Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65665 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049570 indlæg i 100421 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 639
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 636

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan til cut

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej BB.dk!

Jeg er begyndt på et cut, som nok vil løbe over de næste 2-3 mdr. Jeg er 183 cm og vejer 88 kg. Jeg har målt min fedt% med en Tanita badevægt til 23,5%. Tror dog den viser lidt for højt, men det er den vægt som jeg vil bruge under mit cut, så det er samme "fejl margin". Jeg vil i første omgang gå efter at komme ned på 80 kg og så vurdere til den tid om jeg vil længere ned. Jeg vil gerne have så man kan se mavemusklerne og komme helt af med mine lovehandles og fedtet omkring brystet. Da jeg har en del fedt jeg vil af med, vil jeg gå efter at smide ca. 1 kg om ugen (har også læst en artikel - herinde mener jeg - om, at man godt måtte smide over 1 kg om ugen, hvis fedt% var høj). Jeg går ud fra, at dette ville kunne lade sig gøre, hvis jeg spiser ca. 2500 kcal om dagen. Jeg har sammensat denne kostplan, som jeg gerne vil høre jeres mening om :)

kostplan
Billede
Vane, Variation samt Vilje = Victory
Min logbog: project-swoleness-t56471.html
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 720
Tilmeldt: 21. aug 2011, 17:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det ser helt fint ud. Du får grøntsager, rigeligt med protein og spiser generelt sundt (set bort fra den daglige cola light).

Hav dog in mente at badevægte har en ret stor usikkerhedsratio hvad angår fedtprocent.
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 2140
Tilmeldt: 22. okt 2006, 19:57
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Anker skrev:Det ser helt fint ud. Du får grøntsager, rigeligt med protein og spiser generelt sundt (set bort fra den daglige cola light).

Hav dog in mente at badevægte har en ret stor usikkerhedsratio hvad angår fedtprocent.

Hvori består uoverensstemmelsen i sund kost og indtag af cola light?? Mig bevidst er der ikke påvist nogen skadelige effekter udover ganske små hos gravide kvinder...
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 2272
Tilmeldt: 21. apr 2011, 17:24
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det lyder jo godt så :) Den vil jeg gå igang med, når jeg lige har fået købt ind til den! Tror dog jeg vil variere lidt mellem forskellige former for kød og fisk, ellers tror jeg det bliver lidt kedeligt i længden ;) Morgenmaden tror jeg også jeg vil variere lidt i med eks. havregryn med proteinpulver på nogen dage og yoghurt andre osv. Men self. ca. samme antal kcal :)
Billede
Vane, Variation samt Vilje = Victory
Min logbog: project-swoleness-t56471.html
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 720
Tilmeldt: 21. aug 2011, 17:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Stenalt skrev:Hvori består uoverensstemmelsen i sund kost og indtag af cola light?? Mig bevidst er der ikke påvist nogen skadelige effekter udover ganske små hos gravide kvinder...


Mener du at cola light er sundt?
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 2140
Tilmeldt: 22. okt 2006, 19:57
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Anker skrev:
Mener du at cola light er sundt?

Umiddelbart nogenlunde på højde med vand, måske en smule mindre sundt...
Men hvorfor mener du, at det er usundt??
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 2272
Tilmeldt: 21. apr 2011, 17:24
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Stenalt skrev:Umiddelbart nogenlunde på højde med vand, måske en smule mindre sundt...
Men hvorfor mener du, at det er usundt??


For tænderne er det usundt :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 2140
Tilmeldt: 22. okt 2006, 19:57
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Anker skrev:For tænderne er det usundt :)

Dét var et aspekt som jeg ikke havde tænkt over og som jeg på give dig lidt ret i...
Jeg vil dog påstå at syrepåvirkningen ved et indtag på f.eks. 0,5 L i forbindelse med et måltid er ret begrænset i forhold til hvis man går og sipper af flasken hele dagen..
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 2272
Tilmeldt: 21. apr 2011, 17:24
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



nu går jeg selv og lure lidt på noget cut...
er det ligegyldig at fordelingen på proteiner fedt og kulhydrater er næsten ens bare man får sinde proteiner og holder sig under ligevægtsindtag ?
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. nov 2006, 15:46
Geografisk sted: skive
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Stenalt skrev:Dét var et aspekt som jeg ikke havde tænkt over og som jeg på give dig lidt ret i...
Jeg vil dog påstå at syrepåvirkningen ved et indtag på f.eks. 0,5 L i forbindelse med et måltid er ret begrænset i forhold til hvis man går og sipper af flasken hele dagen..


Ja jeg burde have været mere klar i mælet ved de tidligere indlæg. Men 7 cola light om ugen i et par måneder kan ikke undgå at have en negativ effekt på tænderne, især når alternativet måske kun er 3-4 eller i bedste fald 1 cola light om ugen. Nogle vil måske kalde det flueknepperi, men jeg mener at det vil sætte sig i det lange løb hvis man vil drikke en cola light hver dag hver gang man cutter (eller bulker for den sags skyld).
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 2140
Tilmeldt: 22. okt 2006, 19:57
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



L-Lysdal skrev:nu går jeg selv og lure lidt på noget cut...
er det ligegyldig at fordelingen på proteiner fedt og kulhydrater er næsten ens bare man får sinde proteiner og holder sig under ligevægtsindtag ?


Sigt efter 2g Protein pr. kg du vejer samt ca 100g fedt om dagen .... Kulhydrater skal du dog osse holde på en mænge der er human.

nu ved jeg selvfølgelig ikke din vægt men jeg lå sådan ca selv sådan her under Cut

vægt 106kg =

220g Protein
90-110g fedt
200-240g Kulhydrater

ellers lure i min kostplan for stats
Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 16. jul 2011, 10:15
Geografisk sted: Hillerød
 
Træner her: FitnessWorld Hillerød
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (7)
Kostplan: Vis kostplan



Der bliver skrevet:
"Hvori består uoverensstemmelsen i sund kost og indtag af cola light?? Mig bevidst er der ikke påvist nogen skadelige effekter udover ganske små hos gravide kvinder..."

Der er bare lige det at kunstige sødemidler øger insulin frisættelsen og bidrager dermed til sultfornemmelsen, det er ikke kun dine tænder det går ud over :wink:
I'd rather hurt, than feel nothing at all
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 119
Tilmeldt: 1. jan 2012, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 100.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster