Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1189
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1186

Følg bodybuilding.dk på

Hvilken artikel har du sidst læst?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Timingen kunne ganske enkelt ikke være værre.

At myndighederne har haft mere travlt med at spise kage end handle rettidigt gør blot situationen mere tragisk.

Rammes du eller en af dine pårørende, og har vedkommende været forsigtige, så er myndighederne moralsk ansvarlige.

Lallende, amatøragtig svigt, netop sådan som man kender Danmark: persisterende tabermentalitet.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Har opgivet tanken om ikke at blive smittet. Selv med næsten 100 % isolation, som ikke er muligt for mig, tror jeg, at det er svært at undgå. Det gør ondt at se den manglende relativt simple matematiske forståelse blandt beslutningstagere. Mon ikke vi snart er ved point of no return for antal smittede?

Det bliver interessant at se, hvilke senfølger man endnu ikke har opdaget endnu. Diabetes, lungesygdomme, Alzheimers osv. Den bedste julegave i år ville være, at omnikron ikke gav samme rædselsfulde senfølger som delta.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Steinberger skrev:Det gør ondt at se den manglende relativt simple matematiske forståelse blandt beslutningstagere. Mon ikke vi snart er ved point of no return for antal smittede?

Spørgsmålet er, om ikke det i højere grad er alle de idioter, som nægter at lade sig vaccinere og/eller bære mundbind, som er i skyld i, at vi står, hvor vi står, snarere end det er myndighederne manglende forberedelse.

Jeg ved for a fact at mange hospitaler er godt forberedte - i hvert fald så godt, som man kan være under de givne omstændigheder og forhold. Der ligger allerede specifikke, køreklare omnikron-beredskabsplaner klar. Man er udmærket klar over, hvad der muligvis ligger og venter.

Men det er klart, at når man har lallende idioter, som disse individer, rendende rundt i landet i hobetal, så er det ikke nemt.

Udklip.PNG

Udklip2.PNG

Udklip3.PNG
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Men hvorfor fanden bliver Danmark ikke lukket ned igen taget situationens alvor i betragtning??

Er der noget data på i hvilket omfang den hidtil vaccine beskytter mod omikron varianten? Og tør nogen at spå om hvornår folk i 20erne og 30erne bliver tilbudt det 3. stik?
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PittBull! skrev:Men hvorfor fanden bliver Danmark ikke lukket ned igen taget situationens alvor i betragtning??

Fordi det vil være politisk selvmord at lukke landet mere ned lige op mod jul. Sad, but true.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har lidt et billede af at de mennesker i den Facebook tråd er de samme der ville smide affald i naturen hvis der ikke lige var en skraldespand inde for de nærmeste 10 meter.
Nogen gange får jeg et billede af at vi har brug for en udvidet version af “hvordan vi slipper af med de andre”.
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Steinberger skrev:Har opgivet tanken om ikke at blive smittet. Selv med næsten 100 % isolation, som ikke er muligt for mig, tror jeg, at det er svært at undgå. Det gør ondt at se den manglende relativt simple matematiske forståelse blandt beslutningstagere. Mon ikke vi snart er ved point of no return for antal smittede?

Det bliver interessant at se, hvilke senfølger man endnu ikke har opdaget endnu. Diabetes, lungesygdomme, Alzheimers osv. Den bedste julegave i år ville være, at omnikron ikke gav samme rædselsfulde senfølger som delta.


Skal man sige noget positivt om at omikron er verdenshistorisk smitsom - a la mæslinger - så er det at stormen bliver ovenud barsk mens den pågår, men at det også er helt realistisk den blæser forbi.

Nogle vil så være blevet swept away, andre klaret frisag. Key er at være i sidste gruppe. Der opstår flokimmunitet inden 90-100% er smittet, hvis man lader stormen passere.

Hvis du bor på kollegie, så brug mundbind alle andre steder end dit værelse, og lev af dåsemad & ting du selv kan ordne, og luft ud på alle tænkelige tidspunkter. Det, og bed folk om at skrubbe ad helvede til.

Min bekymring er ikke at jeg dør; min bekymring er senfølger, og at sårbare pårørende og bekendtskaber gør, eller får slemme følger. De trænende genier Pzyrex har screenshot har vist ikke helt forstået at covid potentielt kan goofe deres træning permanent eller langvarigt.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pzyrex skrev:Men det er klart, at når man har lallende idioter, som disse individer, rendende rundt i landet i hobetal, så er det ikke nemt.

Et dejligt kor af prostituerede løgnere og bøverter der for få årtier siden klinisk ville være erklæret som sinker, der føler det relevant at kommentere på tastaturspasmerne fra en skabning der i al sin visdom besluttede at injicere obskøne mængder olie ind i armene.

Velkommen, venner, til helvedes forgård.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pzyrex skrev:
Steinberger skrev:Det gør ondt at se den manglende relativt simple matematiske forståelse blandt beslutningstagere. Mon ikke vi snart er ved point of no return for antal smittede?

Spørgsmålet er, om ikke det i højere grad er alle de idioter, som nægter at lade sig vaccinere og/eller bære mundbind, som er i skyld i, at vi står, hvor vi står, snarere end det er myndighederne manglende forberedelse.

Jeg ved for a fact at mange hospitaler er godt forberedte - i hvert fald så godt, som man kan være under de givne omstændigheder og forhold. Der ligger allerede specifikke, køreklare omnikron-beredskabsplaner klar. Man er udmærket klar over, hvad der muligvis ligger og venter.

Men det er klart, at når man har lallende idioter, som disse individer, rendende rundt i landet i hobetal, så er det ikke nemt.

Udklip.PNG

Udklip2.PNG

Udklip3.PNG

Hans fysik kunne ellers godt tyde på, at corona var noget han burde frygte. Jeg ved selvfølgelig ikke, om han er hamrende sund, men hans udtalelser + hans fysik tyder på det modsatte.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
Steinberger skrev:Har opgivet tanken om ikke at blive smittet. Selv med næsten 100 % isolation, som ikke er muligt for mig, tror jeg, at det er svært at undgå. Det gør ondt at se den manglende relativt simple matematiske forståelse blandt beslutningstagere. Mon ikke vi snart er ved point of no return for antal smittede?

Det bliver interessant at se, hvilke senfølger man endnu ikke har opdaget endnu. Diabetes, lungesygdomme, Alzheimers osv. Den bedste julegave i år ville være, at omnikron ikke gav samme rædselsfulde senfølger som delta.


Skal man sige noget positivt om at omikron er verdenshistorisk smitsom - a la mæslinger - så er det at stormen bliver ovenud barsk mens den pågår, men at det også er helt realistisk den blæser forbi.

Nogle vil så være blevet swept away, andre klaret frisag. Key er at være i sidste gruppe. Der opstår flokimmunitet inden 90-100% er smittet, hvis man lader stormen passere.

Hvis du bor på kollegie, så brug mundbind alle andre steder end dit værelse, og lev af dåsemad & ting du selv kan ordne, og luft ud på alle tænkelige tidspunkter. Det, og bed folk om at skrubbe ad helvede til.

Min bekymring er ikke at jeg dør; min bekymring er senfølger, og at sårbare pårørende og bekendtskaber gør, eller får slemme følger. De trænende genier Pzyrex har screenshot har vist ikke helt forstået at covid potentielt kan goofe deres træning permanent eller langvarigt.

Senfølger kunne bogstaveligtalt fratage mig alt min livsglæde.

Mistet koncentrationsevne - 5 års benhård uddannelse og en rigtig pæn karriere i vasken/sat på pause.
Ledsmerter og åndenød - mister den store velvære det er for mig at træne
Smags og lugtesans - Kan ikke nyde mad og drikke, som er en stor del af mit liv
Træthed, depression og psykiske senfølger giver sig selv.
...

Orker det ikke.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ej at forglemme meldinger om Parkinsons, erektil dysfunktion og nedsat fertilitet.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er en uhyre spændende, uforudsigelig tid. Ikke spændende på den gode måde.

Der er helt realistiske fremskrivninger på incidens der er astronomiske, med katastrofalt mange indlæggelser. Men, man kan blive overrasket. Omikron er uhyre smitsom. Måske i omegnen af mæslinger.
Det er muligt at omikron brænder igennem big time i løbet af nogle uger, for så at falde drastisk, grundet det store antal smittede på én gang sammen med rekord antal 3. stik. I så fald skal man en måske 3 uger ind i januar, for så at stå et meget bedre sted. Restriktioner af den art der er nu betyder at folks cirkler overlapper langt, langt mindre.

En topforsker estimerer 30-50% virulens af den Delta har. Det er katastrofalt på samfundsplan, men lidt bedre news for individet. 30-50% af deltas varighed er en noget bedre prognose. Men vi får at se. Det er IKKE sikker viden endnu, overhovedet.

I forhold til julen, så kan man ligeså godt bruge hjemmetests, så længe man KUN bruger dem til at frasortere på beslutninger allerede truffet. Ikke som egentlig screening. Forstået derved: Skal I ses 8 mand juleaften og har tænkt jer det, så tag en hjemmetest. Hvis den fanger en, så er det en bullet dodged. Den skal ikke købe falsk tryghed, eller "vi kan godt, i og med vi har hjemmetest", men noget der smides på noget allerede vedtaget.

Man bør stadig ikke synge julesange eller kramme. Og sid gerne med afstand ved bordet. Luft ud, jævnligt, så aerosolmængden fortyndes.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Ej at forglemme meldinger om Parkinsons, erektil dysfunktion og nedsat fertilitet.

"erektil dysfunktion og nedsat fertilitet"
Det ville dog være et lille win ift. at få fjernet corona-skeptikere fra genpølen.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Steinberger skrev:
SandyFrink skrev:Ej at forglemme meldinger om Parkinsons, erektil dysfunktion og nedsat fertilitet.

"erektil dysfunktion og nedsat fertilitet"
Det ville dog være et lille win ift. at få fjernet corona-skeptikere fra genpølen.


Er mange af dem ikke typerne der får børn når de er 19-22? Mange af dem har formentligt allerede gødet jorden med deres afkomsaffald.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



At undgå smitte ser ikke længere ud til at være en realistisk mulighed for 99 % af befolkningen :) Positiv% på 12,37, av. Brace for impact.

Kan i øvrigt anbefale, at holde jer laaaangt væk fra kviktest stederne. De fleste holder omkring 1 meters afstand, og det nytter ikke meget at bede de to personer omkring dig om at holde længere, da der uanset er dobbelt så mange mennesker i teltet, som der burde... Hvor hver 8. er smittet... Og hvor hver 10. ikke bruger mundbind... Og jeg kunne blive ved...

Giver omikron lige så mange senfølger som delta og reducerer vacciner sandsynligheden? Det vil jeg gerne snart vide...
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis man skal i testkø, så brug FFP2 eller FFP3 maske. Træk vejret gennem næsen, ikke munden.
Livrem og seler, så dæk øjnene til også med en tæt brille. Men mund/næse er meget mere oplagt end øjne.

Før i tiden var smitte i testkø nok ret usandsynligt, mest teoretisk. Nu er det ikke en urealistisk bekymring.

At der ikke er KRAV om mundbind på SAMTLIGE der dukker op er mig en gåde-. Dispensation burde kræve lægeattest.

Da omikron tog til var jeg forbi og købe nye masker, på ny (de skal ikke genbruges for meget). At handle iført FFP2/3 maske er langt mere trygt end mundbind, så mange #nomaskers og bozos der er. De filtrerer langt mere end mundbind gør, særligt hvis mundbind ikke sidder til.

Har man ikke maske, så kom evt 2 mundbind på, og sørg for de sidder til, med justeret næseklemme og evt knuder i enderne, så de ikke poser ved siden af munden.

Som det er nu peger pilene i hvert fald noget mere på at omikron er en del mindre farlig.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Hvis man skal i testkø, så brug FFP2 eller FFP3 maske. Træk vejret gennem næsen, ikke munden.
Livrem og seler, så dæk øjnene til også med en tæt brille. Men mund/næse er meget mere oplagt end øjne.

Før i tiden var smitte i testkø nok ret usandsynligt, mest teoretisk. Nu er det ikke en urealistisk bekymring.

At der ikke er KRAV om mundbind på SAMTLIGE der dukker op er mig en gåde-. Dispensation burde kræve lægeattest.

Da omikron tog til var jeg forbi og købe nye masker, på ny (de skal ikke genbruges for meget). At handle iført FFP2/3 maske er langt mere trygt end mundbind, så mange #nomaskers og bozos der er. De filtrerer langt mere end mundbind gør, særligt hvis mundbind ikke sidder til.

Har man ikke maske, så kom evt 2 mundbind på, og sørg for de sidder til, med justeret næseklemme og evt knuder i enderne, så de ikke poser ved siden af munden.

Som det er nu peger pilene i hvert fald noget mere på at omikron er en del mindre farlig.

Men når du siger mindre farlig, mener du så også ift. senfølger? De tidligere varianter var har jo været kendetegnet ved, at mange med milde forløb hyppigt fik slemme senfølger.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Men de er wannabe-whatever de gerne vil vær som går rundt med udtalt krum ryg og forward head posture og fedtmulefødder og vejer hele brutale 62 kg vil de fleste med kropsintelligens og tilpas overlegen styrke og størrelse kunne rulle sammen, i videre forlængelse af deres kyfotiske krumning og så give dem et tril så de forlader området.


Ham her passer ellers meget godt på den beskrivelse:

https://www.reddit.com/r/DocumentedFigh ... _worth_it/

makemycoffin er lige lidt for vild for mig :D nogle af de videoer derfra kan jeg ikke få ud af hovedet i flere dage...
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



En betragtning. Nu har jeg rejst en del under Corona; primært Spanien og Portugal, mens bekendte har rejst i den tilgængelige del af verden. Indrejseregler- og krav skræmmer de fleste (og skræmte næsten også mig væk). Så snart man er i landet, er der dog intet bøvl. Er pt. I Spanien, hvor krav om mundbind alle andre steder end i ens privat er gældende. Ja, du ser folk, der går på øde stræder og folk, der går i vandet med mundbind på uden mennesker inden for 50 meters rækkevidde af dem og jeg kunne blive ved. Den ældre del af befolkningen er meget konsekvente - mens den yngre del er ligeglad. De fleste turister bærer ikke mundbind, hvilket jeg finder mærkværdigt, men desværre ikke overraskende. Der er alligevel ingen, der håndhæver.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



martinkjr skrev:http://www.cam.ac.uk/research/news/mathematical-model-predicts-best-way-to-build-muscle?utm_campaign=research&utm_source=LinkedIn&utm_medium=social


Ikke så pænt sagt: god gammeldags hybris i fuld flor.
Pænt sagt: SBS havde en vist en kort gennemgang af det studie i en af deres seneste podcasts. Fejlen i det studie (ud over den sensationelle overskrift) ligger i at den er baseret på en antagelse. Overskriften burde være noget i retning af “hvis denne antagelse holder, så kan vi nu, via matematik, regne os frem til en måde at optimere træning på”.

Jeg hælder mere til at sige det knap så pænt.
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Zetland havde i forgårs arrangeret en diskussion mellem to eksperter omkring vaccination af børn, for/imod. De havde begge nogle valide pointer. Hele samtalen:
https://www.zetland.dk/historie/se7EXZ7 ... 3596b716d5

Kort opsummering på skrift:
https://www.zetland.dk/historie/sOMV0q5 ... 3596b716d5

Personligt har jeg fået 1 stik AstraZeneca og 2 stik Pfizer, mens mine børn endnu ikke er vaccineret. Mine grunde til at de ikke er vaccineret er i tråd med en 3. ekspert de har inddraget, nemlig børneoverlæge på Rigshospitalet Lone Graff Stensballe, som er professor i pædiatrisk vaccinologi. Hun siger: “For mig er hovedspørgsmålet faktisk et andet, nemlig om det giver mening at vaccinere børn med det formål at nedbringe smitte, når de vacciner, vi har nu, tydeligvis ikke effektivt nedbringer smitten. Selv om de almindelige bivirkninger, vi kender, er relativt milde, skal små børn så have dem, måske ved gentagne stik hver fjerde måned, når effekten mod samfundssmitte er tvivlsom?”

Jeg er på ingen måde bekymret for bivirkninger ved vaccinen, men vi må jo også sande at det ikke primært er for børnenes skyld at de skal have den, men for samfundets skyld. Men som smitten er lige pt, også blandt vaccinerede, så giver det ærlig talt ikke megen mening at smide vacciner i hovedet på børnene, da de fleste klarer sig fint gennem en smitte, og for øvrigt ser ud til at smitte uanset vaccine eller ej. Desuden virker det efterhånden som om at selv myndighederne har opgivet at bremse smitten, og uden at ville sige det højt og stå ved det, har valgt den strategi der hedder: "åbn samfundet op igen (skoler, fritidstilbud, foreningsidræt) trods større smitte end nogensinde, fordi hey, relativt få bliver indlagt af de smittede og dem der ryger i svinget selv efter 3 stik, ja de ville sgu nok være røget alligevel. Lad os nu bare få noget flokimmunitet og fucking komme videre." Men det kan man selvfølgelig ikke sige højt på et pressemøde.

Og så runder Anton Pottegård godt af:
“Jeg håber, at diskussionen her kan være med til at tage gassen af en overspændt ballon. Tonen på sociale medier, i skolegårde og på arbejdspladserne er som alt, der gælder vores børn, ret opgearet. Det er vigtigt at understrege, at det er en opvejning af små risici. Der er i hvert fald ingen grund til at skælde nogen hæder og ære fra, fordi de vaccinerer deres børn, eller fordi de lader være. Begge fløje går alt for langt.”
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:
Xapo2020 skrev:Fine iagttagelser Bilsten. Nu findes der jo forskellige typer kollagen til forskellige formål, selvom de lapper lidt over hinanden. Jeg kender ikke så meget til markedet, men det virker som om, man skal købe en del produkter for at få alle virkninger. "Du skal købe x for at få y, og her skal du købe det her for at opnå det". Medmindre der er et produkt, der indeholder det hele?

Mht. humane forsøg, så tror jeg du er inde på det rigtige. Det er ikke bare lige sådan at få folk til at deltage i sådanne undersøgelser. Man skal have patienter, dygtige fysioterapeuter/kiropraktikere og så er der den, der er svær at gardere sig imod indenfor kliniske undersøgelser, nemlig at vi alle er forskellige og responderer forskelligt. Bare for at nævne nogle af faktorerne.

Du må gerne skrive i pm hvilket firma du snakker om, selvom jeg har et bud efter lidt søgen :D Så kunne det være jeg skulle prøve det og se om der er forbedringer på bare ét punkt. Hvis det virker, er det så noget man kan se på en blodprøve eller er det bare at observere på egen krop?

collagen type 2 er altid mest attraktiv at undersøge pt. mhp. afdækkelse af om spec.collagen type , når hyroliseret, er nødvendig , da det altid er ledskader der synes mest passiverende og vigitge, ikke mindst for at kunne vedholde ens træning fremadsigtet og spec. ifht. at vi alle bliver ældre og sådan mere afhængige af at have haft sunde led førende os frem til hvor vi er pt. (altså før datidsforståelse, dvs. nutid (pt.))
At have sunde led tillader os at bevæge os frit mere end muskler, der heales hurtiere og kan kompenceres for styrke af via forståelse for hvordan at bevæge sig uden force, muskelstyrke, muskler kan virke stabilisernde for led kun og ikke være vigtige for bevægelse som ledsundhed er det.
Alt er om sunde led og knogler jo ældre vi bliver og vi bliver alle ældre, altid.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:Hvordan er det kommet så vidt?:

https://www.berlingske.dk/international ... e-i-verden

"Så vidt"? Fordi vi med garanti er et af de lande i verden, som både tester og sekventere mest - sammenholdt med at give befolkningen mulighed for let at blive testet.
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nogle studier der føjer nyt til allerede kendt viden.

Lidt til de golfinteresserede
https://journals.lww.com/nsca-jscr/Full ... _A.44.aspx

16 vs 24 vs 32 sæt om ugen, hvad gir' bedst for allerede trænede?
https://journals.lww.com/nsca-jscr/Abst ... cle.4.aspx

Er der forskel på at træne 2 og 3 dage om ugen, hvis den samlede volumen er den samme?
https://journals.lww.com/nsca-jscr/Abst ... nce.5.aspx
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Nogle studier der føjer nyt til allerede kendt viden.

16 vs 24 vs 32 sæt om ugen, hvad gir' bedst for allerede trænede?
https://journals.lww.com/nsca-jscr/Abst ... cle.4.aspx


Noget spændende? Baseret på abstractet lyder det ikke til at der er noget spændende i artiklen?
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21. aug 2006, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



zuzaki skrev:
Mussetrussen skrev:Nogle studier der føjer nyt til allerede kendt viden.

16 vs 24 vs 32 sæt om ugen, hvad gir' bedst for allerede trænede?
https://journals.lww.com/nsca-jscr/Abst ... cle.4.aspx


Noget spændende? Baseret på abstractet lyder det ikke til at der er noget spændende i artiklen?


Det føjer vel ny viden til den årelange diskussion om det optimale antal sæt. Hverken mere eller mindre.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Damn noget dumbass shit (ikke safe for noget som helst):

https://pomf2.lain.la/f/9frh67ia.mp4

Så døde mor sgu lige, the victim of dumbassery. Tænk i det mindste ikke at have en strop om livet/ankel, håndled, whatever.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster