Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65711 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1175
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1172

Følg bodybuilding.dk på

Kreatin

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hey alle sammen, har læst lidt om hvad i har skrevet om Kreatin...... personligt to jeg Kreatin i 6 måneder i træk, som resultat fik jeg ondt i højre side?? så ville holde den pause hvis jeg var jer!!.

Edit: Flyttet af admin
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. maj 2005, 23:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hmm har jeg ikke hørt om før :o

er på kreatin atm... hmm.. kan du fortælle mig hvor hurtigt du kunne se nogen forskel eller hvor meget du tog på i løbet af 1-2 uger?

jeg har taget kreatin siden mandag men kan godt være jeg er immun til det :/ eller tager det flere måneder før man får "vand vægt" ?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: 13. maj 2005, 13:22
Geografisk sted: Danmark man
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Og det er helt sikkert beviseligt, at der er en sammenhæng mellem kreatin og ondt i højre side ved brug af kreatin i længere perioder. Kan sku ikke finde denne advarsel uden på mine bøtter og for den sagt skyld nogen steder. Endvidere har du vel selvfølgelig konsuliteret en læge for nærmere præcision og defination af "ondt i højre side", således du kan fremlægge beviser for hvilke ting i kreatin der beskadiger eller lægger pres på diverse menneskelige "reservedele". Og yder mere savner vi data om mængden samt alt andet du har indtaget i denne 6 mdr. periode for vi videnskabeligt bare har en lille chance for at påvise et sammenhæng meller kreatin og ondt i højre side - Mon ikke denne skulle være postet i OFF TOPIC !

Endvidere skal man passe på med at antage at Kreatin er et tilskud som man blot tager på af - det er mange andre faktorere der skal være i orden for at denne proces lykkes.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9283
Tilmeldt: 3. jan 2005, 13:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jo gik til lægen og fik mig scannet, der var ikke noget at se, men en ting er sikkert, skal aldrig røre Kreatin igen. Har ikke rørt det i 6 måneder, fik taget nogle blodprøver for 1 måned siden, fik besked at jeg havde for højt kreatin indhold i kroppen!!!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. maj 2005, 23:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



til dørmanden:, kan ikke huske hvordan det gik, men det er vigitgt at kunne sætte den pause, men hvis du tager det ordentligt så skal det nok give resultat.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. maj 2005, 23:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jo gik til lægen og fik mig scannet, der var ikke noget at se, men en ting er sikkert, skal aldrig røre Kreatin igen. Har ikke rørt det i 6 måneder, fik taget nogle blodprøver for 1 måned siden, fik besked at jeg havde for højt kreatin indhold i kroppen!!!


En MR Scanning pga. ondt i højre side pga. kreatin ????

Hvis du ikke har rørt det i 6 mdr., skyldes dit nuværende forhøjet kreatin indhold vel ikke din tidligere kreatin indtagelse ????

Skulle et forhøjet kreatin indhold i kroppen fremkalde de nævnte smerter ????

Flere præcise fakta på bordet makker - tror ikke der er et sammenhæng mellem smerten og din kreatin indtagelse. Der er ikke konstateret bivirkninger på mennesker ved indtagelse af anbefalede dosis´er af kreatin. Endvidre ser det også ud til at selv meget høje og lange dosiser af kreatin heller ikke har nævneværdige bivirkninger !
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9283
Tilmeldt: 3. jan 2005, 13:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jo fik en scanning....... og har ikke rørt kratin i 6 måneder men alligevel kunne de se for højt kratin i blodet, og ja der er et sammen hæng med højre side.
Har ikke skrevet dette inlæg for at skulle forsvare mig selv, har gjort det for at give mine erfaringere videre,til dem der kan bruge det. det kan du åbenbart ikke, men måske er der nogle der kan. Forum er beregnet til at hjælpe hinanden.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. maj 2005, 23:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mener stadigvæk ikke, at der med din argumentation og de ting du har lagt på bordet er grund til at tro, at det skulle være farligt at bruge kreatin i lange perioder og der er et sammenhæng mellem din smerte og brug af kreatin. Hvis der virkeligt er et realt problem i dette er det mere undtagelsen end reglen, derfor mener jeg ikke man på denne baggrund kan drage nogen som helst konklusioner om evt. bivirkninger ved langtids brug.

Mener du seriøst der er et problem, så mener jeg du bør gå til fødevaredir. og få dem til at trække alt kreatin på markedet tilbage - hvilket nok ikke bliver tilfældet.

2.3 kg:
Fik du også målt dit kreatin indhold i blodet inden du startede med kreatin ?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9283
Tilmeldt: 3. jan 2005, 13:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis du har været ved lægen må han da have haft et bud på, hvad der gjorde ondt i højre side? Altså hvilket organ.

Det er helt fint du gerne vil give dine erfaringer videre, er jo det boardet handler om, men på den anden side skal man ikke male fanden på væggen :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



cencur
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. maj 2005, 23:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



[-X :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9283
Tilmeldt: 3. jan 2005, 13:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



sjov man ikkemå sige sin mening, men her er dennnnnnnnnnnnnnnn =D>
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. maj 2005, 23:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tjaa humor har manden da.

Men hvis du ikke er smuttet så vil jeg gerne vide lidt mere om hvordan det er muligt for din læge at konstatere et for højt kreatin indhold i din krop! Har aldrig hørt om det før!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 4. jul 2004, 10:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



??? er ikke læge ...... fik det at vide af min læge!!!!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. maj 2005, 23:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ja den er jeg med på, men sagt på en anden måde...er det nogle som har hørt om noget ligende? Læst noget på doping.dk eller ligende! Tror måske at din læge har taget fejl....også selv om det lyder utroligt!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 4. jul 2004, 10:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fra doping.dk

Hvor meget kreatin skal man tage for at det bliver skadeligt?
Kreatins bivirkninger
Hvor meget kreatin skal man max tage, før det bliver skadeligt??

Hej kreatin-spørger

Kreatin er relativt ufarligt selv i store doser. Kreatin har været på markedet i en del år nu og man har endnu ikke sikkert konstateret bivirkninger. Det anbefales at holde en pause efter 3 måneders forbrug, idet kroppen vænner sig til kreatinet, hvorved virkningen aftager.

Hilsen
Rasmus Damsgaard, læge
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 4. jul 2004, 10:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvad var det han målte? For højt kreatin eller for højt kreatinin? Begge dele må forventes at være forhøjet hvis man bruger kreatin, derfor bør man altid informere sin læge ved evt. blodprøve, fordi for højt kreatinin er tegn på dårlig nyrefunktion.

Jeg spørger:
Hvad sagde lægen der skulle give anledning til at tro at det var kreatinens skyld?
Hvad er det du har ondt i? Højre nyre?
Hvilke doser brugte du kreatin i?
Kan det tænkes at 400 af de andre mulige faktorer der kan "give ondt i højre side" bar skylden?

Bemærk at ingen er ud på at censurere eller nedgøre dig, men at anklage kreatin på den måde kræver sgu lidt argumentation, især på et forum der beskæftiger sig med salg af selvsamme.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



? fik det at vide og hvad er pointen? at han kan tage fejl!!!
ved det ikke,. OG,
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. maj 2005, 23:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



:D :D :D

For min skyld, må du gerne sige din mening 2.3(så længe du ikke sviner folk til) og det er også fedt at du vil dele dine erfaringer med os. Men det er alles ret at sætte spørgsmålstegn ved de indlæg der komme og give sin mening til kender og stille spørgsmål til indlægget, således læserne får den bedst mulige, mulighed for at vurdere rigtigheden i indlægget. Uden denne proces kan det gå grueligt galt - Tænk hvis vi ikke have sat spørgsmål tegn ved at Jorden er flad.

Dit indlæg er for så vel ok og interessant nok, derfor også den nuværende dialog, som sagtens kunne have været forsat og blive både spændende og informativ, da man endnu ikke rigtigt har nogen videnskabelige erfaringer med langtids virkningen af Kreatin brug. Men som før nævnt skal der altså mere til end et indlæg hvor det står - Jeg har taget kreatin i 6 mdr - dette er skyld i at jeg har ondt i højre side - før vi ihvertfald som læsere kan bruge dette til noget.

Dette er ikke et personligt angreb, så der er ingen grund til tilsvining. Har du flere data vedr. trådens oprindelige oplæg, så smid dem da ind !
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9283
Tilmeldt: 3. jan 2005, 13:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



2.3kg skrev:sjov man ikkemå sige sin mening, men her er dennnnnnnnnnnnnnnn =D>


Du må godt sige din mening, hvis du fremfører den på en respektabel og acceptabel måde.

Endvidere forstår jeg godt de forskelliges kommentarer, da det er helt absurd at give kreatin skylden. Jeg sikker ikke det er kreatintilskuddets skyld, men hvis det først er opstået efter 6 måneder, så er det lidt svært at argumentere for det er tilskudet.

Hvilket kreatin har du egentlig benyttet?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3058
Tilmeldt: 25. okt 2004, 21:24
Geografisk sted: Fredericia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Igen! det er ikke dig vi stiller spørgsmål ved, det der vel nærmere din læge. Er faktisk bare lidt nysgerig ang. kreatin, idet vi som smeden siger sælger en masse af det. Og vi er derfor også interesseret i den rådgivning lægen gav dig!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 4. jul 2004, 10:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



kan ikke klare mere i mit system, har ikke svinet nogle til eller noget andet, ville bare dele mine erfaringer, kan være det er kreatin eller ej, det er det eneste det har tydet på!!!, måske er det æbler jeg ikke kan tåle, hvem ved?. til dem der har deltaget i denne debat held og lykke med træning og kreatin vil ikke bruge mere energi på dette ender med at få en blodprob, og ja hvem ved, måske er det kreatinen der er skyld i det!!!!!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. maj 2005, 23:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



:) Ja kreatin skulle nødig tage livet af os! Men hold os lige updatet hvis du har nye informationer i denne "kreatin" sag!

Ellers godt ord igen! :8
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 4. jul 2004, 10:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Yes, fair nok 2.3 ! Og god træning til dig med eller uden kreatin ! Håber da også at du ikke har mistet modet på at skrive herinde.

Er det dig på det tidligere foto (ikke det nuværende :D ) ???

ender med at få en blodprob, og ja hvem ved, måske er det kreatinen der er skyld i det!!!!! he, he - så er der stof til en ny tråd ! :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9283
Tilmeldt: 3. jan 2005, 13:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



puha.... :) :)
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3743
Tilmeldt: 20. nov 2004, 18:49
Geografisk sted: Sønderborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 120.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster