Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65679 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049573 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1199
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1196

Følg bodybuilding.dk på

Uddannelse - Arbejde - LØN

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Jeg er nu snart 19 år, men dengang jeg var 16 og lige gået ud af folkeskolen, var jeg fast besluttet på, at en uddannelse indenfor grafikerbranchen var det helt rigtige for mig. Arbejdsforholdene så godt ud og lønnen, og så var det noget jeg gik meget op i. Så jeg startede på mediegrafiker-uddannelsen. Da jeg var nået omkring halvvejs igennem grundforløbet gik det op for mig at det var pisse sygt, og jeg magtede ikke at sidde ned ved en computer og fægte med en mus hele dagen.
Så jeg stoppede, nåede dog at få et bevis med karaktere.
Derefter mente jeg så, at jeg skulle da helt sikkert være kok :-)) :thumpdown: Det var også et nederen job, ihvert fald ikke noget for mig. Så jeg stoppede.
Så røg jeg igen tilbage på mediegrafiker afdelingen, fordi jeg havde fået lidt motivation igen. Men det samme skete, jeg blev utrolig træt af det.
Nu blev jeg RIGTIG meget i tvivl om hvad jeg skulle.

Nu går jeg så på HF, selvom jeg i virkeligheden har mest lyst til at arbejde med et eller andet og tjene en masse penge. Men hvad det skal være ved jeg ikke.
Kender I nogle gode jobs til ufaglærte der gir godt?
Jeg fortsatte jo ikke i gymnasiet efter folkeskolen, netop fordi at jeg var SÅ træt af skole.
Og havde egentlig også på fornemmelsen at jeg ville blive det af HF. Det er jeg så blevet :lol: Og har indset at jeg ikke vil gå i skole lige nu. Hvis det bliver nødvendigt, så senere på vuc.

Det var lige et eksempel på at uddannelse ikke altid ender godt :P

Men det jeg ville var egentlig at spørge jer:
Hvad synes I er den fedeste uddannelse?
Det fedeste job? Giver det en god løn?
Hvad laver i evt. selv?

De sidste par år er jeg begyndt at interessere mig meget for fysisk træning, og har lyst til at gå helt i dybden med det. Jeg overvejer seriøst, og har næsten besluttet, at starte på en uddannelse i den retning, men den må ikke kræve at man har gymnasiel uddannelse. Jeg har kigget på fitnessinstruktør. Dem er der ihvert fald et par stykker af i mit center, som viser folk pænt hen til maskinerne :P

Men ja, har faktisk hørt noget om, at der skulle komme en ny fitnessinstruktør uddannelse med SU.
Så jeg bliver nød til at flytte hen hvor den er, og samtidig skal jeg så have mig noget ufaglært job.

Lige nu tjener jeg bare penge på betfair som trader, men mangler virkelig et godt arbejde...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 3. okt 2007, 13:30
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



blev det langt :roll: ...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 3. okt 2007, 13:30
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Men det jeg ville var egentlig at spørge jer:
Hvad synes I er den fedeste uddannelse?
Det fedeste job? Giver det en god løn?
Hvad laver i evt. selv?


Jamenm JEg er selv tømrer og syntes helt klart det er det fedeste... MEn det kan da være lort på kolde og blæsende dage.. Uddannelsen er godt tager 3 år og 8 mdr.. DEr er aldrig to dage der er den samme... DEr er masser af udfordringer... Ja det giver en pæn god løn lige pt...

Tror altid folk vil tale for deres egen udd, så du vil sikkert få mange forskellige bud.. Det kan være svært at vide hva man vil og hva man skal. MEn man har altid en fornemmelse oig så er det med at følge den,
Mere fart.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2923
Tilmeldt: 20. feb 2007, 18:18
Geografisk sted: Låsby
 
Træner her: Ry Motions Klub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Håndværker - der ved jeg at du kan tjene glimrende penge :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 13339
Tilmeldt: 15. dec 2006, 20:23
Geografisk sted: København
 
Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Hvis du dropper HF og bare skal tjene nogle gode penge indtil du finder dit drømme job endnu engang, så kan natarbejde på fabrik give ret godt. Gør jeg selv for tiden, men fx. 10 timers overarbejde fra fredag aften til lørdag morgen = 2900,-(100% timer). Og ellers ~145-155 normalt i timen.

Tjener (som jeg er i weekenden) er faktisk også mega sjovt, og et godt job synes jeg. Nu ville jeg selv vælge et tjernerjob hos en 4-5 stjerners, eftersom det er hos såda en fætter jeg er. Tiderne kan dog blive meget sene, men lønnen er god hos de fleste. Skal du i lære som tjener er lønne jo som alle andre steder ikke god, derfor er det også kun som reserve tjener jeg er der.

Men som de andre siger så ved alle vidst at som håndværker er lønnen go', men det er vidst også et enten eller fag.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4594
Tilmeldt: 2. feb 2007, 23:41
 
Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



hmm... rejseguides er der meget mangel på i øjeblikket... men ellers kunne du tage vejen til søs, tag et 20 ugers kursus på en søfartsskole/skoleskib og bliv ubefaren skibsassisten, så skal du ud og sejle i 18 måneder ( dvs at selve sejltiden er halvdelen af 18 måneder da man fx er ude i 2 måneder og hjemme i 2 måneder)og når du har været det kan du søge ind på en navigationsskole og uddanne dig til sætteskibber (halvandet år) og senere skibsfører(1 år) som giver dig mulighed for at styre alle størrelser skibe i hele verden... når du har fået noget sejltid kan du blive forfremmet til kaptajn og tjene 30.000 kr EFTER skat (speciel søskat)

ikke dårligt af en 5 årig lang uddannelse som kun kræver 9 klasse :D

btw det er det jeg selv skal være...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 30. sep 2007, 13:25
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis det kun er pengene der trækker, er renovationsarbejder ikke noget dårligt bud. Uden at have gennemgribende kendskab til det, har jeg lidt en forestilling om, at det er noget af det bedst betalte du kan få som ufaglært. Det kræver vist noget kursus/uddannelse, men så vidt jeg ved tager det ikke videre lang tid.

Ufaglært arbejde er generelt dårligt betalt, og hvis du gerne vil tjene fornuftige penge, skal du enten blive selvstændig (og være god til det), eller bide i det sure og tage en uddannelse. Jeg vil ikke råde nogen til at tage hverken natarbejde eller opsøge restaurationsbranchen, da det notorisk er ervhverv, hvor man nedslides enormt hurtigt og faktisk forkorter sine livsudsigter betydeligt. Ikke at det ikke kan fungere for nogen, og der er rigtig mange unge, der er glade for det, men det er ikke holdbart i det lange løb.

IMO er det dumt ikke at uddanne sig i sin ungdom, da det er her man er bedst disponeret for det, og her det er sjovest. Desuden kommer man meget længere her i verden med end uden en uddannelse, specielt med de noget dystre fremtidsudsigter vi har med henblik på globalisering mv.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



er helt enig med karl æg. det smarteste/bedste ville være at tage en eller anden uddannelse!

ellers ved jeg at jord & beton arbejde giver godt. min kammerat er lige startet (bemærk han har absolut ingen erfaring). de smider ham igennem et kursus og når han er færdig med det kommer han så og arbejder for dem. han får vist 25000kr før skat.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 15. apr 2005, 14:08
Geografisk sted: All around....
 
Træner her: Fitness World Husum
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jord/beton, renovationsmedarbejder og ikke mindst stilladsarbejder giver rigtig gode penge som ufaglært.

Nu hvor du spørger: Min drømme uddannelse er helt klart at kunne være personlig træner inden for styrketræning og fitness. Men vi snakker ikke et 14 dages kursus, vi snakker en lang og brugbar uddannelse inden for området via. sportshøjskoler o.l

Politibetjent har også stået højt på listen et stykke tid.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1757
Tilmeldt: 12. jun 2006, 17:02
Geografisk sted: Nakskov
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bash skrev:Jord/beton, renovationsmedarbejder og ikke mindst stilladsarbejder giver rigtig gode penge som ufaglært.

Nu hvor du spørger: Min drømme uddannelse er helt klart at kunne være personlig træner inden for styrketræning og fitness. Men vi snakker ikke et 14 dages kursus, vi snakker en lang og brugbar uddannelse inden for området via. sportshøjskoler o.l

Politibetjent har også stået højt på listen et stykke tid.

Kanon job i følge min far. Han er glad for det, men man bliver da træt både fysisk og ikke mindst psykisk af at arbejder med andre menneskers problemer hver dag. Og det er ikke blide problemer. Det slider, men det skulle være noget af det mest spændende, og hver dag er jo en ny :wink:
Men generelt er betjente virkelig underbetalt. De får ca. 30.000 om måneden, lidt over måske, og så er nattearbejdet inkluderet. Og det er for en 4 årig uddannelse man først kan starte på når man er 21 med en ren attest.
Where there is a will, there is a way!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 492
Tilmeldt: 16. jan 2007, 20:15
Geografisk sted: Gladsaxe
 
Træner her: Atlas Motion og Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Husk på at uddannelse er en investering i egen fremtid.
Det er min teori at et godt job giver øget velvære og mere overskud i hverdagen, samt det bliver meget letteret at få de jobs man gerne vil have.
De ufaglærte jobs/mindre atraktive jobs bliver der færrer og færrer af, dels pga den teknologiske udvikling, men også pga en invastion af østarbejdere.
Ikke et ondt ord om ufaglærte, men jeg tror at man
på sigt vil fortryde hvis ikke man får en uddanelse.
Igen skal man gøre hvad man brænder for, og passe på man ikke gror fast.

Så istedetfor at bruge kræfter på at finde et job der giver kassen, ville jeg helt klart bruge energi og tid på at finde en uddannelse der passer til dig.

:)
Tykk´ dyr
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 7. aug 2007, 13:33
Geografisk sted: svendborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Få arbejde i et vikarbureau, det rykker skejser..

og tag så en uddannelse imens :), på længere sigt vil ufaglærte hænder og noget af det fysiske arbejde forsvinde fra landet grundet globaliseringen.

Selv vil jeg anbefale dig at hoppe på en hhx :) og enten vælge erhversøkonomi eller afsætning som hovedfag :8
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2844
Tilmeldt: 19. aug 2006, 18:11
Geografisk sted: aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis du alligevel beslutter dig for at gå i skole, men ikke vil gå i skole så mange år, så tag en kort økonomi/sælger uddannelse og gå til sprogundervisning samtidig. Kinesisk eller Russisk vil være nogle gode bud. Folk med sprog kompetencer udover engelsk og tysk er altid noget store og mellemstore firmaer kan bruge. Og lønnen vil sikkert også være i den pæne ende.

Selv går jeg på HF på en VUC og er rigtig glad for det. Jeg søger sandsynligvis ind på medicin, muligvis kiropraktor når jeg er færdig.
"Do or do not... there is no try"

Cut cut cut cut
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 8. jan 2007, 15:27
Geografisk sted: Grenaa
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det var mange foreslag :)

Jeg er godt klar over at man er bedst fremtidssikret med en uddannelse. Jeg har ikke tænkt mig at være ufaglært særlig længe.. Men har som sagt tænkt på at tage instruktør uddannelsen, og så have noget job ved siden af.
Tror ikke jeg duer som håndværker :P
Jeg har været ved et vikarbureau, og arbejdede aften på DanCake (Kagefabrik), det gav også godt, lige indtil de ikke skulle bruge mig mere. Og så havde vikarbureauet ikke flere muligheder til mig, da det hele lå dårligt i landet i forhold til mig.
Har lige fået tilbudt et job der giver 1500 lørdag og 2000 søndag efter skat, så det vil jeg se på.

Bash, hvad laver en personlig træner? Hvor lang tid tager uddannelsen?

Jeg går også på HF på VUC. Nogle fag tager kun 1 år, så dem kunne jeg evt. tage færdig nu, så det ikke er helt spilt. De fag der så tager 2 år, kan jeg vende tilbage til og gøre færdige, hvis jeg vælger at stoppe efter 1 år.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 26. aug 2007, 13:44
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Synes du skal gøre de fag færdige som du kan inden for rimelig tid.

Der er nok en sandsynlighed for at der bliver lavet en ny reform af gym uddannelserne efter 2010, så få da færdiggjort så meget som muligt, da det jo så ikke er sikkert at du bare kan hoppe ind og fortsætte.

Men har du brug for et år eller to hvor du bare arbejder, så gør det. Det har jeg selv gjort og har ikke fortrudt det et sekundt. Selvmom det er trist at alle de kammerater man startede på gym med er begyndt på uni osv. Men er der ikke noget at gøre ved. Ingen grund til at fortsætte på en uddannelse hvis man så ikke kommer ud med et snit der kan bruges til noget. Så hellere starte senere og få et snit man kan bruge.
"Do or do not... there is no try"

Cut cut cut cut
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 8. jan 2007, 15:27
Geografisk sted: Grenaa
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



har selv taget udd som it supporter og fik aldrig job da det ikk var let at finde så blev jeg soldat og udsendt. lige pt er jeg igang med gulvlægger udd, men springer nok fra da jeg har fået et tilbud om at arbejde som it supporter:)

men der er job alle vegne, bare opsøg, men som sk siger.. natarbejde=lutter
Tjek min log

viewtopic.php?t=25174&postorder=asc&start=120#p668994

"Det er godt for dine guns"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. sep 2007, 09:08
Geografisk sted: Bælum
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ja der er jo også mulighed for at gå militærvejen, min bror er pt i kosovo og han tjener rimelig meget... ved ikke lige hvor sjovt det er men han har en masse tid til at træne dernede siger han..
Sidst rettet af seppppp 9. okt 2007, 15:38, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 30. sep 2007, 13:25
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



mmboom skrev:Det var mange foreslag :)

Jeg er godt klar over at man er bedst fremtidssikret med en uddannelse. Jeg har ikke tænkt mig at være ufaglært særlig længe.. Men har som sagt tænkt på at tage instruktør uddannelsen, og så have noget job ved siden af.
Tror ikke jeg duer som håndværker :P
Jeg har været ved et vikarbureau, og arbejdede aften på DanCake (Kagefabrik), det gav også godt, lige indtil de ikke skulle bruge mig mere. Og så havde vikarbureauet ikke flere muligheder til mig, da det hele lå dårligt i landet i forhold til mig.
Har lige fået tilbudt et job der giver 1500 lørdag og 2000 søndag efter skat, så det vil jeg se på.

Bash, hvad laver en personlig træner? Hvor lang tid tager uddannelsen?

Jeg går også på HF på VUC. Nogle fag tager kun 1 år, så dem kunne jeg evt. tage færdig nu, så det ikke er helt spilt. De fag der så tager 2 år, kan jeg vende tilbage til og gøre færdige, hvis jeg vælger at stoppe efter 1 år.


Han/hun rådgiver og vejleder andre i deres træning og livsstil, og den varer godt og vel et år - men så er der jo mulighed for efteruddannelse.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1757
Tilmeldt: 12. jun 2006, 17:02
Geografisk sted: Nakskov
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bash skrev:
mmboom skrev:Det var mange foreslag :)

Jeg er godt klar over at man er bedst fremtidssikret med en uddannelse. Jeg har ikke tænkt mig at være ufaglært særlig længe.. Men har som sagt tænkt på at tage instruktør uddannelsen, og så have noget job ved siden af.
Tror ikke jeg duer som håndværker :P
Jeg har været ved et vikarbureau, og arbejdede aften på DanCake (Kagefabrik), det gav også godt, lige indtil de ikke skulle bruge mig mere. Og så havde vikarbureauet ikke flere muligheder til mig, da det hele lå dårligt i landet i forhold til mig.
Har lige fået tilbudt et job der giver 1500 lørdag og 2000 søndag efter skat, så det vil jeg se på.

Bash, hvad laver en personlig træner? Hvor lang tid tager uddannelsen?

Jeg går også på HF på VUC. Nogle fag tager kun 1 år, så dem kunne jeg evt. tage færdig nu, så det ikke er helt spilt. De fag der så tager 2 år, kan jeg vende tilbage til og gøre færdige, hvis jeg vælger at stoppe efter 1 år.


Han/hun rådgiver og vejleder andre i deres træning og livsstil, og den varer godt og vel et år - men så er der jo mulighed for efteruddannelse.


Det lyder interessant.
Søgte lige efter uddannelsen på ug.dk, men den var der ikke. Ved du hvor man kan tage den..eller har du en side hvor man kan læse lidt mere?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 3. okt 2007, 13:30
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ellers kan du jo også blive panser :D det synes jeg lyder mega spændende og det kræver heller ikke så meget rent fagligt... dog kan man kun søge ind hvis man er mellem 21 og 29:(
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 30. sep 2007, 13:25
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



har også været i kosonam:) ja der er tid til at træne, men der er ogs¨lange dage med arbejde, men sådan er det jo.. og de har nice træningsventer fra 1 til 50 kg i håndvægte de har alt dernede og så det gratis jo:) og billige protien
Tjek min log

viewtopic.php?t=25174&postorder=asc&start=120#p668994

"Det er godt for dine guns"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. sep 2007, 09:08
Geografisk sted: Bælum
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Søren1986 Skrevet: Man Okt 08, 2007 6:25 Emne:

--------------------------------------------------------------------------------

Citat:
Men det jeg ville var egentlig at spørge jer:
Hvad synes I er den fedeste uddannelse?
Det fedeste job? Giver det en god løn?
Hvad laver i evt. selv?


Jamenm JEg er selv tømrer og syntes helt klart det er det fedeste... MEn det kan da være lort på kolde og blæsende dage.. Uddannelsen er godt tager 3 år og 8 mdr.. DEr er aldrig to dage der er den samme... DEr er masser af udfordringer... Ja det giver en pæn god løn lige pt...

Tror altid folk vil tale for deres egen udd, så du vil sikkert få mange forskellige bud.. Det kan være svært at vide hva man vil og hva man skal. MEn man har altid en fornemmelse oig så er det med at følge den,


To dage der er ens? bogstavlig talt, nej.. Men ellers JO!!!! hvis du skal isolere et hus tager mere end 1 dag. :) ergo to lorte dage eller flere dage lige efter hinanden!! - Jeg har selv haft det som dig Goggi.. Startede på It-supporter efter 9'ende, derefter kok og nu som tømrer.. der er altid lort ved alle ting, jeg ville heller ikke seæv være tømrer, føler mig faktisk tvunget ud i det af familie og venner. :/ , men er igang med 3måned nu som lærling, efter grundforløbet og det går skam meget fint, håber på det går godt resten af de 3 år ;D , Men du må bare gå i gang med det du tror du vil / vil mest og så bide i det sure æbel.. ellers skal du arbejde som natte arbejder det giver gode tillæg og gode penge. :) Men som sagt håndværker = okay timeløn + sorte penge. :D
Ingen har tid til træning, man tager sig tid!!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 937
Tilmeldt: 10. maj 2006, 16:40
Geografisk sted: Viborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



hvis man skal ha en håndværkeruddannelse med gode muligheder for sort arbejde skal det helt klart være murer eller elektriker, tømre er også okay. elektriker er meget fremtidssikret men det er et lidt nørdet job hehe, murer er pisse hårdt men der er fanma penge i det! er selv lige droppet ud af murer grundforløbet for at uddanne mig til skibsfører istedet, men helt sikkert interessant hvor man, hvis man vil, kan tjene rigtig rigtig mange penge!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 30. sep 2007, 13:25
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Goggi skrev:
Bash skrev:
mmboom skrev:Det var mange foreslag :)

Jeg er godt klar over at man er bedst fremtidssikret med en uddannelse. Jeg har ikke tænkt mig at være ufaglært særlig længe.. Men har som sagt tænkt på at tage instruktør uddannelsen, og så have noget job ved siden af.
Tror ikke jeg duer som håndværker :P
Jeg har været ved et vikarbureau, og arbejdede aften på DanCake (Kagefabrik), det gav også godt, lige indtil de ikke skulle bruge mig mere. Og så havde vikarbureauet ikke flere muligheder til mig, da det hele lå dårligt i landet i forhold til mig.
Har lige fået tilbudt et job der giver 1500 lørdag og 2000 søndag efter skat, så det vil jeg se på.

Bash, hvad laver en personlig træner? Hvor lang tid tager uddannelsen?

Jeg går også på HF på VUC. Nogle fag tager kun 1 år, så dem kunne jeg evt. tage færdig nu, så det ikke er helt spilt. De fag der så tager 2 år, kan jeg vende tilbage til og gøre færdige, hvis jeg vælger at stoppe efter 1 år.


Han/hun rådgiver og vejleder andre i deres træning og livsstil, og den varer godt og vel et år - men så er der jo mulighed for efteruddannelse.


Det lyder interessant.
Søgte lige efter uddannelsen på ug.dk, men den var der ikke. Ved du hvor man kan tage den..eller har du en side hvor man kan læse lidt mere?


Hvis jeg valgte at blive personlig træner, ville jeg nok starte ud med at tage uddannelsen (self). Men bagefter er det meget vigtigt at man altid holder sin viden helt i top så man altid har den nyeste viden om træning, kost og livsstil.
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 4. apr 2007, 12:39
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



er selv i lære som pladesmed.. der hvor jeg arbejder får de 32000 før skat.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 180
Tilmeldt: 28. jul 2007, 23:32
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



seppppp skrev:hvis man skal ha en håndværkeruddannelse med gode muligheder for sort arbejde skal det helt klart være murer eller elektriker, tømre er også okay. elektriker er meget fremtidssikret men det er et lidt nørdet job hehe, murer er pisse hårdt men der er fanma penge i det! er selv lige droppet ud af murer grundforløbet for at uddanne mig til skibsfører istedet, men helt sikkert interessant hvor man, hvis man vil, kan tjene rigtig rigtig mange penge!


det satme noget fis at skrive.. Folk som dig burde få brugerbetaling i hovedet hver gang i nasser på de GRATIS offentlige ydelser. :x
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2844
Tilmeldt: 19. aug 2006, 18:11
Geografisk sted: aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Rades skrev:
seppppp skrev:hvis man skal ha en håndværkeruddannelse med gode muligheder for sort arbejde skal det helt klart være murer eller elektriker, tømre er også okay. elektriker er meget fremtidssikret men det er et lidt nørdet job hehe, murer er pisse hårdt men der er fanma penge i det! er selv lige droppet ud af murer grundforløbet for at uddanne mig til skibsfører istedet, men helt sikkert interessant hvor man, hvis man vil, kan tjene rigtig rigtig mange penge!


det satme noget fis at skrive.. Folk som dig burde få brugerbetaling i hovedet hver gang i nasser på de GRATIS offentlige ydelser. :x

Jeg har sgu ikke det fjerneste imod sort arbejde, så længe ham der arbejder sort har en normal indkomst af f.eks. 25-30.000 om måneden som der bliver betalt skat af. Hvad han tjener derudover, er sgu ligemeget.

Lad os antage at du tjener 25.000 om mdr. før skat, og tømren tjener 30.000 før skat. Derudover tjener han 5000 sort i weekenderne. Er vi enige om at han reelt set faktisk bidrager med flere penge til told og skat end dig? Føler du så stadig at han "nasser" på systemet?

Arbejder han derimod kun sort, eller har en indkomst på f.eks. 15.000 han betaler skat af, og resten sort, er jeg enig, så nasser han på systemet. Men betaler han lige så meget i skat som os andre, så fuck om han tjener nogle ekstra klejner i weekenden.

Nu ikke så jantelovs-agtig for satan da..
Where there is a will, there is a way!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 492
Tilmeldt: 16. jan 2007, 20:15
Geografisk sted: Gladsaxe
 
Træner her: Atlas Motion og Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Steve- skrev:Lad os antage at du tjener 25.000 om mdr. før skat, og tømren tjener 30.000 før skat. Derudover tjener han 5000 sort i weekenderne. Er vi enige om at han reelt set faktisk bidrager med flere penge til told og skat end dig? Føler du så stadig at han "nasser" på systemet?

Arbejder han derimod kun sort, eller har en indkomst på f.eks. 15.000 han betaler skat af, og resten sort, er jeg enig, så nasser han på systemet. Men betaler han lige så meget i skat som os andre, så fuck om han tjener nogle ekstra klejner i weekenden.

Nu ikke så jantelovs-agtig for satan da..


Det har da absolut intet med jantelov eller noget som helst andet at gøre. Sort arbejde er ulovligt og med god grund, hvilken jeg ikke føler burde være nødvendigt at specificere.

Om tømreren tjener mere eller mindre og beløbet størrelse er selvfølgelig totalt irrelevant i denne sammenhæng. Sidste år anslog man at der i Danmark blev arbejdet sort for op mod 40 mia. kr. Grunden til at så mange herhjemme arbejder sort, er at skattetrykket er så højt som det er, men det de freeridende nasseprinse ikke ser er, at sort arbejde alene er med til at fastholde skattetrykket kunstigt højt. Sort arbejde er naturligvis uaccaptabelt. EOD.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Karl Æg skrev:
Steve- skrev:Lad os antage at du tjener 25.000 om mdr. før skat, og tømren tjener 30.000 før skat. Derudover tjener han 5000 sort i weekenderne. Er vi enige om at han reelt set faktisk bidrager med flere penge til told og skat end dig? Føler du så stadig at han "nasser" på systemet?

Arbejder han derimod kun sort, eller har en indkomst på f.eks. 15.000 han betaler skat af, og resten sort, er jeg enig, så nasser han på systemet. Men betaler han lige så meget i skat som os andre, så fuck om han tjener nogle ekstra klejner i weekenden.

Nu ikke så jantelovs-agtig for satan da..


Det har da absolut intet med jantelov eller noget som helst andet at gøre. Sort arbejde er ulovligt og med god grund, hvilken jeg ikke føler burde være nødvendigt at specificere.

Om tømreren tjener mere eller mindre og beløbet størrelse er selvfølgelig totalt irrelevant i denne sammenhæng. Sidste år anslog man at der i Danmark blev arbejdet sort for op mod 40 mia. kr. Grunden til at så mange herhjemme arbejder sort, er at skattetrykket er så højt som det er, men det de freeridende nasseprinse ikke ser er, at sort arbejde alene er med til at fastholde skattetrykket kunstigt højt. Sort arbejde er naturligvis uaccaptabelt. EOD.

Jeg er dybt uenig her. Sort arbejde er ulovligt, men jeg føler at hvis man allerede har en stor skattepligtig indkomst, er det helt i orden at man tjener nogle ekstra klejner ved siden af. Det rager mig en papand om andre gør det, og det vil jeg godt unde dem.

Er man derimod f.eks. pizzamand nede på hjørnet og nasser på bistanden, samtidig med at man har en reel indkomst på 25.000 om måneden skattefrit, så ser jeg rødt.

Ellers, er det sgu helt fint, bidrager alle til skatten, så skal det nok gå. Hvis alle mennesker i Danmark bidrog med 14.000 kr. om mdr. i snit i skat, så ville vi være rigere end nogensinde før. Og det gør man ved at have en "normal skattepligtig indkomst". Hvad man tjener derudover, kan i og for sig være ligemeget så.
Where there is a will, there is a way!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 492
Tilmeldt: 16. jan 2007, 20:15
Geografisk sted: Gladsaxe
 
Træner her: Atlas Motion og Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ens holdning til sort arbejde hænger sjovt nok ofte sammen med ens muligheder for selv at udføre det.

En del af de folk jeg snakker med, der er imod sort arbjede vil godt selv have det udført når de selv skal til at betale 500 kr i timen for en håndværker??
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2314
Tilmeldt: 22. feb 2007, 16:33
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 102 gæster