Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65712 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049579 indlæg i 100422 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1544
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1542

Følg bodybuilding.dk på

Tro

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Som en fortsættelse af Richard Dawkins dokumentar på DR2, så kunne det være interessant, at starte en tråd om tro. Tror du på en gud og hvilken gud tror du på? Hvorfor?

Jeg vil, i dette første indlæg, forholde mig helt neutral, for at lade folk komme med deres meninger uden modstand fra 1. indlæg.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 25. nov 2008, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Power Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg tror på mig.
Sidst rettet af Tregub0502 23. jul 2009, 23:26, rettet i alt 1 gang.
Mål om fremtiden (ubestemt tid):
Bænk; 150 ][ Squat; 200 ][ Dødløft; 200
Vægt (lean) med en højde på 190: 90kg
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 180
Tilmeldt: 11. dec 2008, 23:42
Geografisk sted: Farum
 
Træner her: Fitness World Farum
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har ingen stærk religiøs overbevisning, what so ever.

MEN ... dog vil jeg sige at jeg har et eller andet med kors og jesu figuren. Jeg ved ikke om jeg decideret tror på gud, jesus osv. men idéen om noget "højere" rører lidt i mig. Ikke nødvendigvis en "gud", ser mere korset (jeg har f.eks. et lille sølv kors i min halskæde) som et symbol på noget sammenhold af en art.
Det er lidt svært at forklare, men jeg er på ingen måde særlig religiøs og jeg foragter folk der blindt lader sig styre af religion og begrunder og undskylder alt med det.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Hvis det står i Biblen, må det jo være sandheden, ikke?

Spøg til side. Mit syn på "guddom" er en smule atypisk. Jeg har ikke lyst til at tage stilling til noget endegyldigt. Men jeg tror altså ikke på Gud som den enkeltperson han eksisterer som i religiøs sammenhæng (Herren, den altseende, den nådige...).
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 15. dec 2007, 01:49
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Starpen skrev:Tror du på en gud og hvilken gud tror du på? Hvorfor?


Forudsat at der rent faktisk er en gud, er der naturligvis kun en gud man rent faktisk kan tro på. Man kan ikke tro på en gud, der ikke findes. Og derfor er hele ideen om at tro på gud i grunden ret meningsløs - hvordan kan man tro på noget, når man ikke har nogen forudsætninger for at vide om det eksisterer?

Fatty: læs mit link. Jeg tror du vil finde, at du er meget enig.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Karl Æg skrev:når man ikke har nogen forudsætninger for at vide om det eksisterer?



Det er jo derfor det kaldes tro. Jeg tror på gud, fordi det føles "rigtigt" for mig. Det er lidt svært at forklare, men for mig er gud ikke en person som sådan, men "noget".
‎"When you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
and not be a quitter" - Eminem
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3865
Tilmeldt: 11. okt 2008, 20:53
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hehe... ignosticisme er skørt. Jeg kender ikke så meget til ideen, men det er vel i bund og grund en -isme, der er fast forankret i, at miskreditere validiteten af bestemte spørgsmål?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 25. nov 2008, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Power Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg TROR på at der er seriøst mange mennesker der har kedet sig dengang man troede jorden var flad! ellers skriver man sq ikk en bog på 2'000'000+ sider [-X

og skal vi helt alvorligt tro på noget som er fra dengang de stadig troede jorden var flad, og hjulet var firkantet? :wink:

Og muslimerne har bare for meget fritid #-o og så er de forfærdeligt bange for at tage ansvar for dem selv.. alt er jo fandme vor herres eller allahs skyld.. NEJ! det er din egen skyld din kæmpe spade! :-({|=

hvis det ikke fremgår tydeligt, så er jeg IKKE troende [-X
nobody is immune to the trials and tribulations of life - Martin Lawrence.

The world is yours, Don't sleep!

The difference between the impossible and the possible lies in a man's determination.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 309
Tilmeldt: 3. jul 2009, 20:10
Geografisk sted: Herning
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Karl Æg skrev:Forudsat at der rent faktisk er en gud, er der naturligvis kun en gud man rent faktisk kan tro på.


Det er vel ikke så sikkert. Du er, som du siger, ignostiker, og resulterer vel også i, at du ikke kan stille spørgsmålet om, hvorvidt der kun er én gud. Hvorfor stoppe der? Det kan være, at der er en for hver religion. Men det er du jo ligeglad med, for spørgsmålet er slet ikke gyldigt til at starte med :D

Jeg syntes, bare for at opklare, at hele idéen om religion er skør. Den hjælper os ikke fremad i vores udvikling og burde derfor afskrives som forældet. Så kan det egentlig være ligemeget, hvad det "rigtige" spørgsmål er, eller om det i det hele taget ER et spørgsmål...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 25. nov 2008, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Power Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nick_91 skrev:Det er jo derfor det kaldes tro. Jeg tror på gud, fordi det føles "rigtigt" for mig. Det er lidt svært at forklare, men for mig er gud ikke en person som sådan, men "noget".


For mig er farven rød en mobiltelefon. Forudsat at der findes en gud, er det meningsløst at folk definerer deres egen forståelse af dens væsen.

Starpen: som jeg forstår og praktiserer ignosticisme, er den ideen om, at en eventuel gud i sin natur vil være omnipotent og derfor umulig for mennesker at begribe og forstå. Derfor synes jeg, at det at beskæftige sig med tro og religion i bedste fald er tidsspilde og i værste fald meget dumt. At tro på et begreb mennesker selv har defineret deres egen opfattelse og forståelse af, forekommer mig fuldstændig meningsløst. Er der en gud, så er dens eksistens uden for vores fatteevne og derfor er det for mig at se nonsens at tro på dens eventuelle eksistens.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Toma skrev:og skal vi helt alvorligt tro på noget som er fra dengang de stadig troede jorden var flad, og hjulet var firkantet?


Platon og Sokrates troede også, at jorden er firkantet.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Starpen skrev:
Karl Æg skrev:Forudsat at der rent faktisk er en gud, er der naturligvis kun en gud man rent faktisk kan tro på.


Det er vel ikke så sikkert. Du er, som du siger, ignostiker, og resulterer vel også i, at du ikke kan stille spørgsmålet om, hvorvidt der kun er én gud. Hvorfor stoppe der? Det kan være, at der er en for hver religion. Men det er du jo ligeglad med, for spørgsmålet er slet ikke gyldigt til at starte med :D

Jeg syntes, bare for at opklare, at hele idéen om religion er skør. Den hjælper os ikke fremad i vores udvikling og burde derfor afskrives som forældet. Så kan det egentlig være ligemeget, hvad det "rigtige" spørgsmål er, eller om det i det hele taget ER et spørgsmål...


Altså så tænker jeg, hvilke former for tro er så de rigtige?

Satanisme? Kristendom? Budhisme? Den nordiske tro (thor og co), Koranens tro? Jehovas vidner? Faderhuset? Stein bagger?
:-k

Ja listen ku sikkert fortsætte..

Og hvorfor er det at så mange mennesker verden over lader sig underkaste en tro som intet giver dem, ud over en kæmpe løgn om evigt liv i herrens våde skød [-X
nobody is immune to the trials and tribulations of life - Martin Lawrence.

The world is yours, Don't sleep!

The difference between the impossible and the possible lies in a man's determination.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 309
Tilmeldt: 3. jul 2009, 20:10
Geografisk sted: Herning
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Karl Æg skrev:
Toma skrev:og skal vi helt alvorligt tro på noget som er fra dengang de stadig troede jorden var flad, og hjulet var firkantet?


Platon og Sokrates troede også, at jorden er firkantet.


hehe :´)

jamen de tog da fejl :wink:
nobody is immune to the trials and tribulations of life - Martin Lawrence.

The world is yours, Don't sleep!

The difference between the impossible and the possible lies in a man's determination.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 309
Tilmeldt: 3. jul 2009, 20:10
Geografisk sted: Herning
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ja. Og det gør du også, hvis du tror at religiøs fanatisme udelukkende er noget der forekommer blandt muslimer :wink:
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Karl Æg skrev:Ja. Og det gør du også, hvis du tror at religiøs fanatisme udelukkende er noget der forekommer blandt muslimer :wink:


haha, tror jeg bestemt ikke! :wink:

Faderhuset og Jehovas vidner er da lige et par eksempler jeg har på stående fod..

Muslimerne er bare så tit i nyhederne, så dem man husker først når man tænker på ekstremister :wink:
nobody is immune to the trials and tribulations of life - Martin Lawrence.

The world is yours, Don't sleep!

The difference between the impossible and the possible lies in a man's determination.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 309
Tilmeldt: 3. jul 2009, 20:10
Geografisk sted: Herning
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Starpen skrev:Jeg syntes, bare for at opklare, at hele idéen om religion er skør.


Det er den også. Ikke desto mindre, kan vi jo på baggrund af det, se tilbage på 2000 års begivenheder som i den grad har formet verden som den er idag. Lur mig, om ikke religionen har spillet sin rolle. Uhyggeligt, ikke? Hvis der er noget vi skal frygte er det da ikke Gud, men alle de vederstyggeligheder som bliver begået i hans navn.

Den hjælper os ikke fremad i vores udvikling og burde derfor afskrives som forældet. Så kan det egentlig være ligemeget, hvad det "rigtige" spørgsmål er, eller om det i det hele taget ER et spørgsmål...


Det ville være :dope:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 15. dec 2007, 01:49
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tregub0502 skrev:Jeg tror ikke på mig.


HAHAHAHAA HVEM TROR DU SÅ PÅ! Svans :8
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13. mar 2008, 21:40
 
Træner her: Fitness World Farum
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er troende, uden tvivl. Jeg tror på Gud, at der findes én Gud - min Gud. Og det er faktisk ret genialt at gøre, hvis I spørger mig :D
Store ben er godt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 209
 
Indlæg: 4815
Tilmeldt: 15. jun 2009, 23:17
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mark101 skrev:
Tregub0502 skrev:Jeg tror ikke på mig.


HAHAHAHAA HVEM TROR DU SÅ PÅ! Svans :8

Den der griner sidst.
Mål om fremtiden (ubestemt tid):
Bænk; 150 ][ Squat; 200 ][ Dødløft; 200
Vægt (lean) med en højde på 190: 90kg
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 180
Tilmeldt: 11. dec 2008, 23:42
Geografisk sted: Farum
 
Træner her: Fitness World Farum
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



I øvrigt har Starpen en god pointe, og jeg vil gerne omformulere noget af det jeg skrev tidligere. For hvis gud er omnipotent, kan den naturligvis være hvad som helst og ingenting. På samme tid. Men det finder vi desværre aldrig ud af, og derfor skal vi holde op med at tænke på det og i stedet bruge vores tid på ting vi rent faktisk er i stand til at fatte.

TOMA: du behøver slet ikke at gå så langt ud i ekstremerne for at finde hjernedøde religiøse psykopater. Der er masser af velfungerende amerikanske protestanter, der er mindst lige så mentalt utilpassede som den gennemsnitlige islamist. Forskellen er ikke hvad de tror på, men deres socioøkonomiske levevilkår.

Fatty: hvordan ved du om vi skal frygte gud? Hvad hvis gud sætter sig for at udslette hele kloden i morgen eftermiddag? Og hvad nu hvis han ikke gør?

Kromann: vil du ikke gerne forklare selskabet, hvori denne genialitet består?
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nick_91 skrev:
Karl Æg skrev:når man ikke har nogen forudsætninger for at vide om det eksisterer?



Det er jo derfor det kaldes tro. Jeg tror på gud, fordi det føles "rigtigt" for mig. Det er lidt svært at forklare, men for mig er gud ikke en person som sådan, men "noget".


det er imo et godt eksempel på standartopfattelsen "der er mere mellem himmel og jord" jeg kan ikke forstå at det kan føles rigtigt, er det fordi der sker uforklarlige ting eller er det fordi der er nogle der har skrevet noget i en bog?

denne diskussion er meget interesant, men den går næsten altid i hårdknude, da troende ikke har fysiske beviser, eller logiske argumenter, hvilket er nødvendigt i stort set alle diskussioner hvis man skla bevise noget eller overbevise andre.
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3905
Tilmeldt: 8. mar 2009, 15:21
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Karl Æg skrev:I øvrigt har Starpen en god pointe, og jeg vil gerne omformulere noget af det jeg skrev tidligere. For hvis gud er omnipotent, kan den naturligvis være hvad som helst og ingenting. På samme tid. Men det finder vi desværre aldrig ud af, og derfor skal vi holde op med at tænke på det og i stedet bruge vores tid på ting vi rent faktisk er i stand til at fatte.

TOMA: du behøver slet ikke at gå så langt ud i ekstremerne for at finde hjernedøde religiøse psykopater. Der er masser af velfungerende amerikanske protestanter, der er mindst lige så mentalt utilpassede som den gennemsnitlige islamist. Forskellen er ikke hvad de tror på, men deres socioøkonomiske levevilkår.

Fatty: hvordan ved du om vi skal frygte gud? Hvad hvis gud sætter sig for at udslette hele kloden i morgen eftermiddag? Og hvad nu hvis han ikke gør?

Kromann: vil du ikke gerne forklare selskabet, hvori denne genialitet består?


Modsigelse? :wink:
nobody is immune to the trials and tribulations of life - Martin Lawrence.

The world is yours, Don't sleep!

The difference between the impossible and the possible lies in a man's determination.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 309
Tilmeldt: 3. jul 2009, 20:10
Geografisk sted: Herning
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mark101: hold op med at drille Tregub. Ellers bliver jeg nødt til at drille dig :wink:

Cykelmyggen: man kan ikke diskutere tro med de troende. Jeg har prøvet. Når man diskuterer på forskellige præmisser vil man aldrig kunne nå til enighed og begge parter opfatter hinanden som enten idiotiske eller uoplyste. Men debatten er stadig spændende.

TOMA: overhovedet ikke. Man kan sagtens passe et 9-16 job, have et fint lille parcelhus med kone og 2½ børn og stadig tro på ting der er himmelråbende stupide :wink: :wink: :wink:
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Karl Æg skrev:Mark101: hold op med at drille Tregub. Ellers bliver jeg nødt til at drille dig :wink:

Cykelmyggen: man kan ikke diskutere tro med de troende. Jeg har prøvet. Når man diskuterer på forskellige præmisser vil man aldrig kunne nå til enighed og begge parter opfatter hinanden som enten idiotiske eller uoplyste. Men debatten er stadig spændende.

TOMA: overhovedet ikke. Man kan sagtens passe et 9-16 job, have et fint lille parcelhus med kone og 2½ børn og stadig tro på ting der er himmelråbende stupide :wink: :wink: :wink:


I surrender :wink:
nobody is immune to the trials and tribulations of life - Martin Lawrence.

The world is yours, Don't sleep!

The difference between the impossible and the possible lies in a man's determination.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 309
Tilmeldt: 3. jul 2009, 20:10
Geografisk sted: Herning
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Karl Æg skrev:Kromann: vil du ikke gerne forklare selskabet, hvori denne genialitet består?


Jo da :)
Altså jeg ser Gud som én der hjælper mig. Jeg har forlængst opgivet at "forstå" ham. Præcis som du siger er meningsløst. Men hvis jeg har problemer TROR jeg på, at Gud hjælper mig gennem dem, og at han altid er ved min side og sørger for, det ikke går galt for mig. Derfor får jeg også langt flere kræfter i modgang, fordi jeg ikke føler mig alene eller fortabt.
Store ben er godt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 209
 
Indlæg: 4815
Tilmeldt: 15. jun 2009, 23:17
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Godt for dig :) Jeg kan ikke rigtig tage det seriøst, men hvis det hjælper dig i din hverdag, er det jo fint.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Karl Æg skrev:I øvrigt har Starpen en god pointe, og jeg vil gerne omformulere noget af det jeg skrev tidligere. For hvis gud er omnipotent, kan den naturligvis være hvad som helst og ingenting. På samme tid. Men det finder vi desværre aldrig ud af, og derfor skal vi holde op med at tænke på det og i stedet bruge vores tid på ting vi rent faktisk er i stand til at fatte.


Jeg er utroligt enig.


hvordan ved du om vi skal frygte gud? Hvad hvis gud sætter sig for at udslette hele kloden i morgen eftermiddag? Og hvad nu hvis han ikke gør?


Vi skal da heller ikke frygte Gud. Det er jo det jeg siger. Selv hvis Gud ikke eksisterer, eksisterer han dog stadig for de troende, som derfor kan handle som Biblen foreskriver, og derved også pådutte Biblen ansvaret for deres handlinger.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 15. dec 2007, 01:49
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Karl Æg skrev:Godt for dig :) Jeg kan ikke rigtig tage det seriøst, men hvis det hjælper dig i din hverdag, er det jo fint.


Det jeg mener er bare at man kan vende det til noget positivt. Jeg får skam meget ud af det i nogle situationer og tider :)
Store ben er godt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 209
 
Indlæg: 4815
Tilmeldt: 15. jun 2009, 23:17
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kromann skrev:
Karl Æg skrev:Kromann: vil du ikke gerne forklare selskabet, hvori denne genialitet består?


Jo da :)
Altså jeg ser Gud som én der hjælper mig. Jeg har forlængst opgivet at "forstå" ham. Præcis som du siger er meningsløst. Men hvis jeg har problemer TROR jeg på, at Gud hjælper mig gennem dem, og at han altid er ved min side og sørger for, det ikke går galt for mig. Derfor får jeg også langt flere kræfter i modgang, fordi jeg ikke føler mig alene eller fortabt.


Det lyder godt nok mærkeligt. Hvis Gud skal opfattes som noget som helst, bør han opfattes som en der yder hjælp til selvhjælp. Ikke som et par støttehjul.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 15. dec 2007, 01:49
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 252 gæster