Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65705 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 754
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 752

Følg bodybuilding.dk på

Gør min træning mere seriøs!

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hej damer og herrer

Jeg er lige startet på styrketræning her i det nye år og er sgu blevet bidt af det. Går sammen med en kammerat der har trænet i års tid, så har bare fulgt ham.
Har kørt et 2 split program her det første månede, men vil til at gøre det mere seriøst og køre et 3 split.

Mandag / Onsdag / fredag
Bryst, triceps og skulder

Tirsdag / Torsdag / Lørdag eller søndag
Ben, ryg, mave og biceps

Ligger altid ud med 5 min på cykel for at få pulsen op og blive klar. Er også begyndt at tage 3 min. spurt på løbebåndet til afslutte træningen

Jeg vil ikke lave en bestemt kostplan, da jeg bor hos de gamle og arbejder fra 7-16 hver dag.
Har altid været dårlig til at spise morgen mad, så det ser nogenlunde sådan her ud

kl. 10 - 2 rundstykker med smør
kl. 12 - 3 rugbrød med pålæg eller mad fra aftenen før
kl. 17 - 1 rugbrød og et stykke frugt
kl. 18-20 træning - Lige efter træning, 40 gram protein
kl. 20,15 - Helt forskelligt, kød, katoffler, grønsager osv
kl. 22 - 1 stykke frugt

Har protein pulver
Vejer kun ca. 68 kg og er 181 cm høj. Har tænkt lidt på om jeg skulle spise noget pulver for at tage lidt på? Er næsten ikke andet end skind og ben(groft sagt ;))
Og i mine øjne, går der lidt længere tid, før man kan se resultaterne, hvis man ikke har nogen ekstra kg?

Kom med alt jeres viden, for at gør min træning mere seriøs :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: 10. feb 2008, 18:40
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du skal simpelthen have noget ordentligt morgenmad - en gang havregryn med mælk er en god start på dagen. Dit måltid kl 10 er heller ikke meget værd. Spis hellere noget groft brød med kødpålæg fx. Synes heller ikke der er nogen grund til dit stykke frugt kl 22, da du ikke har brug for kulhydrater på det tidspunkt, spis hellere en god portion tun, mælk, eller fromage frais kl 22
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jakobsen skrev:Hej damer og herrer

Jeg er lige startet på styrketræning her i det nye år og er sgu blevet bidt af det. Går sammen med en kammerat der har trænet i års tid, så har bare fulgt ham.
Har kørt et 2 split program her det første månede, men vil til at gøre det mere seriøst og køre et 3 split.

Mandag / Onsdag / fredag
Bryst, triceps og skulder

Tirsdag / Torsdag / Lørdag eller søndag
Ben, ryg, mave og biceps

Ligger altid ud med 5 min på cykel for at få pulsen op og blive klar. Er også begyndt at tage 3 min. spurt på løbebåndet til afslutte træningen

Jeg vil ikke lave en bestemt kostplan, da jeg bor hos de gamle og arbejder fra 7-16 hver dag.
Har altid været dårlig til at spise morgen mad, så det ser nogenlunde sådan her ud

kl. 10 - 2 rundstykker med smør
kl. 12 - 3 rugbrød med pålæg eller mad fra aftenen før
kl. 17 - 1 rugbrød og et stykke frugt
kl. 18-20 træning - Lige efter træning, 40 gram protein
kl. 20,15 - Helt forskelligt, kød, katoffler, grønsager osv
kl. 22 - 1 stykke frugt

Har protein pulver
Vejer kun ca. 68 kg og er 181 cm høj. Har tænkt lidt på om jeg skulle spise noget pulver for at tage lidt på? Er næsten ikke andet end skind og ben(groft sagt ;))
Og i mine øjne, går der lidt længere tid, før man kan se resultaterne, hvis man ikke har nogen ekstra kg?

Kom med alt jeres viden, for at gør min træning mere seriøs :)


Jeg vil HELT KLART gøre med ud af morgenmaden, da der virkelig skal oplades energi til resten af dagen! Rundstykker med smør giver ikke særlig meget i længden... Morgenmaden behøver ikke at tage tid... Havregryn m. mælk + noget frugt vil helt sikkert give mere end hva du spiser i øjeblikket...

artikler/bodybuilding/bulking.php - Dette er en glimrende artikel, der kan give et godt indblik i hvad god kost består af!

Ved første øjekast ser dit træningsprogram fint ud...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 20. jan 2008, 14:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



du får slet slet ikk nok og æde...

Du bliver hva du spiser, husk på det...

Så det er sku bar med og få fyldt en masse kylling, oksekød, steaks , ris og grøntsager og sådan nogle ting..

Og så drik gainer shake istedet for almindelig protein shake... :mrgreen:
Puhaaaaa!!!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 251
Tilmeldt: 22. dec 2007, 21:10
Geografisk sted: svendborg
 
Træner her: Forever Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lithium skrev:
jakobsen skrev:Har kørt et 2 split program her det første månede, men vil til at gøre det mere seriøst og køre et 3 split.


Bliver det mere seriøst af at køre et 3-split ?, jeg vil nærmest sige tværtimod...medmindre du er dopet vil du få mere ud af et fullbody eller max et 2-split...både masse og men især styrkemæssigt kan det bedre betale sig at ramme musklerne mere frekvent.



Det er da også fint du syntes det... men så nemt kan det bare ikke siges. For nogle virker 2-split langt bedre end fullbody, for andre virker 3-split langt bedre end 2-split. For endnu en gruppe virker 4 split bedst, frem for andet.

Det kommer an på ens gener, så hvis han vil prøve et 3-split, så er det da en kanon idé. Erfaring gør os klogere og stærkere, specielt om os selv.

Topic starter, som de andre siger skal du indtage noget mere mad og så få styr på din morgenmad. Det er et fint antal måltider du kører med, men indholdet skal sættes op og så lige morgenmaden som påpeget overstående.
Der er kommet nogle fine links til artikler her i tråden som du burde tage et kig på.

Ud over det har jeg ikke så meget at sige endnu, ud over et held og lykke herfra.


Jacob.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 1. maj 2006, 18:59
Geografisk sted: Esbjerg.
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lithium skrev:
Jacob skrev:Det er da også fint du syntes det... men så nemt kan det bare ikke siges. For nogle virker 2-split langt bedre end fullbody, for andre virker 3-split langt bedre end 2-split. For endnu en gruppe virker 4 split bedst, frem for andet.


Læs denne tråd og læg mærke til de argumenter der bliver fremført af Thomas Jagd, manden ved hvad han snakker om.

viewtopic.php?t=14475&postdays=0&postorder=asc&start=0

Så kan vi jo diskutere videre i den om du har noget at tilføje.


Ja...? Jeg kan ikke helt se hvor du vil hen med det link.
Jeg ved udemærket godt at de fleste har godt af at ramme musklerne frekvent (deriblandt jegselv!), men det ændre ikke det faktisk at det stadig kommer an på end gener.
Jeg har selv aldrig kørt andet end 2-split og fullbody, hovedsagligt 2-split. Men at et 3-split vil virke godt på mig kan jeg langt fra udelukke, derfor jeg har også tænkt mig at prøve det.
Erfaring er viden.

Og jo, jeg ved godt at TJ og Incog. er 2 utroligt begavede herrer.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 1. maj 2006, 18:59
Geografisk sted: Esbjerg.
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lithium skrev:
Jacob skrev:
Lithium skrev:
Jacob skrev:Det er da også fint du syntes det... men så nemt kan det bare ikke siges. For nogle virker 2-split langt bedre end fullbody, for andre virker 3-split langt bedre end 2-split. For endnu en gruppe virker 4 split bedst, frem for andet.


Læs denne tråd og læg mærke til de argumenter der bliver fremført af Thomas Jagd, manden ved hvad han snakker om.

viewtopic.php?t=14475&postdays=0&postorder=asc&start=0

Så kan vi jo diskutere videre i den om du har noget at tilføje.


Ja...? Jeg kan ikke helt se hvor du vil hen med det link.
Jeg ved udemærket godt at de fleste har godt af at ramme musklerne frekvent (deriblandt jegselv!), men det ændre ikke det faktisk at det stadig kommer an på end gener.
Jeg har selv aldrig kørt andet end 2-split og fullbody, hovedsagligt 2-split. Men at et 3-split vil virke godt på mig kan jeg langt fra udelukke, derfor jeg har også tænkt mig at prøve det.
Erfaring er viden.

Og jo, jeg ved godt at TJ og Incog. er 2 utroligt begavede herrer.


ja prøv det...personligt gider jeg ikke opfinde den dybe tallerken en gang til... :8


Det lyder det heller ikke til at du har gjort :hugs:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 1. maj 2006, 18:59
Geografisk sted: Esbjerg.
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lithium skrev:
jakobsen skrev:Har kørt et 2 split program her det første månede, men vil til at gøre det mere seriøst og køre et 3 split.


Bliver det mere seriøst af at køre et 3-split ?, jeg vil nærmest sige tværtimod...medmindre du er dopet vil du få mere ud af et fullbody eller max et 2-split...både masse og men især styrkemæssigt kan det bedre betale sig at ramme musklerne mere frekvent.


Nå jeg gainede da ellers 1½ cm på armene på 1½ måned ved et 3-split og fik meget tydeligere veins og kropsvægten stod stille... tænk hvad jeg ville have nået, hvis jeg ikke havde skiftet til et 3-split i den snes tid

PS: Musklerne bliver ramt lige frekvent i et 3-split som i et 2-split...
Nubretpumper
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lithium skrev:Det bærer mine resultater heldigvis præg af, at jeg ikke har måttet spilde min tid med det... :wink:


Måske fordi du stadig er nybegynder og har nybegynder-gains... intet ondt ment :wink:
Nubretpumper
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg takker for jeres råd
Jeg vil læse artiklerne en dag jeg har lidt mere tid :)

Tænkte på om jeg skulle øge mit protein indskud, ved f.eks. at tage 40 g om morgenen også?
Eller er det for farligt, hvis jeg ikke har en ordenlig mad plan at gå efter? Hvis jeg fx. tog for meget en dag?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: 10. feb 2008, 18:40
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lithium skrev:Men der er selfølgelig heller ingen grund til at blive religiøs omkring fullbody og høj frekvens når der er rigtig mange andre faktorer der kan spille ind, jeg har bare aldrig rigtig set nogle gode argumenter for at træne f.eks 3 eller 4-splitsprogrammer for folk der er clean.


At mange folk gainer rigtig godt på dem (og en del folk gainer bedre på split-programmer end på fullbodies) er altså intet godt argument for dig?
Nubretpumper
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



nu har jeg lige læst dette indlæg om bulking artikler/bodybuilding/bulking.php

I det store og hele skal jeg bare spise mindre gange om dagen men større potioner? og forsætte min træning på normalvis?

jeg vejer 68 kg lige pt og det har jeg egentligt vejet det sidste år. Hvad kunne mit mål være at stige på et månede?
taler vi 2-3 kg eller hvad?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: 10. feb 2008, 18:40
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nej spis flere gange om dagen og spis endnu mere

ISÆR din morgenmad og frokost og før-træning og før-nat!!
Nubretpumper
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Misterhamper skrev:Nej spis flere gange om dagen og spis endnu mere

ISÆR din morgenmad og frokost og før-træning og før-nat!!

Okay. Kan jo lige så godt starte nu og lave mig et godt måltid :D

Hvad med at indtage protein pulver inden man skal sove?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: 10. feb 2008, 18:40
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hedder du mads? :lol:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 18. mar 2007, 22:03
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jakobsen skrev:
Misterhamper skrev:Nej spis flere gange om dagen og spis endnu mere

ISÆR din morgenmad og frokost og før-træning og før-nat!!

Okay. Kan jo lige så godt starte nu og lave mig et godt måltid :D

Hvad med at indtage protein pulver inden man skal sove?


Mht. protein pulver, så skal det være kassein da det er langsomt optagligt og det du højst sandsynlig har er valle/whey engelsk betegnelse.

Men inden du begynder at supplere med protein pulver skal du altså have den kost iorden. Det da dejligt du er blevet bidt af at træne men det vare ikke længe før du ikke er hvis du ikke spiser ordenligt. Resultaterne kommer meget hurtigere.

Dit ligevægts indtag har du ca nu. find så ud af hvor mange kcal der er og lig 500-1000kcal til så vil du se en vægt forøgning.

Hvad for nogle øvelser træner du?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3668
Tilmeldt: 13. dec 2007, 12:38
Geografisk sted: Hjørring
 
Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lithium skrev:
Misterhamper skrev:
Lithium skrev:Men der er selfølgelig heller ingen grund til at blive religiøs omkring fullbody og høj frekvens når der er rigtig mange andre faktorer der kan spille ind, jeg har bare aldrig rigtig set nogle gode argumenter for at træne f.eks 3 eller 4-splitsprogrammer for folk der er clean.


At mange folk gainer rigtig godt på dem (og en del folk gainer bedre på split-programmer end på fullbodies) er altså intet godt argument for dig?


Så længe det ikke er videnskabeligt funderet ser jeg det ikke som noget særligt godt argument.


Du vil gerne have det bevist, at det giver resultater, før du tror på det eller hvordan? Fordi så vidt jeg kan se, så er det da bevist at det kan give resultater - gode resultater.
Nubretpumper
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lithium skrev:
Misterhamper skrev:
Lithium skrev:
Misterhamper skrev:
Lithium skrev:Men der er selfølgelig heller ingen grund til at blive religiøs omkring fullbody og høj frekvens når der er rigtig mange andre faktorer der kan spille ind, jeg har bare aldrig rigtig set nogle gode argumenter for at træne f.eks 3 eller 4-splitsprogrammer for folk der er clean.


At mange folk gainer rigtig godt på dem (og en del folk gainer bedre på split-programmer end på fullbodies) er altså intet godt argument for dig?


Så længe det ikke er videnskabeligt funderet ser jeg det ikke som noget særligt godt argument.


Du vil gerne have det bevist, at det giver resultater, før du tror på det eller hvordan? Fordi så vidt jeg kan se, så er det da bevist at det kan give resultater - gode resultater.


ja men det betyder ikke at det er bedre end fullbody at nogle mennesker får gode resultater på det. Proteinsyntesen er kun væsentligt forhøjet i 48 timer og derfor skal der induceres mikrotrauma på musklen igen efter den periode for at vokse optimalt og hele tiden. Ellers vil der være "gaps" hvor kroppen ikke vokser så meget som den ellers kunne have gjort. Hvad er det fysiologiske argument for at split skulle være bedre end fullbody ?


Det betyder ikke at det er bedre end et fullbody for de mennesker der får bedre resultater på et split-program? Ahhr, den må du lige komme igen med. Selvfølgelig er et split bedre hvis man får bedre resultater med det, og det samme gælder et fullbody hvis man får bedst resultater med det.
Split har størrere volume, hvilket nogle folk vokser bedre af end størrere frekvens. Det kan du da selv se at det er sandt! Du finder vel også ud af det en dag, når dine resultater stopper med fullbody, fordi det er det eneste du kører
Nubretpumper
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lithium skrev:Jeg har også kørt 2-split...med ringe resultater.. du kan da køre med ligeså stor volume/workload i et FB som et hvilket som helst split set over en uge.


Også virker et 2-split nok ikke for dig i øjeblikket.
Sådan har nogen folk det også med fullbodies. Det siger da sig selv, at der ikke er et program der virker bedre end alle andre for alle folk.
Ja men ikke på én gang
Nubretpumper
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Men det kan selvfølgeligt kun anbefales at man forsøger sig med andet end det man plejer - dvs. prøve et større split hvis man altid kører fullbody og omvendt.

Derefter synes jeg I skal tage resten over PM :wink:
Brugeravatar

Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 4. okt 2006, 10:51
Geografisk sted: København
 
Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lithium skrev:
Misterhamper skrev:
Lithium skrev:Jeg har også kørt 2-split...med ringe resultater.. du kan da køre med ligeså stor volume/workload i et FB som et hvilket som helst split set over en uge.


Også virker et 2-split nok ikke for dig i øjeblikket.
Sådan har nogen folk det også med fullbodies. Det siger da sig selv, at der ikke er et program der virker bedre end alle andre for alle folk.
Ja men ikke på én gang


Det kan jeg så bare være uenig i. Hverken du eller jeg kommer til at skifte holdning på den her, sålænge jeg har videnskabelig evidens for hvad der er optimalt og du har praktisk/personlig erfaring for noget andet.


Som du vel har lagt mærke til så siger jeg ikke noget er mere optimalt end andet. Jeg siger at man burde KØRE DET MAN VOKSER BEDST AF. Og for mange så er det ikke fullbody-programmer. Kan du give mig ret I at nogen vokser bedre af split-programmer? Det tror jeg godt du kan. Kan du så sige hvorfor de ikke burde køre split-programmer?
Nubretpumper
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster



cron