Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1233
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1230

Følg bodybuilding.dk på

Alternativ til koffein

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej alle sammen

Jeg synes ikke rigtigt at koffein, og koffeinprodukter som f.eks. pre workout, virker særlig godt på mig.

Kender i til andre energiprodukter end koffein der rent faktisk virker?
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der findes kort sagt ikke noget produkt, der virker lige så godt som koffein, hvis helbredsmæssige risici skal tages i betragtning.
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 422
Tilmeldt: 21. feb 2013, 18:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Salt er noget af det bedste, billigste og lettest tilgængelige preworkout, der findes. Jeg afholder mig selv fra produkter med koffein, mest fordi jeg gerne vil undgå at være slave af den slags for at fungere. Det er et drug for mange.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Salt giver næppe energi.

At spise salt som preworkout for øget pump er generelt idiotisk. Det er natrium i salt, som trækker vandmolekyler ind i muskelcellerne og får dem til at udvide sig. Og langt de fleste preworkout-produkter indeholder i forvejen natrium, hvorfor det er komplet useless at spise salt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Salt giver energi, ja. Salt er totalt undervurderet, og er ikke blot et råd, jeg hiver frem af den blå luft. Prøv blot at søg på dét. Når nej, du har jo en historik med blot at feje ting af bordet, og erklære dem idiotiske, uden selv at overveje andre menneskers succes med ting. Jeg forestiller mig du er slave af koffein, fordi du som tidligere har erklæret, ikke sover nok, da der ikke er nok timer i døgnet til rådighed i dit liv, fordi du skal nå det hele, og ikke formår at optimere din livsførelse men blot accepterer nogle vilkår, du ville kunne ændre på. Ved du, hvad der er idiotisk? DÈT er idiotisk.

Jeg kan fortælle dig så meget, at jeg gik Caminoen, 17 dage i streg med et gennemsnit på 47.5 km. om dagen. Nogle dage 10 timer i streg uden andet end vand og salt. Netop salten gjorde en forskel, og jeg mærkede den. Lige så vel som jeg har mærket forskellen, siden jeg begyndte at skrue op for mit indtag af salt i hverdagen.

Hvis man nu ikke indtager preworkout-produkter (som du), så er det jo ikke useless, så jeg forstår ikke, hvor du vil hen med det. Du antager, at folk tager preworkout-produkter, hvorfor de ikke behøver at tage andet. Du får også salt af at spise MacD. Der er salt i mange ting. Hvis man ikke vil fylde sin krop med alverdens produkter, kan man med fordel blot indtage salt sammen med noget væske. Andre tager salttabletter.

Ud fra dit skriv kan vi antage at salt ikke kan bruges til noget, hvilket er NONSENS.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Salt giver energi, ja.

Nej det gør ej. Jo, måske hvis du har gået 10 timer i streg uden andet end vand og salt(lol), så gør det måske. I det tilfælde giver alt sgu nok energi. For et almindeligt, velernæret, sundt og rask menneske får man ikke mere energi af at indtage salt. Og salt kan i den sammenhæng på ingen måde sammenlignes med en erstatning for koffein. Dét er nonsens.

Ceneeh skrev:Salt er totalt undervurderet, og er ikke blot et råd, jeg hiver frem af den blå luft. Prøv blot at søg på dét.

Salt er nærmere overvurderet. Folk, i almindelighed, indtager generelt alt for meget salt. Prøv at søg lidt på det.

Ceneeh skrev:Jeg forestiller mig du er slave af koffein, fordi du som tidligere har erklæret, ikke sover nok, da der ikke er nok timer i døgnet til rådighed i dit liv, fordi du skal nå det hele, og ikke formår at optimere din livsførelse men blot accepterer nogle vilkår, du ville kunne ændre på. Ved du, hvad der er idiotisk? DÈT er idiotisk.

Lol, alle dine mærkelige forestilling om mig, gider jeg ikke bruge tid på. Og jeg kan lige så godt sige allerede nu, at jeg kommer ikke til at respondere på whatever du vælger at svare til det her. Jeg gider simpelthen ikke bruge mere af min tid på at diskutere med excentriske enspændere og freaks, som efterhånden er det eneste der dominerer det her forum.

Ceneeh skrev:Jeg kan fortælle dig så meget, at jeg gik Caminoen, 17 dage i streg med et gennemsnit på 47.5 km. om dagen. Nogle dage 10 timer i streg uden andet end vand og salt. Netop salten gjorde en forskel, og jeg mærkede den. Lige så vel som jeg har mærket forskellen, siden jeg begyndte at skrue op for mit indtag af salt i hverdagen.

Hvad har det her med noget som helst at gøre? Så fordi du fik energi af salt efter at have gået 10 timer om dagen kun med vand og salt og fordi du selv mener at have fået mere energi i hverdagen af salt, så er det et argument for, at salt giver energi? Ja, salt giver energi hvis man mangler salt, hvad stort set ingen mennesker gør, hvis ellers man lever og spiser normalt. Der efterspørges en erstatning for koffein, og så skriver du salt. Det giver overhovedet ingen mening.

Du kunne lige så godt have anbefalet C-vitamin, eller et hvilket som helst andet næringsstof. For det kunne jo være, at vedkommende mangler det og dermed fik energi af at tage det.

Ceneeh skrev:Hvis man nu ikke indtager preworkout-produkter (som du), så er det jo ikke useless, så jeg forstår ikke, hvor du vil hen med det. Du antager, at folk tager preworkout-produkter, hvorfor de ikke behøver at tage andet. Du får også salt af at spise MacD. Der er salt i mange ting. Hvis man ikke vil fylde sin krop med alverdens produkter, kan man med fordel blot indtage salt sammen med noget væske. Andre tager salttabletter.

Der har været en tendens til at folk i træningsmiljøet drak salt inden træning, for at få et bedre pump. Det gør man givetvis også, hvis man decideret mangler salt. Her er det bare jeg siger, at det er ikke salt i sig selv, der giver et øget pump, det er natrium. Og i de fleste preworkout-produkter er der allerede tilsat rigeligt med natrium, hvorfor det er unødvendigt at sidde og drikke salt. Selv hvis man ikke bruger preworkout-produkter, er det i langt de fleste tilfælde unødvendigt alligevel.

Ceneeh skrev:Ud fra dit skriv kan vi antage at salt ikke kan bruges til noget, hvilket er NONSENS.

Ork jo. Salt er et livsnødvendigt mineral. Det er bare ikke nødvendigt, for 90% af befolkningen, at sidde og drikke ren salt. De fleste får rigeligt deres behov dækket via almindelig kost. Jeg har aldrig sagt at salt "ikke kan bruges til noget". Det er simpelthen for vildt hvordan du kan antage det ud fra mit skriv. Jeg har sagt at det er idiotisk at drikke salt. Hvilket det også er.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Grin du blot. Mr. "jeg kan ikke engang få gået 6, 8 eller 10 tusind skridt om dagen". Der er ikke nogle forestillinger. Jeg tager udelukkende udgangspunkt i, hvad du selv har præsenteret her på forummet. Der er ikke lagt noget oven i det. Du kan kalde mig freak, enspænder, excentriker og whatever du ønsker. Det ændrer ikke noget i dette sammenhæng.

Forarbejdede fødevarer har et højere indhold af salt. Nu indtager jeg dog ikke forarbejdede fødevarer på daglig basis. Spiser man rene råvarer uden tilsætningsstoffer, vil det være endnu mere nødvendigt at tilsætte salt. Man kan sagtens erstatte koffein med salt, eller man kan som udgangspunkt prøve dét, og så vurdere om det har en effekt på en. Jeg kender flere, der har uppet energiniveau i hverdagen + effektiviseret træninger ved blot at indtage salt forinden - ligesom en preworkout. Det er muligt det ikke har en virkning for alle - ligesom det ikke har en virkning for alle med koffein. At du så er typen, der ikke prøver ting af, men blot kategorisk og NEDLADENDE fejer dem af banen, forekommer mig ærgerligt. Fortsæt du hellere med at være en slave af koffein og dit forsøg på at dæmpe/kamuflere de skader, du qua din livsførelse påfører dig selv, i stedet for at forebygge dem ved at sadle om. Lyt til din krop.

Lad os blot antage, at yderligere supplering af salt ikke har nogen effekt for 90% af befolkningen. Hvorfor angriber du mig så for at råde nogen til det, hvis der er en sandsynlighed for at det kan hjælpe de sidste 10%? :o
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Clutch cognition kan give lidt fokus hvis du er træt af koffein.

Det smager lækkert og jeg har været ret glad for det.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tråden udviklede sig godt nok hurtigt til en tråd fyldt med perfide angreb mellem to mennesker.

Ceneeh, hvis du virkelig mener at salt, under almindelige omstændigheder, skulle være en god kilde til energi, skulle du måske selv linke til noget der viser det. Det er en smule kontroversielt, hvis vi snakker mennesker der ikke lider af saltbalance-relaterede sygdomme og har et almindeligt indtag af salt og væske
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 422
Tilmeldt: 21. feb 2013, 18:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Taler;
lidt out of left field, men dengang Hotel Chocolate lå på strøget formåede jeg engang at indtage et 100% kakao shot samt en varm chokolade, også med et voldsomt højt kakao indhold, og jeg er ret sikker på at jeg svævede ned ad gaden som koffein aldrig har fået mig i nærheden af. Du kan prøve at kigge på noget kakao, hvordan det så end kunne lade sig gøre.
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis I har ret, så må kakaomælk med salt i vel være det mest optimale energiprodukt. :D

Der er blevet foreslået salt som energiprodukt, noget der ikke umiddelbart er konsensus omkring her i debatten. Derudover skulle kakaomælk give energi, umiddelbart ny information, men dog ikke utænkeligt.

Jeg tænkte dog mere på produkter i kategori med Ginkgo Biloba og tilsvarende der kan købes i diverse supermarkeder, om som i modsætning til salt og kakaomælk sælges som produkter der giver energi. Nogen erfaringer med den slags?
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



M0rten skrev:Taler;
lidt out of left field, men dengang Hotel Chocolate lå på strøget formåede jeg engang at indtage et 100% kakao shot samt en varm chokolade, også med et voldsomt højt kakao indhold, og jeg er ret sikker på at jeg svævede ned ad gaden som koffein aldrig har fået mig i nærheden af. Du kan prøve at kigge på noget kakao, hvordan det så end kunne lade sig gøre.

Der er bla koffein i chokolade :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 16. maj 2007, 13:09
Geografisk sted: Kaas City
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Specter;
There you fucking go! Det har sikkert haft sin indvirkning. Vil dog stadig holde fast i at “resultatet” her var en del anderledes.

Taler;
Der er sgu langt fra koncentreret kakao og til chokolademælk, selvom varm chokolade med salt er en klassiker!
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



M0rten skrev:Specter;
There you fucking go! Det har sikkert haft sin indvirkning. Vil dog stadig holde fast i at “resultatet” her var en del anderledes.

Taler;
Der er sgu langt fra koncentreret kakao og til chokolademælk, selvom varm chokolade med salt er en klassiker!

Absolut, der også et andet stof i jeg ikke kan huske hvad hedder men som skulle kunne give en mild euforisk effekt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 16. maj 2007, 13:09
Geografisk sted: Kaas City
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



kakao ren fra sydamerika kan indeholde cadmium
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



specter skrev:
M0rten skrev:Specter;
There you fucking go! Det har sikkert haft sin indvirkning. Vil dog stadig holde fast i at “resultatet” her var en del anderledes.

Taler;
Der er sgu langt fra koncentreret kakao og til chokolademælk, selvom varm chokolade med salt er en klassiker!

Absolut, der også et andet stof i jeg ikke kan huske hvad hedder men som skulle kunne give en mild euforisk effekt.


Kan heller ikke huske det, men det har stor indvirkning på dopaminaktivering mener jeg, og måske øgelse af dette også. Det er sikkert derfor afrikanere og sydamerikanere er så brune.... true....måske true....men jeg mener det har relation til melanin på en el. anden måde, men hvad f.. det har dopamin jo også, så det er sikkert sammenhængende på en eller anden måde i det regi.
Det er vel også realterende til hvorfor brune mennesker reagerer så meget mere end hvide, når de er på stoffer som kokain, der er uppende og opskruer og sådan +++ påvirker dopamin?!!!!
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:kakao ren fra sydamerika kan indeholde cadmium


Det anbefales at man undgår (eller reducerer) indtaget kakao/chokolade fra lande, hvor det dyrkes på vulkansk jord, da indholdet af cadmium er højere dér. Jeg har dog erfaret 1) langt fra alle producenter herhjemme oplyser, hvor produktet har sin oprindelse 2) når de oplyser oprindelse, er de sydamerikanske lande overrepræsenteret. Det tog mig derfor en del tid at finde frem til et raw produkt fra Ghana.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvorfor skal det iøvrigt være RAW, jeg har glemt det nu, tror det er noget med amygal.... det der carcinogiske, men fedtsyrerne kan vel også oxideres ved at brænde detnår det ristes, hvilket er essensen i det man opnår ved at bruge RAW kakao og ikke som normalt, ristede bønner/formalet kakao?
Ved du el. andre noget om det?
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



specter skrev:
M0rten skrev:Specter;
There you fucking go! Det har sikkert haft sin indvirkning. Vil dog stadig holde fast i at “resultatet” her var en del anderledes.

Taler;
Der er sgu langt fra koncentreret kakao og til chokolademælk, selvom varm chokolade med salt er en klassiker!

Absolut, der også et andet stof i jeg ikke kan huske hvad hedder men som skulle kunne give en mild euforisk effekt.



Chocamine. Mild euforisk effekt og appetitdæmpende. Brugte det meget i mine bb dage. Det er desværre ikke til at drive op i dag - dengang kunne det købes hos (Slettet af admin) for en slik.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. okt 2008, 19:28
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ceneeh skrev:
Bilsten skrev:kakao ren fra sydamerika kan indeholde cadmium


Det anbefales at man undgår (eller reducerer) indtaget kakao/chokolade fra lande, hvor det dyrkes på vulkansk jord, da indholdet af cadmium er højere dér. Jeg har dog erfaret 1) langt fra alle producenter herhjemme oplyser, hvor produktet har sin oprindelse 2) når de oplyser oprindelse, er de sydamerikanske lande overrepræsenteret. Det tog mig derfor en del tid at finde frem til et raw produkt fra Ghana.

Ja, og fordi det er pain at finde, kan man lige så godt købe stort ind når man endelig finder et sted der har varen, så opnår man også mængderabat, fragtudg. og genbestilling osv.

Har de seneste par år vel spist ca. 20 kg. af det.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster