Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65708 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 921
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 918

Følg bodybuilding.dk på

Bulk / Cut - Hvor lang tid ?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Overskriften forklarer naesten det hele.

Hvor lang tid bruger i paa bulk og hvor lang tid paa Cut ?.. Ellers regner i det i Kg og ikke tid ?.. Hvor mange KG bulker i foer i start cut og omvendt ?

Formoder det er meget individuelt, men snakker vi 1mdr bulk, 1mdr cut eller ?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 24. aug 2009, 03:44
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Stil dig først det spørgsmål, "Hvad vil du opnå" ?

Hvis du bulker, hvor meget vil du tage på ?

Cut - Hvor lav fedtprocent vil du gerne have ?

Tiden er derfor meget individuel og helt op til dig selv.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 54
Tilmeldt: 11. sep 2008, 19:13
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jeg bulker ca. 8 mdr (sept til marts/april), cutter 2-3 op til sommeren og holder ligevægt sådan ca. 1-2 mdr hen over sommeren.

Synes små perioder ikke er til at få bulket noget ordenlig masse på uden der kommer for meget fedt. Husk fingerreglen med ca. 2kg muskel i måneden (500g i ugen) for at unggå for meget fedt ved bulking
The one and only Patman:)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 9. apr 2008, 20:25
Geografisk sted: Sønderborg
 
Træner her: Sønderborg Fitness
Zielkes Fitnessklub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (62)
Kostplan: Vis kostplan



Ok, saa ens bulk periode vil som udgangspunkt altid vaerre laengere end cut perioden ?( med mindre man er meget overvaegtig som udgangspunkt)

Hvis jeg sigter efter "2kgs reglen" og ellers baade traener og spiser fornuftigt, hvor meget fedt er saa realistisk at tage paa samtidig ?... Regner selv med at stoppe naar jeg har omkring 8kg gain, men hvor mange af disse 8kg, kan jeg saa forvente der er tilbage efter mit cut ?

Takker for hjaelpen
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 24. aug 2009, 03:44
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Elwood skrev:Ok, saa ens bulk periode vil som udgangspunkt altid vaerre laengere end cut perioden ?( med mindre man er meget overvaegtig som udgangspunkt)

Hvis jeg sigter efter "2kgs reglen" og ellers baade traener og spiser fornuftigt, hvor meget fedt er saa realistisk at tage paa samtidig ?... Regner selv med at stoppe naar jeg har omkring 8kg gain, men hvor mange af disse 8kg, kan jeg saa forvente der er tilbage efter mit cut ?

Takker for hjaelpen

Afhænger meget af din kost under både cut og bulk, og hvor mange kilo af de 8 kg er ren mukelmasse.
Men som tommerfingerregel kan man ca påtage 500 gr muskelmasse om ugen, og omvendt, tabe 500 gr fedt om ugen, uden for meget tab af muskelmasse...

Så er svært at sige. Men tjek evt T-Nation, der er en artikel vedr Lean Bulking. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 165
Tilmeldt: 26. jul 2008, 10:12
Geografisk sted: Aarhus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ville være ovenud lykkelig hvis det var muligt at tage 500g muskelmasse på om ugen/2Kg om måneden :D (flueknepper :dance: )


det er 500g muskel, fedt og væske du tager på. det ikke 500g ren muskel. bare lige så vi ikke misforstår hinanden.

Jeg synes du skal bulke til du er tilfreds med din størelse også cutte ned bagefter. Hvis du gainer ca 300-500g om ugen som er det mest optimale, så vil der altid kommer lidt fedt med. Men det cuttes væk bagefter. Og det samme når du cutter, så kan du næsten ikke undgå at der også ryger lidt masse, men med den rette træning og kost så vil det være minimalt.
jeg har selv bulket i 1½ år ca. og skal først til at cutte om nogle uger. Der er ingen crund til at gå rundt og være cut hvis man er ligeså bred som et kosteskaft. man skal lige have noget masse på kroppen først.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3020
Tilmeldt: 25. maj 2008, 11:04
Geografisk sted: Frederikssund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



hot_fifty skrev:Synes små perioder ikke er til at få bulket noget ordenlig masse på uden der kommer for meget fedt. Husk fingerreglen med ca. 2kg muskel i måneden (500g i ugen) for at unggå for meget fedt ved bulking


At tage 500g på om ugen er måske lige i overkanten.. Det bliver 24kg på et år, og så skal der godt nok cuttes meget derefter ](*,) Det gider jeg ihvertfald ikke.
besøg min logbog: viewtopic.php?f=21&t=19711&start=240

Variation er vejen frem!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster