Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65566 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1091
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1090

Følg bodybuilding.dk på

Nu skal der ske noget

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej har trænet længe nu, og skal så have gang i noget kosttilskud.

har kig på kreatin, carbs og proteinpulver fra bodylab, men hvordan skal jeg tage det?

følger flg. madplan:

kl. 7.30: havregryn og 1 stk. frugt.
kl. 9.30: rugbrød med fedtfattig kød og en banan.
kl. 12: salat med fedtfattige kød tern, enten kylling eller skinke.
kl. 15: rugbrød og 1 stk. frugt.
kl. 18-19: pasta, kartofler eller ris og kød.
kl. 22-23: et stykke frugt + evt. et stykke rugbrød.

Kan jeg godt smide ALT det kost-halløj ned i samme bøtte så den indeholder x g protein, x g carbs & x g kreatin? Hvis ja, hvor meget skal der så i, og hvornår skal jeg tage det?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 20. apr 2006, 11:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



birchvip skrev:Hej har trænet længe nu, og skal så have gang i noget kosttilskud.

har kig på kreatin, carbs og proteinpulver fra bodylab, men hvordan skal jeg tage det?

følger flg. madplan:

kl. 7.30: havregryn og 1 stk. frugt.
kl. 9.30: rugbrød med fedtfattig kød og en banan.
kl. 12: salat med fedtfattige kød tern, enten kylling eller skinke.
kl. 15: rugbrød og 1 stk. frugt.
kl. 18-19: pasta, kartofler eller ris og kød.
kl. 22-23: et stykke frugt + evt. et stykke rugbrød.

Kan jeg godt smide ALT det kost-halløj ned i samme bøtte så den indeholder x g protein, x g carbs & x g kreatin? Hvis ja, hvor meget skal der så i, og hvornår skal jeg tage det?


Først ville jeg prøve at få noget mere protein og fedt implementeret i den kostplan. Spis protein til hvert måltid, en eller anden form for protein kan gøre jobbet. Køb noget fiskeolie og spis 3x2 kapsler af det sammen med de store måltider og hæld noget olivenolie på din mad også.

Hvad angår kosttilskud:
Jeg ville ikke hælde det hele sammen, da der er forskellige tidspunkter hvor det er smartest at indtage de givne kosttilskud.
Whey pulveret bruger jeg selv i forbindelse med moregenmad, træning og natmad. Carbs behøves kun brugt omkring træning sammen med protein. Kreatin kan du tage 5 gram af i din shake efter træning.
Hvis du hælder det hele sammen får du "ubrugelige" kulhydrater når du vil have et ekstra proteintilskud og det ser ikke ud som om, du mangler kulhydrater i din diæt. Det er selvfølgelig svært at sige uden at se nogle stats, men kulhydraterne er du dækket ind for vil jeg tro.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 31. jul 2006, 16:20
Geografisk sted: Lunderskov
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



du kan starte med at regne ud af hvor meget du for af de forskellige ting, Protein,Kcal,Kulhydrater,Fedt

2proteiner per Kilo
70kg - 140g protein

det er forskelligt hvor meget man kan spise, hvis man for de 2 per kilo, er man 140% sikret på at man for nok under vil intet skade bare det ikke er under de 100vel... Proteinpulver er derfor en nem og hurtig måde at få protein + at det er valle portein som hjælper dig lige efter træning


Kreatin 4gange om dagen af 5g ca hver 4time
god ide at tage 5g efter træning

Protein alt efter behov, normalt er 30g nok

Carbs/kcal tager selv 30g virker fint<-

jeg ville anbefale at du laver en shake med protein og Kreatin, da jeg havde nogen problemer med carbs i Protein pulver, der begyndte at komme nogen klumper og det smagte mærkeligt, vil mene at 1liter vand + 30g carbs og super... kan du bare tage under træning og normalt er der en shat tilbage til efter træning
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 31. maj 2005, 19:42
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



@ThomasM

Jeg spiser også min. 1 dåse tun dagligt, så tror egentlig jeg får rigeligt med protein. Det havde jeg bare lige glemt at skrive på listen ;-)

Hvad blander du sammen med dit proteinpulver? jeg prøvede lige en af de små prøvepakker der er med med 35g banan whey80. Smed det i noget vand og det smagte da forfærdeligt. Jeg har købt 2kg choko-pulver, skal det altid smide i mælk, for så kommer jeg jo til at drikke omkring 3 liter mælk dagligt???


@Pumperh

Jeg har desværre ikke tid/overskud til overhovedet at begynde med at veje min mad helt præcist, og gøre noget større arbejde ud af det. I hvert fald ikke så længe jeg går i skole (der er alt for meget at se til).

Jeps, er også nået frem til at det bliver en neutral Carbs shake under træning blandet med vand, og en med Choko-Whey / Kreatin efter træning.. Kan den blandes med vand, uden at smagen bliver forfærdelig (ligesom med Banan-Whey?)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 20. apr 2006, 11:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster



cron