Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65712 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1361
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1358

Følg bodybuilding.dk på

Kreatin + andre kosttilskud

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Jeg har tænkt mig at begynde at tage kreatin, og jeg har en del spørgsmål til det for at få den bedst gavnlige effekt da jeg ikke tror jeg er non-responder. Desuden er der en række spørgsmål til de andre kosttilskud.

Jeg har læst man bør tage Kreatin umiddelbart efter træning, hvad gør man så på ikke-trænings dage, hvor bør man da indtage Kreatinen?

Loading fase eller ej - og hvorfor syntes i det? Jeg kan ikke finde ud af hvad der er bedst blot på baggrund af den artikel i artikelarkivet om det.


Kreatin bør indtages med hurtigt optagelige kulhydrater, hvis man ikke lige har Carbs hvad bør kan man så spise ved siden? (foruden jeg også tager den med en shake så jeg får nogle proteiner efter træning, desuden indtager jeg en shake inden træning og så er der aftensmåltidet 2 timer inden jeg træner. (Træner fra 20:00 til 22:00 hvis nogen skulle være i tvivl.


Angående Kasein, der står at det bør anvendes hvis der kommer en lang periode uden proteinrig føde, der sker tit for mig da jeg går på efterskole, men samtidig nedenunder står der at man bør tage Whey Proteinpulver hvis man vil erstatte et måltid. Hvad bør man så vælge? Desuden kan jeg godt se idéen i at tage kasein inden sengetid. Hvor meget kasein skal man indtage, altså er der en tommelfinger regel, ligesom der med protein er 2g pr kropsvægt (cirka)


Som sagt, så styrer jeg ikke kosten jo. Men, derfor tror jeg stadig på at jeg kan få en gavnlig effekt ved at tage kosttilskud, kosten er sund på min skole men man må kun få 1 stykke kød til aftensmad og 2 stykker ved middagsmad, ellers skal vi spise os mæt i salat og rugbrød go så er der morgenmåltidet. og det er langt fra proteiner nok. Så jeg tager bare et par shakes i ny og næ for at undgå at jeg lægger i proteinunderskud, da det er det sidste jeg har lyst til.
Nu kommer jeg lige tilbage til Kaseinen, vi har jo kun 3 måltider, endnu en grund til jeg gerne vil indtage tilskud, Morgenmad klokken 07:00 - Middagsmad klokken 12:00 - Aftensmad klokken 18:00
Hvis jeg så vil tage Kasein, hvad tid bør jeg så indtage den i følge jer?

Håber i vil give nogle svar og så skal i have tak for hjælpen :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 26. jul 2010, 12:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nogen der kan svare mig på mine spørgsmål?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 26. jul 2010, 12:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ang. kreatin på de dage du ikke træner, så ville jeg tage det om morgenen. Da du går på efterskole har du sandsynligvig mulighed for at drikke et glas juice til morgenmaden, så kunne du jo tage kreatinen sammen med det.
Nu ved jeg ikke hvilket proteinpulver det er du har købt, men kan du ikke blande de to (whey og kasein), evt en scoop af hver? Det kunne du jo bruge som mellemmåltider formiddag og eftermiddag evt. sammen med et stykke frugt eller lign.
Det rene kaseinpulver kunne du så bruge om aftenen inden du går i seng.
Ang. mængder af proteinpulver kan du justere efter hvor meget du har brug for...

Martin
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 741
Tilmeldt: 14. okt 2010, 17:00
Geografisk sted: State of Denmark
 
Træner her: Fitness World Køge
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MFL skrev:Ang. kreatin på de dage du ikke træner, så ville jeg tage det om morgenen. Da du går på efterskole har du sandsynligvig mulighed for at drikke et glas juice til morgenmaden, så kunne du jo tage kreatinen sammen med det.
Nu ved jeg ikke hvilket proteinpulver det er du har købt, men kan du ikke blande de to (whey og kasein), evt en scoop af hver? Det kunne du jo bruge som mellemmåltider formiddag og eftermiddag evt. sammen med et stykke frugt eller lign.
Det rene kaseinpulver kunne du så bruge om aftenen inden du går i seng.
Ang. mængder af proteinpulver kan du justere efter hvor meget du har brug for...

Martin


Ja okay, jeg plejer også at tænke over hvor meget jeg har spist, fordi det variere alt efter hvad der er på bordet jo, så efter hvor stort jeg føler protein/kalorie behovet er der tager jeg en shake. Jeg har desuden ikke mulighed for at tage et glas juice om morgenen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 26. jul 2010, 12:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nogen der kan svare mig på mit spørgsmål? :-)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 26. jul 2010, 12:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



michaelphelps skrev:Nogen der kan svare mig på mit spørgsmål? :-)


Hvilket af dem?
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.


Jeg har en blog nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 635
 
Indlæg: 11131
Tilmeldt: 30. dec 2009, 23:09
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Legend skrev:
michaelphelps skrev:Nogen der kan svare mig på mit spørgsmål? :-)


Hvilket af dem?



Dem alle hvis det er muligt?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 26. jul 2010, 12:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kom nu, der er så mange kloge hoveder på sitet. Go go go.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 26. jul 2010, 12:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



du har 5 - 6 timer mellem morgen/middag og aftensmåltid, så her ville jeg ihvertfald drikke en proteinshake.
Jeg ville tage kreatinen sammen med morgenmaden også selvom du ikke kan få juice.
Men ellers kan du jo skrive ned hvad du får i løbet af en dag, det ville hjælpe lidt.

Martin
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 741
Tilmeldt: 14. okt 2010, 17:00
Geografisk sted: State of Denmark
 
Træner her: Fitness World Køge
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har du overvejet at dække dit protein behov med mad istedet for shakes?
Istedet for at drikkes shakes mellem hvert måltid, ville jeg da helt klart foretrække at æde dåsetun, eller anden proteinrig mad der kan holde sig uden køleskab (da jeg formoder at i ikke har køleskabe til eleverne på skolen). :)

- Dåsetun, makrel i tomat/bbq, torskerogn osv. :wink:
Gardehusar og STOLT!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 421
Tilmeldt: 8. dec 2010, 20:31
Geografisk sted: Næstved, Danmark
 
Træner her: HGVS
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Med forlov, kosttilskud er ikke raketvidenskab. Om du tager kreatin om morgenen eller om aftenen, og om du tager 5,5g 3x dagligt eller du tager 10g 2x dagligt i loadingfasen - hvis du ønsker sådan en, vil altså ikke gøre den store forskel. For langt de fleste er det små detaljer som man overhovedet ikke behøver bryde sit hovede med, fordi der er så mange andre ting (fx basal kost) som betyder meget mere.
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2414
Tilmeldt: 6. maj 2008, 22:44
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg bruger selv proteinshakes som mellemmåltid, det har da aldrig givet mig problemer...
Hvorfor skal han vælge tun eller makrel fremfor proteinpulver? Prismæssigt er der vel heller ikke den store forskel.
Jeg forstår godt, hvis man vælger løsningen med en proteinshake.

Martin
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 741
Tilmeldt: 14. okt 2010, 17:00
Geografisk sted: State of Denmark
 
Træner her: Fitness World Køge
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



JohnRambo skrev:Har du overvejet at dække dit protein behov med mad istedet for shakes?
Istedet for at drikkes shakes mellem hvert måltid, ville jeg da helt klart foretrække at æde dåsetun, eller anden proteinrig mad der kan holde sig uden køleskab (da jeg formoder at i ikke har køleskabe til eleverne på skolen). :)

- Dåsetun, makrel i tomat/bbq, torskerogn osv. :wink:



Jeg hader Tun og makrel i tomat, og så smager torskerogn dårligt hvis det ikke er varmt, så der springer jeg over :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 26. jul 2010, 12:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Okay, her kan jeg lige komme med det jeg spiser på en dag, jeg kan ikke sætte det ind i en kostplan da det varierer.

Morgenmad: 07:15 - en kop kaffe og en portion havregryn med mælk
Måltid 2: 09:30 - En bolle uden noget og et par gulerødder
Frokost: 12:00 - 2 stykker kød, det kunne være to frikadeller, eller 2 pølser eller sådan noget. Desuden er der salat som tilbehør, men det kan samtidig også være f.eks Kartoffelmos med noget værk.
Aftensmad 18:00 - 1 stykke kød medister eller frikadelle eller noget, og så plejer jeg at nuppe 4 stykker rugbrød med spegepølse og ½ liter mælk
Aftenforfriskning 21:00 - Kage og 3 stykker frugt, jeg plejer dog at springe kagen over.


Det skal lige siges: Det er KUN tilladt at få 2 stykker kød til middagsmaden, og 1 stykke kød til aftensmad pr person.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 26. jul 2010, 12:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ja, så tror jeg nok jeg havde suppleret med noget proteinpulver, sådan som jeg havde beskrevet længere oppe.
Ang. kreatinen, så er det showtek skrev meget passende. Det er ikke den store videnskab.

Martin
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 741
Tilmeldt: 14. okt 2010, 17:00
Geografisk sted: State of Denmark
 
Træner her: Fitness World Køge
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så du ville smide shakes ind i stedet for kasein? Efter det jeg spiser og der hvor tiden lægger, hvor ville du så smide shakesne ind? Foruden jeg tager en efter træning og en før, og så vi da godt deroppe ad.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 26. jul 2010, 12:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kasein er jo også protein... Jeg skriver at JEG ville smide en shake ind formiddag og eftermiddag.
Evt. ½ scoop whey blandet med ½ scoop kasein.
Hvor meget drikker du før/efter træning?
Hvor meget vejer du?
Har du regnet ud hvor meget protein du har brug for dagligt?
Har du regnet ud hvor meget protein du får nu (uden kosttilskudene)?
Hvad er dine mål?


Martin
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 741
Tilmeldt: 14. okt 2010, 17:00
Geografisk sted: State of Denmark
 
Træner her: Fitness World Køge
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MFL skrev:Kasein er jo også protein... Jeg skriver at JEG ville smide en shake ind formiddag og eftermiddag.
Evt. ½ scoop whey blandet med ½ scoop kasein.
Hvor meget drikker du før/efter træning?
Hvor meget vejer du?
Har du regnet ud hvor meget protein du har brug for dagligt?
Har du regnet ud hvor meget protein du får nu (uden kosttilskudene)?
Hvad er dine mål?


Martin




Jeg tager cirka 30 gram inden træning og 30 gram efter træning.
Jeg vejer 80 kg er rimelig bulk, da jeg blev konfirmeret for 3 år siden vejede jeg cirka 58 kg tror jeg. Jeg er desuden 1.84 høj
Ja, cirka 155 gram protein sigter jeg efter.
Nej, men det kan næppe være meget. Hvis vi siger 3 stykker kød er det vel næppe mere end 60 gram, og så lidt mælk og lidt andet værk får jeg vel 90 gram om dagen vil jeg skyde på. Men, nogen dage er det jo som sagt lasagne og sådan nogle ting vi får, og det er ikke lige så proteinholdigt.
Mine mål er store for fremtiden, styrke fokusere jeg på lige pt for at bygge en god grund form, og så ellers få bygget en fin masse og base op om mig selv indtil jeg flytter hjemmefra og kan styre kosten med hård hånd og halsbånd, så sigter jeg måske efter lidt konkurrence erfaring og så må vi se hvad fremtiden bringer derfra.

Men, jeg gider ikke smide penge efter Kasein hvis Valle kan gøre det samme arbejde lige så godt, så kan jeg lige så godt tage den shake jeg alligevel har.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 26. jul 2010, 12:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis du kun har valleprotein, så brug det.
Jeg bruger selv en blanding af valle isolat/koncentrat, kasein, æg og soja (både som mellemmåltid og efter træning).
Du mærker sikkert ikke den store forskel...

Martin
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 741
Tilmeldt: 14. okt 2010, 17:00
Geografisk sted: State of Denmark
 
Træner her: Fitness World Køge
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 100 gæster