Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65670 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049572 indlæg i 100421 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 746
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 744

Følg bodybuilding.dk på

Skade ved biceps?

Udskriv emne


Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader





Hej..

Lidt for over en uge siden trænede jeg biceps, og fik en mærkelig smerte ved mit højre arm dagen efter..

Det gik langsomt væk, men kom så igen efter jeg trænede biceps i fredags..

Det gør ondt når jeg stræker armen helt ud(Mest hvis jeg har tomelfingeren opad) eller spænder armen helt sammen til skulderen. Det sted hvor det gør ondt, er der hvor bicepsen slutter(på den anden side af hvor albuen starter). Det gør ondt på en måde som om der er varmt i armen.
Jeg ved ikke om hvad det kan være, da jeg aldrig har haft sådan en smerte før.
Er der nogen som kan hjælpe?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 141
Tilmeldt: 13. aug 2006, 20:51
Geografisk sted: Broenby
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 92.00
- Squat: 82.00
- Dødløft: 108.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ikke nogen der kan hjælpe? :cry:

Min læge er på ferie, så ved ikke hvad jeg skal gøre, og hvor lang tidjeg ikke må træne :(
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 141
Tilmeldt: 13. aug 2006, 20:51
Geografisk sted: Broenby
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 92.00
- Squat: 82.00
- Dødløft: 108.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ring til nummeret på dit sygsikringsbevis og hør om din læge har fundet en der overtager hans "patienter" mens han er på ferie.

Ellers kan jeg ikke hjælpe dig, sorry
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 7. aug 2006, 17:43
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det kunne godt lyde som betændelse i en slimsæk..

(Taget fra http://www.sportnetdoc.dk)

Diagnose: SLIMSÆKSBETÆNDELSE
(BURSITIS)

Anatomi: Der er rundt på underarmen talrige slimsække, der tjener det formål at nedsætte trykket på muskler og sener, hvor disse ligger tæt op af knoglen. Årsag: Ved gentagne belastninger eller ved slag kan slimsækkene blive "betændte" (inflammerede), producere væske, hæve op og blive smertefulde. Selv om tilstanden kaldes slimsæksbetændelse, er der sædvanligvis ikke infektion i slimsækken. En af de hyppigste slimsæksbetændelser på underarmen er slimsækken, der er beliggende mellem bicepssenen og fæstet på spolebenet (tuberositas radii) (article).

Symptomer: Smerter ved tryk på slimsækken, der af og til (men langt fra altid) kan fornemmes hævet. Forværres ved aktivering af den muskel, der ligger lige over slimsækken.

Akut behandling: Se her.

Undersøgelse: I lette tilfælde med kun minimal ømhed kræves ikke nødvendigvis lægeundersøgelse. Ved mere udtalte smerter eller manglende fremgang bør der gennemføres lægeundersøgelse for at sikre korrekt diagnose og behandling. Diagnosen stilles sædvanligvis ved almindelig lægeundersøgelse. Hvis der er tvivl om diagnosen, kan denne sikres lettest og hurtigst ved ultralydscanning.

Behandling: Behandlingen omfatter primært aflastning. Eventuelt fjernelse af den udløsende årsag, hvis en sådanne kendes. Behandlingen kan suppleres med gigtpiller (NSAID) eller injektion med binyrebarkhormon i slimsækken forudgået af udtømning af denne, hvilket med fordel kan gøre ultralydvejledt.

Genoptræning: Behandlingen er helt afhængig af, hvilken slimsæk, der er "betændt" (inflammeret), men sædvanligvis kan idrætsaktiviteten genoptages forsigtigt, når smerterne er svundet, specielt hvis det har været muligt at fjerne den udløsende årsag.
Se i øvrigt genoptræning, generelt.

Komplikationer: Hvis ikke forløbet går jævnt fremad, bør man overveje, om diagnosen er rigtig eller om der er tilstødt komplikationer: I sjældne tilfælde kan slimsækkene blive inficeret med bakterier. Dette er en alvorlig tilstand, hvor slimsækken bliver rød, varm og tiltagende hævet og øm. Denne tilstand kræver umiddelbart lægeundersøgelse og behandling.

Hvis ikke der er fremgang på aflastning, medicinsk behandling (gigtpiller (NSAID) og ultralydvejledt injektion af binyrebarkhormon ) kan man forsøge operativt at fjerne slimsækken.
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 31. dec 2005, 14:18
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er blevet bedre, men gør dog stadigvæk lidt ondt, hvis jeg strækker helt ud, eller spænder for meget.
Det der SLIMSÆKSBETÆNDELSE, kan det godt gå væk af sig selv?
I så fald, hvor langt tid skal jeg vente med at træne igen?
Er ret bange at jeg får ondt i armen igen, vhis jeg begynder at træne snart igen :(
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 141
Tilmeldt: 13. aug 2006, 20:51
Geografisk sted: Broenby
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 92.00
- Squat: 82.00
- Dødløft: 108.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er blevet bedre, men gør dog stadigvæk lidt ondt, hvis jeg strækker helt ud, eller spænder for meget.
Det der SLIMSÆKSBETÆNDELSE, kan det godt gå væk af sig selv?
I så fald, hvor langt tid skal jeg vente med at træne igen?
Er ret bange at jeg får ondt i armen igen, vhis jeg begynder at træne snart igen Ked af det

Det er altid noget værre skod at have betændelse i slimsække og vedhæftninger! Jeg har selv betændelse i knæsenens vedhæftning på højre ben, og det har jeg døjet med længe... Men hvis man er opmærksom og standser skaden i opløbet, burde det ikke være så slemt.
Men pause SKAL der til. Du kan selvfølgelig godt træne alt andet stadigvæk, men alt der gør det mindste ondt bør du undgå!
Du kan anskaffe dig noget der hedder felden gel på apoteket, som du kan massere på skadesstedet. Det har en smertestillende virkning, og kan hjælpe mod betændelsen.
Ydermere kan du prøve at lave nogle strækøvelser. Bl.a. Hvor du laver dem HER

HUSK: Det må IKKE gøre ondt når du strækker ud. Start let ud, og øg strækket langsomt derefter.

- Håber det kan hjælpe lidt.. Men ellers ville det være en god ide at kontakte en fys....
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 31. dec 2005, 14:18
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak.
Tror også at jeg skal tage det roligt.
Venter nok et par dage mere, og så begynder med lette vægte og strække meget ud...
Håber så at det går væk efter noget tid, så jeg rigtigt kan pumpe gennem :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 141
Tilmeldt: 13. aug 2006, 20:51
Geografisk sted: Broenby
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 92.00
- Squat: 82.00
- Dødløft: 108.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Held og lykke med det, i hvert fald. :wink:
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 31. dec 2005, 14:18
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Skader




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster