Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65712 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1286
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1284

Følg bodybuilding.dk på

Fuglebryst

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hey jeg har et problem har prøvet at søge på emnet her og på google.

Jeg har det som folk kalder et fuglebryst, men det jo ikke mit bryst der gør det, det er mine 2-4 øvre abs der er langt fremme Kan man træne det væk? eller Hvordan for man det væk? atså det noget jeg har haft hele mit liv, så det ikke efter jeg er startet med at træne..

Det eneste positive ved det er at man kan se mine 2-4 øverste abs selvom jeg har en fedt% på 15. :/
"Folk kan grine fordi jeg lever sundt, men jeg skal nok få min del af kagen" Citat mig
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 23. feb 2007, 15:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hva er fuglebryst?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg tror bare det er sådan din brystkasse er opbygget, så det kan du ikke ændre noget ved :wink: Så der er ikke andet end at acceptere det...
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



hmm jamen hvad hedder den anden slags form? ud over den mest almindelige?.. tragtbryst, det kan man operes for, det er der hvor det buler ind af ?
"Folk kan grine fordi jeg lever sundt, men jeg skal nok få min del af kagen" Citat mig
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 23. feb 2007, 15:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du kan gå til lægen, og de kan så se om du kan få en operation.. det er den eneste, ellers er der ikke andre udveje
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. sep 2007, 20:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



tragt bryst Billede

fugle bryst
[/img]http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/images/ency/fullsize/9011.jpg[/img]
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2844
Tilmeldt: 19. aug 2006, 18:11
Geografisk sted: aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



fixed...
Billede
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4594
Tilmeldt: 2. feb 2007, 23:41
 
Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg gik i gymnasie med en der fik det opereret...
Friends dont let friends LIFT LIGHT
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2964
Tilmeldt: 3. dec 2006, 19:07
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan



Selleri ved du hvordan han gjorder det?
"Folk kan grine fordi jeg lever sundt, men jeg skal nok få min del af kagen" Citat mig
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 23. feb 2007, 15:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Crai skrev:Selleri ved du hvordan han gjorder det?


hey har selv fået den operation fortaget på skejby sygehus...
jeg fik min brystkasse indopereret med 6 cm. og nu ser de rigtig nice ud...

tag til din læge og fortæl at det virkelig går dig på og han henviser dig til skejby til en forundersøgelse...

men vær klar på at det gøre ondt og du ikke må løfte mere en 2 kg i 8 uger efter indgrebet....
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 25. aug 2007, 14:32
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



PG skrev:
Crai skrev:Selleri ved du hvordan han gjorder det?


hey har selv fået den operation fortaget på skejby sygehus...
jeg fik min brystkasse indopereret med 6 cm. og nu ser de rigtig nice ud...

tag til din læge og fortæl at det virkelig går dig på og han henviser dig til skejby til en forundersøgelse...

men vær klar på at det gøre ondt og du ikke må løfte mere en 2 kg i 8 uger efter indgrebet....


Jeg mener også at have set folk få indopereret en metalplade, som udjævner det "hul" der er, og dermed kommer dit bryst til at se fuldstændig "normalt" ud.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2189
Tilmeldt: 18. sep 2007, 12:38
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



For at opdatere og få lidt flere svar,

se S.K's billeder det irritere mig virkelig meget jeg har det.

Pg: fik du det gratis eller skulle du betale?
"Folk kan grine fordi jeg lever sundt, men jeg skal nok få min del af kagen" Citat mig
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 23. feb 2007, 15:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Indgrebet er gratis.
Jeg fik mit 'tragtbryst' ordnet på Rigshospitalet for 2 år siden. Har en del kendskab til indgrebet så hvis du har nogle spørgsmål kan du bare spørge løs eller smide en PM.

Som PG siger bør du få en snak med din læge om det, men det er ikke ens betydende med at du bør tag hans/hendes ord for givet. Min forhenværende læge var imod at jeg fik foretaget indgreb, sagde at det ligefrem var skørt og ikke besværet værd. Han sagde "træn det væk" (ja det sagde han) :roll:

Er den dag i dag glad for at jeg ikke lyttede til ham. Ham jeg lå på stue med var også meget glad for sin beslutning selvom hans familie var imod. De fleste er vel imod fordi det ikke er noget livstruende, men (oftest) kosmetisk.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 19. okt 2007, 13:22
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Dødløft: 100.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Crai:

Kune du evt. ikke poste et billede af din torso set forfra og skrå ind fra siden???

Kunne godt tænke mig at se hvordan det helt præcist ser ud!
IN BODYBUILDING THE SIZE OF THE WEIGHTS YOU LIFT DOESN'T MATTER... BUT THE SIZE OF YOR BODY DOES!!!

>>>SE MINE PERSONBILLEDER HER<<<
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 17. aug 2007, 23:01
Geografisk sted: Herning
 
Træner her: Herning Styrke & Motionsklub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



Billede Fuglebryst (Pectus carinatum)

Billede Tragtbryst (Pectus excavatum)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 56
Tilmeldt: 7. sep 2007, 21:24
 
Træner her: Fitness World Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er blevet opereret for tragtbryst.
hvis du har nogle spørgsmål, kan du bare lige skrive til mig :)

Man kan ikke rigtig træne det væk, men ikke umuligt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. feb 2008, 19:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ikke umuligt? Forklar lige hvordan du ville træne det væk. Det er noget vrøvl som nogle læger af en eller anden grund finder nødvendigt at bilde sine klienter ind. Det fik jeg også bekræftet da jeg snakkede kirurgerne der opererede mig.

Da jeg begyndte at træne for nogle år siden blev det kun værre, hvilket jo giver mening da antydningen af hulningen bliver større fordi brystmusklerne bliver tykkere og står mere frem. Altså ser det endnu mere dybt ud end før. Det er derfor at det tit kan være svært at se på børn at de har tragtbryst, det vil typisk først være tydeligt når de når puberteten.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 19. okt 2007, 13:22
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Dødløft: 100.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så lige det her..

Jeg har tragtbryst.. Det så frygteligt ud da jeg var barn/dreng. Har trænet mine brystmuskler op så jeg i hvert fald synes det er til at leve. Operation har aldrig været en mulighed for mig.

Eneste minus ved det, er at mine lunger ikke har den samme plads som ved "almindelige" mennesker....

:wink: Men okay mit tragtbryst var ikke helt så ekstremt som det på billedet længere oppe. :mrgreen:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1602
Tilmeldt: 15. jun 2006, 10:10
 
Træner her: OBBC
Chandre Fitness
Fitness4All
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Ingen kostplan



Hej, jeg er blevet opereret for tragtbrys i foråret 2007 og må sige jeg er meget tilfreds med resultatet, Har nu snart trænet i et halvt år og det kan næsten ikke ses mere. Du kan evt snakke med din læge om at få gjort det samme :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20. nov 2007, 17:43
Geografisk sted: Hammel
 
Træner her: Hadsten Motionsforening
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



så lige den her post.. jeg har selv fugle bryst og jeg var oppe og vende på skyby og ham ignorranten sagde "det kan næsten ikke ses" hvilket er tydligt da det er omking 7-8 cm for langt ud :S blev pænt pissed. køber specielt mit tøj efter det :S fordi det påvirker mig så meget og jeg har set folk med mindre der har fået det lavet. det irritere mig virkelig hver eneste dag nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 35
Tilmeldt: 22. okt 2008, 10:29
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Weekendwarrior skrev:så lige den her post.. jeg har selv fugle bryst og jeg var oppe og vende på skyby og ham ignorranten sagde "det kan næsten ikke ses" hvilket er tydligt da det er omking 7-8 cm for langt ud :S blev pænt pissed. køber specielt mit tøj efter det :S fordi det påvirker mig så meget og jeg har set folk med mindre der har fået det lavet. det irritere mig virkelig hver eneste dag nogle forslag til hvad jeg kan gøre?


Operation!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 15. dec 2007, 01:49
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



TheFatboy skrev:
Weekendwarrior skrev:så lige den her post.. jeg har selv fugle bryst og jeg var oppe og vende på skyby og ham ignorranten sagde "det kan næsten ikke ses" hvilket er tydligt da det er omking 7-8 cm for langt ud :S blev pænt pissed. køber specielt mit tøj efter det :S fordi det påvirker mig så meget og jeg har set folk med mindre der har fået det lavet. det irritere mig virkelig hver eneste dag nogle forslag til hvad jeg kan gøre?


Operation!

Intet mindre kan gøre det. desværre.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2196
Tilmeldt: 5. nov 2008, 17:02
Geografisk sted: aalborg ø
 
Træner her: Unifitness
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jamen det ville ham der den gamle mand jeg snakkede med ikke :S "du er så tynd". Præcis mester jeg går meget op i min bodybuilding.. og jeg ved jeg ikke kan blive tyndere før det ser forkert ud :S vil i se nogle billeder? jeg kan tage nogle i dag hvis det er.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 35
Tilmeldt: 22. okt 2008, 10:29
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Weekendwarrior skrev:jamen det ville ham der den gamle mand jeg snakkede med ikke :S "du er så tynd". Præcis mester jeg går meget op i min bodybuilding.. og jeg ved jeg ikke kan blive tyndere før det ser forkert ud :S vil i se nogle billeder? jeg kan tage nogle i dag hvis det er.


Det ville være nemmere og vurdere hvor galt det er hvis der var billeder
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2196
Tilmeldt: 5. nov 2008, 17:02
Geografisk sted: aalborg ø
 
Træner her: Unifitness
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



David T skrev:Indgrebet er gratis.
Jeg fik mit 'tragtbryst' ordnet på Rigshospitalet for 2 år siden. Har en del kendskab til indgrebet så hvis du har nogle spørgsmål kan du bare spørge løs eller smide en PM.

Som PG siger bør du få en snak med din læge om det, men det er ikke ens betydende med at du bør tag hans/hendes ord for givet. Min forhenværende læge var imod at jeg fik foretaget indgreb, sagde at det ligefrem var skørt og ikke besværet værd. Han sagde "træn det væk" (ja det sagde han) :roll:

Er den dag i dag glad for at jeg ikke lyttede til ham. Ham jeg lå på stue med var også meget glad for sin beslutning selvom hans familie var imod. De fleste er vel imod fordi det ikke er noget livstruende, men (oftest) kosmetisk.

Hey! Hvor gammel skal man være for at få lavt en operation? Jeg har selv fugle bryst...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. dec 2011, 03:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hey! Jeg har selv Fugle bryst og vil gerne operation for det hvor gamel skal man være?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. dec 2011, 03:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



sunen skrev:Hey! Jeg har selv Fugle bryst og vil gerne operation for det hvor gamel skal man være?


Jeg kunne forestille mig det kræver en alder hvor kroppen er færdig med at vokse.
Præcis som øjenlaseroperation først kan betale sig efter øjnene er "færdigudviklet"

Mht. øjenlaser er det ca. 21, men jeg har ingen anelse om hvornår det er mht. knogler osv.
men tror det skal "ordnes" tidlig da det kan forværres over tid.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. dec 2011, 17:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



sunen skrev:Hey! Jeg har selv Fugle bryst og vil gerne operation for det hvor gamel skal man være?

Jeg blev opereret for fuglebryst da jeg var 17 år, men jeg ved faktisk ikke om ens alder kan være stopklods for en operation.
Men du er velkommen til at spørge ind til hvordan det hele foregår hvis du beslutter dig for at blive opereret :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21. jan 2012, 20:34
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg havde fuglebryst da jeg var teenager og har rettet det stille og roligt op efter 10-12 år... mit var ikke så voldsomt, det så bare ud som om jeg altid havde pustet min brystkasse op når jeg gik i en t-shirt... Nu jeg har lidt kød på kroppen ser det bare ud som om jeg er lige bred på begge lede.... :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 11. okt 2010, 20:58
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 98 gæster