Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1152
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1148

Følg bodybuilding.dk på

Tråd for småspørgsmål og strøtanker

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Steinberger skrev:Er benpres nødvendigt? Har jævnligt haft benpres på programmet, men har bemærket, især efter at jeg har skiftet center hvor benpressen har et underligt fladt sæde og ikke lineær modstand (en regulær gang pis fra technogym), at læn får problemer. Føler at min ROM er elendig, hvis jeg skal undgå at bøje læn. Samtidig føler jeg ikke, at den rammer ben, så meget som at styrken kommer fra "abdominalt tryk" mere end benene. Jeg ser også jævnligt folk med tændstikben sætte +14 skiver på. Det må da betyde, at det ikke er baller og lår som laver det hele?

Kører jeg øvelsen forkert, eller er den ikke god?


Ofte er benpres en lorteøvelse. Jeg kører den selv af og til, men så er det med 1 ben af gangen, og det andet strakt, netop pga lænden. Jeg vil til enhver tid foretrække split squat eller reverse lunges, enten med håndvægte eller stang. Det giver desuden god belastning af både adduktorer og glutes, noget jeg ikke oplever benpres giver på nogen måde. Jeg har oplevet gode benpres maskiner, også fra Technogym, om end jeg har oplevet markant flere dårlige end gode. Den gode de har lavet havde de i et gammelt Fitnessdk center i Viby. Det var en hvid maskine, og ryggen kunne justeres og lægges helt ned i flad, med to skulderpuder, således at man næsten kunne lave en slags liggende squat. Den var god. Vi har en af deres nyeste og dyreste modeller inde på arbejdet, og den er ikke noget at råbe hurra for. Ryglænet kan f.eks. ikke justeres trods et prisskilt på 83.250,-
https://www.pedan.dk/produkt/selection-pro-leg-press/

Der er masser af gode alternativer til benpres, så hvis du føler det er lort, så er det sikkert lort, så find på noget andet.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:
Steinberger skrev:Er benpres nødvendigt? Har jævnligt haft benpres på programmet, men har bemærket, især efter at jeg har skiftet center hvor benpressen har et underligt fladt sæde og ikke lineær modstand (en regulær gang pis fra technogym), at læn får problemer. Føler at min ROM er elendig, hvis jeg skal undgå at bøje læn. Samtidig føler jeg ikke, at den rammer ben, så meget som at styrken kommer fra "abdominalt tryk" mere end benene. Jeg ser også jævnligt folk med tændstikben sætte +14 skiver på. Det må da betyde, at det ikke er baller og lår som laver det hele?

Kører jeg øvelsen forkert, eller er den ikke god?


Ofte er benpres en lorteøvelse. Jeg kører den selv af og til, men så er det med 1 ben af gangen, og det andet strakt, netop pga lænden. Jeg vil til enhver tid foretrække split squat eller reverse lunges, enten med håndvægte eller stang. Det giver desuden god belastning af både adduktorer og glutes, noget jeg ikke oplever benpres giver på nogen måde. Jeg har oplevet gode benpres maskiner, også fra Technogym, om end jeg har oplevet markant flere dårlige end gode. Den gode de har lavet havde de i et gammelt Fitnessdk center i Viby. Det var en hvid maskine, og ryggen kunne justeres og lægges helt ned i flad, med to skulderpuder, således at man næsten kunne lave en slags liggende squat. Den var god. Vi har en af deres nyeste og dyreste modeller inde på arbejdet, og den er ikke noget at råbe hurra for. Ryglænet kan f.eks. ikke justeres trods et prisskilt på 83.250,-
https://www.pedan.dk/produkt/selection-pro-leg-press/

Der er masser af gode alternativer til benpres, så hvis du føler det er lort, så er det sikkert lort, så find på noget andet.

Jeg tænker egentligt, at 83.250 kunne bruges en anelse bedre. Jeg forstår heller ikke formen på sædet? Hvordan forhindrer det, at man svejer i ryg lænd?
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der var en biolog, eller en inden for et felt tæt beslægtet med biologi, inde i Go' Aften Danmark for vel en 5 år siden eller sådan noget, der snakkede om evolutionær biologi og kvinden som det selektive køn, og hvad det betød i gammel tid. Han snakkede om mange interessante ting. Jeg kan ikke huske hvad den overordnede anledning var til at han var derinde.


Er der nogen der har nogen som helst idé om hvem det kunne være? Han har så vidt jeg husker mørkt hår og briller, og så er det ikke en som optræder i medierne 24/7 - jeg mindes dog at have set ham et par gange. Derfor er det ikke en af de klassiske som Anders Kofoed, Emil Sanderhoff eller Sebastian Klein for den sags skyld.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2707
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Aner intet om TV2 og go morgen DK, men briller og (lidt) mørkt hår og kvinder der står for selektion kunne måske lyde som Tor Nørretranders.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Søvn var oppe for nogle indlæg siden, det er vigtigt at prioritere.

Noget mange måske ikke tager seriøst nok er at alene tinnitus kan ødelægge søvnkvaliteten. Jeg har desværre set det tære på en træningskammerat der ikke kan betegnes som ivrig koncertgænger men med 'normalt' forbrug af musik og film.

De ørepropper mange af os bruger for at få ro om natten forværrer blot støjen. Man glider ind og ud af søvnen i løbet af natten, men larmen fra tinnitus giver alt for stor bevidsthed omkring vågenhed. Omvæltning kom brat fra der ikke blev opfattet noget problem til at ørepropper blev uudholdelige. Ørelægen's eneste besked til ham var at stress forværrer tinnitus og fik så tilbud om psykolog. Man kan kun håbe på at man er længere fremme i udlandet med behandlingsmuligheder.

Så pas på ørerne aht. søvn.
Sidst rettet af Franz Biberkopf 4. jun 2022, 17:09, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Aner intet om TV2 og go morgen DK, men briller og (lidt) mørkt hår og kvinder der står for selektion kunne måske lyde som Tor Nørretranders.



Det er ikke ham. Jeg vil også skyde ham til at være en del yngre end Tor. Måske omkring de 40.


Det skal også siges at han gav som disclaimer at det han skulle til at sige, nok ville være lidt kontroversielt (det med kvinder som det selektive køn) men det hang sammen med at omkostningerne i forbindelse med parring er meget større for kvinder, og det er derfor det er dem der selekterer.

Så jeg tror ikke det er sådan en vigtig talking point han forsøger at rejse land og rige rundt for at udbrede, det var mere en passant han bragte det op ift. det de snakkede om.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2707
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Franz Biberkopf skrev:Ørelægen's eneste besked til ham var at stress forværrer tinnitus og fik så tilbud om psykolog. Man kan kun håbe på at man er længere fremme i udlandet med behandlingsmuligheder.


Jeg bøvler selv med stressrelateret tinnitus, som jeg har haft 24/7 siden d. 7 januar. Jeg kan høre en mild støj HELE tiden. Jeg håber på at det går væk når jeg snart får mere ro på i ugeskemaet.

Jeg synes dog ikke at det påvirker søvnen.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg kører et upper lower split, og vil gerne have dødløft 1x om ugen, hvordan vil det være smartest at programmere ind, når jeg gerne vil squatte 2x om ugen, og samtidig ikke vil squatte og dødløft på samme dag :D hvis det overhovedet kan lade sig gøre
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 2. jun 2010, 19:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jsnjeppe skrev:Jeg kører et upper lower split, og vil gerne have dødløft 1x om ugen, hvordan vil det være smartest at programmere ind, når jeg gerne vil squatte 2x om ugen, og samtidig ikke vil squatte og dødløft på samme dag :D hvis det overhovedet kan lade sig gøre

Når jeg vel og mærket spiser nok. Så kan jeg sagtens træne ben 4 dage i ugen. Mandag Dødløft Tirsdag Front squat (smith) Torsdag Back squat fredag Leg press (fokus på forlår og knævandring)
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 2. jun 2013, 11:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Faldt lige over at den livstidsdømte Søren Elo Pedersen, er den tidligere bruger her på siden Søren Pedersen, som var en del aktiv for 7-8 år siden…
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 385
Tilmeldt: 30. mar 2009, 21:36
Geografisk sted: Thisted
 
Træner her: Kidoform
Motion og trivsel
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



nogen som vil gå ind og investere i abonnnement på consumerlabs.com og spare mange penge på kostilskud pga. 3. party lab tests så man ikke bliver rippet af af div. firmaers fake supplements; Foreslår deles om investeringen.... jeg fik godt tilbud pga. tidl. kunde hos dem men opsage aftale pga. kun medlem når har behov for at købe stort ind af supps, men nu er der så godt tilbud spec. for de som ønsker at handle til black friday kan det være interessant:


ConsumerLab
ConsumerLab
Fall Special - 48 Hours Only
A Special Gift For You

Our Fall Special is happening now. For 48 hours only, become a member of ConsumerLab.com and save up to 30% off the regular price. Membership provides full access year-round to our exclusive Product Reviews, CL Answers, Warnings, Clinical Updates, and more!
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:nogen som vil gå ind og investere i abonnnement på consumerlabs.com og spare mange penge på kostilskud


Prøv og skriv en PM til Sandy, I kan måske finde ud af noget sammen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lige for tiden tror jeg Sandy er pænt ligeglad. Se insta.
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fuck mand :( :( :(
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



taler skrev:
Prøv og skriv en PM til Sandy, I kan måske finde ud af noget sammen.


Sjovt. Hvad var din hensigt med at involvere Sandy i dette?
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:
Bilsten skrev:nogen som vil gå ind og investere i abonnnement på consumerlabs.com og spare mange penge på kostilskud


Prøv og skriv en PM til Sandy, I kan måske finde ud af noget sammen.

Jeg er betalende hos consumerlab.com når jeg har brug for at handle supps, men ellers ikke, det koster jo hver måned, husker ikke om 49 el. 4.90 dollar og når jeg alligevel køber i store partier har jeg jo ikke grund til at få info. men de har også mange andre gode artikler og tests og info. om produkters effektivitet generelt, altså fungerende som 3. party test ifht. undersøger hvor meget andre undersøgelser reelt er effektive el.ej og hvad som virker dokumenterbart osv.
Jeg har dog så meget andet at lave at jeg sjældent klikkede mig ind der, ej heller behov for det pga. ikke nødvendig viden i dette regi at udforske relevant for hvor jeg er.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Østrogener er jo glimrende at optimere for skader på spec. sener og vistnok også led, så er østrogenprod. og valnødder, chia osv. som indholder østrog.lign. -ider gode at bruge hvis folk har skader?
Testosteron virker kalcificerende, hvorfor trt tilsyneladende kan anbefales at stoppe med hvis man har skader i alvorligt omfang at deale med; Dette gøres ovenikøbet, anbefales at stoppe trt, i fagligt regi af sundhedsprof. ifbm. svære skader på sener, -tendoitis.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Vi går en mørkere tid i møde, og da jeg står tidligt op er der langt til solens første stråler. Kan en lysterapi lampe virkelig simulerer ægte sollys og give god energi til om morgenen? Ved en simpel søgning på google, er det producenterne som fylder og lover alverdens. Det lugter af nemt tjente penge.
Kender du til produktet ?
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 26. okt 2017, 21:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



"Piping Rock", import fra USA, er det værd at prøve, for brandet har fået ok karakterer i kval. og faktuelt at leve op til label, og pris er også ok, men det med at skulle betale told og moms, er det fhv. enkelt at gøre ved blot at følge procedurer v import? Kender ikke så meget til denne process. Er det faktisk bare, at man skal betale en ekstra regning når opkrævning kommer for at få udleveret sit produkt og så at det tager meget længere tid? Det er da til at overse, tror jeg....?!
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:"Piping Rock", import fra USA, er det værd at prøve, for brandet har fået ok karakterer i kval. og faktuelt at leve op til label, og pris er også ok, men det med at skulle betale told og moms, er det fhv. enkelt at gøre ved blot at følge procedurer v import? Kender ikke så meget til denne process. Er det faktisk bare, at man skal betale en ekstra regning når opkrævning kommer for at få udleveret sit produkt og så at det tager meget længere tid? Det er da til at overse, tror jeg....?!


Jep. Extra regning som burde være baseret på varens værdi. Og så er der selvfølgelig ekstra ventetid.
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



varerer synes at stige jævnt henover over året, spec. tydeligt fra midt på året ca., for så at falde til black friday; Er det sådan med alle varer el. er det kun nogle firmaer der benytter denne black friday strategi?
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



M0rten skrev:
Bilsten skrev:"Piping Rock", import fra USA, er det værd at prøve, for brandet har fået ok karakterer i kval. og faktuelt at leve op til label, og pris er også ok, men det med at skulle betale told og moms, er det fhv. enkelt at gøre ved blot at følge procedurer v import? Kender ikke så meget til denne process. Er det faktisk bare, at man skal betale en ekstra regning når opkrævning kommer for at få udleveret sit produkt og så at det tager meget længere tid? Det er da til at overse, tror jeg....?!


Jep. Extra regning som burde være baseret på varens værdi. Og så er der selvfølgelig ekstra ventetid.

og det hele kan ordnes via en postopkrævning, el. skal man dokumentere varens værdi etc. når det kommer fra stort firma i USA?
På den måde er det jo bare lang leveringstid samt en ekstra regning, der skal betales.
Man skal forh. ikke igennem en masse doku for varens værdi etc. når det er legit firma i USA den kommer fra?!
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Husk nu at være opmærksom på alle de mange, mange kosttilskudsprodukter, der slet ikke indeholder tilnærmelsesvis det de lover på etiketten.
Jeg husker i mine unge dage, hvordan mange følte at man gjorde en god handel, når man fik noget tilsyneladende godt, til en stærkt reduceret pris; Om det så ikke indeholdt helt det det skulle, det betød sikkert ikke så meget, tænkte man, da der jo er kontroller osv., der vil have afsløret fake og at det kunne jo ikke være helt værdiløst.

Hold op hvor naivt!

Hold jer til de mærker, der har godt renome og har været længe på markedet som et minimum, og køb evt. adgang til consumerlabs el. Tænks platform, hvor danske tænk vist også tester kosttilskud og pulvere?! Spørg dem evt. inden I køber medlemsskab.

Hvor er det let at spilde 1000 vis af kroner.....
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Olivenolie kan højne testosteroneproduktionen.
Olivenolie kan højne SHBG.

MEN... hvor meget i de forsk. sammenhænge sker dette, nogen data på dette?

Det giver sig selv, at der kan formodes højere SHBG når test stiger, advocado står der ikke så meget om højner SHBG, men pointeres at være godt for testosteron pga. B6 vit.

MEN... hvis man får olivenolie med mad får man jo automatisk mere B6 osv.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



leveren kan lage alle vitaminer i 6 mdr. , derfor spiser visse naturfolk sikkert meget rå lever.....
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:leveren kan lage alle vitaminer i 6 mdr. , derfor spiser visse naturfolk sikkert meget rå lever.....


Formoder du her kun mener fedtopløselige vitaminer. 6 måneders lagringstid vil heller ikke være gældende for alle fedtopløselige vitaminer.
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 422
Tilmeldt: 21. feb 2013, 18:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



koger pt. svinehaler i flere timer på laveste blus, 1 når først vandet er bragt i kog.
3-4 timer, så kan man spise halerne hele som var det pølser i egen tarm...Man kan tygge knogler og dermed få hele mængden af kollagen type 2 , brusken, i sig. Knoglerne indeholder også en del kollagen men type 3 og 1 mener jeg.
Det smager ok, men .... tæer, snuder og ører og blæksprutter er også ok.
Husk vit C for at kunne danne brusk.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sig mig, Derek og GM blev afsløret i deres svindel med Sigma og Turkesterone, der begge blev afsløret som komplet svindel og ikke indeholdt en skid af hvad label statede, og nu reklamerer de med rabat på Turk? WTF???

https://gorillamind.com/collections/hap ... T9HARTK0W3
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:Sig mig, Derek og GM blev afsløret i deres svindel med Sigma og Turkesterone, der begge blev afsløret som komplet svindel og ikke indeholdt en skid af hvad label statede, og nu reklamerer de med rabat på Turk? WTF???

https://gorillamind.com/collections/hap ... T9HARTK0W3


Om der så var det i som de proklamerer, så er det ikke noget man ville mærke
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 11. nov 2020, 21:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ser lige phil heaths fb update shorts video hvor han fortæller om bpc157 og tb500 med angivelse af pharma navn osv. formoder jeg.

Er det noget at kunne få problemer med at få ind i DK ifbm. toldkontrol?
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster