Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65712 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1355
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1352

Følg bodybuilding.dk på

Har man spiseforstyrrelse fordi..

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Jeg vil gætte på, at 10-20 gange om ugen bliver jeg negativt kritiseret for mine kostvaner.
Mange forstår ikke, hvorfor jeg ikke bare spiser rundstykker søndag morgen, når de nu ER på bordet.
Og hvorfor jeg ikke bare engang imellem spiser kage eller slik.
Får tit ad vide, at jeg er alt for fanatisk med mad,
og at det ikke er "normalt" at spise på den måde jeg gør. Selvom jeg forklarer grundigt om, hvor højt jeg går op i min træning og sundhed, og hvorfor, er det kun meget få der kan forstå det.

Jeg spiser for langt det meste, kun den mad jeg selv laver. Fordi jeg ved hvad der er i, og størrelsen af måltiderne er afmålt, så mit energiniveau kommer til at passe. Jeg spiser selvfølgelig også indimellem andre menneskers mad, men jeg spørger altid hvad de har kommet i, for jeg vil helst ikke indtage noget der har en negativ effekt på min krop.
Jeg spiser altid efter en kostplan.
Hver eneste måltid er afvejet. Undtagen når jeg engang imellem tar mig den frihed, at spise et snydemåltid.
Jeg har bestemte makronutrient fordelinger, som jeg går efter.
Har stortset også altid mad med når jeg skal et eller andet.

Ved ikke om i kender det, at få disse kommentarer om jeres kost. Men jeg får dem i hvert fald tit.
Men vil lige være sikker på at jeg ikke ER gået for langt med kosten. Det er efterhånden svært at vurdere selv, kender nemlig ingen der træner seriøst, og spiser fornuftigt.
Men efter min egen mening, synes jeg da ikke jeg er gået for vidt. Jeg vil bare gerne være et sundt menneske :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 533
Tilmeldt: 3. mar 2008, 21:20
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der er desværre mange uforstående mennesker derude, og jeg mener da at det er noget helt op til en selv, hvor meget man vil gå op i det.

Tror mange synes man er fanatisk, men det er nok i virkeligheden et tegn på uvidenhed fra deres side. Hvis man selv har det godt med det man gør, så er der vel ikke noget galt i dét, med mindre det kommer til ekstremer som anoreksi og andre kendte spiseforstyrrelser.

- Så altså, så længe du ikke desideret "ødelægger" dig selv eller noget i den dur, så er der da ikke noget galt i det. Desuden synes jeg det er flot, at du kan passe en kostplan så nøje, som du nu beskriver det - det ville jeg næsten ønske jeg kunne ;)
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1280
Tilmeldt: 30. jul 2008, 11:13
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan



Jeg synes du lyder lidt for "dybt engageret" i din træning, forstå mig ret ;)

Selvfølgelig er det et plus at være oplyst om kostvaner og alt det, der hører til, men hvis du ikke føler du kan spise andres mad, uden at få at vide, hvad der er i, så er det at gå for langt - i mine øjne!

Jeg synes nemt man kan give et skøn på, hvorvidt maden foran på bordet er sundt eller ej, jeg behøver ikke at køre en indre analyse igennem.

Men nå alt kommer til alt, så kan du vel være ligeglad - det er din træning, og hvis det er vigtigt for dig at hellige din måltider til din krop, så hul i, hvad de andre siger ;)
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2746
Tilmeldt: 5. dec 2008, 21:14
Geografisk sted: Nørrebronx
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du SKAL passe på at du ikke går over gevind,
for det kan godt gå galt på et tidspunkt, hvis man går al for meget op i det.
Lige pludselig kan det "knække" en, og alt slår fejl.. Kostvaner osv..
Sørg for at leve en gang i mellem også :)
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1191
Tilmeldt: 10. maj 2007, 23:12
 
Træner her: Hulen
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Måske forstår de dig ikke, fordi du ikke har nogen grund til at gå op i det på den måde... du er jo trodsalt stadig en nybegynder. De ville nok forstå at du går lidt mere op i kosten, hvis du faktisk lignede en bodybuilder - men de er ret kloge, dine medarbejdere, for de er jo tydeligvis godt klar over, at en nybegynder ikke behøver at være fanatisk med sin kost. Hvilke overvældende resultater har du fået ved at være så fanatisk?

Og hvorfor prøver du egentlig at belære folk om din sunde kost, når de næppe er interesseret?
Sidst rettet af Misterhamper 17. dec 2008, 20:52, rettet i alt 1 gang.
Nubretpumper
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg føler godt at jeg kan spise andres mad. Men under cut er jeg bare mere strict. For det meste kan jeg også godt se om maden der bliver serveret er "okay,"
det er næsten altid sovsen jeg skal høre om der er fløde i :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 533
Tilmeldt: 3. mar 2008, 21:20
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Artz skrev:Jeg føler godt at jeg kan spise andres mad. Men under cut er jeg bare mere strict. For det meste kan jeg også godt se om maden der bliver serveret er "okay,"
det er næsten altid sovsen jeg skal høre om der er fløde i :D


Dét er til gengæld at fluekneppe lidt. Hvis ikke jeg tillader mig selv at spise farmors æblegrød med en sjat fløde nu og da, ville jeg køre død. Du bliver nødt til at tage dig nogle friheder nu og da, hvis de er det værd. Det er farmors æblegrød nemlig :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 15. dec 2007, 01:49
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Misterhamper skrev:Måske forstår de dig ikke, fordi du ikke har nogen grund til at gå op i det på den måde... du er jo trodsalt stadig en nybegynder. De ville nok forstå at du går lidt mere op i kosten, hvis du faktisk lignede en bodybuilder - men de er ret kloge, dine medarbejdere, for de er jo tydeligvis godt klar over, at en nybegynder ikke behøver at være fanatisk med sin kost. Hvilke overvældende resultater har du fået ved at være så fanatisk?

Og hvorfor prøver du egentlig at belære folk om din sunde kost, når de næppe er interesseret?


Nu kan der jo godt være andre grunde til at spise sundt (som f.eks., at det generelt er godt for kroppen) end lige at få resultater muskelmæssigt.

Men ikke desto mindre synes jeg, at du lader til at være en smule fanatisk. Men hvis det ikke hæmmer eller generer dig umiddelbart (eller andre for den sags skyld) så fred være med det. Men er det også til sådan et plan, hvor det også kun er ren økologi, du spiser i tilfælde af kemiske stoffer, du ikke vil kunne vide noget om?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 18. nov 2008, 17:18
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Helene A skrev:Nu kan der jo godt være andre grunde til at spise sundt (som f.eks., at det generelt er godt for kroppen) end lige at få resultater muskelmæssigt.


så er det næppe det der bliver talt om her af Artz; ved at veje al maden, og undgå sovsen en gang om måneden fordi der kan være fløde i osv.

EDIT: Eller det kan måske godt, hva ved jeg
Nubretpumper
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jamen jeg spiser som jeg gør, primært fordi mit overordnede mål er en større muskelmasse. Og fordi jeg gerne vil leve sundt, da det også kan være med til at bedre min sygdom (Hypofyse sygdom). Jeg vil nok blive ved med at veje min mad når jeg går igang med bulk. Ellers har jeg jo ingen idé om hvor mange kcal jeg indtager. Men vil dog tillade mig selv at snydespise lidt mere.

Kan godt være det virker fanatisk med fløden. Men man har jo ikke brug for den under hverken cut eller bulk. Og så har jeg bare heller ikke de store crawings efter fløde. Heller ikke slik for den sags skyld.

Jeg har også haft ret så svært ved at tabe mig, måske pga hormonforstyrrelserne min sygdom giver. Så det har nok også gjort at jeg blev lidt mere streng med min kost.

Min mening er ikke at belære folk om min kost.
Jeg remser bare op hvordan min kost ser ud,
så kan folk sige om de synes den er for langt ude, eller okay. Der kunne jo være der kom en kommentar, der fik mig til at tænke, at det da er helt forkert det jeg har gang i. Og så kunne jeg jo begynde at ændre lidt i min routine.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 533
Tilmeldt: 3. mar 2008, 21:20
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er ikke en spiseforstyrrelse vil jeg mene , men som andre skriver skal man også passe på at ens kostvaner ikke går op i tvangstanker om at maden SKAL være på den ene eller den anden måde, fordi så begynder det jo at lyde som f.eks. anoreksi hvor små stemmer fortæller dig at maden er farlig - bare i den forståelse at man bliver så besat af hvad der er i maden at man kan blive helt syg af det..
Der er forskel på interesse og besættelse :)

Men folk er bare generelt fjendtlige overfor ting de ikke forstår. Når jeg siger nej tak til et stykke kage på mit arbejde (fordi jeg bare generelt ikke spiser særlig meget kage, det har sgu intet med min sundhed at gøre), så glor folk altid på mig som om jeg lige har fortalt at det var mig der skød Kennedy og at jeg i øvrigt har en pik voksende ud af højre lår... Slap dog af, jeg har bare sagt nej til kage?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Bliver ofte også set meget uforstående på når jeg siger nej tak til kagen. Som regel er det typisk klassekammeraterne der stiller sig uforstående overfor jeg ikke skal have fødselsdags kage. Bare fordi man ikke lige spiser søde sager den dag, er man pludseligt fanatisk :lol:

Artz: Jeg mener ikke du er fanatisk. Langt fra. Du skriver om nogle problemer, der kan blive bedre ved at spise clean. Du nævner også nogle forhindringer der gør at du skal arbejde hårdere end de fleste andre for at vokse. Så længe din kost indeholder ordentligt ernæring, mener jeg ikke du er ude på noget som helst sidespor. Desuden skriver du også at du tager et cheat meal en gang imellem. Så vil overhovedet ikke mene at du har en spiseforstyrrelse.

Hamper: Positiv som altid. Flot du lige kan pointere hans fysik, i stedet for måske at rose en nybegynder der faktisk for en gangs skyld har kosten med i sine tanker. Man opnår da klart bedre resultater ved at have styr på sin kost, end at være ligeglad?
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nogengange må man jo også lige veje sine kampe. Reelt er der jo ingen praktisk effekt ved at være HELT fanatisk fremfor bare kontroleret. Min bror er f.eks. fuldstændig ripped og på trods af han spiser ret sundt, kværner han stadig mindst en snickers om dagen.

Det kan være lidt irriterende at skulle slække på sit cut, men om man tager en bid kage eller ej, betyder ikke det store. Man har jo også et socialt aspekt at tænke på, og selvom folk generelt er ignorante, må man igen veje sine kampe og undgå at komme i konfrontration hver gang der kommer mad på bordet.

Sagen er jo naturligvis lidt en anden hvis det faktisk har en effekt på din sygdom.

Personligt plejer jeg at give folk en forklaring så velargumenteret at de selv er nød til at droppe kagen hvis de skal give vrøvl. Og hvis de bliver ved, holder jeg dem til ansvar for dem selv og kræver at de med egne ord forklarer hvorfor jeg ligner en græsk gud og de ligner en sæk kartofler :lol:
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



TheFatboy skrev:
Artz skrev:Jeg føler godt at jeg kan spise andres mad. Men under cut er jeg bare mere strict. For det meste kan jeg også godt se om maden der bliver serveret er "okay,"
det er næsten altid sovsen jeg skal høre om der er fløde i :D


Dét er til gengæld at fluekneppe lidt. Hvis ikke jeg tillader mig selv at spise farmors æblegrød med en sjat fløde nu og da, ville jeg køre død. Du bliver nødt til at tage dig nogle friheder nu og da, hvis de er det værd. Det er farmors æblegrød nemlig :lol:


Hvor mon du har dit navn fra? :lol:
‎"When you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
and not be a quitter" - Eminem
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3865
Tilmeldt: 11. okt 2008, 20:53
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Smeden skrev:Personligt plejer jeg at give folk en forklaring så velargumenteret at de selv er nød til at droppe kagen hvis de skal give vrøvl. Og hvis de bliver ved, holder jeg dem til ansvar for dem selv og kræver at de med egne ord forklarer hvorfor jeg ligner en græsk gud og de ligner en sæk kartofler :lol:


Hahaha :lol:

Ja den er jo svær at modargumentere...
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 13339
Tilmeldt: 15. dec 2006, 20:23
Geografisk sted: København
 
Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



MC skrev:
Smeden skrev:Personligt plejer jeg at give folk en forklaring så velargumenteret at de selv er nød til at droppe kagen hvis de skal give vrøvl. Og hvis de bliver ved, holder jeg dem til ansvar for dem selv og kræver at de med egne ord forklarer hvorfor jeg ligner en græsk gud og de ligner en sæk kartofler :lol:


Hahaha :lol:

Ja den er jo svær at modargumentere...


Nej, den er ej. En sæk kartofler smager bedre end en græsk gud :mrgreen:
‎"When you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
and not be a quitter" - Eminem
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3865
Tilmeldt: 11. okt 2008, 20:53
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Smeden skrev:Personligt plejer jeg at give folk en forklaring så velargumenteret at de selv er nød til at droppe kagen hvis de skal give vrøvl. Og hvis de bliver ved, holder jeg dem til ansvar for dem selv og kræver at de med egne ord forklarer hvorfor jeg ligner en græsk gud og de ligner en sæk kartofler :lol:


*host* vandrende pind *host*
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 15. dec 2007, 01:49
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Smeden skrev:Personligt plejer jeg at give folk en forklaring så velargumenteret at de selv er nød til at droppe kagen hvis de skal give vrøvl. Og hvis de bliver ved, holder jeg dem til ansvar for dem selv og kræver at de med egne ord forklarer hvorfor jeg ligner en græsk gud og de ligner en sæk kartofler :lol:


AHAHAHA :lol:
Good one =D> :mrgreen:
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



IMO haves en spiseforstyrrelse, hvis mad-kontrolleringen har et vist problem for dig og din hverdag.

Den langsigtede glæde du opnår ved mad-kontrollering, - er den det hele værd overfor de negative sider? (80% godt, 20% lort, er noget man bruger indenfor handel :) )

Jeg kender godt til alle de uforstående mennesker, da jeg også selv til en vis grad er fanatisk. Den mad jeg laver til mig selv er sund helt ned på molekyleform og jeg køber aldrig selv søde sager. Alle de mennesker jeg omgåes med i min hverdag (venner, familie, klassekammerater) har jeg selvfølgelig fortalt om mine kostvaner, så de ikke længere ligner et stort spørgsmålstegn, når jeg siger nej til kage. For at tillade mig lidt usundt, og for ikke at blive sammenlignet med en freak, spiser jeg usundt, når det forventes af mig, og det ikke er en del af et arrangemenet som sker hyppigt (som f.eks. kageordning på arbejdet). Når jeg bliver tilbudt usundt på fødselsdage, juleaften, osv. siger jeg "ja tak", men tager et halvt stykke i stedet for et helt, og nyder det med god samvittighed. En god ting er også ikke at indlede sig for meget i diskussioner med "almindelige" folk om sund kost, og ikke fortælle kæresten og familiemedlemmer om kosten hver gang i spiser sammen, selvom man selv synes det er spændende. - Hold træningsmetoder og kostviden for jer selv og dem som går op i det, eller hvis én er nysgerrig og spørger ind.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 299
Tilmeldt: 26. mar 2007, 13:06
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Moqensen skrev:Hamper: Positiv som altid. Flot du lige kan pointere hans fysik, i stedet for måske at rose en nybegynder der faktisk for en gangs skyld har kosten med i sine tanker. Man opnår da klart bedre resultater ved at have styr på sin kost, end at være ligeglad?


Jeg spurgte ham jo netop hvilke "klart bedre resultater", som du nævner man får, han opnåede ved at være SÅ fanatisk med sin kost. Han ville have fået ligeså gode resultater ved bare at være lidt OBS på hans spisesvaner. Fordi en nybegynder netop IKKE har nogen som helst grund til at være så fanatisk med sin kost. Det har en bodybuilder dog sikkert brug for at være - også vil folk heller ikke kigge underligt, hvis han siger nej til sovs med fløde i.
Fordi folk er jo udmærket klar over, at en bodybuilder skal have mere styr på sin kost end en nybegynder.

Hvis han ikke ville høre på, at det er latterligt, det han laver, og at han lyder til at være alt for fanatisk, så burde han nok lade være med at oprette et emne og spørge om det han laver er latterligt og fanatisk...
Nubretpumper
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Misterhamper skrev:
Moqensen skrev:Hamper: Positiv som altid. Flot du lige kan pointere hans fysik, i stedet for måske at rose en nybegynder der faktisk for en gangs skyld har kosten med i sine tanker. Man opnår da klart bedre resultater ved at have styr på sin kost, end at være ligeglad?


Jeg spurgte ham jo netop hvilke "klart bedre resultater", som du nævner man får, han opnåede ved at være SÅ fanatisk med sin kost. Han ville have fået ligeså gode resultater ved bare at være lidt OBS på hans spisesvaner. Fordi en nybegynder netop IKKE har nogen som helst grund til at være så fanatisk med sin kost. Det har en bodybuilder dog sikkert brug for at være - også vil folk heller ikke kigge underligt, hvis han siger nej til sovs med fløde i.
Fordi folk er jo udmærket klar over, at en bodybuilder skal have mere styr på sin kost end en nybegynder.

Hvis han ikke ville høre på, at det er latterligt, det han laver, og at han lyder til at være alt for fanatisk, så burde han nok lade være med at oprette et emne og spørge om det han laver er latterligt og fanatisk...


Og hvorfra ved du at han ville have fået ligeså gode resultater ved bare at være en smule opmærksom på sine spisevaner?

Det da ligemeget om du er nybegynder eller professionel. Det er da i begge tilfælde godt at have styr på sin kost. Og så især når trådstarter har noget sygdom, hvor at en sund kost hjælper.

Du er indtil videre den eneste der synes det er latterligt og fanatisk :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Moqensen skrev:Og hvorfra ved du at han ville have fået ligeså gode resultater ved bare at være en smule opmærksom på sine spisevaner?

Det da ligemeget om du er nybegynder eller professionel. Det er da i begge tilfælde godt at have styr på sin kost. Og så især når trådstarter har noget sygdom, hvor at en sund kost hjælper.

Du er indtil videre den eneste der synes det er latterligt og fanatisk :wink:


Fordi det har ALLE andre nybegyndere fået... chancen for at han ville have fået dårligere resultater ved at sige ja til flødesovs et par gange om måneden eller ja til rundstykker om søndagen er nok ret tæt på 0.

"Det da ligemeget om du er nybegynder eller professionel."
Øh nej

"Det er da i begge tilfælde godt at have styr på sin kost."
Jeg siger jo også netop at det altid er godt at være lidt OBS på sine spisevaner, så man spiser lidt mere og lidt sundere end normale hvis man bulker fx :)

"Og så især når trådstarter har noget sygdom, hvor at en sund kost hjælper."
Så vidt jeg ved er hans krop ligesom alle vores andres, når han har fået sine injects (da han vidst ikk selv kan lave hormoner). Jeg kan ikke se hvorfor det skulle have betydning til at at spise sundt også til at være fanatisk som her, men jeg (/vi) er så heller ikke hans doktor

"Du er indtil videre den eneste der synes det er latterligt og fanatisk"
Nej der er mange der siger han og dem selv også er fanatiske her i tråden. Jeg synes det er underligt, man kan have sådan et forhold til mad, at man ikke engang kan sige ja til et stykke kage uden at få det rigtig dårligt med sig selv. Og hvad har I fået ud af at være så fanatiske?
Nubretpumper
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Moqensen skrev:
Smeden skrev:Personligt plejer jeg at give folk en forklaring så velargumenteret at de selv er nød til at droppe kagen hvis de skal give vrøvl. Og hvis de bliver ved, holder jeg dem til ansvar for dem selv og kræver at de med egne ord forklarer hvorfor jeg ligner en græsk gud og de ligner en sæk kartofler :lol:


AHAHAHA :lol:
Good one =D> :mrgreen:



Ugens reply, selvfed og ligefrem, I love it ! :mrgreen:
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Misterhamper skrev:Fordi det har ALLE andre nybegyndere fået... chancen for at han ville have fået dårligere resultater ved at sige ja til flødesovs et par gange om måneden eller ja til rundstykker om søndagen er nok ret tæt på 0.

"Det da ligemeget om du er nybegynder eller professionel."
Øh nej

"Det er da i begge tilfælde godt at have styr på sin kost."
Jeg siger jo også netop at det altid er godt at være lidt OBS på sine spisevaner, så man spiser lidt mere og lidt sundere end normale hvis man bulker fx :)

"Og så især når trådstarter har noget sygdom, hvor at en sund kost hjælper."
Så vidt jeg ved er hans krop ligesom alle vores andres, når han har fået sine injects (da han vidst ikk selv kan lave hormoner). Jeg kan ikke se hvorfor det skulle have betydning til at at spise sundt også til at være fanatisk som her, men jeg (/vi) er så heller ikke hans doktor


Du kan altså tale på vegne af alle nybegyndere? :lol: Jeg ville da ønske jeg havde være mere opmærksom på den kostmæssige del det første lange stykke tid jeg trænede :wink:

Hvis du læser tråden skriver han selv at det kan være med til at gøre hans sygdom bedre :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det med at sige konsekvent NEJ til kage og nægte at spise sovs med fløde i, det er efter min mening for meget. Der må være en grænse for hvor streng man er overfor sig selv. Som Hamper siger; hvem har nogensinde i sandhed fået det godt med sig selv af at være så fanatisk?

Desuden er kosten slet ikke lige så vigtig for en ukrudtet og ukonkurrerende hverdagsmotionist, som den er for en konkurrerende bodybuilder - krudtet eller ej. Træningen vil altid have større betydning for os dødelige, end kosten har.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 15. dec 2007, 01:49
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Misterhamper skrev:
Moqensen skrev:Fordi folk er jo udmærket klar over, at en bodybuilder skal have mere styr på sin kost end en nybegynder.


Nå - det er da noget nyt? Som regel ved de "at man skal have de der proteiner".

Generelt ved den almindelige dansker ikke en skid om kost - jeg bliver gang på gang chokeret når jeg snakker kost med folk - i øvrigt næsten altid en samtale startet af dem (jeg fik satme mange spørgsmål på mit studie i sommers fordi jeg rendte rundt og var ripped og ikke en tyndfed humanist).

Anyways - jeg synes Smeden er inde på noget af det rigtige. Jeg synes dog ikke Henrik kan bruges som eksempel - han er sgu en genetisk anomali :) Men man må vælge sin kampe ... hvis du tænker over det har det tæt på ingen betydning at du en gang månedligt napper sovs med fløde eller lignende. Jeg var selv ret fanatisk med at undgå den slags ting engang (det er jeg vel stadig lidt) - jeg trænede på daværende tidspunkt sammen med 3 venner og i stik modsætning til mig spiste de masser af junk og drak sig i hegnet stort set hver weekend, men de trænede hårdt og konsistent ligesom mig. De blev både stærkere og større end mig i den periode. Det satte tingene lidt i perspektiv.

Når man cutter er det dog fint at være ekstra opmærksom på 'smuttere' ikke sker alt for tit da det imo kan lave set-backs hvis man ikke tænker sig om. Men 1 ang månedligt sker der selvfølgelig ingenting ved :wink: I offseason/bulk burde det ikke skabe de store bekymringer.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 10579
Tilmeldt: 3. maj 2007, 01:14
Geografisk sted: Copenhagen
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



TheFatboy skrev: Træningen vil altid have større betydning for os dødelige, end kosten har.


Det passer ganske simpelt ikke!
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 10579
Tilmeldt: 3. maj 2007, 01:14
Geografisk sted: Copenhagen
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



essensen skrev:
TheFatboy skrev: Træningen vil altid have større betydning for os dødelige, end kosten har.


Det passer ganske simpelt ikke!


Det passer da i hvert fald! Hvis træningen ikke spiller, så er al den gode og nærende mad jo nærmest til spilde? Jeg har aldrig set nogle lave nada, og stadig vokse på en stram kostplan. Hamper er et glimrende eksempel, selvom han er freak. Træner rockerhårdt, og spiser (så vidt jeg ved) ikke nær så kompliceret og dyr kost som flere andre herinde fra.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 15. dec 2007, 01:49
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



TheFatboy skrev:
essensen skrev:
TheFatboy skrev: Træningen vil altid have større betydning for os dødelige, end kosten har.


Det passer ganske simpelt ikke!


Det passer da i hvert fald! Hvis træningen ikke spiller, så er al den gode og nærende mad jo nærmest til spilde? Jeg har aldrig set nogle lave nada, og stadig vokse på en stram kostplan. Hamper er et glimrende eksempel, selvom han er freak. Træner rockerhårdt, og spiser (så vidt jeg ved) ikke nær så kompliceret og dyr kost som flere andre herinde fra.


Hvis du nu rent faktisk trænede ville du vide det ikke forholder sig sådan.

Følgende argument kan fint vendes om:

Hvis træningen ikke spiller, så er al den gode og nærende mad jo nærmest til spilde?


til:

Hvis kosten ikke spiller så er al den gode og sunde træning nærmest til spilde


Du kan træne nok så hårdt og nok så meget uden der sker en skid hvis du ikke har bare lidt styr på kosten og forstår man skulle bruge et overskud for at vokse og et underskud for at cutte og fordele dette ordentligt med henblik på makronutrienterne. JEg spildte personligt et helt år af min træningstid hvor jeg i den grad gik til den i centeret, men spiste som en fugl og derfor ikke voksede overhovedet - og det var i min begyndertid hvor begyndergains burde være sparket ind.

Hvis man vil opnå tilnærmelsesvis hæderlige resultater skal kosten spille mindst ligeså meget som træningen og gerne mere.

Mr. Hamper kan du i øvrigt ikke bruge som eksemepl - han har jo netop forstået det handler om at spise hvis man vil vokse - og er derfor et glimrende eksempel på hvad man kan gøre hvis man har genernen i orden, sætter sig lidt ind i kosten og træner igennem.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 10579
Tilmeldt: 3. maj 2007, 01:14
Geografisk sted: Copenhagen
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



At sige jeg ikke træner, er måske ikke berettiget. Jeg træner ikke nu, men at jeg holder fuldstændig træningsstop er mindre korrekt :wink:

Nu tror jeg ikke du forstod. Jeg snakker ikke om at spise for meget eller for lidt. Underforstået at man til en vis grad holder sig fra chips, slik og sodavand, kan man sådan set leve af havregryn og rugbrød, træne hårdt og stadig vokse godt. Alle de små detaljer med dyre bærblandinger, mandler og lign er slet ikke en nødvendighed. Det er nødvendigt hvis man vil have absolut maksimalt udbytte, ja. Men overflødigt hvis træningen fuldstændig hovedløs.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 15. dec 2007, 01:49
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 90 gæster