Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65664 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049568 indlæg i 100421 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 550
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 548

Følg bodybuilding.dk på

Valg af træningsbænk ?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Heej alle sammen,,

Jeg har gået i fitness dk i et stykke tid, men har valgt at lave et lille hjemmetræningscenter, da jeg så har mere tid til at træne. Mit mål er tage kilo på, og styrke samt masse. Kører efter HST program-

Jeg har dig tænkt mig at købe vøgte (dog ikke lange stænger men kun håndvægte). Herefter vil jeg have små ting som, men mit spørgsmål var så om jeg kunne bruge denne her bænk som bænk pres med håndvægte :
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... 28&n=40100
Hvis jeg altså sidder i den modsatte retning, ville det så ikke kunne lade sig gøre at bruge den som en bænk (da den er billig), eller vil den ikke kunne holde til det


Håber i kan hjælpe mig :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 26. dec 2009, 20:38
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Den kan du sgu ikke bruge.. Den er udelukkende fremstillet til at lave situps på.

Find en ordentlig bænk, eksempelvis denne her fra finnlo:
http://www.sagatrim.dk/page92.aspx?recordid92=462

At forsøge bænkpres eller lignende med den anden bænk ville være fuldstændig vanvittigt.. Den er ustabil, spinkel og ikke beregnet til andet end gennemsnitslig kropsvægt.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 12600
Tilmeldt: 28. apr 2007, 18:59
Geografisk sted: Frederikssund
 
Træner her: Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Find en ordentlig bænk, eksempelvis denne her fra finnlo:
http://www.sagatrim.dk/page92.aspx?recordid92=462

Kan anbefale bænken som mic henviser til!
Har den selv, og den fungerer rigtig godt.
Den er lækker og er upåklagelig.
Stativet dertil, som vist koster det samme kan jeg også klart anbefale at købe. (har det også) :D
Og jeg købte også mit fra Sagatrim. Lækker forretning :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 4. dec 2009, 23:58
Geografisk sted: København, Lyngby
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg skal ikke bruge et stativ, men kun en bænk,,. Har læst mig frem til at det faktisk er nok, da jeg ikke skal bruge stang til bænkpress men håndvægte.

Jeg faldt lige over denne nye "bænk" som også er billig
http://www.sport-thieme.com/y/200Pixel/1490709.jpg
Det er godt nok en aerobik step up, men tror sagtens den kan bruges som bænk, har prøvet at ligge på ind i fitness centeret og prøvede at udføre øvelser liggende.

Hvad synes i ... Den kan ihvertfald godt holde til bænkpres med håndvægte,.. Spørgsmål er om det er dårligt at den er sååå langt nede, så man er nød til at have benene på en anden slags måde, end man normalt har på de "høje" normale træningsbænke =????
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 26. dec 2009, 20:38
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



awais.dk skrev:Hvad synes i ... Den kan ihvertfald godt holde til bænkpres med håndvægte,.. Spørgsmål er om det er dårligt at den er sååå langt nede, så man er nød til at have benene på en anden slags måde, end man normalt har på de "høje" normale træningsbænke =????

jeg kan godt forstå at du vil spare penge - men en stepbænk eller mavebænk er IKKE vejen frem.. Kig evt. på dba.dk og find noget brugt hvis du vil spare lidt penge.. I dine hidtidige forslag går du ikke kun på kompromis når det kommer til kvalitet - men i den grad også når det kommer til din sikkerhed!
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 12600
Tilmeldt: 28. apr 2007, 18:59
Geografisk sted: Frederikssund
 
Træner her: Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ej nej nej. Du skal sku ikke tage den stepbænk!
Køb noget ordenlig kvalitet. 1. din træning bliver meget sjovere og bedre. 2. du har langt mindre chance for at blive skadet. 3. du kan jo sælge det videre når du er færdig?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 4. dec 2009, 23:58
Geografisk sted: København, Lyngby
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



awais.dk skrev:Jeg skal ikke bruge et stativ, men kun en bænk,,. Har læst mig frem til at det faktisk er nok, da jeg ikke skal bruge stang til bænkpress men håndvægte.

Jeg faldt lige over denne nye "bænk" som også er billig
http://www.sport-thieme.com/y/200Pixel/1490709.jpg
Det er godt nok en aerobik step up, men tror sagtens den kan bruges som bænk, har prøvet at ligge på ind i fitness centeret og prøvede at udføre øvelser liggende.

Hvad synes i ... Den kan ihvertfald godt holde til bænkpres med håndvægte,.. Spørgsmål er om det er dårligt at den er sååå langt nede, så man er nød til at have benene på en anden slags måde, end man normalt har på de "høje" normale træningsbænke =????


siger du at du HAR proevet at tage DB baenk paa en step baenk og at du synes det var fint nok. Saa synes jeg du skal proeve at goere det md lidt tungere vaegte saa skal du nok hurtigt faa dig en anden mening.
Den er jo alt for lav, haard, kort og gaske ubrugelig til dit formaal.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3020
Tilmeldt: 25. maj 2008, 11:04
Geografisk sted: Frederikssund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



hvor meget må bænken højest koste? :-k
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 180
Tilmeldt: 14. nov 2009, 17:44
Geografisk sted: Hundested
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 52.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Illisher skrev:
awais.dk skrev:Jeg skal ikke bruge et stativ, men kun en bænk,,. Har læst mig frem til at det faktisk er nok, da jeg ikke skal bruge stang til bænkpress men håndvægte.

Jeg faldt lige over denne nye "bænk" som også er billig
http://www.sport-thieme.com/y/200Pixel/1490709.jpg
Det er godt nok en aerobik step up, men tror sagtens den kan bruges som bænk, har prøvet at ligge på ind i fitness centeret og prøvede at udføre øvelser liggende.

Hvad synes i ... Den kan ihvertfald godt holde til bænkpres med håndvægte,.. Spørgsmål er om det er dårligt at den er sååå langt nede, så man er nød til at have benene på en anden slags måde, end man normalt har på de "høje" normale træningsbænke =????


siger du at du HAR proevet at tage DB baenk paa en step baenk og at du synes det var fint nok. Saa synes jeg du skal proeve at goere det md lidt tungere vaegte saa skal du nok hurtigt faa dig en anden mening.
Den er jo alt for lav, haard, kort og gaske ubrugelig til dit formaal.


Har flere gange være nødsaget til at sidde på en maler spand og ligge hen over tre ølkasser og det virkede faktisk ganske okay nu er det heller ikke super heavyweight jeg kører med men jeg regner da med at jeg kan bruge det som en nødløsning fremover :)
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2021
Tilmeldt: 28. mar 2008, 19:32
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg kan anbefale den samme bænk som mic skriver den er rigtig god og stabil.

Nu ved jeg ikke hvor du bor men, ellers har jeg en anden bænk du kan købe for 250 Kr. og du kan også få sådan et par 9 Kg. Harald Nyborg håndvægte med i prisen den ene er gummiet gået i stykker men den kan dog bruges. Bænken er sådan en discount bænk, men dog en rigtig bænk og den fejler intet.

Du kan se den her og altså kun bænken :D
Vedhæftede filer
bænk.JPG
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2992
Tilmeldt: 19. jan 2008, 15:28
Geografisk sted: Frederiksværk
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (12)
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster