkelig mange dumb motherfuckers ude i samfundet, som i kombination med dårlig attiude forpester verden for andre, men det gør det ikke mindre sandt. Og blot fordi man relativisere alt, og finde undtagelser og gråzoner og alt det der nu er i tilværelsens hyperkomplekse virkelighed, så ændrer det ikke på, at de store værker inden for film, musik, bøger og kunst objektivt overgår det mere banale og folkelige - også selvom det der ikke kan sættes vægt og mål på efter en målestok.

Meget af det der bliver spillet i radioen i dag af populær musik er i øvrigt objektivt en fucking skændsel.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sådanne numre kan i høj grad også handle om en kunstnerisk oplevelse - det samme for film i øvrigt. Det er ikke bare kunstens funktion at være behagelig, men også udfordrende, sårende og sågar krænkende. Ift. film er det sjældent en mulighed, da de, der ejer eller bestyrer produktionsmidlerne, oftest vil lægge vægt på at appellere til størst mulig skare af mennesker. Nedtoning for at optimere indtægt. >die massen stegen gegen sie<

Men ja, det kan også være farligt at tage chancer. Flere film, der nu om dage vil have status af klassiker eller kult, var deciderede publikumsfiaskoer i sin tid. Ikke bare i filmens verden, men også i litteraturen og i sangkunstens. De værker, der for de fleste umiddelbart er nemme at holde af, har oftest en udløbsdato; med undtagelser naturligvis.

Vælg de sikre valg. Stil op for Socialdemokratiet, sig du er glad for hunde, Rasmus Seebach, nutella, kvindekvoter og kødfri, men tilsætningsfyldte produkter. Sig din yndlingsfilm er Pulp Fiction, se X-Factor, og fodbold hele søndag for at have et samtaleemne med dine kammerater, uanset, om det interesserer dig eller ej, og ager i øvrigt ellers udelukkende ud fra, hvad du tror andre ønsker du tænker, og er. Vær aldrig den, der vælger først - men følg trop. Læg mærke til, hvor de andre sætter eller stiller sig. Desværre en virkelig for alt for mange - og naturligvis noget, der påvirker kunsten i form af det strømlinede.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



I øvrigt meget enig ift. størstedelen af nutidens musik. Jeg vil kalde det støj. Støj, der dækker og skærmer af for, at man som menneske forholder sig til en selv, er tilstede og kommer i spil. Et selvfornægtende liv. Jeg tror i virkeligheden det hænger sammen med, hvorfor folk kategorisk vil afvise den musik, fordi de allernødigst vil forholde sig til de følelser og den virkelighed, der også eksisterer. BTW, typisk de personer, der ikke kan socialisere sig uden, at der er musik, radio eller fjernsyn i baggrunden - eller for den sags skyld, selv samme mennesker, der ikke kan fungere alene uden.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis I bringer det op i en samtale til et selskab bestående af nogle sociale bekendtskaber, at nutidens musik (underforstået: en masse af det lort der bliver spillet i radioen) er lort, og det var bedre i gamle dage, så er der nok en god chance for, at en i gruppen vil sig noget a la "du er bare ved at blive gammel" og "det har man altid sagt", mens de sidder der og smiler som en flabet idiot.

Men det handler udelukkende om deres spydighed og ondskab, og absolut ikke om emnet.

For musik HAR ændret sig. Det er hinsides diskussion.

For et simpelt, umiddelbart bevis, find top 20 i slut 90erne, og sammenlign med top 20 ca 2020.

Dengang lød måske to af numrene ret ens.

I dag er der måske to af numrene der IKKE lyder ens.

Det skal siges, at fred være med at kunne lide lort, der taler til laveste sanser hos en. Det skal ikke genere en. Jeg kan godt lide 80er exploitation gyserfilm også, run of the mill med gore og nøgne bryster og baller og absolut intet originalt på substansen. "Dårlige film".

Forskellen er bare, at musik er støjforurening, som du afficerer andre med. Film vælger du selv. for dig.

You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Noget der er fuldstændigt ubegribeligt for mig, er at der er voksne mennesker, der til træning helt alvorligt sætter sange med smølfevokaler på, klassisk musik i "technoversion", Spotify "motivational gym playlists på", det der autotune slow-dancehall perkerrap om at "lave penge" og "kneppe damer" og jeg ved ikke engang hvad ellers, for jeg kan ikke finde ud af at beskrive det.

Vi taler voksne mennesker, der må formodes at være i stand til at kunne deres eget navn, og stå oprejst på benene og selv kunne tage tøj på.

Jeg KAN ikke fatte det. Hvad fanden er der galt med dem. Det er jo en decideret sygdom i hovedet.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
Lucas1994 skrev:


Har du været nostalgisk med 90er filmene?


Mindede mig om mine dage i Drengekoret, da jeg gik på SAG.

Ellers rørende enig i dine seneste to indlæg :lol:
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ved ikke, jeg synes nu altid mainstream musik har været crap. Op gennem 90'erne, hvor alle lyttede til P3 kan jeg huske at vi opererede med et begreb der hed 'poptøser'. Det var dem som lyttede til P3 hits. Radiopop, som vi andre indie/metalhoveder syntes var hjernedødt og ligegyldigt. Det vi selv hørte var det fede: Radiohead, Beck, Pantera, Sepultura, Smashing Pumpkins, Ben Folds Five, Bush, Fiona Apple, Therapy?, Iron Maiden, Marilyn Manson osv. Jeg har ofte tænkt, at hvis jeg fik mulighed for spole tiden tilbage til ca. 1993 og gentage mit liv, så ville jeg fravælge det, udelukkende pga den musik jeg skulle udholde endnu engang: Whigfield, Me & My, Spicegirls, Zididada, Aqua, DJ Alligator, Diskofil osv. Jeg ville ikke kunne holde det lort ud én gang til. Alle steder man kom i 90'erne blev der spillet så meget P3lort, at det var til at få PTSD af, og don't get me started med 00'erne og 10'erne. Men da begyndte vi så småt at rykke over til ipods, hvor alle kunne høre det de ville, og man i langt mindre grad var tvangsindlagt til de andres musik. Mængden af mainstream musik jeg har hørt de seneste år er så lille, at min kone ofte nægter at tro på at jeg aldrig har hørt diverse giganthits, som hun præsenterer mig for, og som åbenbart spilles i ét væk på de radiokanaler og playlister jeg aldrig kommer i berøring med. F.eks. var det først i denne tråd at jeg overhovedet hørte om The Weekend eller Weekend eller hvad han hedder, som jeg kan forstå åbenbart er et gigantnavn. Det er heldigvis i dag muligt at skåne sig selv for det bombardement af crap man var udsat for i 90'erne.

Sjovt er det dog at jeg elsker mainstream musik fra 80'erne. Jeg har for nylig lavet en playliste med 152 pophits fra 80'erne, som vækker nostalgiske følelser og som jeg oprigtigt synes er pisse lækker musik. Selvom det objektivt set må betegnes som kommerciel radiopop. Det er bl.a. sådan noget som Alphaville, Peter Cetera, Elton John, Phil Collins, Richard Marx, Foreigner, Bonnie Tyler, Air Supply, Chicago og Nik Kershaw. Det handler, som jeg skrev tidligere på ugen i filmtråden, nok også om hvor man er i livet. De fleste hører meget ny musik i teenageårene, og kommer til at elske det fordi de forbinder det med alt det der sker i ungdommen, mens det er de færreste på +35-40 år, som finder deres yndlingsmusik i ny musik.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster