Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65712 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1292
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1290

Følg bodybuilding.dk på

1L kakao mælk vs weightgainer efter træning?

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Nogen der vil mene at der er forskel i at drikke 1L kakaomælk efter træning eller drikke en weightgainer med samme næringsindhold?

Er vel sukker + valleprot der er i begge dele....
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 526
Tilmeldt: 9. nov 2008, 16:50
Geografisk sted: Brønderslev
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (7)
Kostplan: Vis kostplan



Oliva skrev:Nogen der vil mene at der er forskel i at drikke 1L kakaomælk efter træning eller drikke en weightgainer med samme næringsindhold?

Er vel sukker + valleprot der er i begge dele....

Jeg ville tage kakaomælken ;) smager bedst :b
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 251
Tilmeldt: 8. nov 2009, 17:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kakao er jo 80% kassein som er langsomtoptageligt. Så 80% af proteinen er først optaget flere timer efter. WG efter træning, kakao senere på dagen :) Evt. begge dele, det har jeg gjort i noget tid? :)
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2930
Tilmeldt: 22. aug 2010, 10:03
Geografisk sted: København
 
Træner her: Anger Mangement
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



WG - kakao er for dyrt i længden.
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



"Mathilde Kakaomælk kan godt bruges lige efter træning, men der er faktisk et problem ved kakaomælk.
Kroppen har brug for hurtige kulhydrater og proteiner efter træning. Altså næringsstoffer der skal optages hurtigt og ud i musklerne og arbejde. Proteinet i kakaomælk er 80% kasseinprotein og 20% valle. Kasseinprotein er langsomtoptageligt og f.eks. perfekt inden sengetid. Valleprotein er det hurtige protein, som vi skal bruge efter træning. Kulhydraterne i kakaomælk er det samme som bordsukker. Det er langt fra optimalt for kroppen i forholdet til bananer f.eks.

Så konklusionen er at kakaomælk ikke er specielt godt efter styrketræning. Det indeholder alt for meget af det forkerte protein og den forkerte slags kulhydrat.

I stedet for en liter kakaomælk vil jeg anbefale noget Whey Proteinpulver(Valleprotein). Kulhydraterne kan du få via hurtigtoptageligt maltodextrin." - http://slettet af admin.dk/kakaom%C3%A6lk-o ... A6ning-42/
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.


Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 30. jun 2008, 13:07
Geografisk sted: Sydsjælland
 
Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



SienZ skrev:Kakao er jo 80% kassein som er langsomtoptageligt. Så 80% af proteinen er først optaget flere timer efter. WG efter træning, kakao senere på dagen :) Evt. begge dele, det har jeg gjort i noget tid? :)


Ok.. regnede lidt på det og er en del billigere(9kr pr portion) at gå på kakaomælken istedet for wg, men hvis resultatat ikke er optimalt er dette ikke en mulighed :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 526
Tilmeldt: 9. nov 2008, 16:50
Geografisk sted: Brønderslev
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (7)
Kostplan: Vis kostplan



Garik skrev:WG - kakao er for dyrt i længden.


Er lige omvendt. 5kr for 1l kakao. 32g prot 110kul så vidt jeg husker
12kr for 120g musclejuice som ca giver samme næringsindhold..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 526
Tilmeldt: 9. nov 2008, 16:50
Geografisk sted: Brønderslev
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (7)
Kostplan: Vis kostplan



takker for de hurtige svar, holder mig til wg, vil sku ha de hurtige prots :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 526
Tilmeldt: 9. nov 2008, 16:50
Geografisk sted: Brønderslev
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (7)
Kostplan: Vis kostplan



der var da også nogen forskningsresultater som tydede på at kassein var bedre end valle.
men jeg vil næsten vove at påstå at hvis resten af din kost ikke spiller 100% så tror jeg ikke det har den store effekt om det er hurtige eller langsomme.
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 475
Tilmeldt: 13. dec 2007, 11:09
Geografisk sted: langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ser mig lige nødt til at bryde ind i denne her tråd.. Hvorfor giver folk råd når man simpelthen ikke har den mindste ide om hvad det er man rådgiver om?

Forkskellene på kakaomælk og Wg, er på de væsentligste punkter dette:

Wg = Valleprotein + Sucrose (evt blandet med andre sukkerarter.)

Kakaomælk = 20% valle 80% kassein + Lactose/sucrose.

Den makronutriente sammensætning er formentlig forksellig mellem de to produkter (forholdet kulhydrat, fedt, protein pr. vægtenhed) Dette kan have betydning for ens valg, hvis du vil ha ca. 40 g. protein uden at indtage godt 1000 kcal, er kakao nok ikke sagen.

Stop nu den evindelige vrøvlen om optagelseshastighed, det er en mildest talt overvurderet faktor, generelt viser forsøg en langt højere bruttoproteinsyntese på en kassein/valle blanding, fremfor ren valleshake.

Og hvis vi skal tage den med kulhydraterne, hvis vi altså medgiver at optagelseshastigheden af disse overhovedt har relevans (!) Har jeg svært ved at se lige præcis hvor stor forskellen imellem blandingen lactose/sucrose og maltodextrin/sucrose vil resultere i, med mindre man har problemer ift. tolerence for lactose.
Sidst rettet af Ryan 14. dec 2010, 23:46, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 526
Tilmeldt: 11. jan 2010, 13:44
Geografisk sted: Århus C
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Oliva skrev:
Garik skrev:WG - kakao er for dyrt i længden.


Er lige omvendt. 5kr for 1l kakao. 32g prot 110kul så vidt jeg husker
12kr for 120g musclejuice som ca giver samme næringsindhold..

Hvor filan finder du kakao til 5kr. pr. liter? Vil nemlig gerne derhen.

Hvis du køber 6kg Bodylab WG til 499,- og tager 100g pr. serving, så er der til 60 servings, altså omkring 8kr. pr. shake. En liter kakao ligger typisk på 8kr. (for Budget og lignende; hvis det da ikke koster 9 kr.) eller mere (Mathilde etc.). Du kan også købe WG andre steder, måske billigere dunno, men tror stadig det vil være billigere - og lettere - at holde sig til WG i længden. Og så undgår du også alt det sukker, kakao indeholder (siger jeg uden at kende næringsindholdet i WG).
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Problematikken ved kakao ligger ydermere i sucrose tilsætninge. Fruktosedelen er generelt noget man bør undgå fra andet end frugt, det er ikke sundt og overforbrug (som f.x. fødevarer tilsæt fructose eller sucrose) er linket til forhøjet blodtryk, leverproblemer og øget mængde triglycerider i blodet.

Det ultimative er kasein blandet med protein pulver, under og efter træning. Hører man til dem der vil have kulhydrater oveni bør man vælge druesukkeret, da det er hurtigt i blodet og ikke har samme negative egenskaber som fruktose (og herigennem fruktose)

alternativt til pulver: en mælk med druesukker tilsat ville være cool
Brugeravatar
 
Reputation point: 145
 
Indlæg: 3008
Tilmeldt: 4. feb 2010, 21:27
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



kakaomælk indeholder både whey og casein, hvilket er bedre end kun whey. mht. carbs er der ikke den store forskel på hastigheden af glykogen-resyntese mellem sukrose+laktose og dextrose. derudover indeholder kakaomælk flere mikronæringsstoffer og elektrolytter.

kakaomælk>weightgainer.





mht. fruktose:

Alan Aragon skrev:One of the potential concerns of consuming a large amount of sucrose instead of glucose is how the 50% fructose content in sucrose might be metabolized from a lipogenic standpoint. Answering this question directly, McDevitt saw no difference in de novo lipogenesis (conversion to fat) between the massive overfeeding of either glucose or sucrose at 135g above maintenance needs [18]. Another potential concern is the use of high-fructose corn syrup (HFCS) in chocolate milk. The common fear of HFCS being some sort of special agent that undermines health is simply not grounded in science. HFCS is virtually identical to sucrose both in chemical structure and metabolic effect [19]. Independent researcher John White eloquently clarified HFCS misconceptions in a recent review, which I’ll quote [20].
“Although examples of pure fructose causing metabolic upset at high concentrations abound, especially when fed as the sole carbohydrate source, there is no evidence that the common fructose-glucose sweeteners do the same. Thus, studies using extreme carbohydrate diets may be useful for probing biochemical pathways, but they have no relevance to the human diet or to current consumption. I conclude that the HFCS-obesity hypothesis is supported neither in the United States nor worldwide.”
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1641
Tilmeldt: 4. okt 2007, 21:52
Geografisk sted: Odense
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sixx skrev:mht. fruktose:

Alan Aragon skrev:One of the potential concerns of consuming a large amount of sucrose instead of glucose is how the 50% fructose content in sucrose might be metabolized from a lipogenic standpoint. Answering this question directly, McDevitt saw no difference in de novo lipogenesis (conversion to fat) between the massive overfeeding of either glucose or sucrose at 135g above maintenance needs [18]. Another potential concern is the use of high-fructose corn syrup (HFCS) in chocolate milk. The common fear of HFCS being some sort of special agent that undermines health is simply not grounded in science. HFCS is virtually identical to sucrose both in chemical structure and metabolic effect [19]. Independent researcher John White eloquently clarified HFCS misconceptions in a recent review, which I’ll quote [20].
“Although examples of pure fructose causing metabolic upset at high concentrations abound, especially when fed as the sole carbohydrate source, there is no evidence that the common fructose-glucose sweeteners do the same. Thus, studies using extreme carbohydrate diets may be useful for probing biochemical pathways, but they have no relevance to the human diet or to current consumption. I conclude that the HFCS-obesity hypothesis is supported neither in the United States nor worldwide.”


Det ændrer ikke på, at det stadig er usundt for både leveren og blodtrykket - her snakker vi over 25g fruktose om dagen (måske snarere 50 som grænseværdi). DEt kan godt være, at en kakaomælk kun indeholder tilsat 50g sucrose og derigennem kun 25g fruktose, men hvor mange andre produkter indtager folk ikke, der lige indeholder fruktose? Man kan hurtigt komme op på for meget.

Udover dette er det vidst en grov fejl at påstå, at levervejen ind i blodbanen nogensinde vil kunne sammenlignes med direkte optag i blodbanerne. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 145
 
Indlæg: 3008
Tilmeldt: 4. feb 2010, 21:27
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Martin88 skrev:Det ændrer ikke på, at det stadig er usundt for både leveren og blodtrykket - her snakker vi over 25g fruktose om dagen (måske snarere 50 som grænseværdi). DEt kan godt være, at en kakaomælk kun indeholder tilsat 50g sucrose og derigennem kun 25g fruktose, men hvor mange andre produkter indtager folk ikke, der lige indeholder fruktose? Man kan hurtigt komme op på for meget.


nu snakker vi jo ikke den gennemsnitlige, inaktive amerikaner på sirup og burger diæt, men bodybuildere med (ellers) sunde madvaner. jeg vil tro, at der er en stor forskel på at spise fruktose med fyldte vs. tømte levergrykogendepoter, men er på vej i seng, så gider ikke lede efter studier (hvis de findes) lige nu. måske er der andre, der ved det?
hvor har du forresten tallene fra? :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1641
Tilmeldt: 4. okt 2007, 21:52
Geografisk sted: Odense
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Martin 88 >>

Der har specielt i USA været kørt mange skrækkampagner omkring fructose, grundet deres store forbrug af kornsirup i fastfood. Frygten for dette produkt er som altid kørt helt ud propotioner, ift. hvad der er videnskabeligt bevist.

At sætte en grænseværdi på 25 til 50g, er det rent gætværk? Det kommer vel ikke bag på nogen at et overforbrug af fructose ikke er smart?

Men giver dig så ret i at såfremt man foretrækker en hurtigoptagelig kulhydratskilde i sin pwo shake, vil glucose altid være at foretrække.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 526
Tilmeldt: 11. jan 2010, 13:44
Geografisk sted: Århus C
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kakaomælk vs. en af de nok mest pop-smarte weightgainers:

http://www.bodyrecomposition.com/muscle ... overy.html
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1245
Tilmeldt: 14. jan 2009, 23:42
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg snupper kakaomælken! Men bruger den også som en lille ”det har-jeg-fortjent-gevinst” ovenpå en god omgang træning. Hvem skulle ellers forkæle mig, hvis jeg ikke sørger for det selv? ;-)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. dec 2010, 12:23
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ryan skrev:Martin 88 >>

Der har specielt i USA været kørt mange skrækkampagner omkring fructose, grundet deres store forbrug af kornsirup i fastfood. Frygten for dette produkt er som altid kørt helt ud propotioner, ift. hvad der er videnskabeligt bevist.

At sætte en grænseværdi på 25 til 50g, er det rent gætværk? Det kommer vel ikke bag på nogen at et overforbrug af fructose ikke er smart?

Men giver dig så ret i at såfremt man foretrækker en hurtigoptagelig kulhydratskilde i sin pwo shake, vil glucose altid være at foretrække.


Mjae, muligvis rent gætværk. De fleste studier går på at ved 75g om dagen får folk ændringer i leverens værdier og eventuelt også blodtrykket.. Give or take med genetisk følsomhed og du har mit postulat :)

Men hvis man kan undgå fruktose, hvor er problemet så? Mælk + druesukker er billigere end langt de fleste kakaoer...
Brugeravatar
 
Reputation point: 145
 
Indlæg: 3008
Tilmeldt: 4. feb 2010, 21:27
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Martin88 skrev:Mjae, muligvis rent gætværk. De fleste studier går på at ved 75g om dagen får folk ændringer i leverens værdier og eventuelt også blodtrykket.. Give or take med genetisk følsomhed og du har mit postulat :)

Men hvis man kan undgå fruktose, hvor er problemet så? Mælk + druesukker er billigere end langt de fleste kakaoer...


Undskyld, men kan altså ikke lade vær med at hænge mig lidt i de værdier :)

Udpluk fra et metastudie.

Meta-analysis of >40 human intervention studies show <100 g/d fructose is either without effect or may lower FPTG (Fig. 1 C) (10). FPTG was elevated significantly only by excessive fructose intake, dose-dependently (10). Energy and macronutrient intakes were not confounding, and studies of longer duration had smaller effects; however, no studies were ad libitum. Curiously, when the postulate is that fructose is harmful, only those studies with excessive intakes get cited, which is indicative of reporting bias.


http://jn.nutrition.org/content/139/6/1246S.full

Fordelen ved kakaomælk, er jo nok at mange foretrækker den hvis vi snakker smag, og det er nu engang lettere tilgængeligt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 526
Tilmeldt: 11. jan 2010, 13:44
Geografisk sted: Århus C
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ryan skrev:
Martin88 skrev:Mjae, muligvis rent gætværk. De fleste studier går på at ved 75g om dagen får folk ændringer i leverens værdier og eventuelt også blodtrykket.. Give or take med genetisk følsomhed og du har mit postulat :)

Men hvis man kan undgå fruktose, hvor er problemet så? Mælk + druesukker er billigere end langt de fleste kakaoer...


Undskyld, men kan altså ikke lade vær med at hænge mig lidt i de værdier :)

Udpluk fra et metastudie.

Meta-analysis of >40 human intervention studies show <100 g/d fructose is either without effect or may lower FPTG (Fig. 1 C) (10). FPTG was elevated significantly only by excessive fructose intake, dose-dependently (10). Energy and macronutrient intakes were not confounding, and studies of longer duration had smaller effects; however, no studies were ad libitum. Curiously, when the postulate is that fructose is harmful, only those studies with excessive intakes get cited, which is indicative of reporting bias.


http://jn.nutrition.org/content/139/6/1246S.full

Fordelen ved kakaomælk, er jo nok at mange foretrækker den hvis vi snakker smag, og det er nu engang lettere tilgængeligt.


Det der påviser jo intet omkring leveren eller blodtrykket, okay fair nok, studiet antyder, at man kan styre problemet med triglycerider via andre mekanismer, hvorfor fruktose ikke er synderen, nødvendigvis.

Det kan dog godt være, at jeg har ladet mig lidt for meget farve af debatten i USA.. Smeden herinde var dog også i sin tid kraftig fortaler for at droppe fruktosen, og han plejer at have ekstremt godt styr på det med ernæring..
Brugeravatar
 
Reputation point: 145
 
Indlæg: 3008
Tilmeldt: 4. feb 2010, 21:27
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Til jer, der vælger kakaomælken, fordi der er en stor mængde af kassein i: Blandt jeres weightgainer op med mælk, og I har noget, der er langt bedre(proteinmæssigt) ift. kaloriemængden?
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 8. aug 2008, 22:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg foretrækker kakao.

Det er nemmere og billigere :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 134
Tilmeldt: 26. okt 2010, 19:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Magicbox skrev:Jeg foretrækker kakao.

Det er nemmere og billigere :)


Kommer an på hvor du får dit WG fra.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 7867
Tilmeldt: 4. maj 2009, 19:47
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lyngbeck skrev:
Magicbox skrev:Jeg foretrækker kakao.

Det er nemmere og billigere :)


Kommer an på hvor du får dit WG fra.


Nu kender jeg ikke prisen på WG fra alle forhandlere, men tvivler på at det er meget billigere end kakao til 5kr pr ltr. Men anyways så har jeg vænnet mig til at drikke kakao, så det er nok det, jeg fortsætter med, selvom WG kunne fås til 4kr /ltr :)

Jeg vil dog ikke afvise WG, når jeg skal cutte (da der er færre kcal i :) )
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 134
Tilmeldt: 26. okt 2010, 19:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Efter træning hjemmelavet WG.

100gr druesukker.
40gr valle protein.
3gr kreatin.

Ca: 800kcal

Sød som min kæreste men den er billigere :D
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 448
Tilmeldt: 20. maj 2010, 17:53
Geografisk sted: DK Østjylland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ruddi skrev:Efter træning hjemmelavet WG.

100gr druesukker.
40gr valle protein.
3gr kreatin.

Ca: 800kcal

Sød som min kæreste men den er billigere :D

haha :king:
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 3239
Tilmeldt: 10. nov 2010, 08:09
Geografisk sted: Virum
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ruddi skrev:Efter træning hjemmelavet WG.

100gr druesukker.
40gr valle protein.
3gr kreatin.

Ca: 800kcal

Sød som min kæreste men den er billigere :D


Med mindre du kommer mælk i den, så er du godt nok dårlig til at regne.

100g druesukker = 400kcal
40g protpulver = max 200kcal snarere 170kcal
3g kreatin = ingen kcal

i alt 570-600kcal

:lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 145
 
Indlæg: 3008
Tilmeldt: 4. feb 2010, 21:27
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Martin88 skrev:
Ruddi skrev:Efter træning hjemmelavet WG.

100gr druesukker.
40gr valle protein.
3gr kreatin.

Ca: 800kcal

Sød som min kæreste men den er billigere :D


Med mindre du kommer mælk i den, så er du godt nok dårlig til at regne.

100g druesukker = 400kcal
40g protpulver = max 200kcal snarere 170kcal
3g kreatin = ingen kcal

i alt 570-600kcal

:lol:



Jamen god pointe der hvis 400kcal men det druesukker jeg køber indholder 680kcal prr 100gr ifølge etiketten.
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 448
Tilmeldt: 20. maj 2010, 17:53
Geografisk sted: DK Østjylland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jamen god pointe der hvis 400kcal men det druesukker jeg køber indholder 680kcal prr 100gr ifølge etiketten.


Så det er druesukker tilsat fedt?
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010
 
Reputation point: 573
 
Indlæg: 22937
Tilmeldt: 26. jun 2005, 20:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster