Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65705 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049577 indlæg i 100422 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 804
Medlemmer: 6
Skjulte: 0
Gæster: 798

Følg bodybuilding.dk på

Protein, carbs, kreatin

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej.
Jeg overvejer kraftigt at købe whey 80 proteinpulver hos bodylab.dk. Jeg overvejer også at købe bodylab carbs og blande det i min shake. Kan det anbefales at bruge carbs sammen med protein? Er der nogen, som erfaringer med dette? Risikerer man at tage på af det (fedt)?

End videre går jeg og tænker på at tage kreatin, men jeg er i tvivl, da nogen af mine venner har fortalt, at man begynder at få mere uren hud og bumser af det - er det sandt/falsk, og hvad fortæller jeres erfaringer? Har kreatin en god og tydelig effekt på træningspræstationen?

Håber jeg kan få en masse gode råd, vejledning og god feedback på dette indlæg :)

Mvh.
Mrsloth
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 30. jun 2010, 12:03
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



mrsloth skrev:Hej.
Jeg overvejer kraftigt at købe whey 80 proteinpulver hos bodylab.dk. Jeg overvejer også at købe bodylab carbs og blande det i min shake. Kan det anbefales at bruge carbs sammen med protein? Er der nogen, som erfaringer med dette? Risikerer man at tage på af det (fedt)?

End videre går jeg og tænker på at tage kreatin, men jeg er i tvivl, da nogen af mine venner har fortalt, at man begynder at få mere uren hud og bumser af det - er det sandt/falsk, og hvad fortæller jeres erfaringer? Har kreatin en god og tydelig effekt på træningspræstationen?

Håber jeg kan få en masse gode råd, vejledning og god feedback på dette indlæg :)

Mvh.
Mrsloth


Ja, du kan godt blande carps og protein sammen i passende mængder, fx efter træning.
Ja, du kan godt risikere at tage fedt på. Det afhænger af, hvad du ellers spiser i løbet af en dag.
Der er en glimrende kreatinartikel på denne side, og der står også en del om det på bodylabs hjemmeside. Har aldrig selv fået uren hud af pulver af den ene eller anden art, men har godt hørt nogle skyde skylden på pulveret - jeg er i tvivl om, hvor stor sammenhængen er. Kreatin har en gavnlig effekt på de flestes træning, men ikke på dem, der er non-respondere. Dette kan du læse mere om i artiklen om kreatin her på siden.

Vil anbefale, at du kigger i artikelarkivet, hvis du ikke allerede har gjort det. Der står en masse gode ting.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1732
Tilmeldt: 21. mar 2010, 00:10
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kan det anbefales at bruge carbs sammen med protein? Ja.
- Efter hårdt fysisk arbejde, er det fordelagtigt at tilføre kroppen noget protein, samt hurtigoptagelige kulhydrater.

Risikerer man at tage på af det (Fedt)? Måske (Se nedenstående)
- Når man snakker om at tage på, handler det alt sammen om hvad du indtager i løbet af dagen, og hvordan det er i balance med dit energiforbrug. Indtager du over dit egentlige energiforbrug, vil du tage på. Ekstra indtag af carbs tæller selvfølgelig i kalorieregnskabet, og det kan muligvis resultere i du tager på, dog kun hvis du ligger meget tæt på dit egentlige energiforbrug foruden carbs'ne, men alene kan man ikke give carbs'ne skylden.

Kan kreatin give uren hud og bumser? Måske
- Selv har jeg ikke døjet med uren hud eller bumser efter jeg er begyndt på kreatin.

Har kreatin en god og tydelig effekt på træningspræstationen? Måske
- Nogle vil mærke en tydelig fremgang, andre vil intet mærke. Det er individuelt, men har virket i mit tilfælde.

Lidt læsning:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/hvad-er-kreatin.html
http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/whey-protein-kongen-af-proteinpulver.html

Ved at blande carbs i din proteinshake, skaber du det man kalder weightgainer, så her er lidt stof til eftertanke:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/weight-gainer-hvad-er-det.html
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 6. maj 2009, 17:47
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 132.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 155.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er kun en fordel - læs her hvorfor:

http://www.bodylab.dk/indtage-kreatin.asp
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 828
Tilmeldt: 23. okt 2007, 07:28
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster