Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1172
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1170

Følg bodybuilding.dk på

Hvilken artikel har du sidst læst?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Jeg så et nyligt studie som viste at der er en direkte sammenhæng mellem kvinders IQ, og om de får børn eller ej. I hvert fald i Skandinavien. +15 i IQ betød 25 % højere risiko for aldrig nogensinde at få børn. Jeg kan desværre ikke huske hvilke grunde de fandt til denne sammenhæng.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Jeg så et nyligt studie som viste at der er en direkte sammenhæng mellem kvinders IQ, og om de får børn eller ej. I hvert fald i Skandinavien. +15 i IQ betød 25 % højere risiko for aldrig nogensinde at få børn. Jeg kan desværre ikke huske hvilke grunde de fandt til denne sammenhæng.


Det resultat er nok blevet replikeret i 100 studier siden 90'erne. Der er også sammenhæng mellem IQ og hvor tidligt man dør, risikoen for at blive syg, hvor lykkelig man er, socialøkonomisk status, hvor mange venner man har, om man er arbejdsløs, om man er fattig, om man har et misbrug, om man har været i fængsel osv.

IQ har en vanvittig betydning for alle mulige livsudfald.

Hvilket er problematisk da cirka 10% af den vestlig befolkning har en lav IQ. Til dem kan man ikke stille de samme forventninger, som man gør til den gennemsnitlig borger, og der er ingen til at repræsentere problemet i et politisk henseende. Går man til det højre politiske spektrum, så kan alle opnå alt, hvis de arbejder hårdt nok. Går man til det radikale venstre, så er det alt sammen noget sludder, fordi der er ingen forskel på mennesker.

Det hjælper heller ikke, at samfundet bliver mere avanceret og kravene strengere og strengere.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Jeg så et nyligt studie som viste at der er en direkte sammenhæng mellem kvinders IQ, og om de får børn eller ej. I hvert fald i Skandinavien. +15 i IQ betød 25 % højere risiko for aldrig nogensinde at få børn. Jeg kan desværre ikke huske hvilke grunde de fandt til denne sammenhæng.

Menneskeracen bliver altså mindre og mindre begavet. Eller, det kan jo være, at de begavede mænd knepper alle de ubegavede piger, og at vi på den måde holder niveauet.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Billede

Lokalavisen KøbenhavnLIV skrev i går

Der lød et ramaskrig, da et stort Bjarke Ingels byggeri skulle erstatte farvelade-paladset midt på Axeltorv. Så tog Nordisk Film projektet af bordet igen og nu inviterer de til debatmøde om fremtidens Palads. Hvad synes du, der skal ske?

Dialogmøde 24. maj 17.00 -18.00 om

http://www.fremtidenspalads.dk

Fuld artikel
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Jeg så et nyligt studie som viste at der er en direkte sammenhæng mellem kvinders IQ, og om de får børn eller ej. I hvert fald i Skandinavien. +15 i IQ betød 25 % højere risiko for aldrig nogensinde at få børn. Jeg kan desværre ikke huske hvilke grunde de fandt til denne sammenhæng.

Intelligente kvinder behøver ikke få børn, for at kunne holde på/få penge fra en mand (eller leve af at få penge fra staten), for på den måde at være sikret bedst mulige livsbetingelser, men vil sikkert i højere grad prioitere selv at kunne udvikle deres kompetencer mhp. selvforsørgelse, der jo i sig selv udvikler mennesker mere og bedre end folk på andres forsørgelse.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



https://medium.com/incerto/iq-is-largel ... 31c101ba39

Et lille indspark til IQ snakken. Hyg jer.
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



M0rten skrev:https://medium.com/incerto/iq-is-largely-a-pseudoscientific-swindle-f131c101ba39

Et lille indspark til IQ snakken. Hyg jer.


Frygtelig omgang bullshit.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bilsten skrev:
Mussetrussen skrev:Jeg så et nyligt studie som viste at der er en direkte sammenhæng mellem kvinders IQ, og om de får børn eller ej. I hvert fald i Skandinavien. +15 i IQ betød 25 % højere risiko for aldrig nogensinde at få børn. Jeg kan desværre ikke huske hvilke grunde de fandt til denne sammenhæng.

Intelligente kvinder behøver ikke få børn, for at kunne holde på/få penge fra en mand (eller leve af at få penge fra staten), for på den måde at være sikret bedst mulige livsbetingelser, men vil sikkert i højere grad prioitere selv at kunne udvikle deres kompetencer mhp. selvforsørgelse, der jo i sig selv udvikler mennesker mere og bedre end folk på andres forsørgelse.

Så din teori er simpelthen, at det at få børn handler om, hvordan man kan få penge uden at gøre en indsats for det?
Det er både dyrt og meget tidskrævende at få et barn. Lige meget hvor dum man er, gør det ens liv langt mere besværligt, at få et barn. Det er ikke vejen til et nemt liv forsørget af staten. Det er derimod meningsfuldt for mange.

At der er en vis sammenhæng mellem intelligens og mængden af børn, behøver ingenlunde betyde, at det er en "bedre" beslutning ikke at få børn.

Det kunne fx også være fordi, at intelligente kvinder tillige oftere er singler. Eller at de bliver "fanget" i karrieræset om at komme til tops i en stor virksomhed, for at kunne bilde sig selv ind, at de har opnået højere social status.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 618
Tilmeldt: 11. jun 2008, 21:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Klud skrev:Det kunne fx også være fordi, at intelligente kvinder tillige oftere er singler. Eller at de bliver "fanget" i karrieræset om at komme til tops i en stor virksomhed, for at kunne bilde sig selv ind, at de har opnået højere social status.


I modsætning til hvad mange tror, så er der faktisk en korrelation mellem intelligens og attraktivitet. Så man kunne fristes til at tro, at intelligente kvinder har flere muligheder alt andet lige. Desuden scorer intelligens meget højt hos mænds langsigtet mating præferencer. Ikke kortsigtet, men langsigtet.

På den anden side har mange intelligente kvinder det problem, at de har større forventninger til en potential partner. Kvinder dater og gifter sig op ad socialt, og hvis hun både er attraktiv og intelligent, så vil hun som udgangspunkt søge en mand med relativ høj socialøkonomisk status og relativ høj intelligens. Hvilket ikke er noget der bare hænger på træerne.

Apropos karriere, så er det en no brainer. Høj intelligens er nok den største gave man kan få, for at booste karrieren. Jo højere IQ, jo hurtigere behandler hjernen alt information. Det er gavnligt i stort set alle sammenhænge. Hvilket er grunden til at IQ ikke bare er en egenskab blandt mange flere, men er nok en af de mest fundamentale egenskaber. Så at mere intelligente kvinder prioriterer deres karrierer mere og derfor i højere grad fravælger at få børn er en meget plausibel hypotese. Jeg er overbevist om, at det også er veldokumenteret, men jeg har ikke lige set noget data på det.

Karrieremennesker er i øvrigt også mere selvoptagne og det kunne være endnu en forklaring. Bemærk, mennesker bliver ikke mere lykkelige af at få børn. Deres liv bliver betydelig mere meningsfuld, men rent teknisk bliver de ikke mere lykkelige.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PittBull! skrev:
Klud skrev:Det kunne fx også være fordi, at intelligente kvinder tillige oftere er singler. Eller at de bliver "fanget" i karrieræset om at komme til tops i en stor virksomhed, for at kunne bilde sig selv ind, at de har opnået højere social status.


I modsætning til hvad mange tror, så er der faktisk en korrelation mellem intelligens og attraktivitet. Så man kunne fristes til at tro, at intelligente kvinder har flere muligheder alt andet lige. Desuden scorer intelligens meget højt hos mænds langsigtet mating præferencer. Ikke kortsigtet, men langsigtet.

På den anden side har mange intelligente kvinder det problem, at de har større forventninger til en potential partner. Kvinder dater og gifter sig op ad socialt, og hvis hun både er attraktiv og intelligent, så vil hun som udgangspunkt søge en mand med relativ høj socialøkonomisk status og relativ høj intelligens. Hvilket ikke er noget der bare hænger på træerne.

Apropos karriere, så er det en no brainer. Høj intelligens er nok den største gave man kan få, for at booste karrieren. Jo højere IQ, jo hurtigere behandler hjernen alt information. Det er gavnligt i stort set alle sammenhænge. Hvilket er grunden til at IQ ikke bare er en egenskab blandt mange flere, men er nok en af de mest fundamentale egenskaber. Så at mere intelligente kvinder prioriterer deres karrierer mere og derfor i højere grad fravælger at få børn er en meget plausibel hypotese. Jeg er overbevist om, at det også er veldokumenteret, men jeg har ikke lige set noget data på det.

Karrieremennesker er i øvrigt også mere selvoptagne og det kunne være endnu en forklaring. Bemærk, mennesker bliver ikke mere lykkelige af at få børn. Deres liv bliver betydelig mere meningsfuld, men rent teknisk bliver de ikke mere lykkelige.


Generelt set bliver folk mere ulykkelige af at få børn. Det hører man ofte. Jeg så dog en uddybning af dette 'faktum', og det viste sig at de tal vi plejer at referere til, mestendels er baseret på amerikanske undersøgelser. I Norden, og andre lande med gode barselsordninger og gode dagplejetilbud, ser det noget anderledes ud. Vi er markant mere lykkelige når vi får børn, end blue collar amerikanere, som må på arbejde kort efter de har født, og har svært ved at finde og få råd til god pasning. Dem som mister aller mest lykke når de får børn, er ifølge undersøgelserne, yngre single kvinder, som bliver enormt begrænsede i deres liv, mens dem som bliver aller mest lykkelige af at få børn er halvgamle mænd i 40'erne, som måske allerede har nået det de synes de skulle nå både med damer, job, byture og vildskab, og som nu finder ny mening og ro i deres liv som far.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Pit, hvad du skriver, var også mit umiddelbare indtryk. Jeg læste dog fornylig en bog "Hvordan får vi mere lighed i uddannelse", der konkluderede at den største gave/bedste forudsætning for succes er, at ens forældre er højtuddannede, rent statistisk set. Der konkluderes i et andet studie, som du også skriver - at høj IQ umiddelbart er den bedste forudsætning for at nå de øverste trin på stigen, dog alt efter, hvilken social baggrund man har, og hvilken stilling ens forældre er i. En person med ufaglærte forældre, skal have en IQ, der er blandt de 10% højeste for at have samme sandsynlighed for at lande øverst, som en, hvis forældre er øverst, selv hvis barnet til disse forældre hører til blandt de 10% i bunden af IQ-skalaen. Det er alligevel skræmmende.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev noget om at amerikanere der får børn bliver ulykkeligere; et nyere større studie siger endda at hver 8. amerikaner og polak med børn ligefrem fortryder de fik dem.

Velfærdsmodellen i Danmark letter helt sikkert noget bekymring.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



PittBull! skrev:Frygtelig omgang bullshit.


Vil du uddybe? Som udgangspunkt har jeg ret stor tiltro til NNTs statistiske analyser.
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



M0rten skrev:Vil du uddybe? Som udgangspunkt har jeg ret stor tiltro til NNTs statistiske analyser.


Nej, det kan jeg af gode grunde ikke. Men jeg kan forsikre dig, at dumheden i artiklen er astronomisk.
Få ting er indenfor social videnskab blevet ligeså veldokumenteret, som at IQ har en enorm indflydelse og at IQ er genetisk disponeret. Begge dele, noget som artiklen anfægter. Der er meget klogere hoveder, der har forsket i og nået frem til disse konklusioner.

...

Musse, det lyder spændende og giver strålende mening. Tak for nuancen, det vil jeg gerne læse op på.

Ceneeh, helt sikkert. Men social arv er et ekstern forhold. Desuden er der som bekendt en vis sammenhæng mellem iq og social baggrund. Det næstvigtigste intern forhold man mig bekendt har kunne dokumentere efter iq er "conscientiousness".
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Billede
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det her er fucking weird, og jeg tænker det som en absurd joke. Jeg er dog fan af joken.
https://pov.international/bamse-er-sisyfos/
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Klud skrev:
Bilsten skrev:
Mussetrussen skrev:Jeg så et nyligt studie som viste at der er en direkte sammenhæng mellem kvinders IQ, og om de får børn eller ej. I hvert fald i Skandinavien. +15 i IQ betød 25 % højere risiko for aldrig nogensinde at få børn. Jeg kan desværre ikke huske hvilke grunde de fandt til denne sammenhæng.

Intelligente kvinder behøver ikke få børn, for at kunne holde på/få penge fra en mand (eller leve af at få penge fra staten), for på den måde at være sikret bedst mulige livsbetingelser, men vil sikkert i højere grad prioitere selv at kunne udvikle deres kompetencer mhp. selvforsørgelse, der jo i sig selv udvikler mennesker mere og bedre end folk på andres forsørgelse.

Så din teori er simpelthen, at det at få børn handler om, hvordan man kan få penge uden at gøre en indsats for det?
Det er både dyrt og meget tidskrævende at få et barn. Lige meget hvor dum man er, gør det ens liv langt mere besværligt, at få et barn. Det er ikke vejen til et nemt liv forsørget af staten. Det er derimod meningsfuldt for mange.

At der er en vis sammenhæng mellem intelligens og mængden af børn, behøver ingenlunde betyde, at det er en "bedre" beslutning ikke at få børn.

Det kunne fx også være fordi, at intelligente kvinder tillige oftere er singler. Eller at de bliver "fanget" i karrieræset om at komme til tops i en stor virksomhed, for at kunne bilde sig selv ind, at de har opnået højere social status.

 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg er desværre nok tilbøjelig til at give hende her ret. Hendes kynisme er berettiget. Der kommer heller ikke denne gang til at ske en skid.
https://pov.international/en-ny-dag-et- ... -massakre/
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Jeg er desværre nok tilbøjelig til at give hende her ret. Hendes kynisme er berettiget. Der kommer heller ikke denne gang til at ske en skid.
https://pov.international/en-ny-dag-et- ... -massakre/


Bestemt berettiget. Alt ved det her klip er så afskyeligt - og hans efterfølgende appeal to pathos er lige the cherry on top.

"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 1330
 
Indlæg: 3987
Tilmeldt: 19. jan 2012, 16:18
Geografisk sted: Mother Russia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mussetrussen skrev:Jeg er desværre nok tilbøjelig til at give hende her ret. Hendes kynisme er berettiget. Der kommer heller ikke denne gang til at ske en skid.
https://pov.international/en-ny-dag-et- ... -massakre/


Nu har jeg navigeret en del i pædagogik og didaktik og læst en del omkring praksisser, og mangel på samme, i forskellige lande, og hvis der er noget jeg kunne fravælge for et barn ville det være det amerikanke skolesystem, især middle og high school i visse stater. Kombineret med en politisk påvirket curriculum og skoleskyderier, well, fuld plade.
Brugeravatar
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 1897
Tilmeldt: 11. apr 2009, 15:50
Geografisk sted: Vesterbro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er nu noget godt ved mastrubering:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16095799/
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Diversitet er IKKE vores styrke! Repræsentation er IKKE vigtigt!
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 378
Tilmeldt: 7. jul 2009, 20:11
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Meget lang, men grundig artikel:
https://pov.international/kaos-regler-f ... r-i-sport/
Ifølge forskerne Lundberg og Hilton er der cirka 10.000 mænd, der har bedre personlige rekorder på 100 meter løb end den kvindelige OL-rekordholder på samme distance. Og det er altså i løb – et af de områder, hvor kønsforskellen er mindst.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



De frustrerede unge mænds store idol har været på besøg i Danmark:

https://www.zetland.dk/historie/s8D3r5p ... xEKS66RdEw

https://frihedsbrevet.dk/fri-mads-55-ko ... ls-frelse/

"beskrivelsen af Jordan B. Peterson som the stupid persons smart guy er spot on."
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 422
Tilmeldt: 21. feb 2013, 18:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Her er artikel ang. højnelse af testosteron affødt af alkoholindtag..

https://www.verywellmind.com/alcohols-e ... rone-66543

"Fourfold Increase in Testosterone
The investigators found that concentrations of testosterone increased fourfold in the frontal cortex and threefold in the plasma of the unoperated rats 30 minutes after alcohol administration.1

ADX/GDX rats had testosterone concentrations that were only 5% of those found in the unoperated rats after alcohol injection. The findings demonstrated that alcohol oxidation is directly linked to testosterone biosynthesis, the authors said."
Sidst rettet af Bilsten 6. jul 2022, 00:08, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



https://denplantebaseredesygeplejerske. ... helbredes/

Udregningsbaggrunden for hvorfor, det er så fantastisk at være veganer, er dog helt i skoven, men det til trods, er det interessant at studere i.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster