Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65711 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1368
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1366

Følg bodybuilding.dk på

Træningstid ?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hej alle.

Jeg træner 3 gange ugenligt 2½ - 3 timer pr. gang, og er meget godt tilfreds med det, og kan da også se fremgang med vægt øgningen og på kroppen.

Men her i går, snakkede jeg med en af gutterne fra klassen. Han fortalte, at jeg slet ikke ville noget ud af at træne i så lang tid. Og at jeg maks skulle træne én time ad gangen.

Hvad siger I til det, har han fat i noget der, eller er det bare tom snak ?

På forhånd mange tak.
Becoming Insane .., Hopefully not!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29. nov 2007, 17:20
Geografisk sted: Glostrup
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 71.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er en myte, du kan roligt træne :wink: Bare sørg for at få noget energi hvis du træner så lang tid i form af bananer eller andet sjov :lol:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 28. aug 2007, 19:15
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Alt med måde. 2-3 timer er rigtig lang tid. Tror du ikke du kunne effektiviserer din træning lidt? personeligt sigter jeg altid mod 70-90 mins.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mange programmer kræver en smule mere end en time.
Jeg prøver personligt at holde mig til omkring 100 minutter :) plus - minus
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 20. sep 2007, 17:58
 
Træner her: Anger Mangement
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ligger på 2-2½ time for min træning, afhængig af hvad split det er og hvordan energien er - Men jeg er glad og tilfreds med den tidsramme - Det virker ganske godt for mig. :)
Pain Is Temporary, Pride Is Forever | Some do roids, i do hard work
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 694
Tilmeldt: 25. feb 2007, 16:14
Geografisk sted: 9000 Aalborg
 
Træner her: Fysiofitness
Fitness World Aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Cyber-Frog skrev:Jeg ligger på 2-2½ time for min træning, afhængig af hvad split det er og hvordan energien er - Men jeg er glad og tilfreds med den tidsramme - Det virker ganske godt for mig. :)


Samme her.

Det afhænger af split-typen samt kombinationen af cardio som kan variere fra 10 min. til 40 min.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 29. apr 2007, 18:15
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Fitness World Aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er simpelthen en myte, baseret på fejlfortolkninger af videnskabelige undersøgelser. Så vidt jeg er orienteret, så er påstanden baseret på undersøgelser lavet på udholdenhedsatleter, som viser at testosteron-niveauet falder efter 45 minutters træning, mens kortisol-niveauet stiger. Problemet er bare at man IKKE kan overfører resultater fra undersøgelser udført på udholdenhedsatleter, til atleter som træner med vægte.

En meget markant forskel på disse 2 typer atleter er jo blandet de lange pause vægtttræningsatleter har mellem deres sæt. Der er jo på ingen måde tale om samme kontinuerlige træning, som ved f.eks cykling.

Iøvrigt så er der masser af olympiske vægtløfter, styrkeløftere, kasteatleter osv, som træner 2-3 timer i streg ganske uden problemer og med gode resultater. Så lad os en gang for alle afskrive det som værende en myte.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er enig i, at det er en i fejltolkning af studier. Men er der stadig ikke lidt hold i det?
For den "normale" trænende vil et pas på 2-3 timer (forudsat en fornuftig intensitet) så ikke have stor risiko for at ende som overtræning?
"The best activities for your health are pumping and humping."
- Arnold Schwarzenegger
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 674
Tilmeldt: 17. jul 2007, 21:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



anders078 skrev:Er enig i, at det er en i fejltolkning af studier. Men er der stadig ikke lidt hold i det?
For den "normale" trænende vil et pas på 2-3 timer (forudsat en fornuftig intensitet) så ikke have stor risiko for at ende som overtræning?


Muligvis, hvis du f.eks. træner biceps i 3 timer hver dag :D Men overtræning sker sjældent, hvis man giver sin krop tid til at restituere mellem hvert pas, holder dekon/deload regelmæssig og spise fornuftig
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:Det er simpelthen en myte, baseret på fejlfortolkninger af videnskabelige undersøgelser. Så vidt jeg er orienteret, så er påstanden baseret på undersøgelser lavet på udholdenhedsatleter, som viser at testosteron-niveauet falder efter 45 minutters træning, mens kortisol-niveauet stiger. Problemet er bare at man IKKE kan overfører resultater fra undersøgelser udført på udholdenhedsatleter, til atleter som træner med vægte.

En meget markant forskel på disse 2 typer atleter er jo blandet de lange pause vægtttræningsatleter har mellem deres sæt. Der er jo på ingen måde tale om samme kontinuerlige træning, som ved f.eks cykling.

Iøvrigt så er der masser af olympiske vægtløfter, styrkeløftere, kasteatleter osv, som træner 2-3 timer i streg ganske uden problemer og med gode resultater. Så lad os en gang for alle afskrive det som værende en myte.


Ok jeg havde forstået det sådan så studiet med de 45 mins godt kunne overføres men det ikke var blevet endeligt bevist. Men så er det dejligt at få det præciseret! Big volumen here i come! :twisted:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



anders078 skrev:Er enig i, at det er en i fejltolkning af studier. Men er der stadig ikke lidt hold i det?
For den "normale" trænende vil et pas på 2-3 timer (forudsat en fornuftig intensitet) så ikke have stor risiko for at ende som overtræning?

Det er såmen ikke tiden du er i centret som er afgørende. Det er den totale tid du bruger på at løfte vægte i ugen. Det vil sige din totale workload. Overstiger den din konditionering og restitutive egenskaber, så starter du med at overreache, og efter et stykke tid vil du blive egentlig overtrænet. Men det er bare ikke noget som sker særligt tit. Folk vil jo som regel nå at reagere på det styrkefald der sker når man overreacher.

Man skal huske at der er stor forskel på at træne full-body 2-3 gange om ugen i 2-3 timer af gangen, og så på at træne split 6 gange i ugen, i 2-3 timer af gangen. Dem som træner 2-3 timer af gangen, er jo ofte dem som træner full-body, og skal et solidt program igennem. Men når man regner deres totale træningstid og workload ud, så er den jo ikke større end dem som træner split 6 gange i ugen.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det ville være lidt nemmere at bedømme om du bruger for lang tid hvis du postede træningsprogram og så lige fortæller om du går efter styrke eller masse.
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 4. apr 2007, 12:39
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



personligt syntes jeg selv at 45min til en time er perfekt.
nu ved jeg ikke hvor lange pauser du holder men hvis du holder de der 3min mellem sættene og gir den max gas så tror jeg ikke på du har overskud til at gøre fremgang rent fysisk efter en time der er ikke mere power tilbage med mindre det er hyggetræning.....
jeg siger altid gi dig selv 100% i en time og så hjem og fyld depoterne op og regenere....
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30. nov 2007, 16:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



men hvis du holder de der 3min mellem sættene og gir den max gas så tror jeg ikke på du har overskud til at gøre fremgang rent fysisk efter en time der er ikke mere power tilbage med mindre det er hyggetræning.....

Det er noget sludder. Det handler ene og alene om work capacity. Hvis du er vant til at træne 45-60 mins, og øger til 2 timer, så kan du selvfølgelig ikke opretholde samme intensitet. Men hvis du altid har trænet så længe af gangen, så er din krop jo konditioneret til det.

Mange af de bedste olympiske vægtløftere i verden træner i 3-4 timer af gangen, og jeg tror de ville blive små-fornærmet hvis du kaldte deres træning for hyggetræning. Klart, de holder nok lidt længere pauser. Men nok heller ikke så lange at det gør den store forskel. Og de er immervæk i stand til at sætte PR´s i sidste del af passet, uden problemer, fordi de netop er konditioneret til så lange pas, og så stor workload.

Hvor stor workload og hvor mange timer ugentlig træning man kan holde til, er så en helt anden diskussion, for det er yderst individuelt.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



olympiske vægtløftere? ja jeg kan da også træne 3-4 timer hvis de t er noget jeg lever af men nu tror jeg mere at det han snakker om er stadig lidt på hobbyplan og derfor mener jeg ikke at man skal stile efter at træne i flere timer når man gerne vil gære fremskridt og stadig have energi til arbejde osv. så nægter jeg at tro der er ressourser nok....
men kun min mening.
han siger jo han er træt i forevejen.
så skær ned på tiden men fyr op for intensiteten i den tid du er der og masser af proteiner
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30. nov 2007, 16:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg lever ikke af det, men til en fullbody træning når jeg hurtigt op på 2-3 timer. Et 2-split klarer jeg på 1½-2 timer. Det er med fuld knald på og uden dødløft.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3716
Tilmeldt: 5. mar 2006, 00:27
Geografisk sted: Storkøbenhavn
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



han siger jo han er træt i forevejen.

Hvor siger han det henne ?

Iøvrigt så udelukket intensitet ikke volumen. Det er en klassisk HIT fejlfortolkning som Mike Mentzer så bravt prædikede. At man ikke kan træne både hårdt og i lang tid. Det er noget værre sludder, som masser af atleter verden over har modbevist i praksis. Kroppen tilpasser sig altså på flere områder. Den bliver ikke kun større og stærkere. Den bliver også i stand til at klare større workloads, og komme sig hurtigere.

Men du har da ret i at der er forskel på proffesionelle atleter og hobbyløftere. Men nu træner manden altså full-body, og det er meget svært at få banket sådan et pas af på 1 time.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bjørnen skrev:Jeg lever ikke af det, men til en fullbody træning når jeg hurtigt op på 2-3 timer. Et 2-split klarer jeg på 1½-2 timer. Det er med fuld knald på og uden dødløft.

Jeg har nu heller aldrig haft problemer med lange pas, til trods for at jeg ikke er proffesionel atlet, og også har en dagligdag at passe. Jeg har uden problemer trænet 3 timer lange Sheiko træningspas, hvor pauserne mellem sættene har været 2-4 minutter. Og det har ikke været disko-dasko træning, med masser af maskiner og kabler. Det har UDELUKKENDE været store vægtstangsøvelser.

Manden spurgte om ham gutten fra centret har ret. Og det korte og kontante svar er, NEJ, det har han ikke.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mange tak for svarene , i har været til stor hjælp.
Jeg kan se at de fleste godt mener at man kan træne i længere tid, og stadig få noget ud af det, så det vil jeg blive ved med.

Nu var der en der spurgte hvordan mit program så ud, og det kan jeg ærlig talt ikke skrive. Der er så mange øvelser, jeg tager, som jeg faktisk ikke engang ved hvad hedder.

Nu er jeg stadig 'nybegynder' , selvom jeg været tilmeldt længe, er det først her de sidste 4 måneder det har været mere seriøs træning.
Så træner et full-body program, mandag, onsdag og fredag. Men tager mest øvelser på de forskellige maskiner, selvom jeg godt har læst, at de ikke er nær så gode. Går lige ind på technogyms hjemmeside, og finder ud af hvad maskinerne hedder og poster mit program senere . Men mange tak endnu en gang.
Becoming Insane .., Hopefully not!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29. nov 2007, 17:20
Geografisk sted: Glostrup
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 71.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



UnderConstruction90 skrev:Mange tak for svarene , i har været til stor hjælp.
Jeg kan se at de fleste godt mener at man kan træne i længere tid, og stadig få noget ud af det, så det vil jeg blive ved med.

Nu var der en der spurgte hvordan mit program så ud, og det kan jeg ærlig talt ikke skrive. Der er så mange øvelser, jeg tager, som jeg faktisk ikke engang ved hvad hedder.

Nu er jeg stadig 'nybegynder' , selvom jeg været tilmeldt længe, er det først her de sidste 4 måneder det har været mere seriøs træning.
Så træner et full-body program, mandag, onsdag og fredag. Men tager mest øvelser på de forskellige maskiner, selvom jeg godt har læst, at de ikke er nær så gode. Går lige ind på technogyms hjemmeside, og finder ud af hvad maskinerne hedder og poster mit program senere . Men mange tak endnu en gang.


Argh, som lyden fra en negl på en tavle mine øre :fighting1:
"The best activities for your health are pumping and humping."
- Arnold Schwarzenegger
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 674
Tilmeldt: 17. jul 2007, 21:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Held og lykke med at klare FB's eller programmer som sheiko på en time.

Mht FB'så kan det godt lade sig gøre at komme igennem på en times tid, hvis man tager sine forbeholdsregler. Disse forbeholdsregler kunne være at skære alle isolationsøvelser fra - samtidig sætter man intensiteten ned, men densiteten (altså pausen mellem sæt skal mindskes) sættes så op.

Er man gået lidt i stå, kan en sådan approach bruges som periodisering.

Eks i din normale fullbody, kører du 3x10x100 kg i bænkpres med 2-3 min pause/sæt. Du har ikke oplevet fremgang i et stykke tid, så i stedet for at skifte til f.eks 4x8x110 kg med 3-4 min pause/sæt, forsøger du dig med 3x10x90 kg med 45-60 sek pause.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1757
Tilmeldt: 12. jun 2006, 17:02
Geografisk sted: Nakskov
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ja, så prøver at jeg at poste mit program .. Skriver bare navnet på maskinen, da jeg ikke ved hvad jeg ellers skal kalde dem. (De er skrevet i den rigtige rækkefølge)

Benpres 12*3 180 kg
Baglår 9*3 67,5 kg
Forlår 10*3 72,5 kg

Chest Press 12*3 65 kg
Vertical Traction 10*3 100 kg
Upper Back 10*3 45 kg
Shoulder Press 10*3 40 kg
Bicep på Lat Machine 3*12 65 kg
En bryst øvelse, kan ikke navnet på maskinen, men 12*3 55 kg
Delts Machine 10*3 40 kg
Tricep , kender heller ikke navnet. 3*10 80 kg
Tricep på 'Cable Jungle' 3*12 55 kg
Bænkpres 3*10 55 kg
Bænkpres med håndvægte på skråbænk 3*10 24 kg pr hånd
Bicep på 'Cable Jungle' 12*3 50 kg
Pulley 10*3 55 kg
Og så slutter jeg af med forskellige mave øvelser.

Hvis I ikke lige ved hvilke maskiner det er, kan I kigge her http://www.technogym.dk/_vti_g30_plsel. ... try=11704_

Ved godt, at det ikke er den måde I ville træne på, men jeg synes det fungere godt nok.
Også var der en der spurgte om mit mål. Og det er simpelthen , bare at blive pænt markeret. Hvis I forstår?
Becoming Insane .., Hopefully not!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29. nov 2007, 17:20
Geografisk sted: Glostrup
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 71.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



anders078 skrev:
UnderConstruction90 skrev:Mange tak for svarene , i har været til stor hjælp.
Jeg kan se at de fleste godt mener at man kan træne i længere tid, og stadig få noget ud af det, så det vil jeg blive ved med.

Nu var der en der spurgte hvordan mit program så ud, og det kan jeg ærlig talt ikke skrive. Der er så mange øvelser, jeg tager, som jeg faktisk ikke engang ved hvad hedder.

Nu er jeg stadig 'nybegynder' , selvom jeg været tilmeldt længe, er det først her de sidste 4 måneder det har været mere seriøs træning.
Så træner et full-body program, mandag, onsdag og fredag. Men tager mest øvelser på de forskellige maskiner, selvom jeg godt har læst, at de ikke er nær så gode. Går lige ind på technogyms hjemmeside, og finder ud af hvad maskinerne hedder og poster mit program senere . Men mange tak endnu en gang.


Argh, som lyden fra en negl på en tavle mine øre :fighting1:


Siden hvornår har man ikke kunnet blive en stor BBer og træne tungt i Technogym maskiner/ udstyr?

Kender flere og har erfaring med, at det ikke er udstyrets navn, men "måden" og "manden" der bruger det der er problemet? eller er det bare fordi "de andre" siger at det er for "fitness-agtigt"? :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: 4. okt 2007, 18:25
Geografisk sted: Næstved
 
Træner her: Chandre Fitness
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Charlotte skrev:
anders078 skrev:
UnderConstruction90 skrev:Mange tak for svarene , i har været til stor hjælp.
Jeg kan se at de fleste godt mener at man kan træne i længere tid, og stadig få noget ud af det, så det vil jeg blive ved med.

Nu var der en der spurgte hvordan mit program så ud, og det kan jeg ærlig talt ikke skrive. Der er så mange øvelser, jeg tager, som jeg faktisk ikke engang ved hvad hedder.

Nu er jeg stadig 'nybegynder' , selvom jeg været tilmeldt længe, er det først her de sidste 4 måneder det har været mere seriøs træning.
Så træner et full-body program, mandag, onsdag og fredag. Men tager mest øvelser på de forskellige maskiner, selvom jeg godt har læst, at de ikke er nær så gode. Går lige ind på technogyms hjemmeside, og finder ud af hvad maskinerne hedder og poster mit program senere . Men mange tak endnu en gang.


Argh, som lyden fra en negl på en tavle mine øre :fighting1:


Siden hvornår har man ikke kunnet blive en stor BBer og træne tungt i Technogym maskiner/ udstyr?

Kender flere og har erfaring med, at det ikke er udstyrets navn, men "måden" og "manden" der bruger det der er problemet? eller er det bare fordi "de andre" siger at det er for "fitness-agtigt"? :lol:


Nej, slet ikke. Kan personligt bare ikke fordrage maskiner med "fastlåst bane". Men hver sin smag - man skal træne med det, der for en virker bedst. Antydede jo netop intet dårligt om dem, der bruger maskinerne.
"The best activities for your health are pumping and humping."
- Arnold Schwarzenegger
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 674
Tilmeldt: 17. jul 2007, 21:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bash skrev:Held og lykke med at klare FB's eller programmer som sheiko på en time.


hmm, Sheiko 1 tager ikke mere end én time, hvis man ikke bruger tiden på at snakke. Kan ikke udtage mig om de andre, men de ser dog ud til at ville tage lidt længere.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2314
Tilmeldt: 22. feb 2007, 16:33
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Gozo skrev:
Bash skrev:Held og lykke med at klare FB's eller programmer som sheiko på en time.


hmm, Sheiko 1 tager ikke mere end én time, hvis man ikke bruger tiden på at snakke. Kan ikke udtage mig om de andre, men de ser dog ud til at ville tage lidt længere.

Hvis du laver det på så kort tid, så holder du alt alt for korte pauser. Når man kører Sheiko bør man holde 3-5 minutters pause mellem de tungeste sæt.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



anders078 skrev:
Charlotte skrev:
anders078 skrev:
UnderConstruction90 skrev:Mange tak for svarene , i har været til stor hjælp.
Jeg kan se at de fleste godt mener at man kan træne i længere tid, og stadig få noget ud af det, så det vil jeg blive ved med.

Nu var der en der spurgte hvordan mit program så ud, og det kan jeg ærlig talt ikke skrive. Der er så mange øvelser, jeg tager, som jeg faktisk ikke engang ved hvad hedder.

Nu er jeg stadig 'nybegynder' , selvom jeg været tilmeldt længe, er det først her de sidste 4 måneder det har været mere seriøs træning.
Så træner et full-body program, mandag, onsdag og fredag. Men tager mest øvelser på de forskellige maskiner, selvom jeg godt har læst, at de ikke er nær så gode. Går lige ind på technogyms hjemmeside, og finder ud af hvad maskinerne hedder og poster mit program senere . Men mange tak endnu en gang.


Argh, som lyden fra en negl på en tavle mine øre :fighting1:


Siden hvornår har man ikke kunnet blive en stor BBer og træne tungt i Technogym maskiner/ udstyr?

Kender flere og har erfaring med, at det ikke er udstyrets navn, men "måden" og "manden" der bruger det der er problemet? eller er det bare fordi "de andre" siger at det er for "fitness-agtigt"? :lol:


Nej, slet ikke. Kan personligt bare ikke fordrage maskiner med "fastlåst bane". Men hver sin smag - man skal træne med det, der for en virker bedst. Antydede jo netop intet dårligt om dem, der bruger maskinerne.


okay :? man kan jo tolke "lyden fa en negl på en tavle" forskelligt...

Jeg giver dig fuldstændig ret i at "maskiner" ikke er det optimale i forbindelse med træning.. her er vi da helt enige :P Dog vil jeg lige gøre opmærksom på at Technogym også laver frie vægte o.a. udemærket frivægt udstyr!

Og så tror jeg vi holder os til topic :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: 4. okt 2007, 18:25
Geografisk sted: Næstved
 
Træner her: Chandre Fitness
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Personligt, så syntes jeg så langtid er komplet hjernedødt i mit hovede. Jeg har aldrig nogensinde trænet så længe!

Jeg må være enig med Henning Kristensen's citat:

"Et træningspas skal vare mellem 30-60 min, tager det længere tid er der simpelthen for mange sæt eller også er intensiteten for lav..."

Jeg kan kun give ham ret, uden at have nogen fysiologisk forklaring på dette.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 720
Tilmeldt: 15. maj 2006, 20:33
 
Træner her: Atletklubben Jyden
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lundique skrev:Jeg må være enig med Henning Kristensen's citat:

"Et træningspas skal vare mellem 30-60 min, tager det længere tid er der simpelthen for mange sæt eller også er intensiteten for lav..."

Jeg kan kun give ham ret, uden at have nogen fysiologisk forklaring på dette.


Men hvorfor skal han have mere ret end en atlet med en ligeså flot (eller måske flottere) fysik som Henning, men som siger at et træningspas godt må vare +2 timer?

Når der som sagt ikke er nogen beviser på det
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Jeg træner bar lige på og hårdt med høj volume
ingen pjat, når der er træning er der træning,
bruger 40-60 min.
I had a goal, to be the best from day one - Jay Cutler
Sponseret af (link slettet) - Pulse o the next generation.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 355
Tilmeldt: 23. feb 2007, 19:05
Geografisk sted: Frederiksberg
 
Træner her: City Fitness Ribe
Ribe Fritidscenter
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 116 gæster