Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65564 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1082
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Tråd for småspørgsmål og strøtanker

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Jeg kan simpelthen ikke gennemskue om i er sarkastiske, drenge :´)
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Taler og Bilsten er i reglen ikke sarkastiske. Velbekommen.
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



M0rten skrev:Taler og Bilsten er i reglen ikke sarkastiske. Velbekommen.


Det er sandt.

Eller er jeg rent faktisk sarkastisk når jeg siger at jeg ikke er sarkastisk.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ang. Pumping Iron, som er næsten komplet fiktionmovie; Lou ville have været i Cali og træne, men filmcrewet mente han skulle være the underdog i New York og lidt tilbagestående, mens Arnolds kommentar ang. hans fars død var helt fake og kun fantasifuld historie som, manuskriptforfatteren tænkte ind i filmen, og Serge Nubret:

YOU WERE IN THE MOVIE PUMPING IRON, DID YOU ENJOY BEING PART OF THE MOVIE OR DO YOU LOOK BACK AND WISH YOU WOULDN'T HAVE BEEN PART OF IT?
In Pumping Iron at the Mr. Olympia when they announced "The last minute contestant Serge Nubret," everybody knew for a very long time before that day that I was going to South Africa to compete and what happened when I got there. The camera crew came to Paris to film me 4 weeks before and offered me $200 to be in the movie. I did not agree to be filmed for $200; it is why I am not in the movie that much; only in the competition part.

https://www.bodybuilding.com/fun/weik79.htm
Sidst rettet af Bilsten 1. apr 2022, 12:38, rettet i alt 2 gange.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lucas1994 skrev:Jeg kan simpelthen ikke gennemskue om i er sarkastiske, drenge :´)

Meget seriøs og ikke blot interessant observation; Meget brugbar info., da hele perspektivet ang. hvordan spec. dopamin kan fungere i forsk. sammenhænge, kan lære os meget pga. din fine observation, så mange tak!
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:
Lucas1994 skrev:Jeg kan simpelthen ikke gennemskue om i er sarkastiske, drenge :´)

Meget seriøs og ikke blot interessant observation; Meget brugbar info (...) mange tak!


Ligesom hos Bilsten, skal der også herfra lyde en oprigtig anerkendelse og kompliment for din fine betragtning.

Nogle vil sikkert sige, at det er banalt at indtænke på kultur i ligningen, men ikke desto mindre glemmer vi det gang på gang. En af grundene til, at vi f.eks. har så mange integrationsproblemer i vores samfund, er fordi vi igen og igen glemmer betydningen af kultur (og religion). Vi tror det ikke betyder noget, men igen og igen kan vi konstatere det modsatte. Det samme gælder her, blot på mikroniveau. Derfor ros for at inddrage et perspektiv som vi andre var blinde for. Hvorfor skulle det være sarkastisk?
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg er nok bare skadet af generel færdsel på fora, hvor trolling er mere reglen end undtagelsen.
Så tænkte, at I måske lavede sjov med mit lettere simplistiske og banale indspark.
Men tak for jeres respons, og jeg er også enig i de betragtninger I ellers tilføjer :)
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lucas1994 skrev:med mit lettere simplistiske og banale indspark.


Det er vel netop noget af det der kendetegner såkaldte store "tænkere", at for dem er noget måske banalt og simpelt grundet deres store abstraktions- og refleksionsniveau, men sådan er det ikke for alle andre.

P.s.: Sokrates havde jo også svært ved at forstå, at folk kunne betragte ham som rigets klogeste mand.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Har masser af kreatin fra Mit protein til at ligge på lager, så hvis nogen mangler..... sig skriv privat tak.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nogen der har prøvet kosttilskud fra mærket Inzym / (link slettet) / INIIZYM - ?

Det er dansk, og har ifg. hjemmesiden fabrik i Kolding. Er det noget værd?
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lucas1994 skrev:Nogen der har prøvet kosttilskud fra mærket Inzym / (link slettet) / INIIZYM - ?

Det er dansk, og har ifg. hjemmesiden fabrik i Kolding. Er det noget værd?


Deres proteinbarer smager fint. Om det er kvalitet ved jeg ikke. Jeg tager bare den ene gratis jeg kan få hver uge i mit center. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 11. nov 2020, 21:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:https://www.google.com/search?q=bird+sk ... 2cF0rQFutM


Det er et link til anatomien på fugle. Hvis det er relevant i forhold til bodybuilding vil jeg da gerne høre mere om det? :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:
Bilsten skrev:https://www.google.com/search?q=bird+sk ... 2cF0rQFutM


Det er et link til anatomien på fugle. Hvis det er relevant i forhold til bodybuilding vil jeg da gerne høre mere om det? :)

prøv at se i hvor mange sammenhænge den menneskelig anatomi og fugles sammenlignes og er afbilledet i forsk. sammehænge.
Fugle har kraveben som aber inkl. os, og brug af vingespidserne sker som vi bruger fingrene og klørne bruges som vores tæer .... og fødder .
Dette har faktisk også stor relation til albuens korrekte brug, som skal ses ifht.hvordan A/C leddet faktisk distribuerer tyngden af bevægelserne.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:
taler skrev:
Bilsten skrev:https://www.google.com/search?q=bird+sk ... 2cF0rQFutM


Det er et link til anatomien på fugle. Hvis det er relevant i forhold til bodybuilding vil jeg da gerne høre mere om det? :)

prøv at se i hvor mange sammenhænge den menneskelig anatomi og fugles sammenlignes og er afbilledet i forsk. sammehænge.
Fugle har kraveben som aber inkl. os, og brug af vingespidserne sker som vi bruger fingrene og klørne bruges som vores tæer .... og fødder .
Dette har faktisk også stor relation til albuens korrekte brug, som skal ses ifht.hvordan A/C leddet faktisk distribuerer tyngden af bevægelserne.


Ja, og de har væv, trækker vejret, bor på planeten jorden og sådan nogle ting :-k
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 422
Tilmeldt: 21. feb 2013, 18:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har enormt travlt med arbejde, og det ser ikke rigtigt ud til at kunne ændres i nærmeste fremtid (et halvt års tid frem ish). Problemet er, at jeg frygter, det har en negativ effekt på min træning. Det påvirker f.eks. min søvn. Sover i øjeblikket altid 6,5-7 t og kan ikke sove længere, selv hvis jeg forsøger.

Hvad gør I for at reducere stressen og evt. forbedre søvnen? Har overvejet melatonin, da det trods alt kun er 6 måneder ish. Meditation er selvfølgelig også en mulighed, men jeg føler virkeligt ikke, at det er mig...
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bedste råd for god søvn: Stå op på det samme tidspunkt og gå i seng på det samme tidspunkt hver dag.

Hav generelt en struktur, så det hele ikke bare er tilfældigt og varierer fra dag til dag. Faste arbejdstidspunkter, faste træningstidspunkter, faste sovetidspunkter. Få overblik over din tid.

Det bidrager til at du har kontrol over det hele. For stress er netop mangel på kontrol: du er overvæltet.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PittBull! skrev:Bedste råd for god søvn: Stå op på det samme tidspunkt og gå i seng på det samme tidspunkt hver dag.

Hav generelt en struktur, så det hele ikke bare er tilfældigt og varierer fra dag til dag. Faste arbejdstidspunkter, faste træningstidspunkter, faste sovetidspunkter. Få overblik over din tid.

Det bidrager til at du har kontrol over det hele. For stress er netop mangel på kontrol: du er overvæltet.


Det lyder kedeligt, men i seng, og op, samme tid hver eneste dag, også i weekender og ferier, konsekvent, giver en fantastisk energi og en rigtig god søvn. For mange skrider det i weekenden, de skal bare liiiige se en film færdig, eller til en fest, eller en koncert eller bare sidde oppe i scrolle telefon igennem. Men det bliver nødt til at være konsekvent. Det mest fantastiske jeg ved er at vågne lørdag og søndag morgen 5.45 og gå ud i haven og nyde den stille morgen, inden verden vågner, fuld af energi og lyst til dagen. Og det er kun muligt fordi jeg har været i seng kl 22 dagen før. Skrider det bare 1/2 t, så er min indsovningsfase ovre, og jeg må vente ca 60 min inden jeg igen bliver træt. Og dagen efter er energien og humøret lort. Søvn må prioriteres meget meget højt. Af den grund sover jeg også i stuen, væk fra resten af huset, i min egen lille sovehule, mørk og med slukket telefon hele natten. Søvn bliver selvfølgelig dårlig, hvis den tages for givet og ikke prioriteres.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg går stort set uden undtagelse i seng kl 21:45, og næsten altid inden 22.

Var det ikke for samfundets rytme, så ville det passe mig bedst at gå i seng 21 tiden og op ca 05:30-06:00.

Som Ben Franklin sagde, og som der stod skrevet i sten ved indgangen til skolen jeg gik på i Texas: Early to bed and early to rise makes a man healthy and wise.

I perioder med 7500 kcal om dagen og 2x workouts (AM & PM) kunne klokken blive 03:30 før jeg var færdig med at spise al den mad.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



"Ja jeg står så op kl 5 om morgenen for at arbejde". Tillykke. Det er usundt og unaturligt. Det er absurd at folk der lader deres levevis indrette optimalt efter de biologiske og fysiologiske vilkår vi er underlagt skal bebyrdes af folk der på tæt på arbitrært grundlag vil larme klokken lort."

Er din foretrukne søvnrytme usund og unaturlig? Skal kritikken af den årle opvågnen ses i lyset af, hvis man tvinger sig selv til at komme op, modsat, hvad jeg formoder du gør?
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg ville ønske jeg var bedre til at prioritere min søvn. Jeg prøver, men jeg synes det er svært, når der er så meget, man gerne vil nå hver dag. Fuldtidsarbejde med selvstændig virksomhed on the side, hus og have, træning 5-6 gange om ugen, transport frem og tilbage og diverse andre daglige gøremål. Og nå ja, så skal jeg også lige have mine ca. 10.000 skridt om dagen. Jeg synes ærlig talt det er svært at nå det hele, og samtidig komme ordentligt tid i seng. Ofte ender jeg med at sidde og hænge oppe til 23.30/00.00 og jeg står trods alt op 5.45. Og så har vi ikke engang børn endnu! Om end min gravide kæreste ikke altid orker så meget.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:Jeg ville ønske jeg var bedre til at prioritere min søvn. Jeg prøver, men jeg synes det er svært, når der er så meget, man gerne vil nå hver dag. Fuldtidsarbejde med selvstændig virksomhed on the side, hus og have, træning 5-6 gange om ugen, transport frem og tilbage og diverse andre daglige gøremål. Og nå ja, så skal jeg også lige have mine ca. 10.000 skridt om dagen. Jeg synes ærlig talt det er svært at nå det hele, og samtidig komme ordentligt tid i seng. Ofte ender jeg med at sidde og hænge oppe til 23.30/00.00 og jeg står trods alt op 5.45. Og så har vi ikke engang børn endnu! Om end min gravide kæreste ikke altid orker så meget.


Hvis det handler om effekten af skridt, så realiserer du formentligt det meste allerede ved 6000-7000 skridt, og kan formentligt nøjes med mindre, når du træner så meget. Der er ikke særlig evidens for 10k.

Og så er der haven. Each to his own, og fred med, om du kan lide at ordne have, hvis det er tilfældet - det er nok sundt nok (men ikke på bekostning af søvn). Men om jeg generelt begriber folk der GIDER bruge deres gode tid og energi på at slå græs. Det er et helt antropologisk/sociologisk felt, det med at slå græs. "Jeg må hellere slå græs - ellers vil naboerne tænke over det". "Ja, ham ovre i nr 5, han holder da godt nok ikke sin græsplæne!". "Her i højsommeren må jeg hellere slå græs 2x om ugen".

Jeg ved ikke om det er neurotisk, analt, obsessivt, konformt eller hvilken gudløs kombination af disse, men vanvittigt er det. Lad dog græsset være, og brug jeres gode tid på andet, og hvis naboer "snakker" på det grundlag, så good riddance det bekendtskab.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:.. Men om jeg generelt begriber folk der GIDER bruge deres gode tid og energi på at slå græs. Det er et helt antropologisk/sociologisk felt, det med at slå græs. "Jeg må hellere slå græs - ellers vil naboerne tænke over det". "Ja, ham ovre i nr 5, han holder da godt nok ikke sin græsplæne!". "Her i højsommeren må jeg hellere slå græs 2x om ugen".

Jeg ved ikke om det er neurotisk, analt, obsessivt, konformt eller hvilken gudløs kombination af disse, men vanvittigt er det. Lad dog græsset være, og brug jeres gode tid på andet, og hvis naboer "snakker" på det grundlag, så good riddance det bekendtskab.[/b][/color]

Amen to that! Det forekommer mig noget så åndssvagt.
Ritualet skulle efter sigende have sneget sig ind, dengang de rige beviste deres overflod ved at have den mest muligt veltrimmede græsplæne, idet almindelige mennesker ikke havde tid eller ressourcer til noget så ligegyldigt som at trimme græsset.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 618
Tilmeldt: 11. jun 2008, 21:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Hvis det handler om effekten af skridt, så realiserer du formentligt det meste allerede ved 6000-7000 skridt, og kan formentligt nøjes med mindre, når du træner så meget. Der er ikke særlig evidens for 10k.

Det er sandt. Jeg er heller ikke religiøs om at det absolut skal være 10k skridt. Men selv 7000 skridt er alligevel en god times gåtur, da jeg er stillesiddende det meste af dagen på arbejde.

SandyFrink skrev:Og så er der haven. Each to his own, og fred med, om du kan lide at ordne have, hvis det er tilfældet

Jeg hader at ordne have. Vi har desuden en robotplæneklipper, så græsslåning er ikke noget, der bliver brugt tid på. Ikke desto mindre er der alligevel altid noget, som skal ordnes, når man har have/hus. Hækken skal jo fx også klippes. Vi har en hjørnegrund (og dermed enormt meget hæk) med hæk ud til et fortov på den ene side, så den skal jo holdes nede. Og så skal alle grenen samles op, smides på traileren og fragtes på genbrugsstationen. Vi har også en træterrasse som skal rengøres, slibes og olieres hvert år for ikke at se forfærdelig ud. Tagrenden skal renses. Og så sent som i lørdags havde vi besøg af en husmår på loftet, som også skal håndteres. Og jeg kunne blive ved...
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der kom faktisk for nylig en metaanalyse omkring antallet af skridt, som jeg har brugt på jobbet, til at få mine patienter til at stoppe med at slå sig selv i hovedet med myten om de 10.000 skridt. Mange af dem går faktisk 6-7000 skridt, og med en træning oven i hatten, er de rigeligt fysisk aktive. Men mange tæsker stadig sig selv mentalt, fordi de ikke lige når de sidste få tusinde skridt, som åbenbart er magiske.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35247352/

Ang. græsslåning, så er jeg på græsslåningsholdet. Jeg elsker at slå græs. Det er zen at slå græs. Jeg vil skide på hvad naboen tænker om mit græs, men jeg har 3200 m2 som jeg ikke slår, og 3500 m2 som jeg slår. Hvis man har børn er man nødt til at slå græs, da du ikke kan spille fodbold eller lave anden aktivitet på græs der ikke er slået. Det vidner mine 3200 uslåede m2 om. Det bliver til et ufremkommeligt vildnis fyldt med brombær, tidsler, brændenælder, engbrandbæger og andet godt, som er ganske fint ift. tidens buzzwords som biodiversitet og hjemmehørende arter og vild med vilje osv. Men det kan ikke bruges til andet end at kigge på, og du kan ikke gå hen over arealet uden stort besvær. Jeg elsker at hoppe på min plænetraktor og smide en lydbog i ørerne og så tulle derudaf og få lavet nogle brugbare arealer, som er fremkommelige, og som vidner om at her bor mennesker, som forsøger at tøjle kaos. Alt er jo kaos og går mod mere og mere kaos, og en del af det at være menneske er at forsøge at tøjle kaos og gøre ting pæne. Vedligehold. Det kan være at male vægge, rydde op, skifte et utæt tag, reparere en bil, fjerne ukrudt fra køkkenhaven eller slå græs. Lige så snart vi dør, så vinder kaos frem, så det at tøjle kaos, føles som en essentiel del af livet. Jeg kunne aldrig drømme om at fjerne mos, kalke eller gøde plænen, som man gør inde i villakvarterne, da det ville være et absurd projekt på så store arealer, og for øvrigt kun give mere arbejde, som jeg ikke ville gide. Men jeg forstår godt man gør det, hvis man kun har en lille plæne. Mange mennesker har den samme drift som jeg mod at ordne ting og gøre dem pæne. Det får mange stor fornøjelse ud af. Og at kigge ud over min nyslåede plæne er zen. Det giver øjet ro. Det er smukt. Der er styr på tingene. Og jeg nyder arbejdet mens jeg er i gang.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Pzyrex skrev:Jeg ville ønske jeg var bedre til at prioritere min søvn. Jeg prøver, men jeg synes det er svært, når der er så meget, man gerne vil nå hver dag. Fuldtidsarbejde med selvstændig virksomhed on the side, hus og have, træning 5-6 gange om ugen, transport frem og tilbage og diverse andre daglige gøremål. Og nå ja, så skal jeg også lige have mine ca. 10.000 skridt om dagen. Jeg synes ærlig talt det er svært at nå det hele, og samtidig komme ordentligt tid i seng. Ofte ender jeg med at sidde og hænge oppe til 23.30/00.00 og jeg står trods alt op 5.45. Og så har vi ikke engang børn endnu! Om end min gravide kæreste ikke altid orker så meget.


Jeg tegner et billede af en person, der gaber over for meget.

Hvis det at have for meget om ørene resulterer i mindre end 6 timers søvn, så vil bliver for meget om ørene også til MINDRE mellem ørene, som konsekvens heraf. Jeg ville nok forsøge at sadle om i tide.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



"Sov Rigtigt" er skrevet af Ronaldos søvnguide, og indebærer at man sover i korte perioder for dernæst at stå op og sove igen senere. Det effektivserer tilsyneladende søvnen. Bogen købte jeg i Rema for 70 kr og er set sat ned til 39 kr , I ved, en af de der spotvarer.

https://www.berlingske.dk/aok/soevncoac ... mers-soevn

Man producerer mest væksthormon i de dybe stadier, så ved kun at få de dybe stadier, når man deler søvn op til mange små episoder, som Ronaldos coach anbefaler, vil man måske ændre sin oplevelse af søvn og verden? Ofte vågner jeg efter kort tids søvn og er meget frisk, men når jeg så sover videre og vågner senere, opleves ofte udtalt grokkyhed ifht. at vågne efter kort tids søvn.
Hvis jeg står op efter kort tids søvn når meget frisk, bliver jeg ofte fhv. hurtigt træt efterfølgende, noget som tyder på manglende opfyldt søvnbehov, så måske Ronalds coach har en pointe...?


Her er link til TVprogram fra søvnekspert om søvn, som også fortæller om de der cykluser

https://www.tvmidtvest.dk/klog-paa/soev ... nproblemer

Desuden giver Aswaghanda helt utrolig søvn; Man føler sig fantastisk på dette stof udover det giver god søvn. Der er dog enorm forskel på indhold i de produkter man køber og kun få lever op til det som der står på etiketten. Natures Own og pipeing Rock er gode brands. Selv købte jeg også 5-10 kilo af rødderne for selv at koge dem, da der var åben for salg til Dk fra Uk s Buy whole foods.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Wheyprotein skulle være meget inflamatorisk, hvilket måske gør det optimalt at indtage efter træning, for maksimal muskeltilvækst; Muskeltilvækst påhviler inflamation for at kunne skabes, lader det til...? ANyone?
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



PittBull! skrev:Bedste råd for god søvn: Stå op på det samme tidspunkt og gå i seng på det samme tidspunkt hver dag.

Hav generelt en struktur, så det hele ikke bare er tilfældigt og varierer fra dag til dag. Faste arbejdstidspunkter, faste træningstidspunkter, faste sovetidspunkter. Få overblik over din tid.

Det bidrager til at du har kontrol over det hele. For stress er netop mangel på kontrol: du er overvæltet.

Tak. Struktur har allerede hjulpet en del ift. stressniveauet. Det er bare nogen gange svært at planlægge tingene, når der ikke er en buffer til pludselige ting der tager et par timer.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er benpres nødvendigt? Har jævnligt haft benpres på programmet, men har bemærket, især efter at jeg har skiftet center hvor benpressen har et underligt fladt sæde og ikke lineær modstand (en regulær gang pis fra technogym), at læn får problemer. Føler at min ROM er elendig, hvis jeg skal undgå at bøje læn. Samtidig føler jeg ikke, at den rammer ben, så meget som at styrken kommer fra "abdominalt tryk" mere end benene. Jeg ser også jævnligt folk med tændstikben sætte +14 skiver på. Det må da betyde, at det ikke er baller og lår som laver det hele?

Kører jeg øvelsen forkert, eller er den ikke god?
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 86 gæster