Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65712 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1253
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1250

Følg bodybuilding.dk på

FULLBODY-DISKUTIONS TRÅD (OPRÅB) !

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Har efterhånden set mange blindt anbefale full-body programmer til alt og alle og kommer med mere eller mindre hånlige kommentare om 2-3 splits programmer.

Ved godt, at de somregl er fornuftige til begynder og som brug i perioder til, at skab lidt variation i sin træning samt for folk der har begrænset antal træningsdage/tid til rådighed. Men, men, men - Når det er sagt, så er vi alle forskellige og reagere forskelligt på træningsmetoderne, så slå lige koldt vand i blodet. Mange center er vilde med ide´en da det begrænser folks gang i centret og det lyder tiltalende for de fleste i familen danmark - som en nem og hurtig måde at bliver stor og stærk.

Men har man tid og mulighed bør man måske overveje situatioen en ekstra gang !

Personligt har jeg gennem mine mange år i sporten aldrig set et levende bevis på, at et Full-body program er, at fortrække for maksimal muskelopbygning frem for 2-3 splits rutiner. Måske ser det fint ud i teorien - men i praksis kender jeg ikke nogen der har haft stor succes med, at træne dette, når det kommer til virkeligt at opbygge seriøs masse - men utroligt mange med 3 splits rutiner. Alle de BB , Fitness deltagere og trænende venner jeg har kører ikke full body og mange har faktisk aldrig gjort det. Jeg prøvede det på et tidspunkt i 3 mdr. uden succes og er derfor aldrig vendt tilbage til det igen og tror aldrig jeg vil gøre det.

Ved, at jeg måske får tæsk for dette indlæg - men syntes sku der er gået lidt for meget mode i Full-body og HST programmer. Min påstand er, at folk med mere end 6 mdr. træningserfaringer i mange tilfælde kan opnå bedre resultater ved at investere lidt mere tid & dage og træne med 2-3 split.

Blot min mening........................................
Sidst rettet af Boye 28. jul 2005, 23:34, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9283
Tilmeldt: 3. jan 2005, 13:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ingen tæsk herfra, vil sq bare være unfair for dig Men godt sagt JBH, og er 100% enig, prøvede selv full body i starten, never again... Lige nu køre jeg 2-split!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 192
Tilmeldt: 24. jul 2005, 22:01
Geografisk sted: Fyn
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Helt enig !

Men jeg er jo som du selv siger begynder og derfor synes jeg fullbody passer mig bedst. Desuden fokuserer jeg på basisøvelser og jeg kører alle mine øvelser meget strict og så tungt som muligt. Hvis jeg begynder på dette i et splitprogram, synes jeg mine muskler lukker ned hurtigt og jeg er ikke i stand til at træne med samme intensitet gennem hele mit træningspas.

Men jeg tror kvaliteten af et fullbody træningspas hænger MEGET sammen med kvaliteten af programmet, hvorimod et splitprogram ikke stiller samme krav pga. flere forskellige øvelser til hver muskelgruppe - correct me if i´m wrong.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3058
Tilmeldt: 25. okt 2004, 21:24
Geografisk sted: Fredericia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



HØRT!!!!

Det er klart et program man bruger i centrene med lovning på effekt, men nej, 2-3 split er KLART det bedste at køre, også for en nygegynder, man kan sagtens starte det stille op og så finde rytmen...

Ingen grund til at spilde tid på et full.....



Er selv desværre først at køre 2-split for et halvt år siden, men ville ønske jeg var startet da jeg gik i gang for 6 år siden, så havde jeg været stor nu :D :D ](*,) .
Bliver stor en dag:)

http://bodyforum.dk/viewtopic.php?t=1875
Tjek loggen
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 138
Tilmeldt: 1. jul 2005, 11:14
Geografisk sted: kbh nv
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er klart, at et split-program oftest er at foretrække for folk med mange års erfaring (fx dig jbh0007), da de sædvanligvis bliver nød til at træne med en lidt højere frekvens for at få tæsket musklerne tilstrækkeligt igennem.

Men personligt tror jeg, at de fleste begyndere (under 1 års erfaring) vil få mere ud af et fullbody-program - selvfølgelig er vi ikke alle ens, nogle responderer fx bedst på volumen, andre bedst på intensitet, og sådan er det selvf også med fullbody og split, men da træningsfrekvensen (og ofte (!) også valg af øvelser) er mere overkommelig og overskuelig i et fullbody-program (et godt et ihf), mener jeg personligt, at dette egner sig bedre for en begynder.

Edit: Er helt enig i, at et split-program klart er at foretrække for folk, der har trænet i længere tid.
Sidst rettet af Sz- Pepper 29. jul 2005, 13:34, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 659
Tilmeldt: 29. mar 2005, 19:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Elong skrev:HØRT!!!!

Det er klart et program man bruger i centrene med lovning på effekt, men nej, 2-3 split er KLART det bedste at køre, også for en nygegynder, man kan sagtens starte det stille op og så finde rytmen...

Ingen grund til at spilde tid på et full.....



Er selv desværre først at køre 2-split for et halvt år siden, men ville ønske jeg var startet da jeg gik i gang for 6 år siden, så havde jeg været stor nu :D :D ](*,) .


Det der er godt nok en værre gang vrøvl. Hvis du har trænet i 6 år og ikke har haft bedre fremgang, skyldes det ikke, at du har kørt fullbody, sikke noget vrøvl. Derudover er det fandeme noget af en påstand at komme med at påstå 2-3 split er KLART det bedste fremfor fullbody - også for en nybegynder. Du har slet ikke belæg for de påstande, du kommer med i det indlæg.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 659
Tilmeldt: 29. mar 2005, 19:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Men jeg er jo som du selv siger begynder og derfor synes jeg fullbody passer mig bedst. Desuden fokuserer jeg på basisøvelser og jeg kører alle mine øvelser meget strict og så tungt som muligt. Hvis jeg begynder på dette i et splitprogram, synes jeg mine muskler lukker ned hurtigt og jeg er ikke i stand til at træne med samme intensitet gennem hele mit træningspas.


God argumentation Jakob, er helt enig :wink:

Et fullbody-program med få øvelser, som man kan koncentrere sig 100% om, er IMO knald-godt, og med til at skabe et godt fundament for en begynder.
Sidst rettet af Sz- Pepper 29. jul 2005, 13:39, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 659
Tilmeldt: 29. mar 2005, 19:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jep.. Kvaliteten af fullbody afhænger MEGET af øvelserne og den intensitet man selv lægger i programmet.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3058
Tilmeldt: 25. okt 2004, 21:24
Geografisk sted: Fredericia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



nu kender jeg mange som har kørt full, både som nygegynder og som øvede, og folk som har kørt 2 split, og ingen af dem er i tyvivl om hvad der virker!!!

Selvfølgelig er der forskel på folk, men dem JEG kender der træner har alle samme meing(dog ikke dem som kørt 5 split, men de også på kur)

Er klart at folk får fremgang, det gør du ligegyldig hvad, spørgsmålet er bare i hvilket tempo!!!!!

Men vi er alle af hver vores mening, dette er bare MIN!

Du er af en anden, men de råd du kommer med i indlægne er jo også dine egne erfaringer og ting du har læst/hørt, men der er sikkert mange som er uenige med dig!!
Bliver stor en dag:)

http://bodyforum.dk/viewtopic.php?t=1875
Tjek loggen
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 138
Tilmeldt: 1. jul 2005, 11:14
Geografisk sted: kbh nv
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Elong skrev:nu kender jeg mange som har kørt full, både som nygegynder og som øvede, og folk som har kørt 2 split, og ingen af dem er i tyvivl om hvad der virker!!!

Selvfølgelig er der forskel på folk, men dem JEG kender der træner har alle samme meing(dog ikke dem som kørt 5 split, men de også på kur)

Er klart at folk får fremgang, det gør du ligegyldig hvad, spørgsmålet er bare i hvilket tempo!!!!!

Men vi er alle af hver vores mening, dette er bare MIN!

Du er af en anden, men de råd du kommer med i indlægne er jo også dine egne erfaringer og ting du har læst/hørt, men der er sikkert mange som er uenige med dig!!


Nå, men hvis det er på den måde, vi argumenterer; Jeg kender mange, som har kørt full og split, og de er ikke i tvivl om, hvad der virker.

Den slags argumenter der kommer vi ikke langt med. Prøv at komme med lidt bedre argumentation for, hvorfor 2-split er så pisse-meget bedre end fullbody for en nybegynder eksempelvis. Det er jeg meget interesseret i at høre, siden du er så sikker i din sag.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 659
Tilmeldt: 29. mar 2005, 19:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis du ikke agumentere med erfaringer og læse stof, hvad så......???


Jeg kan ikke komme med en længere videnskabelig forklaring på hvad der er bedst, kun hvad jeg selv har oplevet og hvad jeg har hørt/læst!

Mine agumenter for at et 2-split er bedre end full-body kommer fra egne erfaringer og hvad andre folk har oplevet på deres krop, men hvis du ikke mener at andres erfaringer kan bruges til en skid, hvad laver du så på en forum side?????????????

Alle de ting jeg har læst her inde, og de ting som bla. du selv har skrevet til mig må vel komme fra dine erfaringer osv.....


I sidste ende så mener jeg bare at man med et 2-split kommmer længere, og så er der ikke grund til at vi diskutere det mere!!

[-X
Bliver stor en dag:)

http://bodyforum.dk/viewtopic.php?t=1875
Tjek loggen
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 138
Tilmeldt: 1. jul 2005, 11:14
Geografisk sted: kbh nv
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Elong skrev:Hvis du ikke agumentere med erfaringer og læse stof, hvad så......???


Jeg kan ikke komme med en længere videnskabelig forklaring på hvad der er bedst, kun hvad jeg selv har oplevet og hvad jeg har hørt/læst!

Mine agumenter for at et 2-split er bedre end full-body kommer fra egne erfaringer og hvad andre folk har oplevet på deres krop, men hvis du ikke mener at andres erfaringer kan bruges til en skid, hvad laver du så på en forum side?????????????

Alle de ting jeg har læst her inde, og de ting som bla. du selv har skrevet til mig må vel komme fra dine erfaringer osv.....


I sidste ende så mener jeg bare at man med et 2-split kommmer længere, og så er der ikke grund til at vi diskutere det mere!!

[-X


Hehe Elong, nu ikke blive muggen. Min pointe var bare, at jeg ikke forstår, hvordan du kan være så sikker på, at split er så meget bedre end fullbody, fordi du selv og nogle af dine kammerater, mener at have erfaret det. Det påstår du jo hårdnakket i dit første indlæg.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 659
Tilmeldt: 29. mar 2005, 19:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ja, tør nu bare øjene :wink: - Det er jo en diskutions tråd og syntes der er kommet rigtigt mange gode indlæg både for og imod, hvilket var meningen (og egne erfaringer/meninger er selvfølgelig velkommne) - Smid endelige flere ind. Følger med fra sidelinjen med stor interesse !
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9283
Tilmeldt: 3. jan 2005, 13:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg kører pt. et Full Body Program jeg lige har lavet, på baggrund af basisøvelser som chinups, dips, squat, bænkpres og dødløft. Har godt nok kun kørt det i en uge nu, men det virker for mig. Min krop har brug for at de forskellige muskelgrupoper bliver ramt op til tre gange om ugen, så det tror jeg at jeg vil blive ved med noget tid ihvertfald og så se hvilken effekt det har på min krop. Vil helst gøre mine egne erfaringer med hvordan min krop best muligt trænes :) ....

Har oprettet en log og sat mig mål så nu er det bare at se om det bliver ved med at give den ønskede fremgang. Jeg har trænet i 1½ nu .... Vil så vidt muligt prøve at give udtryk for hvordan det virker for mig i min log, så i er mere end velkomne til at følge med i min træning og udvikling :D

Følger også lidt med i jer andres træning. Er jo spændende og man lærer jo altid en hel masse ....
Man må yde for at nyde var der vist en klog mand der engang sagde :)

Tilskud:
- Bodyman pre-workout
- Masser af motivation
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 474
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:44
Geografisk sted: Herning
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er såment ikke "muggen", der er jo bare ikke så meget mere at sige til det :wink:

Nu fik jeg ihvertfald sat mit præg på indlæget, så lad mig høre jeres "forklaringer" :D

Men ligegyldig hvad, så mener jeg stadig at man får større fremgang i et split frem for et full, det har JEG ihvertfald erfaret :dance:
Bliver stor en dag:)

http://bodyforum.dk/viewtopic.php?t=1875
Tjek loggen
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 138
Tilmeldt: 1. jul 2005, 11:14
Geografisk sted: kbh nv
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu fik jeg ihvertfald sat mit præg på indlæget, så lad mig høre jeres "forklaringer"


Du kan jo bladre lidt op, og læse vores indlæg :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 659
Tilmeldt: 29. mar 2005, 19:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



andre end din skipper, nu har vi 2 vist snakket nok om det :D :D

Der er jo mange på siden.....
Bliver stor en dag:)

http://bodyforum.dk/viewtopic.php?t=1875
Tjek loggen
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 138
Tilmeldt: 1. jul 2005, 11:14
Geografisk sted: kbh nv
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



andre end din skipper, nu har vi 2 vist snakket nok om det

Der er jo mange på siden.....


Nej, jeg er ikke færdig med dig endnu :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 659
Tilmeldt: 29. mar 2005, 19:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du er da utrolig, mangler du en at ligge i ske med :D :D

Lad os tage den i et andet indlæg, det bliver jo et skipper/Elong indlæg det her =;
Bliver stor en dag:)

http://bodyforum.dk/viewtopic.php?t=1875
Tjek loggen
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 138
Tilmeldt: 1. jul 2005, 11:14
Geografisk sted: kbh nv
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ja - get a room :lol: :dance:
"Today I will do what others won't, so tomorrow I can accomplish what others can't"
- Jerry Rice
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 138
Tilmeldt: 25. jul 2005, 13:19
Geografisk sted: Herning
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ja - get a room


LOLLL :D :D

Ja Elong, vi må hellere stoppe vores SPAM nu og gøre plads til nogle seriøse indlæg. Hehe..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 659
Tilmeldt: 29. mar 2005, 19:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Personligt kan jeg god li´ at køre fullbody når jeg cutter, så har jeg mere tid til cardio. Skal også siges at når jeg kører fullbody kører jeg det typisk som 5x5 og tungt! ;)
When you´re as great as I am, it´s hard to be humble - Muhammad Ali
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1723
Tilmeldt: 8. maj 2005, 20:17
Geografisk sted: Århus N
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg kan bedst lide Full-Body programmer, fremfor Split. (Har kørt 2-split) Hovedsaglig af den årsag at jeg synes det er svært at give sig 100% i pas 2 hvis du har de syge DOMS i de andre muskelgrupper...

Dog er det rart at føle at man kan ramme det "hele" med diverse Isolationsøvelser, som man ikke rigtigt kan klemme ind i et FB-program, der ellers bliver alt for langt.
The Lars

Prisoner of Gravity since 1985
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 163
Tilmeldt: 11. okt 2004, 00:44
Geografisk sted: Nordsjælland
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Alt over 3-split er 100% ikke optimalt for maximal muskelvækst for alle os der er på dette board...

Fullbody er godt for begyndere af flere årsager

De indlysende argumenter ligger i at proteinsyntesen er forhøjet i 72 timer efter sidste træning, men så er den også tilbage i 0, get it? Og musklen må gerne stimuleres til vækst tidligere, omkring de 48 timer er nok ganske passende... Hvilket sjovt nok falder sammen med at der kan komme et fullbody pas 3-4 gange ugentlig

En nybegynder behøver ik så stor workload som en garvet.

En begynder behøver ik høvle til den med 80% i intensiteten men kan sagtens tillade sig at ligge nede på 50-60%

Derudover behøver begynderen ikke bruge særlig lang tid i gymmet da fokus ik bør ligge i iso øvelser, men bør derimod fokusere på de compound øvelser(hvilket i øvrigt gælder for alle)

Når du så ik længere er begynder kan du dele det op i et 2-split(men det er man i lang tid, man kan køre på de ovenstående regler mange år, og stadig vokse af det hvis man lyster)

Fordelene ved et 2-split i forhold til et fullbody som garvet er at du kan koncentrere dig om de enkelte muskelgrupper og har bedre tid til at køre dem igennem på dagen... Det er desværre næsten umuligt konstant at øge intensiteten og man tvinges derfor til at øge volumen og det giver jo længere træningspas.. Dekonditionering kan afhjælpe problemet i et mindre omfang men desværre ikke nok så øgning af volume er et must.

Håber jeg fik det hele med... Det er sent... Kommer jo nok på imorgen, og skal nok besvare hva end nogen ku finde på at spørge om til mit indlæg(hvis jeg da har fået min pakke fra bodyman med mit træningstøj :mrgreen: )

La vær og kom med det tåbelig argument om hva cutler, priest og de andre pros gør, hva pros gør er deres sag og jeg ku sagtens skrive et langt indlæg om hvorfor deres træning virker, og det er nok et mix af androgener+rammer man lidt der, rammer man også lidt der+overlegen genetik
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 5. dec 2004, 12:27
Geografisk sted: Esbjerg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



er helt med dig GB. det hele kommer an på intensiteten og sæt/reps.
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3743
Tilmeldt: 20. nov 2004, 18:49
Geografisk sted: Sønderborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 120.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 86 gæster