Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1089
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1086

Følg bodybuilding.dk på

Afskaffelse af Forsvarsforbeholdet

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic




Skal forbeholdet afskaffes?

Ja
2
29%
Nej
5
71%
Ved ikke
0
Ingen stemmer
 
Stemmer i alt : 7


Hvad hælder i til? og hvorfor?
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er tåbelig argumentation på begge sider. Jeg finder det dog forstyrrende og mildest talt, fordummende, når der forsøges at referere til, at der altså er tale om Danmarks sikkerhed, hvilket Venstre gør her. Det minder mig om dengang, der sidst skulle til stemmes om dette tilbage i 2015. Jeg havde samfundsfag på A i gymnasiet, og i den forbindelse havde vi diskussion om for og i mod. Argumentet for at stemme for var i følge flere af holdets elever, noget a la: "Hvis vi stemmer nej, så vil EU ikke hjælpe os i tilfælde af vi bliver angrebet, besat eller kommer i krig". Jeg var i CHOK. En senere efterrationalisering trøstede mig, da jeg blot tilskrev denne totale uvidenhed og mangel på logisk sans, at frontallapperne stadig var for adskilte. At der så er VOKSNE mennesker, ja, i det hele taget myndige personer, der stadig tænker i samme bane - eller, blot forsøger at hjernevaske befolkningen til at tro dette, begriber jeg ikke. Måske voksede frontallapperne sig bare aldrig sammen.

taaberi.jpg
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Der er tåbelig argumentation på begge sider. Jeg finder det dog forstyrrende og mildest talt, fordummende, når der forsøges at referere til, at der altså er tale om Danmarks sikkerhed, hvilket Venstre gør her. Det minder mig om dengang, der sidst skulle til stemmes om dette tilbage i 2015. Jeg havde samfundsfag på A i gymnasiet, og i den forbindelse havde vi diskussion om for og i mod. Argumentet for at stemme for var i følge flere af holdets elever, noget a la: "Hvis vi stemmer nej, så vil EU ikke hjælpe os i tilfælde af vi bliver angrebet, besat eller kommer i krig". Jeg var i CHOK. En senere efterrationalisering trøstede mig, da jeg blot tilskrev denne totale uvidenhed og mangel på logisk sans, at frontallapperne stadig var for adskilte. At der så er VOKSNE mennesker, ja, i det hele taget myndige personer, der stadig tænker i samme bane - eller, blot forsøger at hjernevaske befolkningen til at tro dette, begriber jeg ikke. Måske voksede frontallapperne sig bare aldrig sammen.

taaberi.jpg


Nååååh men kan du så ikke komme med et rigtig modent svar på hvorfor du mener et NEJ er bedst
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 28. nov 2016, 11:11
Geografisk sted: NordVest
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg var i Herning den anden dag, hvor en lokalliste havde sat skilte op hvor der stod: NEJ til krig.

Jeg aner ikke hvad de dermed mener vi skal stemme. Jeg går ikke ud fra der er et andet parti som siger JA til krig. Det er meningsløse skilte.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg går forbi en ejendom hver dag på vej til træning, hvor ejeren har hængt et kæmpe banner, nærmest en tifo, op i sin indkørsel hvor der står "NEJ til EU-hær!".
Der hænger så også 3.000 andre skilte rundt i den indkørsel og et VW franskbrød fyldt med klistermærker, og så har han overdækket sit oliefyr med et militær kamuflagenet. Ved siden af ham bor der en, som har en udstoppet ræv stående i køkkenvinduet. Velkommen til Jylland.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mental > min pointe er at man for alt i verden skal holde tingene adskilt. Nogen forsøger at forkludre og fordumme debatten, og tage den væk fra det, som tilstedeværelsen eller manglen på et forsvarsbehold kan og vil resultere i. På BEGGE sider, som jeg også skrev, er der eksempler på dette. Jeg har ikke i mit opslag taget stilling til for og i mod forsvarsbeholdet. Jeg ønsker blot at debatten holdes på et sobert plan, så sandsynligheden for at flest mulige træffer en beslutning på et oplyst grundlag styrkes.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster