Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65711 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 982
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 980

Følg bodybuilding.dk på

Alkohol og Smøgere

Udskriv emne


Alt om konditionstræning

Tilbage til Konditionstræning





Hej BB.dk
Jeg er teenager som så mange andre og det indebærer jo, at man fester i ny og næ. Jeg drikker langt fra hver weekend, (min ene somersby hjem i toget fra efterskolen tæller vel ikke?! :wink: ) lad os sige maks. 2 gange om måneden, hvis ikke kun 1. Jeg drikker ikke vanvittig meget, da jeg selv påstår at jeg er en seriøs sportsmand, det varierer i hvert fald meget. Jeg ryger derimod cigaretter til næsten hver fest, det plejer ikke at være mange, måske en 5 stykker, da jeg godt kan lide følelsen af at være nikotin-skæv.. Men vil bare lige høre hvor meget det skader helbreds-mæssigt og trænings-mæssigt.. Jeg bliver aldrig, aldrig, aldrig fast ryger, da jeg som ædru synes, at cigaretter er noget af det klammeste man kan komme i nærheden af! ..
Adrenaline is rushing throug my veins
Next stop is victory, it's rushing like a train!
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 753
Tilmeldt: 9. jun 2008, 22:08
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



chill skrev:Hej BB.dk
Jeg er teenager som så mange andre og det indebærer jo, at man fester i ny og næ. Jeg drikker langt fra hver weekend, (min ene somersby hjem i toget fra efterskolen tæller vel ikke?! :wink: ) lad os sige maks. 2 gange om måneden, hvis ikke kun 1. Jeg drikker ikke vanvittig meget, da jeg selv påstår at jeg er en seriøs sportsmand, det varierer i hvert fald meget. Jeg ryger derimod cigaretter til næsten hver fest, det plejer ikke at være mange, måske en 5 stykker, da jeg godt kan lide følelsen af at være nikotin-skæv.. Men vil bare lige høre hvor meget det skader helbreds-mæssigt og trænings-mæssigt.. Jeg bliver aldrig, aldrig, aldrig fast ryger, da jeg som ædru synes, at cigaretter er noget af det klammeste man kan komme i nærheden af! ..


der er folk der aldrig nogen sinde røre alkohol og røg, og mener at deres træning bliver ødelagt af det. det er selvfølgelig heller ikke optimalt, men med mindre du er prof, og ellers har styr på mange andre ting, mener jeg ikke at et par ture i byen skulle kunne skade det mindste. nu ryger jeg ikke, men alkohol bliver der drukket jævnligt, nogle gange i volsomme mængder, og selv uger i sommerhus, i sunny beach o.lig. har ikke påvirket min træning, eller resultater synderligt. det man bør tænke på er nok først og fremmest den mængde ekstra energi man indtager, i forbindelse med druk.

ellers just party :drink:

EDIT: jeg opdagede lige at du havde postet indlæget i konditionstræningg, og så kan det godt være at det vil have lidt større indflydelse, især smøgerne, men igen med mindre du er meget striks, tror jeg ikke det har det store at sige når det kun er et par gange om måneden :)
Sidst rettet af Cykelmyggen Egon 1. jun 2009, 17:28, rettet i alt 1 gang.
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3905
Tilmeldt: 8. mar 2009, 15:21
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Rent styrke- og massemæssigt, så "skader" det ikke. Tilgengæld, så er smøger aldrig "sunde", og jeg er af den klarer overbevisning, at mange faktisk starter med "bare" at ryge til fest, for så senere at gå over til at ryge fast. Selvom du måske kun ryger én gang om måneden, så vil der være en risiko for, at du måske kan blive afhængig af smøgerne på længere sigt.

Så mit råd er, at du dropper smøger til fester. Hvis du så ikke helt kan holde dig fra dem, så begræns det, sådan at det ikke er hver eneste gang :D
Uanset hvad du laver, så altid tænk positivt - Det skaber de bedste resultater!

Støt http://www.Bodyman.dk / http://www.Bodylab.dk
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1361
Tilmeldt: 4. jan 2007, 13:22
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 155.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg taber mig altid 1-2kg efter en bytur (Væske + at jeg ikke kan spise dagen efter), hvilket leder til, at jeg ofte er svækket træningen efter byturen. Udover det tror jeg ikke det kan skade synderligt.

- Og hvad er træningen værd, hvis man ikke kan have det lidt sjovt ind i mellem? :? og nej, jeg siger ikke, at man ikke kan have det sjovt uden alkohol/tobak....
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1280
Tilmeldt: 30. jul 2008, 11:13
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan



Zaulich skrev:Jeg taber mig altid 1-2kg efter en bytur (Væske + at jeg ikke kan spise dagen efter), hvilket leder til, at jeg ofte er svækket træningen efter byturen. Udover det tror jeg ikke det kan skade synderligt.

- Og hvad er træningen værd, hvis man ikke kan have det lidt sjovt ind i mellem? :? og nej, jeg siger ikke, at man ikke kan have det sjovt uden alkohol/tobak....


WORD, nyd livet :hihi:

nogle gør det ved byture andre ved at ofre hele deres liv til træning og hvad det ellers indebærer, begge måder kan være lige gode, det skal man selv finde ud af, men jeg ved godt hvilken en jeg vil vælge :drink:
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3905
Tilmeldt: 8. mar 2009, 15:21
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I følge denne artikel : artikler/kost-kosttilskud/alkohol-vaegttraening.html

gør alkohol "stor" skade på træning - da det ifølge artiklen skader ens testosteron niveau.
Mht. den store energi man indtager igennem druk, så skrives der i artiklen, at man kun optager 5% af denne energi - dog sænker man fedtforbrændingen med 73%. - Jeg synes det lyder lidt mærkeligt, at man kun optager 5% af den energi som man indtager.?

- Jeg synes selv jeg kan mærke en nedgang i træningen efter en druktur - hvilket sker meget sjældent.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 493
Tilmeldt: 17. dec 2005, 16:07
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan



Toretto skrev:I følge denne artikel : artikler/kost-kosttilskud/alkohol-vaegttraening.html

gør alkohol "stor" skade på træning - da det ifølge artiklen skader ens testosteron niveau.
Mht. den store energi man indtager igennem druk, så skrives der i artiklen, at man kun optager 5% af denne energi - dog sænker man fedtforbrændingen med 73%. - Jeg synes det lyder lidt mærkeligt, at man kun optager 5% af den energi som man indtager.?

- Jeg synes selv jeg kan mærke en nedgang i træningen efter en druktur - hvilket sker meget sjældent.


jeg synes også det er mærkelig at de kan fastslå, at det lige præcis er 5% der lageres som fedt.0 men man kan vil godt sige, at det er alt energien som lageres som fedt, såfremt du ligger på dit ligevægtsindtag, så bruger kroppen vil bare energien fra alkohollen til repiration, mens den øvrige indtegt energi lagrers som fedt
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3905
Tilmeldt: 8. mar 2009, 15:21
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ryger, drikker og træner som et svin.. og uden synderlig fremgang.
Så jeg tror at alkohol og smokes er en dårlig kombo.

Efter bare to dage uden røg, er jeg 15-25% stærkere samt mere udholden...
Kvit lortet inden at du bliver afhængig.

Alkohol.. Tjah.. Vikingerne var rimelig store og konstant på Mjød ;-)
Fear accompagnies the possibility of death,
calm shepherds it's certainty
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: 3. maj 2009, 21:20
Geografisk sted: Valby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



TK421 skrev:Jeg ryger, drikker og træner som et svin.. og uden synderlig fremgang.
Så jeg tror at alkohol og smokes er en dårlig kombo.

Efter bare to dage uden røg, er jeg 15-25% stærkere samt mere udholden...
Kvit lortet inden at du bliver afhængig.

Alkohol.. Tjah.. Vikingerne var rimelig store og konstant på Mjød ;-)

Så hvis jeg holder op med at ryge, går min squat fra 140 til 175 kg? Nice nok med en kropsvægt på ~75 kg!
Fuck om jeg dør ung, bare kisten er tung!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 18. sep 2009, 01:19
Geografisk sted: Hellerup
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 152.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er noget lort at sige. Rygning har overhovedet ingen effekt som sådan på din træning. Hell, even ..

DENNIS WOLF

Billede

ryger.

Rygning kan dog svække appetitten, og derfor være et minus. Måske ikke under cut.

Hver gang jeg har været til fest, er min styrke altid faldet med noget lign. 10-15%, hvilket selvfølgelig er nedern. Desuden æder jeg kun lort næste dag, og det ødelægger den normalt ellers rutinerede hverdag.
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er nok nærmere mangel på søvn og næring end alkohol, der er skyld i dårlig træning efter en bytur. Test-produktionen falder når man drikker, men den stiger til normalt niveau efterhånden som man bliver ædru. Der er selvfølgelig mange kalorier i øl, likør og drinks med sodavand, så hvis man cutter står den på tequila-shots :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1641
Tilmeldt: 4. okt 2007, 21:52
Geografisk sted: Odense
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



alkohol i ny og næ skader ikke, og en druktur hvor du ikke er i sindsyge genstandsmængder skader nok heller ikke så skide meget hvis det ikke gøres hver weekend.. rygning derimod, uanset om det er fast eller passiv, så det noget lort for helbredet.. der er næsten ikke den ting i kroppen som ikke forringes af røgen.. Nu har jeg arbejdet lidt på patologisk afdeling og rygning er mange gange del-årsagen til mange af de kræfttilfælde vi for ind..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 7543
Tilmeldt: 4. nov 2005, 09:25
Geografisk sted: Thisted
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



rygning skader faktisk også musklerne. Det sænker proteinsyntesen i hvile og opregulerer sandsynligvis også nedbrydningen. Jeg mener faktisk også endda at man har påvist i tværsnitsstudier at rygere har lidt mindre muskelmasse end matchede ikke-rygere.
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 3202
Tilmeldt: 10. okt 2006, 13:22
Geografisk sted: Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



incognito skrev:rygning skader faktisk også musklerne. Det sænker proteinsyntesen i hvile og opregulerer sandsynligvis også nedbrydningen. Jeg mener faktisk også endda at man har påvist i tværsnitsstudier at rygere har lidt mindre muskelmasse end matchede ikke-rygere.


Bum-bum. Jeg er ikke i tvivl om, at rygning er noget lort for træning, men er sådan en sammenligning ikke temmelig problematisk?
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4149
Tilmeldt: 3. jun 2009, 15:08
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lithium skrev:
incognito skrev:rygning skader faktisk også musklerne. Det sænker proteinsyntesen i hvile og opregulerer sandsynligvis også nedbrydningen. Jeg mener faktisk også endda at man har påvist i tværsnitsstudier at rygere har lidt mindre muskelmasse end matchede ikke-rygere.


Den var ny for mig, kan du henvise til noget specifikt Anders ? be` om :)


+1

Frem med nogen factZ on the table
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Konditionstræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster



cron