Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65678 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049573 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1224
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1220

Følg bodybuilding.dk på

Fodbold kombineret med styrketræning

Udskriv emne


Alt om sport (Minus BB, styrkeløft og stærkmand)

Tilbage til Sport





Hej BB.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen herinde har erfaringer med styrketræning og fodbold kombineret. Fokus er på hurtighed, smidighed og bedre kondition/form. Udstrækningsøvelser, stabilitetsøvelser, boldkontrol, osv. you name it! Alt godtages. Træner to gange om ugen med bold og en kamp i weekenden.

Tak!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 573
Tilmeldt: 3. dec 2006, 13:56
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



chrizzle skrev:Hej BB.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen herinde har erfaringer med styrketræning og fodbold kombineret. Fokus er på hurtighed, smidighed og bedre kondition/form. Udstrækningsøvelser, stabilitetsøvelser, boldkontrol, osv. you name it! Alt godtages. Træner to gange om ugen med bold og en kamp i weekenden.

Tak!


med de fokusgrupper du har er det måske mere løb/cardio istedet for styrketræning der er dig?

kondition = cardio/HIIT
hurtighed = igen fx. løb, dog kan styrketræning give noget i "setoff"
smidighed kommer vel lettest fra udstrækninger.
hvad angår boldkontrol, så tror jeg det bedste er at træne med en bold til det - måske bare mig :)

/Kirk
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor.
- Vince Lombardi
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 5. nov 2007, 19:39
Geografisk sted: Aalborg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kirk skrev:
chrizzle skrev:Hej BB.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen herinde har erfaringer med styrketræning og fodbold kombineret. Fokus er på hurtighed, smidighed og bedre kondition/form. Udstrækningsøvelser, stabilitetsøvelser, boldkontrol, osv. you name it! Alt godtages. Træner to gange om ugen med bold og en kamp i weekenden.

Tak!


med de fokusgrupper du har er det måske mere løb/cardio istedet for styrketræning der er dig?

kondition = cardio/HIIT
hurtighed = igen fx. løb, dog kan styrketræning give noget i "setoff"
smidighed kommer vel lettest fra udstrækninger.
hvad angår boldkontrol, så tror jeg det bedste er at træne med en bold til det - måske bare mig :)

/Kirk


Ja, det kan du nok have ret i. Altså at cardio ville være mere min kop te. Men vil også gerne arbejde med fysikken samtidig. Tænkte på øvelser som leg curl, benpres, samt nogle overkrops øvelser, osv.

Men tak for svaret!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 573
Tilmeldt: 3. dec 2006, 13:56
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



chrizzle skrev:
Ja, det kan du nok have ret i. Altså at cardio ville være mere min kop te. Men vil også gerne arbejde med fysikken samtidig. Tænkte på øvelser som leg curl, benpres, samt nogle overkrops øvelser, osv.

Men tak for svaret!


hvis du gerne vil styrketræne mens du spiller bold, ville jeg nok foreslå et Fullbody program.
da du ikke skriver om du har noget erfaring inden for styrketræning vil jeg forslå et af følgende to gode begynder programmer:

1. Fundament træning for begyndere - af Thomas Jagd
(Link: http://www.(link slettet)/vis_artikel.php?id=31 )

2. BILL STARR's FUNDAMENT PROGRAM
(link: http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=202 )

vil dog også råde dig til at tage et smut forbi artikelforumet, der er MASSER af gode informationer.

/Kirk
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor.
- Vince Lombardi
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 5. nov 2007, 19:39
Geografisk sted: Aalborg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har styrketrænet før, i ca. 2 år. Men mange tak for svaret!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 573
Tilmeldt: 3. dec 2006, 13:56
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Sport




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster