Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65680 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049574 indlæg i 100422 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1156
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1154

Følg bodybuilding.dk på

Hvordan kommer man af med væske?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Jeg er blevet vejet på sådan en Tanita Body Compositions vægt idag.
Og kan se at jeg bærer rundt på meget væske. 63.4% helt præcist, min instruktør sagde at man "normalt" lå på omkring 50%. Min fedtprocent er ca 10% men jeg kunne godt tænke mig at smide det væske, for at se hvordan jeg så kommer til at se ud.
Hvordan smider jeg væsken?
Jeg fandt engang en artikel fra t-nation om hvordan man kommer af med væske, men nu er den bare blevet væk :(
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 4. jul 2009, 16:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du skal tisse noget mere...

Ej, skær ned på kulhydraterne og skær salten helt væk, begge binder meget væske. Så burde det hjælpe :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17388
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Bavian skrev:Jeg er blevet vejet på sådan en Tanita Body Compositions vægt idag.
Og kan se at jeg bærer rundt på meget væske. 63.4% helt præcist, min instruktør sagde at man "normalt" lå på omkring 50%. Min fedtprocent er ca 10% men jeg kunne godt tænke mig at smide det væske, for at se hvordan jeg så kommer til at se ud.
Hvordan smider jeg væsken?
Jeg fandt engang en artikel fra t-nation om hvordan man kommer af med væske, men nu er den bare blevet væk :(


Jeg ved at din instruktør snakker for at holde sig vågen :lol: Det kan jo selvfølgelig også være at jeg tager fejl for jeg ligger på samme mængde væske;-)

Jeg mener nu nok at den menneskeligekrop består af 60-70% væske!

Må jeg spørge om hvad du vil med væsketab? Væske er essentiel for kroppensfunktioner og det er altså ikke særligt smart at ligge i væskeunderskud!

Den artikel du sikkert har læst om, omhandler væskeudtømning, som jeg tilfældigvis er igang med nu grundet konkurrence sidst på ugen;-)

Væskeudtømning er nødvendigt for fitnessatleter/BB som skal stå skarpt til konkurrencer og folk som ikke har en lav fedtprocent 7%-> Får intet ud af en sådan udtømning!

Spider;-)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 575
Tilmeldt: 26. sep 2007, 10:45
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Enig med Spider. Ham instruktøren ved ikke hvad han snakker om. Du har mere væske i kroppen end 50%. Jeg ligger selv omkring 62%.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Iflg. biologidelen af det naturvidenskabelige grundforløb jeg havde i 1.g sidste år, ligger kvinder omkring 50 % og mænd omkring 60 % - jeg er selv, af en af de forfærdelige badevægte, blevet målt til omkring 70 %. Det skal man dog nok ikke lægge alt for meget i.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 998
Tilmeldt: 3. maj 2009, 12:30
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Spiderman skrev:Må jeg spørge om hvad du vil med væsketab? Væske er essentiel for kroppensfunktioner og det er altså ikke særligt smart at ligge i væskeunderskud!
Spider;-)


Glemte godt nok lidt at forholde mig kritisk til hvad min instruktør sagde. Men han mente i hvert fald at min væskemængde kunne gøre, at målingen af fedtprocenten blev lidt højere end den egentlig er. Så jeg tænkte, at hvis jeg smed lidt væske, kom fedt% måske ned omkring de 9 på næste måling.
Men måske skal jeg i virkeligheden bare cutte mere fedt af?

Alle mine resultater fra målingerne ser sådan ud btw:

Weight: 66.7
Fat %: 10.3%
Fat Mass: 6.9kg
FFM: 59.8kg
Muscle Mass: 56.8kg
TBW: 42.6kg
TBW%: 63.9%
Bone Mass: 3.0kg
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 4. jul 2009, 16:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Selvfølgeligt skal du cutte mere fedt af for at komme ned i fedt procent. Det giver jo ligesom sig selv. Der er jo ingen idé i at smide væske, for at få en lavere fedt måling, når du jo så reelt set godt ved det ikke var fedt du smed.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Moqensen skrev:Selvfølgeligt skal du cutte mere fedt af for at komme ned i fedt procent. Det giver jo ligesom sig selv. Der er jo ingen idé i at smide væske, for at få en lavere fedt måling, når du jo så reelt set godt ved det ikke var fedt du smed.


Du har jo nok ret. Det jeg tænkte var bare, at hvis jeg kom af med lidt væske og kom til at fremstå mere defineret på den måde. Så kunne det være jeg blev tilfreds med resultaten uden af behøve af forbrænde mere fedt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 4. jul 2009, 16:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bavian skrev:
Moqensen skrev:Selvfølgeligt skal du cutte mere fedt af for at komme ned i fedt procent. Det giver jo ligesom sig selv. Der er jo ingen idé i at smide væske, for at få en lavere fedt måling, når du jo så reelt set godt ved det ikke var fedt du smed.


Du har jo nok ret. Det jeg tænkte var bare, at hvis jeg kom af med lidt væske og kom til at fremstå mere defineret på den måde. Så kunne det være jeg blev tilfreds med resultaten uden af behøve af forbrænde mere fedt.


One way, the hard way!!! Do it or shut up!! :D

pak noget mere masse på og cut så i bund. så står du skide godt! ligger selv på en 65% væske ifl. min badevægt. og det ganske normalt. Tror ikke du ændre så meget udsende af at komme af med lidt væske.
men du kan jo prøve at fjerne alt salt og skære ned på kulhydrater. så burde du ikke binde så meget væske. Men tag det med i tankerne at dine muskler også bliver mindre hvis du smider en del væske, da en msukel jo bla bestå af vand.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3020
Tilmeldt: 25. maj 2008, 11:04
Geografisk sted: Frederikssund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



Illisher skrev:
Bavian skrev:
Moqensen skrev:Selvfølgeligt skal du cutte mere fedt af for at komme ned i fedt procent. Det giver jo ligesom sig selv. Der er jo ingen idé i at smide væske, for at få en lavere fedt måling, når du jo så reelt set godt ved det ikke var fedt du smed.


Du har jo nok ret. Det jeg tænkte var bare, at hvis jeg kom af med lidt væske og kom til at fremstå mere defineret på den måde. Så kunne det være jeg blev tilfreds med resultaten uden af behøve af forbrænde mere fedt.


One way, the hard way!!! Do it or shut up!! :D

pak noget mere masse på og cut så i bund. så står du skide godt! ligger selv på en 65% væske ifl. min badevægt. og det ganske normalt. Tror ikke du ændre så meget udsende af at komme af med lidt væske.
men du kan jo prøve at fjerne alt salt og skære ned på kulhydrater. så burde du ikke binde så meget væske. Men tag det med i tankerne at dine muskler også bliver mindre hvis du smider en del væske, da en msukel jo bla bestå af vand.


Vil også gerne have mere muskel :) Da jeg lige nu ligger ret lavt på det punkt.
Men jeg har været lidt fed engang, ikke overvægtig, men for stor. Mit mål er at komme ned på 7-8% fedt. Og det skal jeg bare inden jeg begynder at bulke, for jeg har stadig en dum mave som jeg ikke gider gå med. Kan så godt være jeg kommer til at se lidt afmagret ud, men det er nu engang mit mål at komme derned inden jeg begynder at pakke masse på.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 4. jul 2009, 16:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bavian skrev:
Illisher skrev:
Bavian skrev:
Moqensen skrev:Selvfølgeligt skal du cutte mere fedt af for at komme ned i fedt procent. Det giver jo ligesom sig selv. Der er jo ingen idé i at smide væske, for at få en lavere fedt måling, når du jo så reelt set godt ved det ikke var fedt du smed.


Du har jo nok ret. Det jeg tænkte var bare, at hvis jeg kom af med lidt væske og kom til at fremstå mere defineret på den måde. Så kunne det være jeg blev tilfreds med resultaten uden af behøve af forbrænde mere fedt.


One way, the hard way!!! Do it or shut up!! :D

pak noget mere masse på og cut så i bund. så står du skide godt! ligger selv på en 65% væske ifl. min badevægt. og det ganske normalt. Tror ikke du ændre så meget udsende af at komme af med lidt væske.
men du kan jo prøve at fjerne alt salt og skære ned på kulhydrater. så burde du ikke binde så meget væske. Men tag det med i tankerne at dine muskler også bliver mindre hvis du smider en del væske, da en msukel jo bla bestå af vand.


Vil også gerne have mere muskel :) Da jeg lige nu ligger ret lavt på det punkt.
Men jeg har været lidt fed engang, ikke overvægtig, men for stor. Mit mål er at komme ned på 7-8% fedt. Og det skal jeg bare inden jeg begynder at bulke, for jeg har stadig en dum mave som jeg ikke gider gå med. Kan så godt være jeg kommer til at se lidt afmagret ud, men det er nu engang mit mål at komme derned inden jeg begynder at pakke masse på.


det er også fint nok. så cutter du bare nu til du har nået dit mål, også starter du på bulk bagefter. ;) Du kan evt læse artiklen cut til sommer hvis ikke du har læst den.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3020
Tilmeldt: 25. maj 2008, 11:04
Geografisk sted: Frederikssund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



Illisher skrev:det er også fint nok. så cutter du bare nu til du har nået dit mål, også starter du på bulk bagefter. ;) Du kan evt læse artiklen cut til sommer hvis ikke du har læst den.


Mange tak, fremragende artikel :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 4. jul 2009, 16:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kroppens bestanddel af væske varierer specielt ift. muskelmasse da muskelvæv består af ca. 75% vand. 62% er ikke specielt højt for en bodybuilder, så hvis jeg var dig ville jeg ikke gøre noget ved det med mindre du rent faktisk skal stille op til konkurrence og har brug for at manipulere væsken.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1641
Tilmeldt: 4. okt 2007, 21:52
Geografisk sted: Odense
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Moqensen skrev:Selvfølgeligt skal du cutte mere fedt af for at komme ned i fedt procent. Det giver jo ligesom sig selv. Der er jo ingen idé i at smide væske, for at få en lavere fedt måling, når du jo så reelt set godt ved det ikke var fedt du smed.


Fedtprocenten vil falde, hvis du gainer mere muskel end du gainer fedt ?
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1280
Tilmeldt: 30. jul 2008, 11:13
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan



Med mindre du er 1.65 giver det ikke mening at gå i dine overvejelser, du vejer knap 67kg, hvad nytter det at blive hakket, hvis man bare er en hakket ål?
Go fuck yourself.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2599
Tilmeldt: 1. apr 2009, 21:50
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg er helt enig med SørenW. Hvor høj er du?
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Og btw er en tanita scanner overhovedet ikke præcis, jeg stod på en for et par måneder siden, og min BF var 22%... HVilket ikke er holbart! :P
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1058
Tilmeldt: 21. dec 2007, 00:22
 
Træner her: Fjerritslev Motioncenter
Fitness World Aalborg
Skovsgård motionscenter
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



SimonGreen skrev:Og btw er en tanita scanner overhovedet ikke præcis, jeg stod på en for et par måneder siden, og min BF var 22%... HVilket ikke er holbart! :P


Kan godt være.. hvis jeg skal tro den, så har jeg sidste uge tabt 500g muskelmasse hvilket jeg synes er uvirkelig i forhold til hvordan jeg har trænet og spist.

Jeg er 1.77. Men har noget fedt på maven som jeg gerne vil af med. Efter min mening nytter det ikke noget at gå rundt og være nede over sådan noget mens man bulker. Det kommer forhåbentligt heller ikke til at tage lang tid at komme af med.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 4. jul 2009, 16:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det afhænger i første omgang af vægten - altså hvor præcis den er. Men da du siger instruktør, går jeg ud fra det er en vægt i centeret. De er - i hvert fald i de store kæder - dyre og temmelig præcise.

Normal TBW for en mand, er 50-65%, så du ligger helt fint væskemæssigt :)
Brugeravatar

Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 4. okt 2006, 10:51
Geografisk sted: København
 
Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster