Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65478 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049533 indlæg i 100419 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 357
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 356

Følg bodybuilding.dk på

Hvilken artikel har du sidst læst?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Måske det kunne være en ide med et emne, hvor man poster den seneste artikel man har læst og har fundet interessant.

Her til morgen læste jeg denne. Kort sag om de amerikanske problemer med at få Republikanerne og Demokraterne til at enes om det føderale budget.

http://www.economist.com/blogs/democrac ... ationsfail

Et citat, der bliver brugt i artiklen:

]The US is particularly thought-provoking: as income inequality rises, political polarisation has grown to a point where the Washington political machine has become gridlocked. The question of whether the poorer parts of American society “buy in” to the government system could thus become increasingly important. Economic data matter enormously, in other words. But so does social cohesion
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har også lidt en forkærlighed til det forjættede USA - det er så meget mere dynamisk og interessant at følge med i, grundet den politiske miljø og penges betydning i samme. Seneste artikel i sagaen om hvordan de håndterer den lortesituation, de bliver ved med at sætte sig selv i: Atomkræftværker som er ved at falde fra hinanden, fordi de hellere vil cutte (no pun intended):

http://www.nytimes.com/2012/03/21/science/earth/as-nuclear-reactors-age-funds-to-close-them-lag.html?_r=2&pagewanted=all

Private firmaer udsætter nedrivningen af forældede enheder, fordi det er en dyr procedure. I NY ligger der en reaktor, som blev lukket i 1974 men stadig ikke er revet ned, med det resultat at den nu er ved at ruste fra hinanden, som vil have katastrofale konsekvenser for områderne.

Billede:
http://www.nytimes.com/imagepages/2012/03/21/us/21nuclear2.html

Scary shit
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 3255
Tilmeldt: 15. nov 2011, 01:43
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg abonnerer på den private efterretningstænketank STRATFORs nyhedsbrev og støder af og til på noget meget spændende for mit felt. Senest en analyse af USAs geopolitiske strategi i lyset af den nuværende verdenssituation af grundlæggeren George Friedman. Det er spændende, men også en smule banal, læsning for folk med interesse for international politik:

The State of the World: Explaining US Strategy
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



http://www.huffingtonpost.com/2011/03/0 ... 31896.html

may be contaminated with Salmonella, an organism that can cause serious and sometimes fatal infections in young children, frail or elderly people, and others with weakened immune systems"


Bulk er ikke for sarte sjæle!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 22. nov 2011, 15:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 145.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Novo opnår gennembrud i behandlingen af Type 1 diabetes:

http://medwatch.dk/secure/Medicinal___B ... 6&sid=2529

Torsdagens engelske fodboldrygter:

http://indkast.dk/index.php?nyhed=90317
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



BYOD: "Bring your own device"

En ny dille inden for IT-strategi hvor man istedet for at standardisere og tvinge folk til at bruge det samme hardware (og i nogen udstrækning software), så lader man folk selv bestemme om de vil bruge en iphone, mac, windows osv. Det er smart, da folk idag ofte ved mere om IT og er mere med på noderne, end mange folk i IT-afdelingen. På den måde får virksomheden cutting edge technologi, og slipper for at bruge penge på procurement. Det giver også gladere og mere tilfreds medarbejdere. Tilgengæld kan det blive et support- og sikkerhedshelvede, og jeg tror også der kommer nogle problemer ift til virksomhedens agilitet og operationelle responstid på forandringer.

http://www.comon.dk/blog/gaestebloggen/ ... own-device
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Denne artikel er interessant (måske mest for mit vedkommende, da jeg læser til folkeskolelærer), da jeg simpelthen nægter at tro på, at denne gamle lærer aldrig har hævet stemmen. Mission Impossible. Dermed ikke sagt, at den rette pædagogiske tilgang måske netop er, at stemmen ikke skal hæves, og andre pædagogiske midler skal tages i brug i klasserummet.

http://www.folkeskolen.dk/509675/-alice ... age-laerer
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 1. sep 2011, 12:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MortenFF skrev:Denne artikel er interessant (måske mest for mit vedkommende, da jeg læser til folkeskolelærer), da jeg simpelthen nægter at tro på, at denne gamle lærer aldrig har hævet stemmen. Mission Impossible. Dermed ikke sagt, at den rette pædagogiske tilgang måske netop er, at stemmen ikke skal hæves, og andre pædagogiske midler skal tages i brug i klasserummet.

http://www.folkeskolen.dk/509675/-alice ... age-laerer


Hun stoppede også som lærer i 2000. Måske det har haft betydning? Hun lyder som en lærer der har berørt mange. Fedt!

Svenskerne går på club i deres frokostpause for at fyre den af. Fedt koncept :)

http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1733622.ece
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fareed Zakaria om hvorfor USA har så utroligt mange mennesker i deres fængsler:

http://globalpublicsquare.blogs.cnn.com ... -nation-2/

He’s right. Here are the numbers: The total number of Americans under correctional supervision (prison, parole, etc.) is 7.1 million, more than the entire state of Massachusetts. Adam Gopnik writes in the New Yorker, "Over all, there are now more people under 'correctional supervision' in America. . .than were in the Gulag Archipelago under Stalin at its height."

No other country comes even close to our rates of incarceration.

We have 760 prisoners per 100,000 people. Most European countries have one seventh that number (per capita, so it's adjusted for population). Even those on the high end of the global spectrum - Brazil, Poland - have only a quarter the number we do.



Fareed Zakaria er blogger og vært på CNN - han smider en masse interessant op på hans FB-side. Det er klart et klik værd, hvis man har interesse i samfundsforhold :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



8800 skrev:Fareed Zakaria om hvorfor USA har så utroligt mange mennesker i deres fængsler:


Jeg så den godt på hans Facebook. Det er et voldsomt spændende emne, som illustrerer rigtig mange af absurditeterne i amerikansk politik og problemerne med det pluralistiske system. Lobbyvirksomhed. Føj for satan. Gid jeg kunne arbejde med det.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



The Juice skrev:
8800 skrev:Fareed Zakaria om hvorfor USA har så utroligt mange mennesker i deres fængsler:


Jeg så den godt på hans Facebook. Det er et voldsomt spændende emne, som illustrerer rigtig mange af absurditeterne i amerikansk politik og problemerne med det korporative system. Lobbyvirksomhed. Føj for satan. Gid jeg kunne arbejde med det.


Det var dit "Synes godt om" der gjorde mig opmærksom på den, da jeg i første omgang ikke havde bidt mærke i den i mit "feed".

Det virker helt absurd. Fængselsvæsenet må fylde rigtig meget derover sammenlignet med Danmark, hvor det nærmest kun får opmærksomhed når en eller anden TV-kok dummer sig.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



8800 skrev:Det var dit "Synes godt om" der gjorde mig opmærksom på den, da jeg i første omgang ikke havde bidt mærke i den i mit "feed".


Mission accomplished :)

8800 skrev:Det virker helt absurd. Fængselsvæsenet må fylde rigtig meget derover sammenlignet med Danmark, hvor det nærmest kun får opmærksomhed når en eller anden TV-kok dummer sig.


Det gør det skam også. Det gør retsvæsenet jo som bekendt i det hele taget. USA har også væsentligt flere politibetjente per capita end noget europæiske land. America, land of the free. Sikke en joke. Til gengæld lader det til, at "the war on drugs" er begyndt at være så omfattende og samtidig så tiltagende umulig at vinde, at legalisering rent faktisk er ved at blive et element af den politiske debat. Stratfor havde for nylig en reportage fra Mexico, hvor politiet havde rømmet et meth-lab for 15 ton methamfetamin. 15 ton. På ét bust. Det er helt uhørt meget, og det er tilsyneladende et tiltagende problem.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Zakaria er i øvrigt ikke bare blogger og nyhedsvært. Han er en meget respekteret forfatter i demokratiske kredse og har skrevet vidt og bredt om udenrigspolitik. Jeg har dog aldrig læst ham. Han forekommer mig at være for politisk involveret og opmærksomhedssøgende til at give mig et tilpas nøgternt standpunkt. Men i den politiske debat er han et forfriskende og nødvendigt indspark.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Meget apropos faldt jeg lige over denne.

Fra den norske kriminolog Nils Christies "En passende mængde kriminalitet".
Vedhæftede filer
IMAG0405.jpg
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4149
Tilmeldt: 3. jun 2009, 15:08
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Interessant. Især at tallene for syd- og mellemamerika er så lave, når man ved hvor meget organiseret kriminalitet der foregår der.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



The Juice skrev:Interessant. Især at tallene for syd- og mellemamerika er så lave, når man ved hvor meget organiseret kriminalitet der foregår der.


Tallene burde jo understøttes af f.eks. udgifter til politi eller antal politifolk per 100.000 indbygger. Korruptionstal er også relevante.

Jeg har lige læst to artikler om Kinas militære oprustning. Svært interessant, men har nu set de fleste pointer før.

NO MATTER how often China has emphasised the idea of a peaceful rise, the pace and nature of its military modernisation inevitably cause alarm. As America and the big European powers reduce their defence spending, China looks likely to maintain the past decade’s increases of about 12% a year. Even though its defence budget is less than a quarter the size of America’s today, China’s generals are ambitious. The country is on course to become the world’s largest military spender in just 20 years or so


http://www.economist.com/node/21552212

According to SIPRI, a research institute, annual defence spending rose from over $30 billion in 2000 to almost $120 billion in 2010. SIPRI usually adds about 50% to the official figure that China gives for its defence spending, because even basic military items such as research and development are kept off budget. Including those items would imply total military spending in 2012, based on the latest announcement from Beijing, will be around $160 billion. America still spends four-and-a-half times as much on defence, but on present trends China’s defence spending could overtake America’s after 2035 (see chart).


http://www.economist.com/node/21552193
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



The Role of Genetic Variation in Muscle Strength i "AMERICAN JOURNAL OF LIFESTYLE MEDICINE 2011 5"
De der er stærkere end dig, er dine venner.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 327
Tilmeldt: 8. aug 2010, 19:30
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Harboøre Fitness
Fitness World (Viborgvej)
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



1) Det kan næppe overraske ret mange.

2) Det er ikke videre interessant. Hvis Kina om 20 år bruger flere penge på forsvar end USA, siger det ikke nødvendigvis ret meget om, hvad de bruger pengene på. Det er helt oplagt, at et land med så enorm en grænsestrækning i så højspændt et klima med så absurd mange indbyggere og en relativt stor portion fattige vil bruge uproportionelt mange penge på sin hær. Dette er ikke umiddelbart et problem for nogen andre end Kinas naboer - de kan jo ikke så godt begynde at marchere deres hær hele vejen til Europa gennem Centralasien og Rusland. Det er uden tvivl i Kinas interesse at opbygge en tilpas stor flådekapacitet til at de kan blive dén regionale magtfaktor i hhv. Øst- og Sydkinesiske hav samt potentielt endda også i Det indiske ocean (hvor Indien dog har det foreløbige overtag), men den slags tager generationer. USA har i ro og mag kunne opbygge en historisk absurd overlegen flådekapacitet over de sidste 100 år, og fortsætter amerikanerne med investeringer i den (hvilket alt tyder på at de gør), vil USA have maritimt hegemoni i rigtig, rigtig lang tid.

Mao. er mit bedste bud, at der kommer til at gå længere tid end de fleste forestiller sig inden Kina for alvor bliver en spiller på den geostrategiske platform, eftersom en veludrustet flådekapacitet er nøglen hertil. Og i modsætning til USA har Kinas geografiske placering rigtig mange "choking points", som gør det vanskelligt for kinerserne at ekspandere.

EDIT: SIPRI står i øvrigt for Stockholm International Peace Reseach Institute. Meget, meget dygtige og respekterede folk.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



http://techcrunch.com/2012/04/04/google-project-glas/.... se videoen. Næsten helt scary :lol:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 467
Tilmeldt: 5. nov 2011, 19:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det amerikanske fængsels-industrielle kompleks er, som det påpeges, hinsides absurd.

Her et eksempel på en dommer, der tilsyneladende fik returkommission af to private ungdomsfængsler for hver gang, han smed nogen i spjældet: Bl.a. fik en af disse ungdomsforbrydere/samfundstrusler tre måneder for at gøre grin med sin rektor!

http://www.nytimes.com/2009/02/13/us/13 ... wanted=all

The Juice skrev:1)
2) Det er ikke videre interessant. Hvis Kina om 20 år bruger flere penge på forsvar end USA, siger det ikke nødvendigvis ret meget om, hvad de bruger pengene på. Det er helt oplagt, at et land med så enorm en grænsestrækning i så højspændt et klima med så absurd mange indbyggere og en relativt stor portion fattige vil bruge uproportionelt mange penge på sin hær. Dette er ikke umiddelbart et problem for nogen andre end Kinas naboer - de kan jo ikke så godt begynde at marchere deres hær hele vejen til Europa gennem Centralasien og Rusland. Det er uden tvivl i Kinas interesse at opbygge en tilpas stor flådekapacitet til at de kan blive dén regionale magtfaktor i hhv. Øst- og Sydkinesiske hav samt potentielt endda også i Det indiske ocean (hvor Indien dog har det foreløbige overtag), men den slags tager generationer. USA har i ro og mag kunne opbygge en historisk absurd overlegen flådekapacitet over de sidste 100 år, og fortsætter amerikanerne med investeringer i den (hvilket alt tyder på at de gør), vil USA have maritimt hegemoni i rigtig, rigtig lang tid.

Mao. er mit bedste bud, at der kommer til at gå længere tid end de fleste forestiller sig inden Kina for alvor bliver en spiller på den geostrategiske platform, eftersom en veludrustet flådekapacitet er nøglen hertil. Og i modsætning til USA har Kinas geografiske placering rigtig mange "choking points", som gør det vanskelligt for kinerserne at ekspandere.

Amerikanerne har også lavet en ny aftale om udvidelse af deres flådebaser med Australien, forstår jeg, så kineserne er vel egentlig godt indkapslede.

Det er nu langt fra et af mine ekspertiseområder, men har man ikke i lang tid overdrevet USAs magtprojektionsevne? Eller rettere dens modstandsdygtighed? Jeg tænker her navnlig på carriernes tilsyneladende sårbarhed, jf. det lidt morsomme udfald af Millenium Challenge 2002: http://en.wikipedia.org/wiki/Millennium_Challenge_2002

For slet ikke at nævne kinesernes nye baby AKA Dong-Feng 21-missilet, som amerikanerne reelt intet forsvar har imod.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 10. okt 2010, 02:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ntp9 skrev:Amerikanerne har også lavet en ny aftale om udvidelse af deres flådebaser med Australien, forstår jeg, så kineserne er vel egentlig godt indkapslede.

Det er nu langt fra et af mine ekspertiseområder, men har man ikke i lang tid overdrevet USAs magtprojektionsevne? Eller rettere dens modstandsdygtighed? Jeg tænker her navnlig på carriernes tilsyneladende sårbarhed, jf. det lidt morsomme udfald af Millenium Challenge 2002: http://en.wikipedia.org/wiki/Millennium_Challenge_2002

For slet ikke at nævne kinesernes nye baby AKA Dong-Feng 21-missilet, som amerikanerne reelt intet forsvar har imod.


Jo, det har man uden tvivl. Jeg kan desværre ikke gøre meget andet end at bekræfte dine overvejelser. Dog vil jeg mene, at det ikke er deres magtprojiceringsevne som sådan, der er problemet.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



LOL den øvelse har jeg aldrig hørt om. Som den er beskrevet der lyder det jo som en ren farce :)

Gad vide, hvor meget grej f.eks. USA har som offentligeheden ikke kender til. Area 51 udvikler nok noget spændende as we speak.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



8800 skrev:LOL den øvelse har jeg aldrig hørt om. Som den er beskrevet der lyder det jo som en ren farce :)

Gad vide, hvor meget grej f.eks. USA har som offentligeheden ikke kender til. Area 51 udvikler nok noget spændende as we speak.


Det er ikke småting, man først finder ud af årtier senere: Mit yndlingsprojekt fra 60erne må være operation Acoustic Kitty, hvor man implanterede en mikrofon og et batteri inden i en kat samt tilhørende antenne i halen på den for at udspionere russerne.

http://en.wikipedia.org/wiki/Acoustic_Kitty
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 10. okt 2010, 02:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



The Juice skrev:
8800 skrev:Fareed Zakaria om hvorfor USA har så utroligt mange mennesker i deres fængsler:


Jeg så den godt på hans Facebook. Det er et voldsomt spændende emne, som illustrerer rigtig mange af absurditeterne i amerikansk politik og problemerne med det pluralistiske system. Lobbyvirksomhed. Føj for satan. Gid jeg kunne arbejde med det.

Det kan vel være den retning vi går i hvis Saxo Bankilance og V og K fortætter deres neoliberale agendaer der givetvis har et godt udgangspunkt med den absurd-egoisme som finanskrisen kan fremavle af konkurrencementalitet og folk-må-klare-sig-selv dogmatik. Væk med den skandinaviske fornuft og ind med absurde, amerikanske tilstande. Der er for mange dogmatiske beslutningstagere og kommentatorer i dansk politik og for mange løgne og kontrafaktiske udsagn der bliver gentaget igen og igen indtil de bliver sandhed til at billedet ikke er bekymrende.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Apropos diskussionen om USA vs. Kina, har Robert Kaplan en rigtig fremragende artikel på Stratfor om America's Pacific Logic. Der er et par sjover citater at hive frem:

Of course, American diplomacy has been active on these matters for years, but U.S. diplomats would lack credibility if they were not backed by a robust military presence in the future. This is what the pivot is all about: The United States does not intend to desert maritime Asia in its hour of need. As one high-ranking diplomat of a South China Sea country told me, if the United States were to withdraw an aircraft carrier strike group from the region it would be a "game-changer," ushering the region toward Finlandization.


Hvilket til forveksling minder om det, vi diskuterede for et par dage siden. Artiklen er i det hele taget et fremragende eksempel på neorealismens fortrinlige egenskaber som analyseredskab.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ikke artikler i streng forstand, men folk bør stifte bekendtskab med TED, som tiltrækker nogle af verdens fremmeste innovatorer og tænkere. Foredragene er tit dybt fascinerende, overraskende og ofte morsomme.

Her præsenteres en revolutionerende, nanoteknologisk vandrensningsteknik som på ulækker, underholdende og ekstremt overbevisende vis bliver demonstreret: http://www.ted.com/talks/michael_pritch ... ilter.html

Pamela Myers gennemgår den seneste forskning om løgne/bedrag fra en række forskellige akademiske discipliner og viser, hvordan man med stor sikkerhed kan se, når folk lyver:
http://www.ted.com/talks/pamela_meyer_h ... _liar.html

Om nogle af verdens mest sofistikerede og manøvredygtige flyvende robotter. Fede videosekvenser. robotterhttp://www.ted.com/talks/vijay_ ... erate.html
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 10. okt 2010, 02:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



NTP9: Det sidste link er dødt.

I Uzbekistan steriliserer de tilsyneladede kvinder uden deres samtykke:

http://jp.dk/udland/mideast/article2747964.ece

Overbefolkning er selvfølgelig et problem, men det er godtnok ret sygt at gøre det uden deres samtykke.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



8800 skrev:NTP9: Det sidste link er dødt.

Dette? (blog)

Robots that fly...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 949
Tilmeldt: 2. sep 2008, 22:32
 
Træner her: WT Center
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak :)

En lille artikel om kvinder der føder babayer og herefter bliver de muligvis solgt til en række forfærdelige formål:

http://ekstrabladet.dk/112/article1741704.ece
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ntp9 skrev:Ikke artikler i streng forstand, men folk bør stifte bekendtskab med TED, som tiltrækker nogle af verdens fremmeste innovatorer og tænkere. Foredragene er tit dybt fascinerende, overraskende og ofte morsomme.

Her præsenteres en revolutionerende, nanoteknologisk vandrensningsteknik som på ulækker, underholdende og ekstremt overbevisende vis bliver demonstreret: http://www.ted.com/talks/michael_pritch ... ilter.html

Pamela Myers gennemgår den seneste forskning om løgne/bedrag fra en række forskellige akademiske discipliner og viser, hvordan man med stor sikkerhed kan se, når folk lyver:
http://www.ted.com/talks/pamela_meyer_h ... _liar.html

Om nogle af verdens mest sofistikerede og manøvredygtige flyvende robotter. Fede videosekvenser. robotterhttp://www.ted.com/talks/vijay_ ... erate.html


Jeg vil lige tilslutte mig dig i begejstringen for ted.com - her er endnu en rigtig fed video, omkring moralitet hos dyr; bonusinfo: ved 13:30 er der et mega fedt forsøg :D
http://www.ted.com/talks/frans_de_waal_do_animals_have_morals.html
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 3255
Tilmeldt: 15. nov 2011, 01:43
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster



cron