Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65672 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049572 indlæg i 100421 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1027
Medlemmer: 2
Skjulte: 1
Gæster: 1024

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan/groftcut

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej ! :)

Er der nogen som har hørt den 7-dages suppe kostplan ? hører den var god til at smide en 2-3 kg om ugen, derefter skulle man holde en dags pause og så på den igen ? Har ledt over det hele, men væk er den ! SKAL have mig tabt til sommer, og gerne før, samtidig med at jeg gerne vil være pumpet (ved dette er umuligt, og derfor er det vigtigere at tabe mig)
- Desuden har jeg overvejet Therma Power, men mine forældre er ikk glade for det, da de har hørt så meget om dem, bl.a. er en mand død for et par uger siden af overdreven brug. Derfor vil jeg spørge om der er andre slanke/energi-tilskud som ikke ødelægger din krop ?

Jeg har trænet et par gange før, og har haft en forholdsvist markeret krop, men aldrig foran. Nu har jeg så det problem som jeg tror er opstået pga. træning. Jeg har fået små "patter" da jeg har muskelmasse på brystet. Problemet er bare at jeg har 1-2 cm fedt udenpå, så det ser næsten ud somom jeg har bryster. Er der nogen særlig måde man kan sørge for at det er lige det fedt du taber ? Og evt også om en måde at få sit hoftemål ned på ?

Tak på forhånd champs :) !
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 138
Tilmeldt: 20. feb 2007, 16:47
Geografisk sted: Sønderjylland
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er der nogen som har hørt den 7-dages suppe kostplan ? hører den var god til at smide en 2-3 kg om ugen, derefter skulle man holde en dags pause og så på den igen ?

Det lyder halvfarligt.
Brugeravatar

 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 5. jul 2006, 21:16
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der findes ingen magiske kure!
Det eneste der virker, er et vedvarigt nedsætning af kalorie indtaget.

Her er en god artikel.
http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/cuttilsommer.php
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1437
Tilmeldt: 2. apr 2006, 17:46
 
Træner her: Performance Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (13)
Kostplan: Vis kostplan



JensL skrev:
Er der nogen som har hørt den 7-dages suppe kostplan ? hører den var god til at smide en 2-3 kg om ugen, derefter skulle man holde en dags pause og så på den igen ?

Det lyder halvfarligt.


Tror det er svært at miste 2-3 kg fedt og muskler på en uge ;)
2 kg fedt: 14000 KCAL. Cirka, hæng mig ikke op i det!
det vil sige at man spiser 2000 KCAL mindre end sit ligevægts indtag. Hvilket er rigtig meget! Plus en crash diet som denne, vil også crashe dit stofskifte ned.

Det der bliver tabt yderligt, er blot væsketab, pga det meget begrænsede indtag af kulhydrat. Når den slankekur er over, så kommer væsken tilbage igen...
Men selvfølgelig mister man ikke væske hele tiden, men mest i 1 uge.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1437
Tilmeldt: 2. apr 2006, 17:46
 
Træner her: Performance Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (13)
Kostplan: Vis kostplan



Lithium skrev:
R0mme1 skrev:
JensL skrev:
Er der nogen som har hørt den 7-dages suppe kostplan ? hører den var god til at smide en 2-3 kg om ugen, derefter skulle man holde en dags pause og så på den igen ?

Det lyder halvfarligt.


Tror det er svært at miste 2-3 kg fedt og muskler på en uge ;)
2 kg fedt: 14000 KCAL. Cirka, hæng mig ikke op i det!
det vil sige at man spiser 2000 KCAL mindre end sit ligevægts indtag. Hvilket er rigtig meget! Plus en crash diet som denne, vil også crashe dit stofskifte ned.

Det der bliver tabt yderligt, er blot væsketab, pga det meget begrænsede indtag af kulhydrat. Når den slankekur er over, så kommer væsken tilbage igen...
Men selvfølgelig mister man ikke væske hele tiden, men mest i 1 uge.


Man kan i den forbindelse vælge at se følgende program på Tv3 ... Handler om 2 piger der smadrer deres fysik og fordøjelse ved at køre blandt andet suppekure i 5 uger. Første del er sendt. Del 2 af 2 kommer:

Minimize me, del 2
05.02.2008 kl. 22.00 - 23:00 på TV3

Så kan i se hvor fucked man kan blive af den slags "mirakelkure" under 1000 kcal + mindst 1 times cardio om dagen


Man skal ikke benytte sig af disse mirakelkure der lover vægttab på flere kg om ugen! Man bør ikke tabe meget mere end 1 kg, hvis man er svært overvægtig, og selvfølgelig mindre, hvis man blot har lidt topmave! Mirakelkurene bevirker ofte at glykogenlagrene i leveren bliver frigivet til blodbanen via glykogenolyse! Når man så har opbrugt sit glykogenlager og begynder at spise normalt, så vil disse lagre fyldes op igen, og man er tilbage fra udgangspunktet...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. jun 2006, 10:12
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan



Lyder til i ikke går ind for den kur ? ;)

- J-S-O - Jamen når det lager er tømt, og man fortsætter yderligere 2 uger på diæten, så må det da falde ? Ellers kan jeg ikke forstå hvordan man kan tabe sig overhovedet ? :s..

Desuden, ingen svar på de andre ? Noget energi/slanke middel ? Og måder at isolere fedttab til bestemte områder ? :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 138
Tilmeldt: 20. feb 2007, 16:47
Geografisk sted: Sønderjylland
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Changes skrev:Og måder at isolere fedttab til bestemte områder ? :D


Det kan man desværre ikke. Det ville ellers være rart.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 12. jan 2008, 10:54
 
Træner her: Enjoy Fitness, Hørsholm
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 84.00
- Squat: 127.50
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ghâshûl skrev:
Changes skrev:Og måder at isolere fedttab til bestemte områder ? :D


Det kan man desværre ikke. Det ville ellers være rart.


VERDAMMT (; hehe.

- Er stadig åben for forslag ? :D

og har endnu et spørgsmål. Jeg siger hver søndag at jeg fra nu af vil spise pænt etc etc. MEN så skal jeg lige med drengene ned og have en pose slik, smage deres chips, dressing på salaten, i kender smøren ! Dog er jeg blevet godt til at holde mig fra slik og chips ! Nu er mit problem så at jeg kan spise mig mæt til det næsten sidder i halsen (overdrivelse fremmer forståelsen, red.) og så være sulten igen 2 eller 3 timer efter !! :s næsten ligemeget hvad jeg spiser, så kan jeg mærke det igen lynhurtigt efter at jeg næsten er tom indvendigt igen ! :/ Kan man få noget som nedsætter sult, øger stofskiftet ? Og nogen som har nogle gode ting at spise ind i mellem ? De skal kunne være lette at transportere i en taske da jeg går i gymnasiet :/
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 138
Tilmeldt: 20. feb 2007, 16:47
Geografisk sted: Sønderjylland
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Husker du at drikke nok vand? mindst 2 liter om dagen, gerne mere hvis du træner.. Hvis du mangler væske, kan kroppen nogengange ikke finde ud af det, så du simpelthen bliver sulten (for mad) i stedet.

Og en anden ting, der er da intet galt i at spise hver anden eller tredje time? Det holder dit blodsukker og stofskifte oppe, hvilket jo er meget positivt. Bare pas på med at spise usundt hver anden eller tredje time :)

Tror egentlig bare du må tage dig sammen og sammensætte en ordenlig kost plan, som de andre også har sagt, er der ingen hurtig vej. Du kunne vælge f.eks. therma power, men hvis du ikke har styr på din kost, tager du bare det hele på igen efter du er stoppet. Bruger selv thermo power nogen gange, men det er kun hvis jeg har styr på min kost og bare vil sætte lidt mere gang i det hele = hvis jeg stopper med dem, tager jeg det ikke på igen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 21. jan 2008, 19:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



normann skrev:Husker du at drikke nok vand? mindst 2 liter om dagen, gerne mere hvis du træner.. Hvis du mangler væske, kan kroppen nogengange ikke finde ud af det, så du simpelthen bliver sulten (for mad) i stedet.

Og en anden ting, der er da intet galt i at spise hver anden eller tredje time? Det holder dit blodsukker og stofskifte oppe, hvilket jo er meget positivt. Bare pas på med at spise usundt hver anden eller tredje time :)

Tror egentlig bare du må tage dig sammen og sammensætte en ordenlig kost plan, som de andre også har sagt, er der ingen hurtig vej. Du kunne vælge f.eks. therma power, men hvis du ikke har styr på din kost, tager du bare det hele på igen efter du er stoppet. Bruger selv thermo power nogen gange, men det er kun hvis jeg har styr på min kost og bare vil sætte lidt mere gang i det hele = hvis jeg stopper med dem, tager jeg det ikke på igen.


Årh ok, og tak for svarene :)

Jamen jeg er VIRKELIG sulten hver 3. time ? :/ Sådan som hvis man ikke har spist fra klokken 15-aftensmad ? :s

- Therma power, ville du så sige med eller uden efedrin ?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 138
Tilmeldt: 20. feb 2007, 16:47
Geografisk sted: Sønderjylland
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



den suppe kur du omtaler er så vidt jeg husker lavet af en diætist, og med det formål at få meget fede mennesker klar til en hjerte operation på kort tid.

På længere sigt vil et normalt cut approach være bedre
"Do or do not... there is no try"

Cut cut cut cut
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 8. jan 2007, 15:27
Geografisk sted: Grenaa
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis du vælger at bruge thermo power, skal det helt klart være med efedrin.

Men som sagt, fiks din kost først, så du f.eks. æder hver anden eller tredje time, bare noget sundt så du holder kalorierne nede.

Sådan her kunne en dag se ud (forslag):

Skål a38 med musli (morgenmad)
1 dåse tun + diverse grønsager, jeg bruger normalt gulerødder, majs, ærter lidt rødløg - salt og pepper og evt en lille smule pasta. Nogen dage et æg, hvis jeg synes der skal lidt variation ind.
1 protein shake - FØR TRÆNING
1 protein shake - EFTER TRÆNING
2 gulerødder
4 halvsmå ovnbagte frikadeller + ris + grønsagsblanding

Husk det bare er et forslag (taget udfra min kostplan over en uge)

Her spiser jeg faktisk ca. hver anden time og er aldrig sulten, har det nemlig ligesom dig, der går ikke meget mere end et par timer så er jeg sulten igen.

Spiser også fiberpiller og vitamin piller (morgen og aften) ved siden af.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 21. jan 2008, 19:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvilke fiberpiller?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 12. jan 2008, 10:54
 
Træner her: Enjoy Fitness, Hørsholm
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 84.00
- Squat: 127.50
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bruger de her:

http://www.normannwellness.dk/product.a ... ctgroup=15

Ikke nogen jeg bruger fordi jeg ved de er specielt velegnede eller noget, men simpelthen fordi jeg får dem gratis gennem salg. Bruger også vitamin pillerne derinde fra.

Kan se at der faktisk ikke engang står hvad de indeholder, men kan lige finde en bøtte frem og skrive det ind hvis nogen er interesserede.

Proteinen og det kreatin jeg bruger er fra bodylab.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 21. jan 2008, 19:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



normann skrev:Hvis du vælger at bruge thermo power, skal det helt klart være med efedrin.

Men som sagt, fiks din kost først, så du f.eks. æder hver anden eller tredje time, bare noget sundt så du holder kalorierne nede.

Sådan her kunne en dag se ud (forslag):

Skål a38 med musli (morgenmad)
1 dåse tun + diverse grønsager, jeg bruger normalt gulerødder, majs, ærter lidt rødløg - salt og pepper og evt en lille smule pasta. Nogen dage et æg, hvis jeg synes der skal lidt variation ind.
1 protein shake - FØR TRÆNING
1 protein shake - EFTER TRÆNING
2 gulerødder
4 halvsmå ovnbagte frikadeller + ris + grønsagsblanding

Husk det bare er et forslag (taget udfra min kostplan over en uge)

Her spiser jeg faktisk ca. hver anden time og er aldrig sulten, har det nemlig ligesom dig, der går ikke meget mere end et par timer så er jeg sulten igen.

Spiser også fiberpiller og vitamin piller (morgen og aften) ved siden af.


Det er da noget værre fis du fyrer af med.
Når man skal cutte, så skal man fordele kulhydraterne, fedt, og protein over hele dagen! Og en forhøjelse af protein indtaget vil være en god idé(hvis det ikke er så højt i forvejen), da protein mætter meget, og kroppen vil futte nogle proteiner af til glycogen.

Det du anbefaler, er faktisk at hurtige kulhydrater hele dagen lang! Der går en time, så er blodsukkeret røget i bund, og kroppen bliver nød til at tage af musklerne, og lave det om til energi, eller crashe dit stofskifte(hormon niveauet), og så vil du have yderligt have mere svært ved at tabe fedtet! Kroppen går vel på en slags måde ind i overlevelsemode, ved at det gøre det svært at tabe vægt.

Så det er nødvendigt at spise langsomme kulhydrater(Havregryn, ris, pasta, meget umodne bananer som det vitaminrige f.eks.) over hele dagen, og det samme protein, det skal være kød, fisk, Kassein protein.
Efter træningen er slut, ville det stadig være meget idealt med Valleprotein, og druesukker, da det er Window Of Oppurtinity. Desuden har videnskabelige undersøgelser vist at der er stor forskel på dem der får Valleprotein, og druesukker, end dem der får det deponeret andre tider om dagen. På trods af de mange kalorie, så vil druesukkeret altså ikke sidde på maven lige bagefter...

Thermopower er sku ikke en god idé! Hold dig nu væk fra Efedrin hvis du kan. Det er slet ikke nødvendigt for at tabe sig.
Hvis man har så store problemer med at tabe sig, så skal man slet ikke ty til Thermopower, da du vil tage kiloene på igen, ligeså snart du hopper af Thermopower
Gode artikler:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/vaegttab/Slankmedprotein.php
http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/bulking.php
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1437
Tilmeldt: 2. apr 2006, 17:46
 
Træner her: Performance Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (13)
Kostplan: Vis kostplan



R0mme1 skrev:
normann skrev:Hvis du vælger at bruge thermo power, skal det helt klart være med efedrin.

Men som sagt, fiks din kost først, så du f.eks. æder hver anden eller tredje time, bare noget sundt så du holder kalorierne nede.

Sådan her kunne en dag se ud (forslag):

Skål a38 med musli (morgenmad)
1 dåse tun + diverse grønsager, jeg bruger normalt gulerødder, majs, ærter lidt rødløg - salt og pepper og evt en lille smule pasta. Nogen dage et æg, hvis jeg synes der skal lidt variation ind.
1 protein shake - FØR TRÆNING
1 protein shake - EFTER TRÆNING
2 gulerødder
4 halvsmå ovnbagte frikadeller + ris + grønsagsblanding

Husk det bare er et forslag (taget udfra min kostplan over en uge)

Her spiser jeg faktisk ca. hver anden time og er aldrig sulten, har det nemlig ligesom dig, der går ikke meget mere end et par timer så er jeg sulten igen.

Spiser også fiberpiller og vitamin piller (morgen og aften) ved siden af.


Det er da noget værre fis du fyrer af med.
Når man skal cutte, så skal man fordele kulhydraterne, fedt, og protein over hele dagen! Og en forhøjelse af protein indtaget vil være en god idé(hvis det ikke er så højt i forvejen), da protein mætter meget, og kroppen vil futte nogle proteiner af til glycogen.

Det du anbefaler, er faktisk at hurtige kulhydrater hele dagen lang! Der går en time, så er blodsukkeret røget i bund, og kroppen bliver nød til at tage af musklerne, og lave det om til energi, eller crashe dit stofskifte(hormon niveauet), og så vil du have yderligt have mere svært ved at tabe fedtet! Kroppen går vel på en slags måde ind i overlevelsemode, ved at det gøre det svært at tabe vægt.

Så det er nødvendigt at spise langsomme kulhydrater(Havregryn, ris, pasta, meget umodne bananer som det vitaminrige f.eks.) over hele dagen, og det samme protein, det skal være kød, fisk, Kassein protein.
Efter træningen er slut, ville det stadig være meget idealt med Valleprotein, og druesukker, da det er Window Of Oppurtinity. Desuden har videnskabelige undersøgelser vist at der er stor forskel på dem der får Valleprotein, og druesukker, end dem der får det deponeret andre tider om dagen. På trods af de mange kalorie, så vil druesukkeret altså ikke sidde på maven lige bagefter...

Thermopower er sku ikke en god idé! Hold dig nu væk fra Efedrin hvis du kan. Det er slet ikke nødvendigt for at tabe sig.
Hvis man har så store problemer med at tabe sig, så skal man slet ikke ty til Thermopower, da du vil tage kiloene på igen, ligeså snart du hopper af Thermopower
Gode artikler:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/vaegttab/Slankmedprotein.php
http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/bulking.php


Nu går jeg udfra det er min forklaring du kører på, som ja var lidt upræcis :oops: men hvis du kigger på eksempel på min kost, vil du se at det ikke bare er hurtige kulhydrater. Og mht. thermopower, vil jeg undlade at komme så meget ind på det, da det tydeligvis er et ømt punkt for et par små fordomme. Har for det første ikke anbefalet ham thermopower, men sagde at han evt. kunne bruge det som et tilskud, andre vælger caffeine, hvor jeg har hang til lidt kraftigere midler. Skrev også at han 100% skal have kosten på plads hvis han vælger thermopower, da han jo ellers bare vil tage det hele på igen
BB'er!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 21. jan 2008, 19:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Changes skrev:Hej ! :)

Er der nogen som har hørt den 7-dages suppe kostplan ? hører den var god til at smide en 2-3 kg om ugen, derefter skulle man holde en dags pause og så på den igen ? Har ledt over det hele, men væk er den ! SKAL have mig tabt til sommer, og gerne før, samtidig med at jeg gerne vil være pumpet (ved dette er umuligt, og derfor er det vigtigere at tabe mig)
- Desuden har jeg overvejet Therma Power, men mine forældre er ikk glade for det, da de har hørt så meget om dem, bl.a. er en mand død for et par uger siden af overdreven brug. Derfor vil jeg spørge om der er andre slanke/energi-tilskud som ikke ødelægger din krop ?

Jeg har trænet et par gange før, og har haft en forholdsvist markeret krop, men aldrig foran. Nu har jeg så det problem som jeg tror er opstået pga. træning. Jeg har fået små "patter" da jeg har muskelmasse på brystet. Problemet er bare at jeg har 1-2 cm fedt udenpå, så det ser næsten ud somom jeg har bryster. Er der nogen særlig måde man kan sørge for at det er lige det fedt du taber ? Og evt også om en måde at få sit hoftemål ned på ?

Tak på forhånd champs :) !


hej :lol:

mon det skulle være denne suppekur du mener?

7-dages kuren – fedtforbrændingskuren, aka ”den hæslige kål-kur”!

Denne diæt er oprindelig for overvægtige hjertepatienter, som skal tabe sig i vægt hurtigt, samt forberedelse til operation.

Diæten er hurtig og fedtforbrændende. Hemmeligheden er, at du forbrænder flere kalorier end du indtager. Den vil rense din krop for urenheder, og give dig en følelse af velbehag…

Diæten koncentrerer sig om en daglig indtagelse af en let fedtforbrændende suppe, der er enkel at lave, og som er laves af grøntsager samt af kraften fra kyllinger.

Den fedtforbrændende suppe kan indtages på et hvilket som helst tidspunkt, hvis du føler sult. Spis så meget af den, som du lyster, og husk, jo mere du spiser af den, desto mere vil du tabe dig i vægt.

Opskrift på den fedtforbrændende suppe

6 store løg
2 store grøn peber
1 stk. sellerihoved
1 stk. kålhoved
2 dåser hakkede tomater
2 kylling kraft terninger eller grønsags bouillonterninger

Kan krydres, hvis ønskes, med salt, peber, karry, persille, efter smag eller stærkt krydderi (tabasco, chili etc.) – stærkt = sætter fedtforbrændingen i vejret.

Vi har ofte erstattet sellerihovedet med bladselleri med udmærket resultat. Vi har også reduceret mængden af løg, samt smagt den til med hvidløg og andre ting, der kan gøre den mere spændende.

Skær grøntsagerne i små/mellemstore stykker og læg dem i en stor gryde sammen med tomaterne og kyllinge-kraftterningerne. Tildæk med vand. Lade det koge i 10 minutter og skru derefter ned for varmen og lad simre, til det er færdigt.

Vigtige regler, der skal overholdes
1. Ingen alkohol da dette indvirker negativt på forbrændingen af kroppens fedt. Vent i mindst 24 timer efter sidste indtagelse af alkohol før end du starter diæten.
2. Ingen kulsyreholdige sodavand – inkl. danskvand og andre kalorielette sodavand. Drik kun usødet te, kaffe uden sukker og fløde, usødet frugtjuice og skummetmælk.
3. Ingen mad, der er tilberedt i olie, smør eller andre fedtstoffer. Ej heller brød eller andre produkter indeholdende mel, sukker eller sødemidler af nogen art.

Steak (et stykke oksefillet eller lign.) kan erstattes med kylling, så længe man sørger for, at den er kogt eller lavet i ovn (grillet) eller på grillpande, og at skindet er fjernet. Du kan også erstatte en af Steak-dagene med fisk (dampet), hvis det ønskes.





Kostplan

1. Dag
Spis kun den fedtforbrændende suppe og frugter. Du kan spise alle slags frugter på nær bananer. Honningmeloner og vandmeloner har et lavere kalorieindhold end de fleste andre frugter og er især anbefalet. NB: Drik kun frugtjuice eller vand.

2. Dag
En dag kun med grøntsager. Spis den fedtforbrændende suppe med tilhørende friske grøntsager, indtil du ikke kan spise mere. Spis grøntsagerne rå, dampet, grydestegt i kraften fra suppen, men tilbered uden brug af fedtstoffer. Spis fortrinsvist salat af enhver art, men undgå grønærter, bønner og majs. Spis grøntsagerne sammen med suppen. Til aftensmaden: Beløn dig selv med en bagt kartoffel (med lidt smør eller olivenolie, hvis det ønskes). Spis ingen frugter denne dag.

3. Dag
Dagen i dag er en kombination af de to første dage.
Spis al den fedtforbrændende suppe, frugt (minus bananer) og grøntsager, du vil. Desværre ingen bagt kartoffel i dag!

Fremskridt efter 3 dage
Hvis du har fulgt kostplanen fuldstændigt de sidste 3 dage, og altså ikke har snydt, vil du på nuværende tidspunkt have tabt dig 2½ - 3½ kg.


4. Dag
Spis kun fedtforbrændende suppe og bananer, og drik kun skummetmælk og vand. Du kan spise op til 3 bananer, drikke 2 glas skummetmælk og så meget vand, du lyster. Spis igen så meget af suppen, som du vil. Bananer har et højt kalorie- og kulhydratindhold samt kalcium for at erstatte trangen til søde sager.

5. Dag
I dag er steak- og tomatdag. Du må spise op til 350 g. ”rent kød”, kylling (uden skind) eller fisk samt op til 6 friske tomater (eller tilsvarende vægt i dåsetomater). Prøv om muligt at drikke 6-8 glas vand for at skylle urinsyren ud af kroppen. Spis den fedtforbrændende suppe mindst én gang i løbet af dagen.

6. Dag
I dag er steak- og grøntsagsdag. Spis al det ”rene kød” og grøntsager, du vil. Du kan endda spise op til 2-3 steaks, hvis du ønsker. Hertil kan du spise grøntsager (minus grønærter, bønner og majs), men ingen bagt kartoffel. Spis den fedtforbrændende suppe mindst én gang i løbet af dagen.

7. Dag
Spis kun brune ris (natur ris), grøntsager og usødet frugtjuice. Igen: Spis så meget, du kan. Vær sikker på at indtage den fedtforbrændende suppe mindst én gang i dagens løb.

Fremskridt efter 7 dage
Efter afslutningen af den 7. dag, hvis du ikke har snydt, vil du have tabt dig mellem 5-8½ kg. Hvis du har tabt dig mere end 7½ kg., så afhold dig fra diæten i 2 fulde døgn, før du starter diæten igen. Denne diæt kan bruges så ofte, du vil. Den renser din krop for urenheder, og vil give dig en følelse af velbehag.

Vores erfaringer
Diæten virker! Ingen tvivl om det. Men husk, den er benhård, og man har hele tiden lyst til noget andet at spise. Suppen er lækker de første par dage, men derefter hænger den dig langt ud af halsen; det er dog super vigtigt at du fortsætter med at spise den.
Det er en uge i ”helvede”, men det lønner sig i sidste ende. De kilo, du taber, tager du ikke på igen med det samme, som man gør det ved mange andre diæter, hvor man blot taber væske.
Husk at drikke rigeligt med vand, da du ellers kan blive svimmel.

God fornøjelse

knuz jamara
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. feb 2008, 00:51
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



nu er denne debat lang, og orkede ikke lige læse den igennem. Men har en bekendt, som er 23-24 år og han kørte den og sagde det var det rædsommeste han længe havde gjort, og han ville aldrig æde suppe igen, men virkede det gjorde den :)
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1528
Tilmeldt: 8. jun 2006, 16:09
Geografisk sted: Kbh
 
Træner her: Dragør Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Den suppekur er sikkert fin, hvis du vil smide nogle hurtige kilo. Men ligeså snart du stopper vil du begynde og tage på igen og måske endda mere, fordi alle slankekure smadrer kroppen naturlige stofskifte.

Så det bedste råd er at spise sund og dyrke masser af motion
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 860
Tilmeldt: 5. jan 2007, 22:01
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: FitnessDK Svendborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 45.00
- Squat: 67.50
- Dødløft: 50.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



har på intet tidspunkt sagt, den var sund, men folk med en lille smule sund fornuft, kan vel regne ud at den skal bruges til og kik starte en kur, så når de 7 dage er gået og man har tabt sig, så er man jo ligesom motiveret til og forsætte med at tabe sig gennem fornuftig kost og trænning... og ikke gå tilbage gamle dumme vaner, for så er det meningslyst og køre den, er min mening...

det var sår´n jeg brugte den... tabte 5 kilo på de 7 dage + 5 kilo mere på den måned, med alm. sund kost og trænning... og har ikke taget nogen af dem på igen... :wink:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. feb 2008, 00:51
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvorfor kickstarte med noget dumt? Hvorfor ikke bare starte med det samme, sundt og godt for kroppen? Lige som fede der siger, jeg starter på mandag, så i dag er det lørdag og jeg skal lige have en sidste pose chips inden.

Start stille ud i stede for at give dig selv det chok det kan være, at konstant være i kalorieunderskud.

Min kusine blev anbefalet suppekuren op til en brystoperation. Hun skulle ned og veje noget bestemt før lægen ville operere hende. Efter 7 dage på kur, gik der 2 dage så havde hun taget det hele på igen.

Hun besluttede at gå til privatklinik i stedet.

Jeg er på cut lige nu, og må indrømme jeg tit er rimelig brødflov, mildt sagt!

Min kost ser således ud:

morgenmad: 70g havregryn, 200 ml mælk + 4g sukker
mellemmåltid 1: 100g gulerod + 35g protein 80%
middag: 4 knækbrød med kødpålæg, gerne 30g skinke på hver.
mellemmåltid 2: 100g gulerod + 35g protein 80%
aften: 200g kylling + 3-400g
nat-snack: 100g Kvark, med sødemiddel og lidt proteinpulver

Jeg har tabt mig 1,5 kg på 4 uger - hvilket er lige i "underkanten", men jeg er utrolig glad for fremskridtet, nu nærmer jeg mig fedtprocent på 10..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 583
Tilmeldt: 15. maj 2007, 00:56
Geografisk sted: Roskilde
 
Træner her: FitnessDK Roskilde
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster