Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65705 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

3 nye indlæg i dag


Online
I alt: 874
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 872

Følg bodybuilding.dk på

Barbell Bent over rows

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hej.

Nu har jeg siddet og kigget en masse videoer af folk herinde fra, som kører Barbell bent over rows.

http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html

Jeg kan ikke lade vær med at studse over, hvor dårlig stil folk kører med herinde. Jeg siger ikke det er alle, da det jo ikke er alle der har postet vids af deres træning. Men dem jeg har set er jo nærmest power-shrugs eller noget lignende.

- Så forstår jeg bedre I kan have så mange kilo på stangen ;)

Hvorfor tager i ikke (en del) mindre på, og kører den ordentligt? Altså bent over, som den jo hedder, istedet for noget upright rows power-shrug.

Det kan godt være det virker som lidt af et surt opstød - for det er det også. :jerk:

- Hvad mener I herinde? :)
"Train insane or remain the same!"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 391
Tilmeldt: 18. dec 2008, 16:47
Geografisk sted: South
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 6.00
- Dødløft: 9.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det der er ikk BOR imo :) Det er Pendlay rows. Personligt startede jeg sådan, men det sagde nogle knæk i min skulder, som jeg ikk fik ved Yates rows! Og da jeg senere gik tilbage til BOR, blev det med Coleman style (som er den meget brugte måde at lave Rows på).

De virker fint, jeg får ikke ondt nogle steder og jeg kan bedre lide dem.
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 1. jul 2008, 21:59
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er fint for mig hvis du kører dine rows sådan der, men det holder bare ikke i længden. Uden at kende til din styrke, vil du højest sandsynligt få problemer med at stå sådan der, når du får lidt flere kg på stangen.

Jeg synes egentlig gutten i dette link står ganske pænt. Jeg synes heller ikke, at det gør noget, hvis man rejser sig en anelse mere op.
http://www.dailymotion.com/video/x3zfyf ... rows_sport
Sidst rettet af GoingBiG 13. okt 2009, 15:00, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 5. dec 2004, 12:27
Geografisk sted: Esbjerg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Generelt er exrx ikke den bedste kilde når det kommer til teknik - man kan starte der, men med tiden vil de fleste nok finde ud af, at det skal tilpasses :wink: Der er forhåbentlig heller ikke nogen med deres hoved solidt plantet på deres skuldre, der kører One-arm Db Rows, som de forslår.
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1611
Tilmeldt: 20. nov 2007, 15:13
Geografisk sted: Norring
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



GoingBiG skrev:Det er fint for mig hvis du kører dine rows sådan der, men det holder bare ikke i længden. Uden at kende til din styrke, vil du højest sandsynligt få problemer med at stå sådan der, når du får lidt flere kg på stangen.

Jeg synes egentlig gutten i dette link står ganske pænt. Jeg synes heller ikke, at det gør noget, hvis man rejser sig en anelse mere op.
http://www.dailymotion.com/video/x3zfyf ... rows_sport


Den måde at gøre det på synes jeg også er mest korrekt. Det er også langt fra hva der er set videoer af herinde.
Jeg er enig med topic starter :D
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1683
Tilmeldt: 19. mar 2007, 18:44
Geografisk sted: Pårup, Engesvang
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (6)
Kostplan: Vis kostplan



Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg mener heller ikke at den skal køres, så ryggen er parallel med gulvet, og sådan som gutten udfører den i linket, er også sådan jeg selv gør. Jeg synes bare ikke engang, at folk udfører den sådan på de vids jeg har set herinde. Der er det virkelig meget oprejst, så det ligner aller mest noget shrugs af en art.

Den rammer jo slet ikke de samme muskler, som ellers er hensigten, når man står FOR oprejst. :)
"Train insane or remain the same!"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 391
Tilmeldt: 18. dec 2008, 16:47
Geografisk sted: South
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 6.00
- Dødløft: 9.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ja det er umuligt at holde ryggen vandret når der kommer kg på, men der er også forskel på at stå vandret og så stå helt oprejst og lave power shrugs lignende rows..

Læste engang et indlæg fra en (mange år siden) der mente at man skulle kunne rowe mange flere kg end man kunne bænke. Men det tror da pokker hvis der er sådan en forskel i teknikken.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009
 
Reputation point: 170
 
Indlæg: 2652
Tilmeldt: 30. dec 2007, 01:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



poul hansen skrev:http://www.flickr.com/photos/d_vdm/530718933/

Barbell rows er med tiden blevet accepteret som værende ok at have meget elendig teknik i. Jeg betvivler ikke at det sagtens kan opbygge en god ryg at cheate, men nogle former for cheat er for sindssygt, f.eks. når rows næsten bliver power shrugs.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Så engang to drenge der kørte BOR med 60 kg hvor de stod på ca. 15-25 grader. :s Og nærmest løftede op i skulderne fordi de ikke kunne løfte den helt op til maven ](*,)
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 4455
Tilmeldt: 13. nov 2007, 18:16
Geografisk sted: Lørenskog, Norge
 
Træner her: Fitness World - Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Omerta skrev:Generelt er exrx ikke den bedste kilde når det kommer til teknik - man kan starte der, men med tiden vil de fleste nok finde ud af, at det skal tilpasses :wink: Der er forhåbentlig heller ikke nogen med deres hoved solidt plantet på deres skuldre, der kører One-arm Db Rows, som de forslår.


Hvordan udføres Dumbbell Rows korrekt? - Synes nemlig der er tons viser af video af hvordan den udføres på youtube, og alle laver dem forskelligt og modsiger hinanden :? . (Dette gølder iøvrigt også BOR)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 110
Tilmeldt: 5. apr 2009, 16:23
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



No1two skrev:
Omerta skrev:Generelt er exrx ikke den bedste kilde når det kommer til teknik - man kan starte der, men med tiden vil de fleste nok finde ud af, at det skal tilpasses :wink: Der er forhåbentlig heller ikke nogen med deres hoved solidt plantet på deres skuldre, der kører One-arm Db Rows, som de forslår.


Hvordan udføres Dumbbell Rows korrekt? - Synes nemlig der er tons viser af video af hvordan den udføres på youtube, og alle laver dem forskelligt og modsiger hinanden :? . (Dette gølder iøvrigt også BOR)


Det er selvfølgelig en smagssag, men personlig er jeg stor tilhænger af det, som nogen kalder Kroc-rows:


Dingo >> Jeg er uenig mht. for mange kg skulle gøre det umuligt at køre dem strict. Hvis vægten holdes over foden, så er der balance, og så vælter man ikke. Derudover synes jeg hverken, der er noget i vejen med at lave meget oprejste rows (hvis de vel og mærke virker for én; jeg behøver vel næsten ikke at skrive Smeden?) eller row'e mere end man bænker.
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1611
Tilmeldt: 20. nov 2007, 15:13
Geografisk sted: Norring
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



No1two skrev:
Omerta skrev:Generelt er exrx ikke den bedste kilde når det kommer til teknik - man kan starte der, men med tiden vil de fleste nok finde ud af, at det skal tilpasses :wink: Der er forhåbentlig heller ikke nogen med deres hoved solidt plantet på deres skuldre, der kører One-arm Db Rows, som de forslår.


Hvordan udføres Dumbbell Rows korrekt? - Synes nemlig der er tons viser af video af hvordan den udføres på youtube, og alle laver dem forskelligt og modsiger hinanden :? . (Dette gølder iøvrigt også BOR)

I bunden skal skulderbladene "glide fra hinanden", så trækker du håndvægten op til maven og skulderbladene samles. :)
Så meget kan vi vist blive enige om, hvor meget cheat folk anbefaler er, som du kan høre, meget forskelligt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 300
 
Indlæg: 9985
Tilmeldt: 20. mar 2007, 18:18
Geografisk sted: Ebeltoft.
 
Træner her: Hulen
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



Bnaz skrev:
No1two skrev:

I bunden skal skulderbladene "glide fra hinanden", så trækker du håndvægten op til maven og skulderbladene samles. :)
Så meget kan vi vist blive enige om, hvor meget cheat folk anbefaler er, som du kan høre, meget forskelligt.

Okay, takker :D .
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 110
Tilmeldt: 5. apr 2009, 16:23
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Paul hansen > Super med billedet :)

Når du linker sådan et billede, mener du så at man skal køre rows 110% strict?
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 6916
Tilmeldt: 5. jan 2009, 18:52
 
Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I sidste ende er det vel egentlig et spørgsmål om hvilke muskler man gerne vil ramme? Det er jo klart at pendley rows rammer lats bedre hvor i mod de mere oprejste power shrugs rammer den øvre ryg bedre.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2574
Tilmeldt: 11. okt 2006, 18:41
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Omerta skrev:Det er selvfølgelig en smagssag, men personlig er jeg stor tilhænger af det, som nogen kalder Kroc-rows:


Dingo >> Jeg er uenig mht. for mange kg skulle gøre det umuligt at køre dem strict. Hvis vægten holdes over foden, så er der balance, og så vælter man ikke. Derudover synes jeg hverken, der er noget i vejen med at lave meget oprejste rows (hvis de vel og mærke virker for én; jeg behøver vel næsten ikke at skrive Smeden?) eller row'e mere end man bænker.


Der er bare f.eks. også eksempler på folk herinde der kører DB rows med en rom på 1/5 af det han laver i videoen og så bare kalder det kroc rows.

Mht BB rows: Det er bare det der bruges som argument hos de fleste (at de ikke kan stå ordentligt med så mange kg).

Nu er smeden jo også cuttet helt i bund hvilket giver ham gode definitioner på ryggen. Jeg mindes ikke at have set store gutter rowe med meget lille rom. De vil muligvis rowe med en del cheat og mindre rom end man lige sku mene var "normalt", men ikke med en rom på 4 cm som det ses herinde nogle gange.

Og jovist er der forskel på hvad del af ryggen man vil ramme, men hvis folk skriver "150 kg BB rows", så giver det jo indtrykket af at de faktisk udfører BB rows og ikke noget der minder om powershrugs.

Det er bare det der er min pointe. For det kan jo sagtens virke. Men man skriver jo heller ikke DB flyers med 30 kg hvis man laver dem så de mest af alt ligner DB presses :)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



T-Bar row er en go øvelse!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: 9. mar 2009, 10:37
Geografisk sted: Søborg
 
Træner her: FitnessDK Lyngby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ninjaen2800 skrev:T-Bar row er en go øvelse!

Ja og Jessica Alba har en god røv, men det har heller ingen relevans når vi er i et topic hvor vi snakker om teknik i bb rows :?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Xiva skrev:Paul hansen > Super med billedet :)

Når du linker sådan et billede, mener du så at man skal køre rows 110% strict?


Nej, Jeg mener bare det muligt at køre dem strict hvis man vil!

Rows kører jeg med ca. 20grader over parallel med gulvet, det virker for mig, yates row mere oprejst.
Bege dele køres ret strict, for det har givet mig bedste gains og kontakt altid.

T-bar rows derimod kører jeg med cheat på vejen op, og holder igen på vejen ned. Igen virker det bedst for mig, jeg får mega pump de rigtige steder og går godt frem.

Så længe man træner sine muskler med sine cheatede løft så er det fint med mig. Man skal bare spænde op så man ikke får skader og være ærlig om man træner sine muskler eller sit ego.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009
 
Reputation point: 170
 
Indlæg: 2652
Tilmeldt: 30. dec 2007, 01:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ham fyrren i nr. 2 video (den metode jeg tror der er nået enighed om er mest korrekt - uden at træde nogen over tæerne..?) Han siger man skal køre stangen tæt op ad låret og op til navlen?

Jeg troede stangen skulle trækkes op til brystkassen, men er det helt galt, eller er det bare en anden teknik? Er ikke så skide god til den øvelse nemlig...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 311
Tilmeldt: 12. maj 2009, 19:33
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Dingo skrev:
ninjaen2800 skrev:T-Bar row er en go øvelse!

Ja og Jessica Alba har en god røv, men det har heller ingen relevans når vi er i et topic hvor vi snakker om teknik i bb rows :?

Var ment som et alternativ til BB Row...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: 9. mar 2009, 10:37
Geografisk sted: Søborg
 
Træner her: FitnessDK Lyngby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ninjaen2800 skrev:
Dingo skrev:
ninjaen2800 skrev:T-Bar row er en go øvelse!

Ja og Jessica Alba har en god røv, men det har heller ingen relevans når vi er i et topic hvor vi snakker om teknik i bb rows :?

Var ment som et alternativ til BB Row...

Hjælper lige dingo: Stadigvæk ingen relevans til topic ninja :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4159
Tilmeldt: 17. jun 2007, 18:03
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg undskylder min formulering, men mit budskab er stadig det samme.

Jeg er ligeglad med hvordan andre udfører øvelsen. Med hensyn til mig selv, bruger jeg slet ikke øvelsen i mit program.
Som et alternativ til BB Row, kan jeg anbefale T-Bar Row. Den synes jeg er nemmere at have med at gøre.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: 9. mar 2009, 10:37
Geografisk sted: Søborg
 
Træner her: FitnessDK Lyngby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Dingo: Min pointe er: hvis det virker for dig, så gør det.

Og hvordan vil du logføre din træning, hvis alle løft skal være sammenlignelige? Videoer af alt? Man ser jo også ex på folk der skriver bare skriver "Squat", som kun går ned til 135* osv. Når der er mange hundrede forskellige tolkninger af, hvordan rows eller squat skal se ud, så er det jo umuligt at logføre det præcist.

Og den her er aldrig irrelevant:
Billede
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1611
Tilmeldt: 20. nov 2007, 15:13
Geografisk sted: Norring
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



fred-t skrev:Ham fyrren i nr. 2 video (den metode jeg tror der er nået enighed om er mest korrekt - uden at træde nogen over tæerne..?) Han siger man skal køre stangen tæt op ad låret og op til navlen?

Jeg troede stangen skulle trækkes op til brystkassen, men er det helt galt, eller er det bare en anden teknik? Er ikke så skide god til den øvelse nemlig...


Det er bare to forskellige teknikker.
Løft op til brystet rammer skulderbladene mere, smallere og lavere rammer lats mere. Underhådsgreb rammer lats mere. Bredt greb rammer skulderbladene mere.
Dvs. bredt greb til brystet rammer skulderbladenes muskulatur mest :mrgreen:
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009
 
Reputation point: 170
 
Indlæg: 2652
Tilmeldt: 30. dec 2007, 01:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hey.
Da jeg stod og lavede Bent over barbell rows idag kom en over til mig og sagde at jeg skulle passe på at jeg ikke får problemer med ryggen eller diskus ?.
Kan dette passe hvis bare teknikken er god?
Og er cheat egentlig skidt for ens lænd?

Dette fik mig nemlig til at overveje at droppe øvelsen, men kan jo godt lide den så det ville være meget ærgerligt! :-k
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 477
Tilmeldt: 11. sep 2009, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mikkls skrev:Hey.
Da jeg stod og lavede Bent over barbell rows idag kom en over til mig og sagde at jeg skulle passe på at jeg ikke får problemer med ryggen eller diskus ?.
Kan dette passe hvis bare teknikken er god?
Og er cheat egentlig skidt for ens lænd?

Dette fik mig nemlig til at overveje at droppe øvelsen, men kan jo godt lide den så det ville være meget ærgerligt! :-k


Jeg ville ikke være nervøs ved at cheate lidt, sålænge du sørger for at holde et spænd i ryggen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 5. dec 2004, 12:27
Geografisk sted: Esbjerg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så længe du har en god core funktion bør du ikke få rygskader af BOR.
Det er typisk fysioterapeut hippier der kommer med alverdens dommedagsprofetier.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009
 
Reputation point: 170
 
Indlæg: 2652
Tilmeldt: 30. dec 2007, 01:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster