Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65564 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1171
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1168

Følg bodybuilding.dk på

Tråd for småspørgsmål og strøtanker

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Bilsten skrev:ser lige phil heaths fb update shorts video hvor han fortæller om bpc157 og tb500 med angivelse af pharma navn osv. formoder jeg.

Er det noget at kunne få problemer med at få ind i DK ifbm. toldkontrol?


Ja, BPC-157 og TB-500 er betegnet som doping i Danmark og er fortsat eksperimentelt. Importeres det til privatbrug er der stor chance for det bliver destrueret i tolden.

Desuden er BPC-157 ikke blevet godkendt til brug af mennesker, der er fortsat eksperimentelt. Det ville jeg holde mig væk fra af den årsag. Der er heller ingen måde at kvalitet sikre stoffet.
http://www.healthgenie.dk - en evidensbaseret blog om sundhed og fitness.
Brugeravatar

 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 3. jan 2015, 19:23
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Klitmose skrev:
Bilsten skrev:ser lige phil heaths fb update shorts video hvor han fortæller om bpc157 og tb500 med angivelse af pharma navn osv. formoder jeg.

Er det noget at kunne få problemer med at få ind i DK ifbm. toldkontrol?


Ja, BPC-157 og TB-500 er betegnet som doping i Danmark og er fortsat eksperimentelt. Importeres det til privatbrug er der stor chance for det bliver destrueret i tolden.

Desuden er BPC-157 ikke blevet godkendt til brug af mennesker, der er fortsat eksperimentelt. Det ville jeg holde mig væk fra af den årsag. Der er heller ingen måde at kvalitet sikre stoffet.

Det bliver da vist i stort omfang brugt i sundhedsklinikker i Florida, mener jeg, el. er det kun TB500?
BPC157 skulle vist i stort omfang være forbundet til måden hvorpå HGH virker, mener jeg....?! Man kan endvidere, vistnok/tilsyneladende købe det på div. apotekter i USA og bla. Titan mfl. sælger det da, mener jeg... el. skal jeg følge op på det og kontrollere mine gisninger og vistnokker er korrekte? Det lyder meget tillokkende at prøve at bruge for div. skader, evt. via kapsler, da jeg sgu er lidt usikker ved at skulle skyde mig med nål i tyndt væv omkr. et skadet område... el. har du el. andre prøvet dette og har erfaringer med dette?
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Franz Biberkopf skrev:Søvn var oppe for nogle indlæg siden, det er vigtigt at prioritere.

Noget mange måske ikke tager seriøst nok er at alene tinnitus kan ødelægge søvnkvaliteten. Jeg har desværre set det tære på en træningskammerat der ikke kan betegnes som ivrig koncertgænger men med 'normalt' forbrug af musik og film.

De ørepropper mange af os bruger for at få ro om natten forværrer blot støjen. Man glider ind og ud af søvnen i løbet af natten, men larmen fra tinnitus giver alt for stor bevidsthed omkring vågenhed. Omvæltning kom brat fra der ikke blev opfattet noget problem til at ørepropper blev uudholdelige. Ørelægen's eneste besked til ham var at stress forværrer tinnitus og fik så tilbud om psykolog. Man kan kun håbe på at man er længere fremme i udlandet med behandlingsmuligheder.

Så pas på ørerne aht. søvn.

Søvnmangel er styrketræning fundet at kunne mindske de skadelige effekter ved, vistnok til en sådan grad at man talte om neutralisering... altså sikkert indenfor et vist omfang.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ditlev Madsen er død
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2707
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



https://dagbladet-holstebro-struer.dk/a ... r-d%C3%B8d

Der har været meget hate herinde gennem årene på Ditlev, og noget af det har givetvis været berettiget, men nu har jeg gennem de sidste 5-7 år talt med Ditlev i hvert fald en gang om ugen, og i den tid jeg kendte ham var han et af de mest behagelige og venlige mennesker jeg har kendt. Vi har vel alle lavet ting som unge vi ikke er skide stolte af, og vi har alle historier vi fortæller os selv og andre, om os selv, som måske og måske ikke har hold i virkeligheden. Anne Bech holdt til det sidste fast i at hendes cancer skyldtes at hun havde været meget stresset, og Ditlevs fortælling blev den om at steroiderne var skyld i hans sygdom. Det er selvfølgelig kun en del af forklaringen, men jeg kunne godt lide Ditlev. Han var i sine sidste år med til at give andre mennesker, herunder andre handicappede, omkring ham en god dag hver dag, blot ved at han var som han var, og tog sig tid til at tale med dem og være nærværende. Det er også en del af fortællingen om Ditlev.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:https://dagbladet-holstebro-struer.dk/artikel/ditlev-traasdahl-madsen-en-mand-der-blev-kendt-for-at-indr%C3%B8mme-sine-fejl-er-d%C3%B8d

Der har været meget hate herinde gennem årene på Ditlev, og noget af det har givetvis været berettiget, men nu har jeg gennem de sidste 5-7 år talt med Ditlev i hvert fald en gang om ugen, og i den tid jeg kendte ham var han et af de mest behagelige og venlige mennesker jeg har kendt. Vi har vel alle lavet ting som unge vi ikke er skide stolte af, og vi har alle historier vi fortæller os selv og andre, om os selv, som måske og måske ikke har hold i virkeligheden. Anne Bech holdt til det sidste fast i at hendes cancer skyldtes at hun havde været meget stresset, og Ditlevs fortælling blev den om at steroiderne var skyld i hans sygdom. Det er selvfølgelig kun en del af forklaringen, men jeg kunne godt lide Ditlev. Han var i sine sidste år med til at give andre mennesker, herunder andre handicappede, omkring ham en god dag hver dag, blot ved at han var som han var, og tog sig tid til at tale med dem og være nærværende. Det er også en del af fortællingen om Ditlev.

Steroiderne har uden tvivl ikke hjulpet på hans helbred..
Brugeravatar
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 16. maj 2007, 13:09
Geografisk sted: Kaas City
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



specter skrev:
Mussetrussen skrev:https://dagbladet-holstebro-struer.dk/artikel/ditlev-traasdahl-madsen-en-mand-der-blev-kendt-for-at-indr%C3%B8mme-sine-fejl-er-d%C3%B8d

Der har været meget hate herinde gennem årene på Ditlev, og noget af det har givetvis været berettiget, men nu har jeg gennem de sidste 5-7 år talt med Ditlev i hvert fald en gang om ugen, og i den tid jeg kendte ham var han et af de mest behagelige og venlige mennesker jeg har kendt. Vi har vel alle lavet ting som unge vi ikke er skide stolte af, og vi har alle historier vi fortæller os selv og andre, om os selv, som måske og måske ikke har hold i virkeligheden. Anne Bech holdt til det sidste fast i at hendes cancer skyldtes at hun havde været meget stresset, og Ditlevs fortælling blev den om at steroiderne var skyld i hans sygdom. Det er selvfølgelig kun en del af forklaringen, men jeg kunne godt lide Ditlev. Han var i sine sidste år med til at give andre mennesker, herunder andre handicappede, omkring ham en god dag hver dag, blot ved at han var som han var, og tog sig tid til at tale med dem og være nærværende. Det er også en del af fortællingen om Ditlev.

Steroiderne har uden tvivl ikke hjulpet på hans helbred..


Sandsynligvis ikke, men som det også er blevet offentligt kendt nu, så led han også af en arvelig sygdom, som giver forhøjet risiko for at danne blodpropper med efterfølgende slagtilfælde og hjerneskade. Det er han så blevet ramt af, af flere omgange. Det er svært at sige hvor meget steroider (og andre medikamenter) har haft at sige i det samlede billede.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:
specter skrev:
Mussetrussen skrev:https://dagbladet-holstebro-struer.dk/artikel/ditlev-traasdahl-madsen-en-mand-der-blev-kendt-for-at-indr%C3%B8mme-sine-fejl-er-d%C3%B8d

Der har været meget hate herinde gennem årene på Ditlev, og noget af det har givetvis været berettiget, men nu har jeg gennem de sidste 5-7 år talt med Ditlev i hvert fald en gang om ugen, og i den tid jeg kendte ham var han et af de mest behagelige og venlige mennesker jeg har kendt. Vi har vel alle lavet ting som unge vi ikke er skide stolte af, og vi har alle historier vi fortæller os selv og andre, om os selv, som måske og måske ikke har hold i virkeligheden. Anne Bech holdt til det sidste fast i at hendes cancer skyldtes at hun havde været meget stresset, og Ditlevs fortælling blev den om at steroiderne var skyld i hans sygdom. Det er selvfølgelig kun en del af forklaringen, men jeg kunne godt lide Ditlev. Han var i sine sidste år med til at give andre mennesker, herunder andre handicappede, omkring ham en god dag hver dag, blot ved at han var som han var, og tog sig tid til at tale med dem og være nærværende. Det er også en del af fortællingen om Ditlev.

Steroiderne har uden tvivl ikke hjulpet på hans helbred..


Sandsynligvis ikke, men som det også er blevet offentligt kendt nu, så led han også af en arvelig sygdom, som giver forhøjet risiko for at danne blodpropper med efterfølgende slagtilfælde og hjerneskade. Det er han så blevet ramt af, af flere omgange. Det er svært at sige hvor meget steroider (og andre medikamenter) har haft at sige i det samlede billede.

Han havde kadasil, samtidig var hans livstil præget af fest og stoffer, kender flere der har løbet med ham i gamle dage, da han fik den første blodprop og blev indlagt advarede lægerne ham om at fortsætte men han trykkede bare sømmet i bund, det sgu rigtig trist.
Brugeravatar
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 16. maj 2007, 13:09
Geografisk sted: Kaas City
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bilsten skrev:
Klitmose skrev:
Bilsten skrev:ser lige phil heaths fb update shorts video hvor han fortæller om bpc157 og tb500 med angivelse af pharma navn osv. formoder jeg.

Er det noget at kunne få problemer med at få ind i DK ifbm. toldkontrol?


Ja, BPC-157 og TB-500 er betegnet som doping i Danmark og er fortsat eksperimentelt. Importeres det til privatbrug er der stor chance for det bliver destrueret i tolden.

Desuden er BPC-157 ikke blevet godkendt til brug af mennesker, der er fortsat eksperimentelt. Det ville jeg holde mig væk fra af den årsag. Der er heller ingen måde at kvalitet sikre stoffet.

Det bliver da vist i stort omfang brugt i sundhedsklinikker i Florida, mener jeg, el. er det kun TB500?
BPC157 skulle vist i stort omfang være forbundet til måden hvorpå HGH virker, mener jeg....?! Man kan endvidere, vistnok/tilsyneladende købe det på div. apotekter i USA og bla. Titan mfl. sælger det da, mener jeg... el. skal jeg følge op på det og kontrollere mine gisninger og vistnokker er korrekte? Det lyder meget tillokkende at prøve at bruge for div. skader, evt. via kapsler, da jeg sgu er lidt usikker ved at skulle skyde mig med nål i tyndt væv omkr. et skadet område... el. har du el. andre prøvet dette og har erfaringer med dette?


Ja, BPC157 skulle øge hGH receptorerne. Dette studie er super:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6271067/

Så vidt jeg kan læse mig frem til er BPC-157 Hovedsageligt undersøgt i studier med dyr. I et review studie skriver de "Therefore, some level of safety in human subjects can be assumed".
http://www.healthgenie.dk - en evidensbaseret blog om sundhed og fitness.
Brugeravatar

 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 3. jan 2015, 19:23
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Klitmose skrev:
Bilsten skrev:
Klitmose skrev:
Bilsten skrev:ser lige phil heaths fb update shorts video hvor han fortæller om bpc157 og tb500 med angivelse af pharma navn osv. formoder jeg.

Er det noget at kunne få problemer med at få ind i DK ifbm. toldkontrol?


Ja, BPC-157 og TB-500 er betegnet som doping i Danmark og er fortsat eksperimentelt. Importeres det til privatbrug er der stor chance for det bliver destrueret i tolden.

Desuden er BPC-157 ikke blevet godkendt til brug af mennesker, der er fortsat eksperimentelt. Det ville jeg holde mig væk fra af den årsag. Der er heller ingen måde at kvalitet sikre stoffet.

Det bliver da vist i stort omfang brugt i sundhedsklinikker i Florida, mener jeg, el. er det kun TB500?
BPC157 skulle vist i stort omfang være forbundet til måden hvorpå HGH virker, mener jeg....?! Man kan endvidere, vistnok/tilsyneladende købe det på div. apotekter i USA og bla. Titan mfl. sælger det da, mener jeg... el. skal jeg følge op på det og kontrollere mine gisninger og vistnokker er korrekte? Det lyder meget tillokkende at prøve at bruge for div. skader, evt. via kapsler, da jeg sgu er lidt usikker ved at skulle skyde mig med nål i tyndt væv omkr. et skadet område... el. har du el. andre prøvet dette og har erfaringer med dette?


Ja, BPC157 skulle øge hGH receptorerne. Dette studie er super:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6271067/

Så vidt jeg kan læse mig frem til er BPC-157 Hovedsageligt undersøgt i studier med dyr. I et review studie skriver de "Therefore, some level of safety in human subjects can be assumed".

Ja det er sgu interessant det link der, tak for det.
Jeg tror dog nok jeg lige så meget tænkte på TB500 der vist reelt ligner mere GH i virkemåde, men jeg har ikke rigtigt undersøgt det endnu. Hvis du har interesse, kan du se på det og jeg vil feedbacke på det så.
Det er logiskt at det på en el. anden måde har noget med GH at gøre, hvis da ikke effektuerende over østrogen, hvilket sikkert også påvirker GH; Uden østrogen gider man ikke sexe og det at sexe har meget med dopamin at gøre, hvilket har nær relativ påvirkning på el. til GH.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvor mange mennesker, der tænker med den, de sidder på; hvis de da overhovedet tænker. DR har slået kommentarsporene fra på de fleste opslag på deres side på Facebook. Alligevel afslører tilkendegivelserne af likes, hjerter og vrede emojis, at en stor del af danskerne er imod at Danmark hjælper Ukraine - både militært og her til lands. Det forekommer mig dybt absurd. De få steder man kan læse kommentarer, skal man døjes med mennesker, der ikke vil stå frem ved navn, som af uvisse grunde ser Ukraine som aggressor - og at de ligefrem selv er skyld i at civilbefolkningen bliver bombet tilbage til stenalderen. Hvad er det for nogle SINDSSYGE mennesker? Man kan ikke tale dem til fornuft. Alt fornuft preller af på dem, mens de lader til at have fyldt hovedet med næringsfattig muldjord, hvorfor hjernen ikke fungerer. Kun ukrudt trives der. Alle, der forsøger at plante andet, erfarer blot at jorden er for forurenet og uimodtagelig. Det er omsonst. Lad derfor mulden være.

Jeg er i højt grad en fortaler for ytringsfrihed. Rabiate og kontroversielle udtalelser skal ikke forbydes, for sådan et samfund vil jeg ikke leve i. Det er dog problematisk at man ikke kan tale folk til fornuft. Det tyder på at mennesket fundamentalt set ikke er fornuftigt. Det er dybt tragisk at blive bevidst om. Det gør at man må afskære sig fra majoriteten og værne om de mennesker, der stadig har fornuft.
Sidst rettet af Ceneeh 20. jan 2023, 00:17, rettet i alt 1 gang.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



"Det tyder på at mennesket fundamentalt set ikke er fornuftigt"

Hvor pokker var du under corona pandemien?
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugeravatar
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1249
Tilmeldt: 11. aug 2011, 12:46
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I frivillig isolation. Jeg kunne ikke fordrage den gængse mentalitet. Folk, der hang andre ud for ikke at vise samfundssind, mens deres eneste motivation for at få vaccinen var at de så kunne gå i biografen og på restaurant uden at skulle testes. Det var en forfærdelig tid at leve i.

En af mine bedste venner boede i Berlin under denne tid, og det var grufuldt at få beretninger fra ham. FULDT bevæbnede betjente stormede en lejlighed, han befandt sig i, da de havde fået tip om at der befandt sig mennesker fra mere end 2 husholdninger på samme tid. Stasi blev genoplivet, og menneskeheden viste sig atter fra en af sine mørkeste og grimmeste sider.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu er Whey Gold Standard Valleprotein 908g fra Optimum Nutrition gået fra 219.- til 339.- hos en af de populære webshops.
2273 g versionen er gået fra 499.- til 659.- Det er sindssygt!
Diversitet er IKKE vores styrke! Repræsentation er IKKE vigtigt!
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 378
Tilmeldt: 7. jul 2009, 20:11
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ser lige Bente Klarlund på TV2 ang. bodybuildere, hvor hun omtaler, som vi ved, at højt proteinindtag belaster nyrerne.
MEN.... er el. kan de mange nyreproblemer blandt mange bodybuildere måske alligevel skyldes højt protein og ikke alene AS , vanddrivende osv.?

Hvordan ser nyreskader ud blandt feks. danske el. int. bodybuildere der ikke udpræget benytter drugs, AS mm., men stadig har højt proteinindtag? Hvad med nyreskader blandt naturlige bodybuildere; Eksisterer problemet med nyredefekter i lige så høj grad som hos bodybuildere der bruger drugs, og hvordan ser det ud ifht. alm. befolkning i og udenfor gymtræningsregi?
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg kan huske at jeg lavede en litteratursøgning på det på et tidspunkt. Følgende er fra den artikel jeg skrev om det, og omhandler det primære studie https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27807480/

Studiet er lavet af Antonio et al. og er publiceret i Journal of Nutrition and Metabolism. I studiet ville de undersøge om et højt proteinindtag havde nogen negativ indflydelse på sundheden hos veltrænede unge mænd, som blev fulgt over et helt år.

Deltagere og protokol
Deltagerne i studiet førte en kostdagbog gennem appen ‘MyFitnessPal’, så man kunne monitorere deres proteinindtag året igennem. De fik desuden løbende foretaget en række omfattende blodprøver og målinger, som vi kommer nærmere ind på senere. Deltagerne fik lov til at indtage den mængde protein de normalt indtog i de første 2 mdr. af forsøget. Herefter blev deres indtag øget til >3 g protein/kg kropsvægt/dag i 2 mdr. De derefter følgende 4 mdr. spiste deltagerne igen som det lystede dem, mens de de sidste 4 mdr. af forsøget, igen blev sat til at spise >3 g protein/kg kropsvægt/dag. Samlet set spiste de altså rigtigt meget protein i 6 mdr., mens de spiste lidt mindre protein de andre 6 mdr. Det ekstra protein som deltagerne indtog i deres høj-proteinperioder, var primært i form af valleproteinpulver (whey).

Proteinindtag
De eksakte mængder af protein som deltagerne indtog var i gennemsnit 2.51 ± 0.69 g/kg kropsvægt/dag i deres ‘lav-protein perioder’ (hvilket stadig er ret højt), og 3.32 ± 0.87 g/kg kropsvægt/dag i deres ‘høj-protein perioder’. Altså RIGTIG meget protein. Faktisk forholdsvis absurde mængder protein. Sundhedsstyrelsen anbefaler f.eks. 0.8 g protein/kg kropsvægt/dag.

Resultater
Resultatet af forsøget viste at der ingen forskelle var på de to diæter ift. ting som kolesteroltal, nitrogenindhold i urinen, triglycerider i blodet, glukose, kreatinin og en 14-15 andre ting som gav et fingerpeg om deltagernes sundhedstilstand og nyrefunktion.

Konklusion
Forskerne konkluderede at det at indtage store mængder protein over længere tid ikke havde nogen negativ indflydelse på sundheden eller nyrefunktionen. Interessant var det også at selvom de deltagere der indtog mere protein også samlet set indtog flere kalorier, så gjorde det dem ikke overvægtige. På den anden side blev de heller ikke mere muskuløse. Der var faktisk slet ingen forskelle mellem grupperne ift. til kropskomposition dvs. fedt på kroppen, fedtfri masse og kropsvægt.

Højproteindiæter bliver ofte også beskyldt for at være fattige på fibre, men deltagerne i dette studie indtog alle ~30 g fibre hver dag, mod ca. ~16 g/dag hos den almene befolkning (tal fra USA).

Begrænsninger
Begrænsninger ved studiet er at der kun var 14 deltagere, og at de alle var sunde, raske og veltrænede; dyrkede styrketræning jævnligt, og kom fra et meget begrænset geografisk område. Ligeledes kan det høje fiberindhold i deltagernes diæter have spillet positivt ind på deres sundhedstilstand.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Nogle der ved hvor jeg kan købe en større manchet til BT-måling herhjemme i DK? Den skal være kompatibel med Omron-måler. Matas har ikke større end 42cm. Leder efter 44cm og op. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 11. nov 2020, 21:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Xapo2020 skrev:Nogle der ved hvor jeg kan købe en større manchet til BT-måling herhjemme i DK? Den skal være kompatibel med Omron-måler. Matas har ikke større end 42cm. Leder efter 44cm og op. :)



https://mediqdanmark.dk/katalog/diagnos ... 00/6055064

Op til 50 cm
Diversitet er IKKE vores styrke! Repræsentation er IKKE vigtigt!
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 378
Tilmeldt: 7. jul 2009, 20:11
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Jeg kan huske at jeg lavede en litteratursøgning på det på et tidspunkt. Følgende er fra den artikel jeg skrev om det, og omhandler det primære studie https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27807480/

Studiet er lavet af Antonio et al. og er publiceret i Journal of Nutrition and Metabolism. I studiet ville de undersøge om et højt proteinindtag havde nogen negativ indflydelse på sundheden hos veltrænede unge mænd, som blev fulgt over et helt år.

Deltagere og protokol
Deltagerne i studiet førte en kostdagbog gennem appen ‘MyFitnessPal’, så man kunne monitorere deres proteinindtag året igennem. De fik desuden løbende foretaget en række omfattende blodprøver og målinger, som vi kommer nærmere ind på senere. Deltagerne fik lov til at indtage den mængde protein de normalt indtog i de første 2 mdr. af forsøget. Herefter blev deres indtag øget til >3 g protein/kg kropsvægt/dag i 2 mdr. De derefter følgende 4 mdr. spiste deltagerne igen som det lystede dem, mens de de sidste 4 mdr. af forsøget, igen blev sat til at spise >3 g protein/kg kropsvægt/dag. Samlet set spiste de altså rigtigt meget protein i 6 mdr., mens de spiste lidt mindre protein de andre 6 mdr. Det ekstra protein som deltagerne indtog i deres høj-proteinperioder, var primært i form af valleproteinpulver (whey).

Proteinindtag
De eksakte mængder af protein som deltagerne indtog var i gennemsnit 2.51 ± 0.69 g/kg kropsvægt/dag i deres ‘lav-protein perioder’ (hvilket stadig er ret højt), og 3.32 ± 0.87 g/kg kropsvægt/dag i deres ‘høj-protein perioder’. Altså RIGTIG meget protein. Faktisk forholdsvis absurde mængder protein. Sundhedsstyrelsen anbefaler f.eks. 0.8 g protein/kg kropsvægt/dag.

Resultater
Resultatet af forsøget viste at der ingen forskelle var på de to diæter ift. ting som kolesteroltal, nitrogenindhold i urinen, triglycerider i blodet, glukose, kreatinin og en 14-15 andre ting som gav et fingerpeg om deltagernes sundhedstilstand og nyrefunktion.

Konklusion
Forskerne konkluderede at det at indtage store mængder protein over længere tid ikke havde nogen negativ indflydelse på sundheden eller nyrefunktionen. Interessant var det også at selvom de deltagere der indtog mere protein også samlet set indtog flere kalorier, så gjorde det dem ikke overvægtige. På den anden side blev de heller ikke mere muskuløse. Der var faktisk slet ingen forskelle mellem grupperne ift. til kropskomposition dvs. fedt på kroppen, fedtfri masse og kropsvægt.

Højproteindiæter bliver ofte også beskyldt for at være fattige på fibre, men deltagerne i dette studie indtog alle ~30 g fibre hver dag, mod ca. ~16 g/dag hos den almene befolkning (tal fra USA).

Begrænsninger
Begrænsninger ved studiet er at der kun var 14 deltagere, og at de alle var sunde, raske og veltrænede; dyrkede styrketræning jævnligt, og kom fra et meget begrænset geografisk område. Ligeledes kan det høje fiberindhold i deltagernes diæter have spillet positivt ind på deres sundhedstilstand.

Nu skimmede jeg kun lige studiet, men det lader til du har mere viden om det, måske. Hvor stor var margin el. afvigelseskravet ifht. at kunne erklære, at der ingen forskel var? Når der blot er lille forskel, er denne ofte så lille , at den anses som insignifikant, hvilket ofte er omkr. x % i sådanne studier, formoder jeg, noget som inkluderer naturlig usikkerhed og afvigelse. Hvis man har blot en lille afvigelse, som sker i 10+ studier, kan man jo konkludere, at det kan have noget at sige på sigt, spec. pga. nyreproblemer jo ofte ses i sen alder, el. i højere grad ses i sen alder. Jeg vil sgu godt give en del for at have det godt 5 år mere inden en evt. blodprop el. nyredefekt el. som man kan overleve, men skal leve med konsekvenserne af længe efter. Peter Ateia el. whatever name, er meget inde på dette,
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Spændende nyt Udtryk:

post coital dysforia
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:Spændende nyt Udtryk:

post coital dysforia


Argh... kom nu Bilsten, må du have hørt før ;)
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 11. nov 2020, 21:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Xapo2020 skrev:
Bilsten skrev:Spændende nyt Udtryk:

post coital dysforia


Argh... kom nu Bilsten, må du have hørt før ;)


Nej, true, kendte ikke udtrykket, men det er logiskt at når dopamin crasher, så bommer man jo helt ned, spec. når det er i forbindelse med sexuel eufori, hvor der er ikke blot er stimuli fra ens sansning af øget dopamin, men også fra værdsættelse af det pump i de sexuelle organer der er tale om, det er vel en slags dobbelt stimuli sex giver?!

At en læge, Rena Malik lavede youtubevideo:

Post nut clarity myth or reality

, er vel bare for at pumpe mænd og kvinder for opmærksomhed og dermed pengegeneration via youtubeindtægter?
MEN..., at hun refererer til store studier der kommer ud med dette som mysitk og ukendte, ingen af disse studier er inde på dopaminrelationen, er jo vildt. SPinde penge på at koge suppe på sten! Forskere bag studierne, lægen i videoen osv. Vildt!

Man kan dog stadig bruge studierne, da de finder, at man er offer for selv de mindst ting at kunne påvirkes af el. søge tilflugt i, ser det ud til i de affødte effekter af post coital x. Måske det har at gøre med lille, men stadig brugbar for personen, mængde af dopamin(-stimuli), som personen kontakter med, hvilket er i modsætning til folk der kommer ned fra stoffer, hvis de ikke samtidig er i høj fysisk aktivitet på stofferne og dermed effektueret af post physical activity (ligesom vægttræning har 3 x så stor påvirkning på stofskifte osv. efter træning som nr. 2 i rækken af sportsgrene, cykling, i rel. til afterburn af kalorier efterfølgende endt træning)?

Folk der kommer ned efter uppere drugs, danser osv. i afslappet mode, men når kroppen stimuleres via hård træning vs. blød svajende adfærd med min spænding og max swing, så kan man forstå hvorfor Træning kan udgøre substitut til 8 ball, coke og dope.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvorfor er mine lægmuskler, især højre, begyndt at krampe helt vildt når jeg laver seated calf raise? Fuck det er irriterende.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 118
Tilmeldt: 17. feb 2017, 21:55
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



squatswithapad skrev:Hvorfor er mine lægmuskler, især højre, begyndt at krampe helt vildt når jeg laver seated calf raise? Fuck det er irriterende.


Kan det være mangel på elektrolytter?
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lucas1994 skrev:
squatswithapad skrev:Hvorfor er mine lægmuskler, især højre, begyndt at krampe helt vildt når jeg laver seated calf raise? Fuck det er irriterende.


Kan det være mangel på elektrolytter?


Havde samme tanke
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 11. nov 2020, 21:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Elektrolytter skal klart afprøves. Tror jeg prøver at købe nogle af dem med koffein.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 118
Tilmeldt: 17. feb 2017, 21:55
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



squatswithapad skrev:Elektrolytter skal klart afprøves. Tror jeg prøver at købe nogle af dem med koffein.


Er der overhovedet evidens for at det skal give nogle virkning i denne sammenhæng. Elektrolytter kan muligvis udskyde træthed men det lyder ikke til at være problemet her.
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er der nogen der har prøvet Luveles glas containere (eller noget tilsvarende)?

Det er mad containere i glas, med metal låg, og som tilmed kan vakuumpakkes med den pumpe der følger med.. Så man undgår fuldstændig plastik og det bliver vakuumpakket så maden holder længere.. Prisen på pumpen er cirka 400 kroner så det er selvfølgelig nedern hvis det er noget der går i stykker hurtigt. Men jeg synes det lader til at være et worth køb hvis det er noget der rent faktisk holder.



Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2707
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



martinkjr skrev:
squatswithapad skrev:Elektrolytter skal klart afprøves. Tror jeg prøver at købe nogle af dem med koffein.


Er der overhovedet evidens for at det skal give nogle virkning i denne sammenhæng. Elektrolytter kan muligvis udskyde træthed men det lyder ikke til at være problemet her.

Elektrolytter hjalp ikke en skid. Øv.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 118
Tilmeldt: 17. feb 2017, 21:55
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er der nogen som har handlet hos Power supplements før?
Hollandsk side, som køber deres Whey fra engelsk producent, men sælger så med lavere omkostninger fordi de er i EU.

De har såvidt jeg kan se den klart billigste kg pris, men er de troværdige?

https://www.powersupplements.eu/en/whey ... bulk-4500g
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster